Aihe: fender blues jr ja laney vc15-110
1
dropD
19.03.2008 11:30:39

En osaa vertailua kertoa, kun ei ole fenderistä kokemusta. Lanikka löytyy kotoa enkä ole vielä mitään negatiivista löytänyt. Puhdas kanava on paksu. Kestää puhtaana melko koviakin volyymeja eli päätesäröä ei kotioloissa kannata lähteä hakemaan. Toisaalta särökanava aukeaa kotivolyymeillakin hyvin. Särö on luonteeltaan pehmeä. Mikään higain vahvari laney ei ole, mutta minä sillä hevitkin vetelen. EQ tuntuu olevan enemmän hienosäätöä eli hurjan dramaattista muokkaus niillä ei tehdä. Aktiivinen tone säädin toimii hyvin koko paletin kirkkauden säätelyyn. Puoliavoin 10" kombo ei luonnollisesti järjetöntä botnea tarjoile, mutta lisäkaapin saa niin halutessaan kiinni.
Wäiski
19.03.2008 13:42:29
Noista molemmista vahvistimista haluaisin kuulla mielipiteitä, hyviä ja huonoja puolia. Olen todennäköisesti hommaamassa jompaakumpaa noista. Fenderiä on mahdollisuus testata jossakin vaiheessa mutta laneytä ei. Oon lukenu speksit molemmista, nyt vaan käyttökokemuksia. Molemmat vaikuttaa kiinnostavilta.

Kanattaa tsekata myös Fenderin Super Chanp XD. Hinta on alhainen, jolloin jää rahaa vaihtaa parempi elementti ja putket... Näiden muutosten jälkeen ei mielestäni yhtään hullumpi peli.
ElectroHarmonix
19.03.2008 16:03:13
laneytä oon kyl halunnu aiemminkin hommata. Soittelen aika lailla 60-80 lukujen musiikkia, rokkia pääsääntöisesti. Laneyn lc15r:täkin oon katellu mut noista vc15 tuntuisi kiinnostavemmalta. Lisäkaappikin ois olemassa 1x12 eminencen v12 ämyrillä, ei vaan kuulosta kauhean hyvältä epiphone valven kanssa soitettuna.
jari
19.03.2008 20:25:38
Itselläni on ollut lc 15 r lanikka ja siinä 2x12 kaappi kaverina. Soi selkeästi,hieman brutaali yhdistelmä rautalankaan. joitain roisimpaa ränttätänttä bluesie niin oiva peli siihen oli. enkä usko että tuo vc paljon poikkeaa siitä. Tällä hetkellä on pro junnu amerikan valmistetta -90 luvun alusta ja siihen on vaihdettu H&H acustasonic vai mikä se oli.. kaiutin ja jj putkia taitaa myös olla niin soi pehmeästi ja toimii yamahan dm-10 särön kanssa aika makeasti suorastaan laulaa ruokankaan yksikelaisilla. Vastaavasti alkaa honottaa kun kytken ts-808 kloonin ja P-90 telen kiinni. tuo ts-808 toimi lanikassa ihan kivasti mutta ei fenkussa mitenkään.aika suppea on tuo soundi juttu tuossa fenderissä mutta siinähän ei ole kuin vola ja tone säätö.Siihen olisi tallessa alkuperäinen fenderin elementti pitäisi vaan kokeilla menisikö soundi kevyemmin murulle vai "kylmenisikö" kliinimmäksi...
Luulen että kevään mittaan hankintaan tulee peaveyn delta blues..tai se pieni harleyn nuppi;) Pro junnun voisi kaupata pois..
Kaiku olisi kiva pro junnussa. kerran kokeilin blues junnua kaupassa ja kauhea suhisija oli: soitto seis ja kohina alkoi.tuuli efekti ja kaiku.
Eipä kai täsrä ollut mitään apua eikä hyötyökään mutta sainhan kirjoittaa asiasta.
kitara on lyömäsoitin
Pasi 95
19.03.2008 22:19:52

Saako Laneystä ja Fenderistä puhua samassa asiayhteydessä?

Noista kahdesta vaihtoehdosta annan ääneni ehdottomasti Fenderille. Näppärä pikkuvahvistin ok perussaundeilla. Varma valinta tuohon kokoluokkaan.
"Roots"
jsvenn
20.03.2008 08:31:45
Laneystä ei kokemusta, soitan modatulla blues jrllä (usa). Kovaääninen vaihdettu red fangiin, uusi koppa tehty hieman isommaksi (omakuva). Red fang ei mahtunut alkuperäiseen laatikkoon. Äänet paranivat ja botnea riittää. Puhtaat soundit ovat mainiot ja ääntä riittää orkesterisoittoonkin tarpeeksi, ei tosin mättösäröjä. Volumin ja masterin napukat on tavallisesti puolivälissä, reverbiä vain hiukan. Fat toimintoa en käytä vaikka jalkakytkin tuli hommatuksi. Äänenvärin napukoita säädän tarpeen mukaan. Vertasin viikko sitten ääniä peaveyn spesialiin (120 w:n trankku), joka kuulosti nuhapumpulta junnun rinnalla samoilla volumeilla.

Ostin junnun huurtonetistä muutama vuosi sitten. Jakki oli kulunut ja sen kierteet olivat rikki. Vaihdoin jakin. Jossakin vaiheessa vahvari rupesi pätkimään. Kaverini tinasi kaikki kytkentälevyn ja muutkin juotokset uudelleen ja nyt pelittää hyvin. Suosittelen junnua, siinä on perustarpeet kevyempään soittoon.
jo_tu
20.03.2008 10:13:42
moi,

sanotaan nyt sen verran itsekin tähän aiheeseen että mulla oli tollanen vc15-10 parikuukautta itsellä, ja periaatteessa se kuulosti ihan mukiinmenevältä, mutta se oli heppoisen oloinen. ja 10tuumainen kaiutin oli miinusta ainakin minusta.

bluesjunnussa taitaa olla 12 tuumainen kaiutin ja varsinkin jos jenkeissä tehdyn pelin löytää niin siinä varmasti on konetta pitkäksi aikaa.. eikös aika nimekkäätkin artistit käytä bluesjunnua ihan lavallakin? ainakin olen itse ollut näkevinäni.... ja toisaalta tollasta pikkulanikkaa en ole lavalla nähnyt.

eli lyhykäisyydessään, etsi jostain käytettynä USA blues junior.
dropD
20.03.2008 11:51:41

Itselläni on ollut lc 15 r lanikka ja siinä 2x12 kaappi kaverina. Soi selkeästi,hieman brutaali yhdistelmä rautalankaan. joitain roisimpaa ränttätänttä bluesie niin oiva peli siihen oli. enkä usko että tuo vc paljon poikkeaa siitä

Musta VC on huomattavasti lämpimämpi, paksumpi ja pehmeämpi soundiltaan. Ero saattaa johtua erilaisista putkista ja elementistä kyllä. Ostin tuossa viimeksi musiikkikaupassa käydessäni pari JJ ECC83S putkea. Ihan vaan uteliaisuuttani meinasin kokeilla miten vaikuttaa soundiin. Vielä kun sain aikaseks vaihtaa niitä. Alkuperäset TAD putket kuulostaa kyllä ihan asiallisilta nekin.
kissakissala
20.03.2008 11:58:01
Mä taas suosittelisin Laneyta.. Riippuu nyt varmaan siitä mitä aikoo vahvistimellaan tehdä, Laneyssa on kaksi kanavaa ja tone-säädin, verrattuna Fenderiin. Fat-kytkin taitaa olla aika samanlainen kuin Laneyn bright-kytkin?? Koti-voluumeilla 10" elementti riittää mukavasti, mutta bändin kanssa jäädään aivanvarmasti jalkoihin. Iskisin kyllä kaappia Fenderinkin perään..

Särökanava laneyssä toimii hyvin, voi ruuvailla cleaneista helposti aina Sabbath tyyliseen runttaukseen. Etuasteen putket kannattaa vaihtaa, JJ ECC83s toimi omalla kohdalla hyvin. Sanovat että ei ihan rankimpaan heviin riitä, mutta mielestäni soittajasta kiinni, onhan noita videoita joissa Tiny Terrorilla vedetään tsugga tsugga-heevit ihan heittämällä.. Mutta ei nyt omakohtaista kokemusta koska, ei tule juurikaan sabbathia hevimpää soitettua.. Bluussit ja 60's trough 80's rokit taittuu ihan mukavasti.. Joku darkarts systeemihän tässä on vai mikä nyt olikaan, eli ainakin ite huomasin sen toimivan mukavasti, gain-säädin noin klo.13-14 kuulee selvästi kun pääteputket alkaa säröytyä..

Clean-kanava ei ehkä ole paras mahdollinen, tosiaan semmonen todella paksu ja tumma, kuulostaa vähän hassulta kun 10" elementti kyykistyy jo kovaa cleaneilla soittaessa.. Näin siis kuumilla humppareilla, Fenderin yksikelaisten kanssa kuulosti vähän paremmalta, P-90sillä parhaalta..

EQ-toimii mielestäni niinkun pitääkin, noh tulee säädetty yleensä kaikkea siten, että ajattelen säätimen kolmeasentoiseksi, eli asennot on vähän, kello 12 ja melkein täysillä.. Toimii mulle hyvin.. Ainut miinus EQssa on että se on sama molemmille kanaville, cleaneja säätäessä EQ onkin sitten oikeastaa vain pientä hienosäätöä..

Mutta tosiaan hintaa taitaa olla saksassa n. 400€ mielestäni hintalaatusuhde on erittäin hyvä.. Onhan tää made in England, mutta eiköhän nää valmisteta kiinassa ja koota englannissa, kuten melkein kaikki nykyiset suurten valmistajien laitteet..

Tässä nyt vähän omia kokemuksia Laneysta, Fenderiä olen kokeillut pari kertaa ja ihan hyvältä peliltä sekin vaikuttaa, mutta Laney nyt sopi mulle paremmin..
"I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White
Ziggy Bubba
20.03.2008 12:05:01

Saako Laneystä ja Fenderistä puhua samassa asiayhteydessä?

Miksei saisi? Kyllä ne molemmat vahvarit on tehty halpatuotantomaissa samaan tapaan, ei se Fenkku merkistään huolimatta sen kummallisempi peli ole. Eli valinta kannattaa tehdä tuotteen perusteella, ei merkin :)
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Icy-Sun
20.03.2008 13:32:57
Kyllä ne molemmat vahvarit on tehty halpatuotantomaissa samaan tapaan

Eikös kaikki lanikat ole brittiläisiä? Jos nyt tarkoitetaan halpatuotantomailla Kiinaa,Koreaa ym. niin ei Laneyt ainakaan ole kaukoidässä kasattu
There ain't noway out tonight
duc
20.03.2008 13:37:04
Eikös kaikki lanikat ole brittiläisiä? Jos nyt tarkoitetaan halpatuotantomailla Kiinaa,Koreaa ym. niin ei Laneyt ainakaan ole kaukoidässä kasattu

Ja Fenderin vahivistimetkin tehdään Meksikossa.
msormune
20.03.2008 17:10:06
Sanovat että ei ihan rankimpaan heviin riitä, mutta mielestäni soittajasta kiinni, onhan noita videoita joissa Tiny Terrorilla vedetään tsugga tsugga-heevit ihan heittämällä..

Taisi olla aika tuhdisti buustattu tuota signaalia pedaalilla niissä pätkissä joita juutuubista löytyy... että ei nyt IHAN soittajasta kiinni.
kissakissala
20.03.2008 17:29:12
Taisi olla aika tuhdisti buustattu tuota signaalia pedaalilla niissä pätkissä joita juutuubista löytyy... että ei nyt IHAN soittajasta kiinni.

Juu oikeassa olet, muistelin yhtä näkemääni videoa, mutta Rockerillahan siinä vedettiinkin..
"I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White
ElectroHarmonix
20.03.2008 22:08:43
blues juniorista löytyy kyl hyvin kaikkia demoja ja ääninäytteitä. Voi olla et joutuu mennä testailemaa pääsiäispyhien jälkeen... Tosi hyvältä kuulosti monet pätkät.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)