Aihe: Kirkas soundinen mikki mahonki runkoon
1 2 3
Lego
18.03.2008 07:16:37
Toi Gibsonin '57 Classic kyllä menee metsään niin että helisee jos on hakusessa kirkassointinen mikki. Eikä tässä oo enää mielipiteistä tahi mieltymyksistä kiinni vaan tosiasiasta. 2 Customissa ollut mulla (myynnissä olevassa siis vieläkin) eikä niillä kyllä mitään virkaa oo ollut PODin tai putkivehkeen kanssa, aina yhtä tumpula soundi. Jotenkin tukkoinen.
Juzzu
18.03.2008 07:46:27 (muokattu 18.03.2008 11:58:34)
kun mahonki on kuitenkin tummempi saundiltaan.

Tähän nyt vielä sellainen perinteinen vastalause ja erimielisyyskohtaus.
Yksi kirkassoundisimmista peleistä mitä olen tehnyt oli kokonaan mahonkia, runko, kansi ja kaula.
Puissa on eroja.
Ziggy Bubba
18.03.2008 09:33:28

Tässä ei taidettu vielä eritellä, että tarpeessa ois hevimikit (tuo kitaran malli kyl antaa suuntaa..). Bluesbuckeria sitten vaan tallaan ja Humbucker From Helliä kaulaan - johan kirkastuu soundit ja lisääntyy dynamiikka. Äärihevihommiin tosin tuo ei ehkä ole paras tallamikki.
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
VFK
18.03.2008 12:32:19
Toi Gibsonin '57 Classic kyllä menee metsään niin että helisee jos on hakusessa kirkassointinen mikki. Eikä tässä oo enää mielipiteistä tahi mieltymyksistä kiinni vaan tosiasiasta. 2 Customissa ollut mulla (myynnissä olevassa siis vieläkin) eikä niillä kyllä mitään virkaa oo ollut PODin tai putkivehkeen kanssa, aina yhtä tumpula soundi. Jotenkin tukkoinen.

Tosiasiassa mikki ei ole tunkkaisuutta nähnytkään, vaan on kohtalaisen avoimen ja sopivan kirkkaan kuuloinen ja toimii mahtavasti esim. mun Gibson LP Custom 68 FT RI:ssä. Toki mikki ei ole samanlainen trebletehdas kuin Bill Lawrencen XL 500 tai Dimebucker, mutta tukkoinen on huonoin kuvaus mikistä, mitä olen koskaan kuullut. Itse soitan sitä putkivahvistimien läpi ja olen soittanut sitä useiden erilaisten putkivahvistinten läpi ja mikki on toiminut aina hienosti. Ehkä sulla on mikki huonossa kitarassa tai et osaa säätää vahvistinta, mutta luonnehdintasi mikistä on totaalisen väärä.

Suosittelin mikkiä mahonkikitaraan, en sirkkelisoundiin, koska en usko sen olevan hakusessa kenelläkään.
So many assholes... So few bullets.
maggot
18.03.2008 12:51:45
Jos Dimarziot miellyttää niin suosittelen Dimarzio Evolutionia tallaan. Mulla oli ko. mikki Ibanez RGT42DX mallisessa kitarassa jossa on siis mahonkirunko ja täytyy sanoa että oli aivan loistava valinta mahonkirunkoiseen kitaraan. Evolution oli todella hyvän kuuloinen ko. kitarassa.. Pehmeä mutta samalla agressiivinen ja kirkas, toimi siinä kitarassa tosi hyvin.

Täytyy samaan syssyyn myöntää että vaikka kyseessä oli MIK kitara niin mulla on ollut melkoinen ikävä ko. kitaraa sen myymisen jälkeen. Niin hyvä se oli ja sopi mun käteen tosi hyvin.. Ei olisi pitänyt myydä sitä.
Lego
18.03.2008 13:57:44
Niin, ehkä nuo mun Gibson LP Customit on vaan huonoja kitaroita... :'( Eikä lainkaan mahonkia kun mä en noita suosittelis mahonkiin, tai kitaraan ylipäätänsä puulajista riippumatta. Puhummehan siis suurinpiirtein metalli/heavymäiskeeseen tulevasta laitteistosta, right?
p_ofony
18.03.2008 14:07:03

Niin, ehkä nuo mun Gibson LP Customit on vaan huonoja kitaroita... :'( Eikä lainkaan mahonkia kun mä en noita suosittelis mahonkiin, tai kitaraan ylipäätänsä puulajista riippumatta. Puhummehan siis suurinpiirtein metalli/heavymäiskeeseen tulevasta laitteistosta, right?

No enhän mä muuta soita ku hevimätkettä:) Mun mielestä ne on hyvät, en osaa sanoo miksei ne sulla oo toiminu.
gear-A-holic
VFK
18.03.2008 14:56:22
Kyllä täytyy tässä kompata Helena2004:sta, `57 Classic ei todellakaan ole ollut kummassakaan omistamassani LP Customissa tukkoinen, päinvastoin. Mun mielestä toi sopii Les Pauliin ku nenä päähän, kirkastaa soundia, mutta pitää tukevan alakerran aina mukana, ja on vielä suht tiukka soundinenkin.

Meillä on P_ofonyn kanssa samanlainen näkemys asiasta. Täsmälleen samat havainnot.

Ja metallin soittamisesta puhutaan.

Jos sä koet, että ne sun Customit on hyvin soivia, hyväsoundisia kitaroita, niin voisiko se ongelma olla oikeasti vahvistin+kaappipuolella? Huolellista säätämistä siltä puolelta ja 57:n pitäisi toimittaa huolella. Sirkkelisoundia niistä voi tosiaan olla vaikea saada, mutta erittäin toimivaa metallimeininkiä tulee todella helposti.

Olen soittanut vain mahonkirunkoisia kitaroita 57 Classiceilla(muutama LP Custom, LP Standard, SG LP Custom, SG)ja olen ollut aina tyytyväinen.

Tunkkainen soundi ei johdu tässä tapauksessa mikeistä, vaan jostain muusta osatekijästä.
jazzIII
18.03.2008 15:24:58
Juu, SG:ssä toi '57 Classic on perhanan kirkas ja tukeva säröillä. Kirkkain mikki mitä mulla on koskaan ollut. Puhtaana saattaa tallassa kuulostaa lähinnä harpulta, mutta kaulassa toimii taas pirun hyvin. Voimasoinnut on rapeita eivätkä mene alakerrasta "tukkoon", sanoo mutu. Varmaan siksi kun outputia on keskimäärin vähemmän, mutta kirkkaus lyö samaan aikaan vahvistinta särölle. Kovimpaan jyystöön ei ole varmaan omiaan, mutta perinneheviin tai erottelevaan soundiin oikein jees.
Jazkaa
18.03.2008 15:25:40
EMG81 on aikas kirkas, kokeile. hymiö.
hapan
18.03.2008 15:27:35
Eikös toi '57:jen hyvyyden uskottelu ole aika turhaa, kun kaveri on vaihtanut customiinsa EMG:t? Jos se soundimieltymys on jotain sellaista, mitä '57 ei pysty tarjota, niin turha sitä on yrittää väkistä ja vääntää. Myös mun kokemusten mukaan '57 menee tukkoon/tumpuksi, kun aletaan vääntämään gainia ihan tosissaan.
Bookkeeper
18.03.2008 15:32:41 (muokattu 18.03.2008 23:57:02)
JB:n sanoisin olevan ehkäpä parhaimmillaan vaahterassa tai muussa kirkkaassa puussa, 250 K tai 300 K -arvoisilla potikoilla, Se JB:n löysyys ei ole niin häiritsevää ja ylämiddle on vähiten häiritsevää, ja laulavat liidit lähtee. Mutta mahonkirunkoiseen en sitä laittaisi itse.

Jep, samaa mieltä. Leppärunko + JB + 250k potikat on mulle se toimivin kombinaatio. Mahonkirungon kanssa ylämiddlepiikki korostuu liiaksi, leppä/saarni/vaahterarunkoisessa 500k potikoilla saundin liiallinen "terävyys" alkaa ottamaan korviin (esim. Custom Custom toimii paremmin...).

Eli Custom/Custom5/Screamin' Demon/Jazz tallaan, ja Jazz kaulaan.

Komppia, komppia...IMO murskaheviin Custom (keraaminen magneetti = tiukempi alapää, aggressiivisempi yläpää), perinnerokkiin esim. Custom5. Kaulaan Jazz on varma valinta.
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
VFK
18.03.2008 23:34:18 (muokattu 18.03.2008 23:36:15)
Eikös toi '57:jen hyvyyden uskottelu ole aika turhaa, kun kaveri on vaihtanut customiinsa EMG:t? Jos se soundimieltymys on jotain sellaista, mitä '57 ei pysty tarjota, niin turha sitä on yrittää väkistä ja vääntää. Myös mun kokemusten mukaan '57 menee tukkoon/tumpuksi, kun aletaan vääntämään gainia ihan tosissaan.

Hänen toisessa Customissaan ne ovat edelleen, mutta se ei tosiaan liity asiaan millän tavalla. Puutuin vain hänen näkemykseensä mikrofonista(joka on näköjään sama kun sulla), joka ei pidä paikkaansa. Mä soitan vain kunnon gainillä ja ainoastaan metallia, mutta en ole saanut mikistä tukkoista soundia koskaan, millään kokeilemistani vahvistimista. Eli edelleen näkisin vian olevan jossain muualla, kuin mikissä.

Luepa ne postaukset, niin ei tarvitse kirjoitella puuta heinää.

Ei tässä kyseistä mikkiä yritetä kenellekään myydä, vaan esitin sen yhtenä erityylisenä vaihtoehtona Warpigin, Customin ja Fralinien rinnalla.
hapan
19.03.2008 00:17:09
Luepa ne postaukset, niin ei tarvitse kirjoitella puuta heinää.

Puuta heinää? Imaseppa. Mä nyt kommentoin tuota '57 pätemistä jäsen JAK:lle, jota ei varmaan vitunkaan vertaa kiinnosta teidän mielipiteet ja kokemukset kyseisestä mikistä, jos se ei hänellä itellään toimi sitten millään/mitenkään. Ainakin tämän käsityksen sain hänen kirjoituksistaan. Että siinä sulle sitä puuteheinää.
VFK
19.03.2008 12:43:01
Puuta heinää? Imaseppa. Mä nyt kommentoin tuota '57 pätemistä jäsen JAK:lle, jota ei varmaan vitunkaan vertaa kiinnosta teidän mielipiteet ja kokemukset kyseisestä mikistä, jos se ei hänellä itellään toimi sitten millään/mitenkään. Ainakin tämän käsityksen sain hänen kirjoituksistaan. Että siinä sulle sitä puuteheinää.

Luepa tän ketjun otsikko. Suosittelin ketjun aloittajalle mikkiä yhtenä vaihtoehtona(niinkuin edellä kirjoitin). Sulla ei ole koskaan ainuttakaan asiallista viestiä, joista kukaan saisi mitään hyödyllistä irti, joten puuta heinää.

57 Classicin ominaisuuksista on yritetty antaa oikea kuva ketjun aloittajalle(sekä muille mahdollisesti kiinnostuneille), ei JAK:lle, jolla siitä jo on mielipide.
VFK
19.03.2008 18:58:24
Imaseppa.

Kiitoksia homoeroottisesta tarjouksestasi, mutta jätän väliin. Ymmärrän kiinnostuksesi, mutta valitettavasti(siis sulle)olen kiinnostunut vain vastakkaisesta sukupuolesta.
esprit de corps
19.03.2008 18:59:47 (muokattu 19.03.2008 19:57:54)
.......................
Vähän niinku muumi.
hapan
19.03.2008 19:17:08
Kiitoksia homoeroottisesta tarjouksestasi, mutta jätän väliin. Ymmärrän kiinnostuksesi, mutta valitettavasti(siis sulle)olen kiinnostunut vain vastakkaisesta sukupuolesta.

Aika homoeroottinen kaveri kyllä vaikutat olevan. Ettet ois drag queen tai jotain? Aika nuorikin vielä, saakohan tästä syytteen?
DZN
19.03.2008 19:52:21
X2N mikiksi. Pitäisi kirkkaus riittämän.

Tämä kitarakamat palsta alkaa mennä mielenkiintoiseksi. Täällä tarjotaan jo sukuelimiä imeskeltäväksi ja vihjaillaan ihmisten seksuaalisesta suuntautumisesta.
Alkaa olla jo viihdyttävämpää, kun itsetyydytys.org.
Aka. Dino and 6077dino
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)