eetuss 06.03.2008 21:50:32 | |
---|
Tämän saa poistaa jos jostain löytyy vastaava ketju - en syystä tai toisesta tiedä tuota hakukonetta. Onko AV-, PA- ja muulle vastaavalle kalustolle olemassa vakiintunutta vuokrahintakäytäntöä? Kiinnostaisi myös tietää miten TE, arvoisat taiteilijat hinnoittelette, kun myytte itseänne? "There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison |
baron 06.03.2008 23:19:29 | |
---|
Onko AV-, PA- ja muulle vastaavalle kalustolle olemassa vakiintunutta vuokrahintakäytäntöä? Kiinnostaisi myös tietää miten TE, arvoisat taiteilijat hinnoittelette, kun myytte itseänne? 1. Kamavuokrauksesta mä oon jostain löytänyt (unohtanut mistä?) että käyvä hinta kerta/päivävuokrasta olisi 4% laitteiston arvosta. (Korjatkaa ihmeessä, jos jollain on parempaa tietoa) 2. Taidehinta taas puhtaasti laadun mukaan, jos pidät itseäsi hyvänä, niin enemmän kuin muut:-) Ei, en ole tanssimuusikko! |
Danko 06.03.2008 23:26:09 | |
---|
Mystisesti hintahtavat romantikot #3 studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP |
baron 06.03.2008 23:28:18 | |
---|
Ei, en ole tanssimuusikko! |
DSM 08.03.2008 21:32:47 | |
---|
Ehkä mä tuolta olin löytänyt mun hintakuvitelman? Tolla hinnalla mä kuiteskin oon kamojani vuokrannut. melko hienoa jos saa tuon 4% pyydettyä aina. Ainankin itse huomannut monesti että harvoin pääsee siihen vaikka haluaisikin ! Kaikki pitäs saada satasella yleensä joka paikkaan... :( "it's nice to be important, but it's more important to be nice..." |
baron 08.03.2008 22:12:22 | |
---|
melko hienoa jos saa tuon 4% pyydettyä aina. Ainankin itse huomannut monesti että harvoin pääsee siihen vaikka haluaisikin ! Kaikki pitäs saada satasella yleensä joka paikkaan... :( :-) Kyllä mä sen aina pyydän. Tosin aina ei tule diiliä:-) Mutta silloin kun mä itse olin vuokraavana osapuolena, yleensä suunnilleen tuon jouduin itse maksamaan. Ei, en ole tanssimuusikko! |
Reddie 09.03.2008 02:25:20 | |
---|
Semmonen ajattelutapa (kuolettamisesta kai noi ekonomistinistit puhuu) mikä mua on auttanut hinnoittelussa menee näin: Mietin, että kuinka monessa keikassa haluan saada kamani arvon takaisin. Kymmenessä? Kahdessakymmenessä? Neljässäkymmenessä? Siitä voi sit helposti rupee laskee, et jos haluan et 113,6 keikan jälkeen tän PAR-kannun on pitäny maksaa itsensä takas, niin mun täytyy veloittaa tästä 100€ per keikka. |
DSM 09.03.2008 13:44:40 | |
---|
Semmonen ajattelutapa (kuolettamisesta kai noi ekonomistinistit puhuu) mikä mua on auttanut hinnoittelussa menee näin: Mietin, että kuinka monessa keikassa haluan saada kamani arvon takaisin. Kymmenessä? Kahdessakymmenessä? Neljässäkymmenessä? Siitä voi sit helposti rupee laskee, et jos haluan et 113,6 keikan jälkeen tän PAR-kannun on pitäny maksaa itsensä takas, niin mun täytyy veloittaa tästä 100€ per keikka. tuostahan se monesti lähtee. tosin kun ei siitä saa sitä "satasta" kuitenkaan. Joku ihme harhaluulo on yleisestiottaen ihmisillä, että kamaa saa ilmaiseksi aina liikkeelle. Monesti törmää tähän samaan että pitäisi satasella saada koko clubikalusto kaikkinensa ja vielä mieskin... "kyllä siellä naapuripitäjässä on mies joka tekee..." kommentin jälkeen olen aina kehoittanut kääntymään sitten sinne puoleen asian kanssa. raha se on joka asian ratkaisee, ei niinkään se mitä sillä rahalla saa. monesti se a/b merkkinen laite olisi paljon enemmän käytetty kuin vähänkään laadukkaammat, kun ei siitä laadusta kukaan halua maksaa mitään :( "it's nice to be important, but it's more important to be nice..." |
Reddie 09.03.2008 15:22:19 (muokattu 09.03.2008 15:23:15) | |
---|
Mä oon huomannu omalta osaltani sen, et kaikkein vaikeinta on saada jengi tajuamaan et jos joku laskuttaa äijästä 100 € /pvä alv. 0% niin se on oikeesti vielä aikas vähän, olettaen että joku semmonen perus 10h päivä. Jengi ei vaan tajua kuinka kallista A) Ammattitaito on B) palkanmaksu on ja jengi ei myöskään sisäistä et C) keikkapäivä on pidempi ku se 30min keikka. Kyl mä sen ymmärrän, et jos näistä asioista ei tiedä mitään, ni ei voi olettaakkaan että ihmiset ymmärtää, mut sit jos asiaa koittaa jotenkin (epä)korrektisti valaista niin tuntuu siltä et vaikutus on tiukka nolla. Niin tai sit meitsin keikoille hommaamat duunarit on vaan niin paskoja, et jengi ei todellakaan tajua mistä ne maksaa. :D |
eetuss 09.03.2008 19:34:10 | |
---|
Mä oon huomannu omalta osaltani sen, et kaikkein vaikeinta on saada jengi tajuamaan et jos joku laskuttaa äijästä 100 € /pvä alv. 0% niin se on oikeesti vielä aikas vähän, olettaen että joku semmonen perus 10h päivä. Jengi ei vaan tajua kuinka kallista A) Ammattitaito on B) palkanmaksu on ja jengi ei myöskään sisäistä et C) keikkapäivä on pidempi ku se 30min keikka. Kyl mä sen ymmärrän, et jos näistä asioista ei tiedä mitään, ni ei voi olettaakkaan että ihmiset ymmärtää, mut sit jos asiaa koittaa jotenkin (epä)korrektisti valaista niin tuntuu siltä et vaikutus on tiukka nolla. Niin tai sit meitsin keikoille hommaamat duunarit on vaan niin paskoja, et jengi ei todellakaan tajua mistä ne maksaa. :D :D Näin se menee. Täällä pohjoisessa on vielä tusina muutakin vastaavaa ilmiötä vielä lisäksi. Taphtumanjärjestäjä arvostaa artistia yhtä vähän kuin äänentoiston ammttitaitoa. Eli artistille ei esim. yksinkertaisesti järjestetä sitä äänentoistoa! Kumpikin kärsii. En edes viitsi alkaa luetella kaiken maailman ilmiöitä tältä perältä. Positiivista palautettakin kyllä tulee joskus. Kaksipäiväisten bluesifestareitten viimeinen veto oli menossa, kun eräs kohtelias yleispaavo tuli notkumaan tiskin lähettyville järjettömässä kuosissa. Ajattelin että taas joku kultakorva tietää pojat miten nämä hommat hoidetaan. No kommentti olikin jotain ihan muuta: " Helvetin hyvä meininki, helvetin hyvät saundit, vielä kun sais pillua!" Pahoittelin kohteliaasti etten voi auttaa! :D "There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison |
eetuss 13.03.2008 14:13:35 | |
---|
Pari kysymystä.. Voisiko joku seittää mitä logiikkaa tuo prosentin kavu noudattaa? http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 4&t=83323&o=0&#p2299505 Toinen juttu on se, että mihin teirdän myyntihinnat perustuu, jos menette itse omilla kamoillanne keikalle? Laskutatteko vuokran ja työn erikseen vai mistä teidän lasku koostuu? "There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison |
Reddie 13.03.2008 14:48:13 | |
---|
Kaippa se noudattaa jotain semmosta logiikkaa, et vuokran ottajan ei vielä kannata ostaa omia kamoja, jos vuodeks vuokraa PA-vermeet tjsp. En oo taloustieteilijä niin en osaa sanoa. Ite laskutan kyllä kamat, työt ja muut kulut erikseen ja tällä tavalla pyrin antamaan asiakkaalle kuin asiakkaalle mahd. yksilöllisen laskun. Mun mielestä ei oo oikein, et asiakas joutuu maksaa saman hinnan keikasta minne tuon vaan kamat paikalle, ja keikasta missä teen kaiken. Eli samma po svenska: Asiakas maksaa siitä mitä ostaa, eikä mistään muusta. |
Pari kysymystä.. Voisiko joku seittää mitä logiikkaa tuo prosentin kavu noudattaa? http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 4&t=83323&o=0&#p2299505 Toinen juttu on se, että mihin teirdän myyntihinnat perustuu, jos menette itse omilla kamoillanne keikalle? Laskutatteko vuokran ja työn erikseen vai mistä teidän lasku koostuu? ...logiikasta en oikein tiedä, koitin sitä joskus miettiä itsekkin mutta en sitä sitten lopulta tajunnut kuitenkaan. Kuitenkin siis selkeesti, että prosenttimäärä suhteessa yhden vuorokauden hintoihin laskee jos ottaa useammaksi vuorokaudeksi kerrallaan... Laskuissa en erittele töitä/kalustoa jos on kokonaisvaltainen toimitus! jos on osia sinne osia tänne niin sitten erittely. Tarkempi sisältö toimitukselle kuitenkin aina tarjouksessa/tilausvahvistuksessa, kuitenkin niin että kaikki on yksilöity. Ei sitten tarvi jälkeenpäin tapella että "ois pitänyt olla sitä ja tätä mukana..." "it's nice to be important, but it's more important to be nice..." |