Bald Anus 12.02.2008 22:27:32 | |
---|
Kyllähän tuosta kokoelmasta käsityksen Zepin tuotannosta saa. Mutta niin kun Lesko ja Makkari mainitsi, niin suosittelisen minäkin yksittäisten albumien hankintaa. Led Zeppelin I (1969) johdattaa hyvin seuraaviinkin albumeihin. Saundit on tanakat ja herkkyyttäkin löytyy. Hanki se ensin ja kuuntele avausbiisi Good Times Bad Times.. Paluuta ei ole :) Jos kokoelmalla aloittaa, niin itse aloittaisin ennemmin Early Days & Latter Daysilla. Paskalla on tekijänsä |
2541 12.02.2008 23:01:44 | |
---|
Jos kokoelmalla aloittaa, niin itse aloittaisin ennemmin Early Days & Latter Daysilla. No eikös nuo, "Remasters" ja "Mothership" ole suht identtisiä biisilistoiltaan? Ostaa sen mikä on halvin tai aloittaa jostain studiolevystä, mikä on minustakin loppupeleissä järkevintä. |
Mordax 13.02.2008 15:34:05 (muokattu 13.02.2008 15:34:51) | |
---|
Rupesi kiinnostamaan tämä Led Zeppelinin musa niin oisko se Mothership semmonen kaiken kattava kokoelma jolla ois hyvä alottaa bändiin tutustuminen? Kyllä minä väittäisin, että Mothershipin avulla saa ihan hyvän läpileikkauksen Led Zeppeliinin musiikista. Levyllä on mukana suuri osa Led Zeppeliinin hiteistä, vaikka kaikkea ei tietenkään saa mahtumaan kahdelle levylle. On tietysti totta, että kokoelmalevyille on mahdotonta pakata kokonaisen albumin fiilistä. Joka tapauksessa Zepukoihin - tai mihin tahansa muuhun uuteen musiikkiin - on ainakin minun mielestä hyvä tutustua juuri kokoelmalevyjen avulla. Where's that confounded bridge? |
willie 14.02.2008 20:31:07 | |
---|
Tässä Mordax sanoi kyllä hyvin : On tietysti totta, että kokoelmalevyille on mahdotonta pakata kokonaisen albumin fiilistä. Joka tapauksessa Zepukoihin - tai mihin tahansa muuhun uuteen musiikkiin - on ainakin minun mielestä hyvä tutustua juuri kokoelmalevyjen avulla. Eihän heebo, joka aloittaa tutustumisen bändiin ensimmäiseksi ajattele yksittäisen albumin fiilistä ! Se tulee sitten vasta myöhemmin ajan kanssa, jos on tullakseen. Siinä mielessä kokoelma on ehdottomasti paras tapa tutustua mihin tahansa bändiin tai artistiin (vaikka edellisessä postauksessani hiukka ajattelemattomasti toisin kirjoitinkin). Bassoa vuodesta 1972. |
Lesko 14.02.2008 21:43:32 | |
---|
Siinä mielessä kokoelma on ehdottomasti paras tapa tutustua mihin tahansa bändiin tai artistiin (vaikka edellisessä postauksessani hiukka ajattelemattomasti toisin kirjoitinkin). Onhan se sinänsä, mutta mutta, eipä sitä ihan uuteen bändiinkään voi tutustua muutakuin albumikokonaisuus kerrallaan, joten miksi ei vanhaan bändiin samaten? Ja olet varmaan itsekin willie Zepiin tutustunut levy kerrallaan, kun sitä aikaa oot elänyt :D
"Mitä tarkoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
MK73 14.02.2008 22:12:26 | |
---|
Onhan se sinänsä, mutta mutta, eipä sitä ihan uuteen bändiinkään voi tutustua muutakuin albumikokonaisuus kerrallaan, joten miksi ei vanhaan bändiin samaten? Ja onko nyt yleensäkään väliä, millä tavalla tai missä järjestyksessä johonkin bändiin tai artistiin tutustuu? Pääasia että haalii levyjä kuunneltavaksi, jos vaikuttaa kiinnostavalta. Sanottakoon silti, etten itse ole tutustunut vissiin yhteenkään bändiin kokoelman kautta. Zeppeliniä voin kyllä suositella kenelle tahansa :-) Kannattaa muistaa myös live-taltioinnit ! |
Bald Anus 15.02.2008 16:00:52 | |
---|
Usein olen todennut tämän "ostan ensin kokoelman" -periaatteen "vääräksi". Monesti ostan joltain bändiltä aluksi kokoelma ja se jää siihen. "Tässä on kaikki biisit mitä tartten, en halua muita levyjä". Toki voi joskus bändistäkin johtua. Paskalla on tekijänsä |
Makkari 15.02.2008 18:11:17 | |
---|
Kannattaa lainata kirjastosta se kokoelma. |
Sälski 15.02.2008 18:16:07 | |
---|
Kyllä mää ostaisin suoraan ton led zeppelin ykkösen, ainakin minulla toimi. Iski heti ja kovaa. It's not who votes that counts, it's who counts the votes. |
willie 15.02.2008 22:06:34 | |
---|
Onhan se sinänsä, mutta mutta, eipä sitä ihan uuteen bändiinkään voi tutustua muutakuin albumikokonaisuus kerrallaan, joten miksi ei vanhaan bändiin samaten? Ja olet varmaan itsekin willie Zepiin tutustunut levy kerrallaan, kun sitä aikaa oot elänyt :D Juuri näin.. right :) Bassoa vuodesta 1972. |
M.Karjalainen 16.02.2008 12:12:06 (muokattu 16.02.2008 17:21:47) | |
---|
Kannattaa käyttää hyödyksi moni levy tarjoukset näissä etsinnöissä eli näitä 3xcd=20e. Eikä sillä ensimmäisellä levyllä ole nyt niin paljoa sinänsä merkitystä, kun kaikki on näitä suunnannäyttäjiä. (pl. coda, kun en vielä sitä ehtinyt hommata ja täten kuulla, joten ei voi sanoa samaa siitä, vielä) |
Iron Horse 26.02.2008 10:35:15 | |
---|
Kokoelmissa on se hyvä puoli, että niitä on hyvä soittaa autossa. Jotkut albumit eivät sisällä yhtään täytettä, mutta läheskään kaikki albumit eivät ole tällaisia. Livealbumit ovat yleensä vielä parempia kuin kokoelmat, koska jos hankkii myöhemmin albumit, niin livetaltionnit eivät käy "turhiksi". Muut säveltäjät saattavat tehtailla kaikenvärisiä cocktaileja, minä tarjoan yleisölle puhdasta kylmää vettä. - Jean Sibelius |
HaloOfFlies 26.02.2008 10:55:42 (muokattu 26.02.2008 10:57:20) | |
---|
Led Zeppeliniä kosiskellaan mukaan tuleviin World Peace One-megakonsertteihin, jotka on tarkoitus pitää toukokuun 17. päivä. Kiertuetta ei varmasti nähdä ennen syyskuuta, mutta kun ottaa huomioon Plantin viimeaikaiset kommentit näistä one-off-esiintymisistä, niin pitäisin tuota WP1-esiintymistä hyvinkin mahdollisena. http://www.pr-inside.com/led-zeppel … -touted-for-world-peace-r455755.htm"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 |
seabass 02.03.2008 23:45:22 | |
---|
|
jassi 03.03.2008 13:19:03 | |
---|
Ilo pintaan vaik` sydän märkänis! |
Regalis Apertura 03.03.2008 21:17:00 | |
---|
No taitaakin olla ainut bändi Abban ohella wanhasta kaartista joka ei suostu kunnon reunionia tekemään... Katsellaan/kuunnellaan sitten dvditä ja buutteja kuten tähänkin saakka *huokaus*. |
PJS 03.03.2008 21:26:26 | |
---|
Mä olisin ehkä melkein kiinnostuneempi näkemään plant +krauss kombon livenä vaikka jollain vähän pienemmällä lavalla kuin reunion pappoja jättistadionilla. |
rockpock 03.03.2008 21:35:54 | |
---|
No taitaakin olla ainut bändi Abban ohella wanhasta kaartista joka ei suostu kunnon reunionia tekemään... Katsellaan/kuunnellaan sitten dvditä ja buutteja kuten tähänkin saakka *huokaus*. Hyvä ettei tee. Eikä Floyd. |
HaloOfFlies 18.03.2008 12:25:09 (muokattu 18.03.2008 12:26:18) | |
---|
Robert Plantin vastaus, kun mieheltä kysyttiin vähän aikaa sitten mahdollisesta Zep-kiertueesta ja sen todennäköisyydestä: You never know what's around the corner. Eli olisiko tämä merkki myöntymisestä? "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 |
Robert Plantin vastaus, kun mieheltä kysyttiin vähän aikaa sitten mahdollisesta Zep-kiertueesta ja sen todennäköisyydestä: You never know what's around the corner. Eli olisiko tämä merkki myöntymisestä? Ehkä Plant ajatteli, että maailmassa on tehty jo tarpeeksi Hell freezes over-kiertueita, ja päätti olla ehdottomasti kieltäytymättä. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |