Aihe: Mahdottomuus?
1 2 3 4
fifehole
17.03.2008 15:22:09

Meni peelleen koko alku?!?

No voi paska! Kaikkea sitä on liikkeellä. Mutta aivan oikein, osta Rolandit. Aluksi kannattaa hankkia edulliset, mutta kuitenkin toimivat. Ei sitten harmita jos jos innostus ei riitä tai jos homma lähtee hyvin käyntiin mutta laitteet ronaa.

Itse ostaisin nämä jos aloittelisin sähkörummuilla: http://www.thomann.de/fi/roland_td_6_kw_mds_6c_v_drum_system.htm

Settiä pystyy sitten päivittelemään tarpeen mukaan paremmilla padeilla ja jopa modulilla. Itse en pidä "hyvä aloittelijalle meiningistä", koska innostus saattaa kadota surkeilla vehkeillä.
Head for an eye
mr.kreivi
17.03.2008 17:08:50 (muokattu 17.03.2008 17:10:17)

No voi paska! Kaikkea sitä on liikkeellä. Mutta aivan oikein, osta Rolandit. Aluksi kannattaa hankkia edulliset, mutta kuitenkin toimivat. Ei sitten harmita jos jos innostus ei riitä tai jos homma lähtee hyvin käyntiin mutta laitteet ronaa.

Itse ostaisin nämä jos aloittelisin sähkörummuilla: http://www.thomann.de/fi/roland_td_6_kw_mds_6c_v_drum_system.htm

Settiä pystyy sitten päivittelemään tarpeen mukaan paremmilla padeilla ja jopa modulilla. Itse en pidä "hyvä aloittelijalle meiningistä", koska innostus saattaa kadota surkeilla vehkeillä.

Joo se kyseinen paketti se on.
Tuohan oli makia tuo ehdottamasi paketti - tuomonen mulle nam kiitos.
-Onko siinä nyt Kaikki! Rolandia - siis Kaikki?
Ja kuuluiko siihen nuo tuoplapedaalit? - Siistiä..! (Ei se nyt tunnu enää tässä missään - pee-fiilis koko päivä pilalla.)
Hannu http://laplandcenter.com/
DTR
17.03.2008 17:16:11
Onko siinä nyt Kaikki! Rolandia - siis Kaikki?
Ja kuuluiko siihen nuo tuoplapedaalit? - Siistiä..! (Ei se nyt tunnu enää tässä missään - pee-fiilis koko päivä pilalla.)

Kaikki on Rolandia. Tuplat eivät kuulu hintaan, siksi ne ovat kuvassa häivytettyinä.
mr.kreivi
17.03.2008 17:56:35

Tunteeko kukaan tätä "muusikkoa" joka nämä mulle möi?
Bacchus
17.03.2008 18:28:23
Tunteeko kukaan tätä "muusikkoa" joka nämä mulle möi?

Selvää kusetusta, kuluttajansuojalakihan ei tähän päde, mutta kauppalaki kyllä. Sieltä löytyy selkeät pykälät harhaan johtavasta ilmoittelusta, sulla on kaikki oikeudet vaatia kaupan purkua. Laita nopeasti tuo ilmoitus talteen johonkin kokonaisuudessaan (esim. Print Screen), sekä kaikki yhteydenotot tähän kaveriin ja selvitykset niistä.

100 %:lla varmuudella voitat oikeudessa, jos sinne asti joudutaan. Sanot kaverille, että rahat tilille tai oikeudessa nähdään.
mr.kreivi
17.03.2008 19:05:45

Selvää kusetusta, kuluttajansuojalakihan ei tähän päde, mutta kauppalaki kyllä. Sieltä löytyy selkeät pykälät harhaan johtavasta ilmoittelusta, sulla on kaikki oikeudet vaatia kaupan purkua. Laita nopeasti tuo ilmoitus talteen johonkin kokonaisuudessaan (esim. Print Screen), sekä kaikki yhteydenotot tähän kaveriin ja selvitykset niistä.

100 %:lla varmuudella voitat oikeudessa, jos sinne asti joudutaan. Sanot kaverille, että rahat tilille tai oikeudessa nähdään.

Jeps, tein pdf:n
No, saapa nähdä mitä sanoo kuluttajansuoja-asiamies huomenna - panin sinne tänään meilin... ...sitävarten kait ne on sinne palkattu?
mr.kreivi
17.03.2008 19:07:23 (muokattu 17.03.2008 19:09:59)

Laitoin saman viestin myös Keltaisen Pörssin palauten-osoitteeseen "kysymyksenä" - ja ne vastaskin jo:
---
Hei,

kiitos viestistäsi.
Myyjä on siis toimittamassa sinulle tuotetta, joka ei vastaa tuotekuvauksessa kerrottua. Mikäli hän on myynyt tuotteen Roland rumpusettinä, tällainen tuote hänen tulee sinulle myös toimittaa. Mikäli näin ei tapahdu, kyseinen toiminta voidaan tulkita petokseksi. Ensisijaisesti tällaiset asiat tulee sopia myyjän kanssa, mutta mikäli myyjä ei ole suostuvainen kaupan purkuun tai hinnanalennukseen, ääritapauksessa asian voin riitauttaa.
Mutta mikäli siis käy niin, että myyjä toimittaa jotakin muuta kuin kaupantekohetkellä on sovittu, ostajalla on oikeus kaupapurkuun.
---
(Lähetin tään viestin myöskin myyjälle - saapa nähdä..)
aleinone
18.03.2008 08:02:05 (muokattu 18.03.2008 08:06:00)
Ne saa toimimaan paremmalla modulilla, mutta samalla rahalla saat Rolandit. Näitä Millennium settejä näkyy myynnissä ylihintaan useasti (etenkin joulun jälkeen) kun porukka on kyllästynyt alkuhuuman jälkeen ja luulevat saavansa niistä vielä uuden hinnan tai jopa enemmän.

Tämä pitää pitkälle paikkansa. Hinnanalennus pitäisi olla tuntuva, että kannattaisi ottaa. Minullahan vastaava setti on, tosin eri aivoilla, mutta onpa kampe matkan varrella muuttunut sen verran, että alkuperäistä ei ole enää kuin räkki ja aivo...;-)

Ajatellaanpa positiivisesti: Sitähän sanotaan, että alku aina hankala. Jospa ne rumpujensoiton alkuhankaluudet ovat nyt tässä setin hankinnassa, joten jahka pääset tositoimiin, niin homma kulkee kuin tanssi. Kuukausi eteenpäin ja keikalle!
mr.kreivi
18.03.2008 08:10:11

Tämä pitää pitkälle paikkansa. Hinnanalennus pitäisi olla tuntuva, että kannattaisi ottaa. Minullahan vastaava setti on, tosin eri aivoilla, mutta onpa kampe matkan varrella muuttunut sen verran, että alkuperäistä ei ole enää kuin räkki ja aivo...;-)

Juu kyllä fiilis on sellainen että rahat pois ja lompsitaan Kemin Musiikkiin, Rolandit kiitos, nam.

Just tuli Matkahuollosta tekstiviesti että loota on saapaunut, ilmainen varastointi 4päivää..
..senverta aikaa saada rahat niin ei tarvii sotkeentua siihen laatikkoon ja eikä sit minua voida syyttää mistään paketin kopeloimisesta
-täytyy ottaa matkahuollosta lappu että en ole hipelöinytkään sitä, yäks.
fifehole
18.03.2008 08:18:14

Just tuli Matkahuollosta tekstiviesti että loota on saapaunut, ilmainen varastointi 4päivää..
..senverta aikaa saada rahat niin ei tarvii sotkeentua siihen laatikkoon ja eikä sit minua voida syyttää mistään paketin kopeloimisesta
-täytyy ottaa matkahuollosta lappu että en ole hipelöinytkään sitä, yäks.

Harmi kun olit maksanut etukäteen, olisi ollut hyvä paikka näpäyttää myyjää ja jättää noutamatta paketti. Olisipahan maistanut omaa soppaansa ja maksanut säilytyspäivät ja rahdit päälle.

Kannattaa siellä Kemin musiikissa tehdä selväksi että tiedät esim. Thomannin hinnat ja että Rolandilta on tulossa uusi TD-9 setti, joka on pudottanut Td-6:sen hintoja ainakin muualla melkolailla. Pitää muistaa että liike voi ryöstää sinut laillisesti. ;)
Head for an eye
mr.kreivi
18.03.2008 08:37:42 (muokattu 18.03.2008 08:38:18)

Kannattaa siellä Kemin musiikissa tehdä selväksi että tiedät esim. Thomannin hinnat ja että Rolandilta on tulossa uusi TD-9 setti, joka on pudottanut Td-6:sen hintoja ainakin muualla melkolailla. Pitää muistaa että liike voi ryöstää sinut laillisesti. ;)

Juu kyllä ne tuntuivat pysstyvän Thomannin hinnoille laittamaan pattiin, ja jos ei kaikissa niin täytyy muistaa että kyseessä on paikallinen liike jonkakanssa on helppo asioida, ongelmatilanteissakin. (Ja kun se on lähellä niin voi käydä nostamassa seinälle jos se myy milleeniumeja Rolandeina... - ei vaiteskaan leikki pois..:)

Vitsi kun pistelee tämmönen?!?
fifehole
18.03.2008 08:44:16 (muokattu 18.03.2008 08:45:17)

Juu kyllä ne tuntuivat pysstyvän Thomannin hinnoille laittamaan pattiin, ja jos ei kaikissa niin täytyy muistaa että kyseessä on paikallinen liike jonkakanssa on helppo asioida, ongelmatilanteissakin. (Ja kun se on lähellä niin voi käydä nostamassa seinälle jos se myy milleeniumeja Rolandeina... - ei vaiteskaan leikki pois..:)

Vitsi kun pistelee tämmönen?

No hyvä että on noin asiallinen liike paikkakunnalla. Silloin kyllä ilomielin kannattaa paikallista.

Nää on niitä oppimiseen liittyviä kipuja. ;) Täältä kannattaa kysellä jos on epävarma. Saattaa tulla välillä huumorilla höystettyjä vastauksia tai jopa asiattomia, mutta joku auttaa/tietää aina.

Cheers
Head for an eye
Vallu-Veke
18.03.2008 13:59:37
Joo otan osaa. Taisi kauppamies laittaa ihan kunnon hinnan, jos nuo on käytetyt?
Siinä taitaa olla ihan uuden hinta?

Käytettyjä TD6 Rolandeja saa minusta n. 800e alas päin.

Tuo TD3- aivo on minusta ihan hyvä, mutta taitaa ne pädit olla surkeita hintaan nähden.

Sen kalvon ei kannata antaa hämätä ollenkaan näissä sähkörummuissa. Makuasioita ne on mutta omasta mielestäni Rolandin kumipädit on esim. tomarina parempia, kuin Rolandin kalvolliset kalliit pädit, vaikkapa PD-85:et.
Virvelinä on hyvä olla se kalvollinen versio, jos mahdollista.
Mulla on sekoitus Pearlia, Rolandin kalvopädejä ja kumipädejä. Ne kumipädit sopii kokonaisuuteen erittäin hyvin. En vaihtaisi kalvopädeihin, vaan sen takia, että rummussa pitää olla kalvo.....
Tuntuma ja saundi ratkaisee ei ulkonäkö.

Jos haluaisin pelkästään kunnon sähkörummut edullisesti, niin tekisin ne halvoista akustisista, laittamalla trikkerit + verkkokalvot ja ohjaamaan TD6-aivot.

Sitä vaan, että se kallis malli ei ole ainakaan minusta aina se parhain. Omasta mielestäni noissa Rolandin kumipädeissä on tuntuma itse asiassa enemmän akustisen rummun tuntuinen, kuin Rolandin kalvopädeissä. Siksi olen tykästynyt kumipädeihinkin. Nyt sen huomaa, kun paukuttaa akustisia ja sähköpädejä samassa setissä. Tämä on siis minun mielipiteeni.
Lisäksi hakkasin muutaman vuoden sitä Rolandin kumiversio pasaripädiä, niin meni pitkä aika, että sain Pearlin pasariin saman tuntuman eli homman toimimaan. Yhtä hyvää tuntumaa ei ole tosin vieläkään löytynyt. Sähkörummut ei ole minusta ollenkaan huonoja soittimia. Itse soitan Rolandin kumipasaria tarkemmin ja nopeammin kuin akustista pasaria. Näin ainakin vielä nyt.

Itse hankkisin sinuna TD-6kW tai TD-6KX setin, koska olen Rolandin miehiä.
TD-9 en ostaisi, vaan tinkaisin juuri sillä varjolla sitä 6:sta halvemmaksi, koska 9 muka jättää 6:en varjoon? ( kuten joku jo mainitsi)
Sen mitä olen 9:stä lukenut en ostaisi sitä, jos en laittaisi samalla vaikkapa VH11 hihattia. Muuten luulen niiden ns. uusien soundien olevan ihan lumetta 6:een verrattuna. Siinä on parannuksia käsittääkseni juuri sen hihatin sopivuuden kannalta, koska 6:en ei ole täysin yhteen sopiva VH11 kanssa.
No enpä tiedä. Jos saa esim- TD-6kW tingattua reilusti alle tonteron, niin sen ottaisin ja unohtaisin muut.
Näissä hommissa annetaan hinnan usein hämätä. Minusta käytetty TD 6 voisi olla harkinnan arvoinen myös. Esim. se vanhemmalla räkillä ja vanhemmalla hihat-pädillä. Siihen on tullut muka mullistavia muutoksia ja ne laskee hintaa vanhoissa malleissa. Mutta minusta vanhempi räkki on parempi kuin uudempi. Minusta vanhempi räkki on miehekkäämpi ja juuri sähkörummun räkiksi sopiva. Johdot pitää sähkörummussa näkyä. Lisäksi vanhempi räkki on kokonaisuudessaan tukevampi ja sen näköinen, että sen tekeminen on maksanut enemmän, kuin sen uuden mallin, joka on hieman lapsellisempi. Makuasioita taas. Tottakai sitä uutta on karsittu ja pyritty tekemmään halvemmilla osilla, jne... Vanhemman mallin räkin pädien kiinnitin on monimutkaisempi ja minusta tukevampi. Entäpä se uusi hihat pädi CY-5? Se on minusta hyvä, mutta se maksaa uutena siihen sitten vain 60e, kun sen vaihtaa PD-8 tilalle. Jäljelle jäänyt PD-8 kumipädi voisi olla lisätomari tms. lehmänkello..
Eli hyvän käytetyn voi saada erittäin halvalla, koska uusia malleja kaupattiin vähän aikaa sitten muka sillä uudella räkillä, sitten sillä ihmeellisellä tuumaa leveämmällä virvelinreunalla?! ja CY-5 hihattimella. Kuulosti siltä, että koko homma meni uusiksi, mutta menikö? Minusta jotku asiat parani ja jotku huononi.
Toisia nämä asiat hämää ja toisia ei. Mutta ostotilanteessa tietenkin kannattaa vedota siihen, että ko. laite on armotta vanhentunut... Eli suosittelen pari vuotta vanhaa mallia olevaa TD6:sta ja siihen ostaa CY-5 hihattimen.

Tulihan tässä kommenttia. Taidanpa tehdä töitä välillä. Moro.
mr.kreivi
18.03.2008 15:50:16

niinhän sinä taitaa käydä ettei se riihimäen ketku mitään maksa.
fifehole
18.03.2008 16:03:21

niinhän sinä taitaa käydä ettei se riihimäen ketku mitään maksa.

Älä vaan luovuta. Kyllä sen joku kuriin laittaa.
Head for an eye
mr.kreivi
18.03.2008 16:41:42

Älä vaan luovuta. Kyllä sen joku kuriin laittaa.

Voihan meisseli kun en mie jaksa alkaa tappeleen, voishan sille laittaa isotpojat käymään, olis siihenkin mahdollisuus - mutta ne saattaa omatoimisesti viedä kymppitonnin korkoja ja vaikka sen auton..
Pittää sitte käydä vissiin hakeen Matkahuollosta ne ja koittaa pieksää niitä ja jos siittä alusta yleensäkkin tulee jotain ja alkaa ne romut ahdistamaan, niin voihan ne aina antaa jollekkin ja ostaa itselle uudet.. ..hehe:) -Oppirahoja, p-juttu mutta ei voi mitään.
fifehole
18.03.2008 18:36:52

Voihan meisseli kun en mie jaksa alkaa tappeleen, voishan sille laittaa isotpojat käymään, olis siihenkin mahdollisuus - mutta ne saattaa omatoimisesti viedä kymppitonnin korkoja ja vaikka sen auton..
Pittää sitte käydä vissiin hakeen Matkahuollosta ne ja koittaa pieksää niitä ja jos siittä alusta yleensäkkin tulee jotain ja alkaa ne romut ahdistamaan, niin voihan ne aina antaa jollekkin ja ostaa itselle uudet.. ..hehe:) -Oppirahoja, p-juttu mutta ei voi mitään.

Eikö siis viralliset instanssit ota mitään kantaa? Kohtahan sitä myydään mitä vaan paskaa huippumerkkinä, muokataan kuvat Photarilla ja nauretaan partaan. Ei helvetti, älä nyt jumalauta ota takkiin tollasta summaa ihan noin vaan.
Head for an eye
aleinone
18.03.2008 19:23:36

Notta perhana! No jos jotain positiivista haetaan, niin tuon setin tomipadit saa kyllä kohtuuvaivalla ja kohtuukustannuksilla tuunattua paremmiksi. Nimimerkillä kokemusta on.
Mutta tokihan niilläkin soittelee. Ainakin pääsee kokeilemaan löytyykö sitä rytmikorvaa ollenkaan..
mr.kreivi
18.03.2008 19:51:36

Eikö siis viralliset instanssit ota mitään kantaa? Kohtahan sitä myydään mitä vaan paskaa huippumerkkinä, muokataan kuvat Photarilla ja nauretaan partaan. Ei helvetti, älä nyt jumalauta ota takkiin tollasta summaa ihan noin vaan.

Juu kyllä sille soitti pariinkin otteeseen kuluttaja-asiamies, tuoloksetta, pelle mikä pelle.
Kyllähän mie voisin sen oikeuteen haastaa ja voittaisinkin varmaan jne. mutta ei maksa vaivaa. Kyllä ne johonkin sitten hukkaa kun vaihdon aika tulee. (Kunhan ei myy Rolandeina. - niin mulkku minä en ole - kuin eräät.)
Eikö täällä tosiaan ketään ole Riihimäeltä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)