Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuinka usein treenaatte?
1 2 3 4 5 6 7 8
Winzki
17.03.2008 23:26:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite en soita rumpuja, mutta mietin vaan, että kuinka usein treenaatte rumpujen soittoa viikossa? Siis noin bänditreenien ulkopuolella. Bändeissä missä soitan ni toinen rumpaleista ei bänditreenien ulkopuolella treenaa ollenkaa ja toinenki tosi harvoin. Kiinnostais vaan kuinka yleistä tämmönen on.
 
Party all night, sleep all day
Kailis
17.03.2008 23:48:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse aloitin yksin soittamisen vasta muutama vuosi sitten yli kolmenkymmenen soittovuoden jälkeen. Käytän tarkoituksella käsitettä soittaminen, koska en varsinaisesti harjoittele, vaan soitan menemään.
Mulla tähän johti uuden setin hankinta ja oman kämpän saaminen. Voi mennä koska vaan. Hyvää treeniä on vetää musan päälle. On sekä "klikkiharjoitus" että rakenteenopettelua.
 
Perro Stupido
18.03.2008 00:06:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie oon kauheen laiska harjottelemaan yksin, lähinnä sit bändireeneissä tulee kilkuteltua se kolme tuntia yhtä mittaa. Noin 3 kertaa viikossa. Vakaa aikomus olisi aloittaa nyt uuden reenikämpän myötä vähän aktiivisempi harjoittelu. Saa nähä miten käy.
 
010011000100111101001100
Aqualung
18.03.2008 00:16:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tavoitteena on noin kaks tuntia päivässä, mutta kun elämä on niin kiireistä nykyään niin käytännössä noin 6-10 tuntia viikossa.
 
fabarm
18.03.2008 00:30:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joka päivä pitää pikkusen soitella, jos ei mitään estettä ole. Välillä perustreenailua, välillä vapaammin kaikkea. Tarkoitus olis soitella sellasia juttuja, joita ei kunnolla osaa (eli kaikkea...). Jos ei pidä jonkinlaista kurinalaisuutta treenissä, huomaa usein soittelevansa samoja iänikuisia juttuja.
 
Olen vasta viimeaikoina ruvennut soittelemaan kappaleiden päälle, kun tuli iPod hommattua. Siihen kun kytkee korvamonitorin kiinni, on aika mukava soitella biisien mukana.
 
Välillä tosin täytyy antaa itselleen siimaa ja ottaa rennommin, ei aina jaksa rypistää otsa kurtussa, hauskaahan tän pitäs olla.
 
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan. Kyllä se on näinikkään.
vitikka
18.03.2008 07:10:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samoin kuin kailis, en itsekään treenaa lähes ollenkaan nykyään. Tulee vaan soiteltua musiikin mukana pääasiassa.
 
hollmi-5
18.03.2008 08:30:40 (muokattu 18.03.2008 10:29:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on 18 oppilasta ja samat treenit vedän, kuin oppilaatkin. Tulee aika paljon perustekniikkaa samalla itsekin treenattua. Näitä ei ehkä itsekseen niin paljoa viitsi harjoitella, kuin pitäisi.
 
Omaa treeniä on päälle vaihtelevasti. Kaksi kertaa viikossa vähintään kuitenkin. Silloin soittelen vapaammin ja useimmiten korvamonitorit on kytkettynä iPodiin ja soittelen musiikin mukana. Välillä orjallisesti alkuperäistä raitaa mukaillen ja toisinaan vapaammin tulkiten. Monesti huomaan soittelevani päälle eri rudimentteja setille hajoitellen.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Epämuusikko
18.03.2008 10:12:40 (muokattu 18.03.2008 10:13:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ennen treenasin asteikolla vähän (~30 min päivässä) - vitusti (monta tuntia), tuohon bänditreenejä päälle. nykyään en treenaa ollenkaan. se tosin hieman vaikeuttaa soitinopintojani lol.
 
treenitarvetta on, motivaatiota ei.
 
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
Perro Stupido
18.03.2008 10:17:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja toki kotona sähkösetillä soitan sen verran, mitä vaimoke ei ole paikalla.
 
010011000100111101001100
fifehole
18.03.2008 10:50:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun treenis on 80km päässä, niin treenaaminen setillä on jäänyt yksin lähes kokonaan. Joskus ehtii lämmitellä ennen treenejä (kerran viikossa) 1/2 h. Keikkoja ei ole liikaa (1-2kk) joten pakko treenata kotona padeilla.
 
Aloitin tekniikka treenin vasta n. 3 kk sitten ja pikkuhiljaa alkaa rudimentit kulkemaan padiin, mutta setillä ollaan vielä aikas ulalla. Olen soittanut n. 10 vuotta itseoppineena ja suht väärällä tekniikalla. Nyt on aika hankalaa totutella uuteen. Ajattelin ottaa aluksi muutaman rumputunnin ja katsoa kuinka sen avulla lähtee pelittämään. Ai tuskaiset fiilarit kun on soitto ollut kateissa jo jonkin aikaa. Ei se koskaan hyvä ole ollut, mutta siihen verrattuna miten se joskus luisti.
 
Head for an eye
Rumpukapulat
18.03.2008 10:59:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rudimenttireeniä noin 30-60 minuuttia päivässä, ja sitten erilainen määrä puhdasta, improvisoitua komppijytkyä. Yleensä pelkkää komppia, vähemmän filliä ja "sooloa". Levyjen kanssa tulee myös paukuteltua jonkin verran.
 
lethus1
18.03.2008 12:51:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

N. kerran kahessa viikossa yleensä, nyt n. kerran kuukaudessa. Pitäisköhä vaa lopettaa suosiolla, huoh.
 
Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3
-Henri-
18.03.2008 15:40:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran kuussa varmaan nykyään... =/ Ei vaan jaksa mennä tuonne varastoon kannujen luokse ja lämmitellä kauan, jotta pystyisi soittamaan sitä musiikkia mitä haluaisi. Flat foot tekniikkaa reenaan ilman pedaaleja tälläkin hetkellä :P Pitäisi varmaan hommata pädi ja ruveta sitä paukuttelemaan oikeesti.
 
Sopiva bändi todenäköisesti nostaisi motivaatiota, mutta kun ei oikein aika, kiinnostus ja viitseliäisyys riitä. Lisäksi olen/luulen olevani niin epäsosiaalinen, etten jaksaisi katella niitä bändin jätkiä, heh. Ja laiskottelu on vaan niin mukavaa.
 
Deino
18.03.2008 16:08:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liian harvoin nykyään. Pitäisi se kaksi tuntia joka päivä minimissään treenata.
 
zesar
18.03.2008 17:03:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeks nyt mut miks ihmeessä porukalla on ainoo setti reeniksellä kymmenien kilsojen päässä? Ite en ainakaan vois kuvitella et 10km kauemmas kotoota veis setin treenikämpälle. Tossa ylempänä jollain oli 80km. Sinnehän menee autolla jo puoltoista tuntia? Mä tykkään treenailla silleen että käyn soittaas kun tykkään ku setti kotona. Jotain 1,5h siitä varmaan päivässä tulee.
 
"Joo siis voimasta tulee nopeutta...Niinku He-Man!"
welho
18.03.2008 17:24:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite en soita rumpuja, mutta mietin vaan, että kuinka usein treenaatte rumpujen soittoa viikossa?
 
Aina kun on aikaa.. Joskus kerran kuussa ja joskus joka päivä?? Soitettua tulee kuitenkin n.3-7 päivänä viikossa bänditreeneissä ja keikoilla.
 
www.welhodrum.com, www.myspace.com/welhodrum
Humppapoliisi
18.03.2008 17:57:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeks nyt mut miks ihmeessä porukalla on ainoo setti reeniksellä kymmenien kilsojen päässä? Ite en ainakaan vois kuvitella et 10km kauemmas kotoota veis setin treenikämpälle. Tossa ylempänä jollain oli 80km. Sinnehän menee autolla jo puoltoista tuntia? Mä tykkään treenailla silleen että käyn soittaas kun tykkään ku setti kotona. Jotain 1,5h siitä varmaan päivässä tulee.
 
No esimerkiksi sen takia että bändi sijaitsee eri paikkakunnalla kuin opiskelupaikka. Itselläni on rummut noin 200km päässä omasta kämpästä. Bändi tuli pistettyä pystyyn syntymäpaikkakunnassa ennen opiskeluja, joten sen takia. Kyllähän se ottaa päähän, mutta itse olen ostanut jalkapädin ja käsipädin. Vien tuplapedaalia edestakaisin, tarpeen vaatiessa.
 
Mutta aiheeseen. Itse pyrin treenaamaan noin tunnin päivässä, juurikin noita pädejä lätkiessä.
 
-
tOmelO
18.03.2008 17:59:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeks nyt mut miks ihmeessä porukalla on ainoo setti reeniksellä kymmenien kilsojen päässä? Ite en ainakaan vois kuvitella et 10km kauemmas kotoota veis setin treenikämpälle. Tossa ylempänä jollain oli 80km. Sinnehän menee autolla jo puoltoista tuntia? Mä tykkään treenailla silleen että käyn soittaas kun tykkään ku setti kotona. Jotain 1,5h siitä varmaan päivässä tulee.
Melkosen monet asuu kerrostalossa ja jos sähkörummut ei innosta, niin on ihan mahdottomuus kotona soittaa. Ja reenikämpät on tiukassa, että aina ei ole mahdollisuutta saada rumpuja seuraavaan kortteliin. Sen takia esim?
 
Btw, mä soitan yksin 3-4 kertaa viikossa paria tuntia kerrallaan. Tekniikkaa, nopeutta, uusia komppeja ja fillejä, biisien mukana soittamista ym harjottelen.
 
Drakomorphos
18.03.2008 18:33:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joka päivä tulee soiteltua komppeja, fillejä ym. muuta varmaan jonkun tunnin verran, nyt on jääny vähemmälle tekniikkareenit. Eikun niskasta itseä kiinni ja menoksi-
 
oh-hai
sahkuifk
18.03.2008 22:02:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan liian vähän, 1-2 kertaa kuukaudessa. Tarkotus olis päästä soittaan min. kerta viikkoon muutama tunti. Mutta kun on jonkin aikaa soittanut niin aina kun musiikkia kuulee niin kyllä siitä jotain imee ja ehkä siirtää omaan soittoonsa. Eli treeniä elämä kaikki.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «