Aihe: Orange Tiny Terror
1 2 3 4 5 6 7 8 913 14 15 16 17
JHL
02.02.2008 22:59:08

kysytääs täältä... oletteko kokeilleet eri putkia terroreihinne?

olen pohdiskellut etuasteputkien vaihtoa terroriin, pikkusen nyppää välillä kun gain-potikkaa klo 13-14 välillä pyöritellessä särö muuttuu sirisevämmäksi. periaatteessa gain klo 13:ssa säröt riittää mulle oikein mukavasti, mutta silloinkin ylädiskantti on hieman ärsyttävä. tone-potikalla tohon ei pääse väliin, tuntuu olevan enemmän riippuvainen gainista.

muistelen että etuasteessa oli pari kappaletta JJ:n 12ax7-putkia, heittäkääs vinkki mikä tuubi olisi sileämpi soundiltaan? vahvistinta tulee ajeltua volume täysillä (7 w), eli en niinkään kaipaa runsasta etuastesäröä vaan tukevaa, yhtenäistä sointia jonka diskantti olisi suht siisti. joo, paljon vaadittu kiinalaiselta 500€ nupilta, mutta köyhän on pakko yrittää... ;)

kaappina on puoliavoin 2x12" Mesa/Boogie jostain 90-luvun alkupuolelta, Black Shadow-kaiuttimet. tän kaapin kanssa terror murahtaa miellyttävän tukevasti, vielä kun saisi hienosäädettyä sitä diskanttia. kitaran ja vahvistimen välissä ei ole kuin Lehlen ABT-loota, enkä mielellään siihen väliin muuta ottaisikaan.
Tigerstedt
02.02.2008 23:07:21

kysytääs täältä... oletteko kokeilleet eri putkia terroreihinne?

olen pohdiskellut etuasteputkien vaihtoa terroriin, pikkusen nyppää välillä kun gain-potikkaa klo 13-14 välillä pyöritellessä särö muuttuu sirisevämmäksi. periaatteessa gain klo 13:ssa säröt riittää mulle oikein mukavasti, mutta silloinkin ylädiskantti on hieman ärsyttävä. tone-potikalla tohon ei pääse väliin, tuntuu olevan enemmän riippuvainen gainista.

muistelen että etuasteessa oli pari kappaletta JJ:n 12ax7-putkia, heittäkääs vinkki mikä tuubi olisi sileämpi soundiltaan? vahvistinta tulee ajeltua volume täysillä (7 w), eli en niinkään kaipaa runsasta etuastesäröä vaan tukevaa, yhtenäistä sointia jonka diskantti olisi suht siisti. joo, paljon vaadittu kiinalaiselta 500€ nupilta, mutta köyhän on pakko yrittää... ;)

kaappina on puoliavoin 2x12" Mesa/Boogie jostain 90-luvun alkupuolelta, Black Shadow-kaiuttimet. tän kaapin kanssa terror murahtaa miellyttävän tukevasti, vielä kun saisi hienosäädettyä sitä diskanttia. kitaran ja vahvistimen välissä ei ole kuin Lehlen ABT-loota, enkä mielellään siihen väliin muuta ottaisikaan.

Ite olen vaihtanut orkkisputket juurikin tuon saman ongelman takia, eli hiukan sirisevän soundin. Iskin sisään JJ:n ECC803S putket, jotka eivät aivan niin ärsyt tuubit ole. Parani saundi kyllä oikein mukavasti. Nyt korvat kusee taas hunajaa.
If you'll give this man a ride, sweet memory will die.
JHL
02.02.2008 23:47:55

Ite olen vaihtanut orkkisputket juurikin tuon saman ongelman takia, eli hiukan sirisevän soundin. Iskin sisään JJ:n ECC803S putket, jotka eivät aivan niin ärsyt tuubit ole. Parani saundi kyllä oikein mukavasti. Nyt korvat kusee taas hunajaa.

jahas täähän taitaa olla sitten tällä selvä. putkien vaihto oli varmaan plug&play-tyyppinen toimenpide?
Tigerstedt
03.02.2008 03:15:23

jahas täähän taitaa olla sitten tällä selvä. putkien vaihto oli varmaan plug&play-tyyppinen toimenpide?

Kyllähän se näin on kun puhutaan etuasteputkista.
If you'll give this man a ride, sweet memory will die.
Ole
26.02.2008 17:41:27
Onko kenelläkään kokemusta tai muuten vaan tietoa mahdollisuuksista ja kustannuksista rakentaa Tiny Terroriin efektilenkkiä tai jousikaikua?

Lisäksi mielenkiinnosta kyselisin kuinka olette hoitaneet ko. vahvistimella soolojen boostailun. Itselläni ainakin tuppaa olemaan niin että jos soittelee tuolla 15W asennolla volyymit noin puolessa välissä ja gain sanotaanko klo 13-14 kohdalla niin siihen on turha enää millään pedaalilla (EQ, Boost RVB, Jekyll & hyde) lähteä buustaamaan, koska volyymi ei nouse, ainoastaan soundi puuroutuu ja säröytyy entisestään?

Lisäksi vielä kysyisin tarkennusta tuosta etuasteputkien vaihdosta:
Itseänikin hieman ärsyttänyt tuo sirisevä diskantti (käytössä Framus 2x12") ja jos kerta noilla JJ:n putkilla homma korjaantuu edes osittain niin onhan sitä kokeiltava..
Eli kysymys kuuluukin, että voinko siis itse hoitaa putkien vaihdon ilman sen suurempaa ammattitaitoa?

Kiitos kaikille vastaajille!
Tigerstedt
26.02.2008 17:55:16 (muokattu 26.02.2008 17:55:45)

Onko kenelläkään kokemusta tai muuten vaan tietoa mahdollisuuksista ja kustannuksista rakentaa Tiny Terroriin efektilenkkiä tai jousikaikua?

Lisäksi mielenkiinnosta kyselisin kuinka olette hoitaneet ko. vahvistimella soolojen boostailun. Itselläni ainakin tuppaa olemaan niin että jos soittelee tuolla 15W asennolla volyymit noin puolessa välissä ja gain sanotaanko klo 13-14 kohdalla niin siihen on turha enää millään pedaalilla (EQ, Boost RVB, Jekyll & hyde) lähteä buustaamaan, koska volyymi ei nouse, ainoastaan soundi puuroutuu ja säröytyy entisestään?

Lisäksi vielä kysyisin tarkennusta tuosta etuasteputkien vaihdosta:
Itseänikin hieman ärsyttänyt tuo sirisevä diskantti (käytössä Framus 2x12") ja jos kerta noilla JJ:n putkilla homma korjaantuu edes osittain niin onhan sitä kokeiltava..
Eli kysymys kuuluukin, että voinko siis itse hoitaa putkien vaihdon ilman sen suurempaa ammattitaitoa?

Kiitos kaikille vastaajille!

Orangen foorumilla joku tyyppi oli ainakin teettänyt loopin Tiny Terroriin, eli pitäisi olla kyllä mahdollista. Varmaan joku asiansa osaava vahvariguru hoitaisi homman. Sirisevästä diskantista vielä sen verran, että mulla kyseinen 'ominaisuus' häviää täysin kun nostaa masterin 4 paikeille ja tietty myös siitä ylöspäin.
Hello Cowgirl In The Sand, is this place at your command?
pekurides
26.02.2008 17:56:13

Yleisesti pidettynä nuo ecc803s ovat kyllä treblepainoitteisemmat ja leikkaavat enemmän alapäätä kuin ecc83s..... että en ainakaan sirisevän yläpään hoitoon noita suosittelisi vaikka niissä on semmoinen jännskä oma saundinsa... silloin kun toimivat , mulla hajosi jo ekana päivänä.....

Oletkos ihan varma että siinä orkkiksena JJ:n tuubia?

Yleensä kiinasta tulleissa vehkeissä on ihan kiinalaiset tai sitten sitä halvempaa elekto-harmonix/sovtek ryssäosastoa eikä pikkasen kalliimpaa JJ:tä.

Varsinkin noissa elektro-harmonix putkissä minua ärsyttää se ohkanen yläpään sirinä...

Koklaa myös vaikka Svetlanan sed etusta se on aika tasapainoinen sekä Mullardin 12at7 n.o.s. jota saa vielä kohtuuhintaan tosi samettisenmuikea sekä pehmentää ja riisuu ärsyttävät sirinät poiejs.:)

Myös JJ:n ecc81 ajaa melkein saman asian ja aivan hivenen volumetkin tippuu....
Tunteella päin vittua.
Flash
27.02.2008 09:09:07 (muokattu 27.02.2008 09:09:45)

Kokeileppa treble boosteria (esim. HomeBrew Electronics Germania44).
Live Music Is Better!
StJerky
27.02.2008 12:27:30
Kyllähän se näin on kun puhutaan etuasteputkista.

Tuolla Orangen forumilla tuntuvat olevan kovasti sitä mieltä, että pääteputketkin voisi vaihtaa ilman BIAS säätöä, mikä minua ihmetyttää...
pekurides
27.02.2008 12:29:17

Tuolla Orangen forumilla tuntuvat olevan kovasti sitä mieltä, että pääteputketkin voisi vaihtaa ilman BIAS säätöä, mikä minua ihmetyttää...

Olikohan tuo A luokan peli mikä biasoi itse itsensä? vai miten se nyt oli...
Tunteella päin vittua.
duc
27.02.2008 12:35:32 (muokattu 27.02.2008 13:00:12)
Olikohan tuo A luokan peli mikä biasoi itse itsensä? vai miten se nyt oli...

Ei ole A-luokkaa TT. Mutta noiden EL84-putkien kanssa ei biasoinnin kanssa ole niin nuukaa. Halpoja ovat, ja kestävät kai suhteessa aika hyvin vaikka virrat vähän heittävät. Kuulostaa vaan paremmalta jos biasoi, ja/tai putket kestävät pitempään.

Itsekin heitin suoraan uuden EL84-parin sisään omaan Blues Junioriin, ja kun soundi ei muuttunut (ainakaan) huonompaan suuntaan niin en ole sitten jaksanut miettiä biasointia puoleentoista vuoteen.
msormune
27.02.2008 12:50:45
TT on katodibiastoitu luokkaan AB, tosin tästä voi puhua että onko se oikeastaan luokkaa A jos on kuumaksi biasoitu vai mitä lie...

Yhden tuolla samantyyppisellä päätteellä (2xEL84) rakennetun vahvistimen perusteella sanoisin että biasointia ei tarvitse tehdä, ELLEI putket loimota punaisena TAI vahvistimen soundi muuttuu selvästi. Itse kuitenkin varmaan sen tarkistaisin ihan varmuuden varalta.
Mr.Rogers
12.03.2008 16:24:31
Frankfurtissa on julkaistu 15 wattinen Tiny Terror kombo G12H kaiuttimella.
Orange julkaisi myös toisen pikku kombon, AD5. 5wattinen kotikombo.
atha
18.03.2008 14:43:32

Tästä videopätkää:

http://youtube.com/watch?v=kq8IshRNuis
Sälski
18.03.2008 14:47:48

Tästä videopätkää:

http://youtube.com/watch?v=kq8IshRNuis

Kylläh! Hyvältä vaikuttaa! Mietin vain että paljon tulisi kustantamaan? Ei varmaan hinnalla pilattu tuo peli.
It's not who votes that counts, it's who counts the votes.
esprit de corps
18.03.2008 15:18:12 (muokattu 18.03.2008 15:24:43)
Kylläh! Hyvältä vaikuttaa! Mietin vain että paljon tulisi kustantamaan? Ei varmaan hinnalla pilattu tuo peli.

Siinä on nupin kuva, mutta combo se on. 635e. Mielestäni aika kohtuullinen.

http://www.thomann.de/fi/orange_tiny_terror_combo.htm

E: Ja sen AD-5:sen hinta 1x10 elementillä on Tompalla 366e. Sekin voisi ihan kiva kyllä olla. Hmmm...

http://www.thomann.de/fi/orange_ad5.htm
Vähän niinku muumi.
Kivijalka
18.03.2008 15:51:33

Chapman on kyllä velmu ukko. Mukavaa että ovat Orangella palkanneet välillä vähän vähemmän bisnespukuisan kaverin markkinoimaan tavaraa.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
Jaakko Hyvärinen
18.03.2008 17:57:30
Saakohan tuohon lisäkaappia kiinni..olisi tarvetta hyväsoundiselle combolle, mutta kaipaan kuitenkin isomman kaapin jytkettä.
Ihan kiva ja pienellä pienellä peniksellä.
rainmaker
18.03.2008 18:16:38
Orange julkaisi myös toisen pikku kombon, AD5. 5wattinen kotikombo.

Heh, tuo tiny terror kombo näyttäs olevan selälleen laitettu vastaava nuppi integroituna 1x12 kaappiin :D Samaa soundia tuntu pätkän perusteella pukkaavan ku nuppikin.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)