-Wildchild- 16.03.2008 19:37:25 | |
---|
Terve! Päätinpä tässä pari päivää sit vaihtaa minun Epihpone Zakk Wylde lespauliin mikit, sillä nuo Hz-h4 mikit ei oikeen soundannu enään mun korvassa hyvältä. Niinpä kyselin vähän soittajakavereilta, ja sitten marssin musaliikkeeseen. Siellä kyselin napakkaa ja voimakasta soundia, vähän Lamb of God tyylistä, matalilla kielillä ja hyvää soolosoundia särökanavalla. Cleanin piti olla puhdas ja vähän "blues" -mainen. Niinpä ne löi mulle eteen S. Duncanin '59 kaulaan ja S. Duncanin JB:n tallaan. Noita mikkejä on joskus tullut kokeiltua ja toimivat sillä kitaralla hyvin. Kattelin kitarasivuilta että Lamb of God -poikien kitaroissakin on kiinni '59 ja JB:t vai olikse 2x '59 en tiedä. Nyt ne mikit on vaihettu ja hyvältä soundaa, vielä pitäisi kai ostaa tuollainen MXR m108 EQ että sais kunnon rouheen ja aika middlepainotteisen soundin matalilla kielillä (Että lamb of godit taipuis kunnolla! ;D) Mut kelasin kysyä et minkälaisia kokemuksia muilla on tästä setistä? Ja voiko '59 tarvittaessa vaihtaa tallaan? Minkälaiseen soundiin se johtaisi? ÄÄNINÄYTTEITÄ OTETAAN VASTAAN MIKÄLI TÄLLANEN MIKKISETTI LÖYTYY! |
Ziggy Bubba 16.03.2008 20:49:44 | |
---|
Kandee muistaa, että eniten siihen soundiin vaikuttaa vahvari. Tuommosella EQ:lla saa toki tuunattua ääntä, mutta niin saa oikeastaan millä vaan EQ:lla. LOG-soundiin tarttet paljon muutakin kuin oikeat mikit ja EQ:n. "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
-Wildchild- 16.03.2008 21:08:51 | |
---|
Mitä muuta siihen tarttee? Vahvarina mulla on Valveking 100w nuppi, ja Framus 2x12 kaappi Celestion Vintage 30 elementeillä. Boostaamassa mulla on Wylde Od, ja sitten vielä mulla on Ibanezin De-7 Delayna efektiloopissa. |
Lancelot 16.03.2008 21:34:16 (muokattu 16.03.2008 21:40:19) | |
---|
Mitä muuta siihen tarttee? Vahvarina mulla on Valveking 100w nuppi, ja Framus 2x12 kaappi Celestion Vintage 30 elementeillä. Boostaamassa mulla on Wylde Od, ja sitten vielä mulla on Ibanezin De-7 Delayna efektiloopissa. No kyllä kamojen puolesta luulisi olevan ok. Loppu hoidetaan sillä soittotaidolla. E: paskalaatunen klippi: soitettu s.duncan distortion tallassa, valveking, framus 4x12, bad monkey. http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1¶meter=323115 |
Spiral 16.03.2008 21:37:09 | |
---|
|
hullu_ukko 16.03.2008 21:37:25 | |
---|
Mitä muuta siihen tarttee? Vahvarina mulla on Valveking 100w nuppi, ja Framus 2x12 kaappi Celestion Vintage 30 elementeillä. Boostaamassa mulla on Wylde Od, ja sitten vielä mulla on Ibanezin De-7 Delayna efektiloopissa. Mesan Mark IV vois olla kova sana siellä vahvistinosastolla. Samoin Mortonin tai Adlerin sormet on ihan kätevät Lamb of Godin soundia hakiessa. Vinkkinä myös se, että LoG:n soundissa on suhteellisen vähän säröä. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
-Wildchild- 16.03.2008 21:53:25 | |
---|
Mesan Mark IV vois olla kova sana siellä vahvistinosastolla. Samoin Mortonin tai Adlerin sormet on ihan kätevät Lamb of Godin soundia hakiessa. Vinkkinä myös se, että LoG:n soundissa on suhteellisen vähän säröä. Joo sen verran on sitä kuitenkin tullut kuunneltua että huomaa että särön määrä on pieni, mutta pelaileeko ne sitten paljo middlellä? |
Detox 16.03.2008 22:06:15 (muokattu 16.03.2008 22:33:00) | |
---|
Mesa 4 Life! |
Ziggy Bubba 16.03.2008 22:21:20 | |
---|
Iteltä löytyy vain bändin Ashes Of The Wake -lätty. Siinä on kyllä todella karmeat kitarasoundit; ohuet, sirisevät, skuupatut ja munattomat. Oikeastaan koko levyn miksaus on rankasti pielessä, mihin unohtui alapää? Rummutkin kuulostavat koneen soittamilta... Elotonta menoa. Noh, kyllä levyllä ihan ok biisejä on, mutta eipä tule mainituista syistä hirveästi kuunneltua. Onko tämä bändi nyt se jenkkihevin tulevaisuus? "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
Detox 16.03.2008 22:28:21 (muokattu 16.03.2008 22:29:30) | |
---|
Iteltä löytyy vain bändin Ashes Of The Wake -lätty. Siinä on kyllä todella karmeat kitarasoundit; ohuet, sirisevät, skuupatut ja munattomat. Oikeastaan koko levyn miksaus on rankasti pielessä, mihin unohtui alapää? Rummutkin kuulostavat koneen soittamilta... Elotonta menoa. Noh, kyllä levyllä ihan ok biisejä on, mutta eipä tule mainituista syistä hirveästi kuunneltua. Onko tämä bändi nyt se jenkkihevin tulevaisuus? Itse olin vuosi sitten tuomitsemassa bändiä, kunnes näin sen killadelphia DVDn. Niiltä on tulossa kesällä uusi DVD joka sekin pitänee hankkia. Tsekkaa se uusin lätty (Sacrament)! Siinä on ihan hyvät saundit, hieman kuitenkin perinteistä poikkeavat. Mutta omalaatuisuus onkin vain plussaa E: En näköjään osaa enää kirjoittaa lainkaan :( Mesa 4 Life! |
Lancelot 16.03.2008 22:30:58 | |
---|
Killadelphia on kyllä mestariteos! |
-Wildchild- 16.03.2008 22:49:47 | |
---|
Tietääkö joku tarkalleen mitä mikkejä pojat käyttää? Ja paljon mikeillä on lopulta vaikutusta soundiin? Viimeestään kesällä mulle on tulossa Enlgin e503 räkki, ja G-major, päättenä toimii toistaiseksi Valve Kingin oma 100w pääte. |
Detox 16.03.2008 23:09:42 (muokattu 16.03.2008 23:13:35) | |
---|
Tietääkö joku tarkalleen mitä mikkejä pojat käyttää? Juuri nuo samat mikit mitä sulla jo on, eli JB Tallassa ja '59 kaulassa; http://www.espguitars.com/guitars_will.html http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2910505585 Ja paljon mikeillä on lopulta vaikutusta soundiin? No ne ovat osa suurempaa kokonaisuutta. Kyllä se soittotatsi on tuossa LoG musassa se tärkein "ase". Tiukka ja puhdas soitto ennen muuta. Ja efektejähän poijjaat eivät juurikaan käytä, eli silläkin puolella simppeli setup. OD vahvarin eteen riittää ja tarvittaessa noisegate. Mesa 4 Life! |
Miikathebest 17.03.2008 03:15:12 (muokattu 17.03.2008 03:29:20) | |
---|
Liikaa säröä! |
En tiedä, mutta jotenkin en saa kunnolla jytyä tuosta JB:stä, mikä olisi siis minun mieleeni. Jos kolvaus on ERITTÄIN huono, vaikuttaako se soundiin? |
lynfäst 18.03.2008 10:18:18 (muokattu 18.03.2008 10:19:46) | |
---|
Kyllä se on aika skuupattu, eli perinteinen V on EQssa. Mark IV on loistava vahvari!!! Itse asiassa luin yhden Mark Mortonin haastattelun jossa hän kertoo, että livenä hänellä on käytössä kaksi mark IV:sta. Toinen täysin skuupattu ja toinen jossa middlet täysillä. Hän sitten vaihtelee kumpaa käyttää mielialasta riippuen eli toisin sanoen molemmat ääripäät on käytössä. joo ei mitää |
Detox 18.03.2008 19:14:18 | |
---|
Itse asiassa luin yhden Mark Mortonin haastattelun jossa hän kertoo, että livenä hänellä on käytössä kaksi mark IV:sta. Toinen täysin skuupattu ja toinen jossa middlet täysillä. Hän sitten vaihtelee kumpaa käyttää mielialasta riippuen eli toisin sanoen molemmat ääripäät on käytössä. Joo no tossa Killadelphia DVDllä molemmat Markit on skuupattu, mutta siitä on kyllä jo hieman aikaa kun se on kuvattu. Toivottavasti uudessa kesällä julkaistussa live DVDllä on taas päivitetty nuokin kohdalleen niin jotta näkee itse :) Mesa 4 Life! |
VFK 18.03.2008 22:53:58 (muokattu 18.03.2008 23:04:42) | |
---|
Juuri nuo samat mikit mitä sulla jo on, eli JB Tallassa ja '59 kaulassa; http://www.espguitars.com/guitars_will.html http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2910505585
No ne ovat osa suurempaa kokonaisuutta. Kyllä se soittotatsi on tuossa LoG musassa se tärkein "ase". Tiukka ja puhdas soitto ennen muuta. Ja efektejähän poijjaat eivät juurikaan käytä, eli silläkin puolella simppeli setup. OD vahvarin eteen riittää ja tarvittaessa noisegate. Ja EMG 81 on aina ollut käytössä. Esim. viime kesän Provinssi-taltioinnissa Mark Mortonilla on kitarassaan ilmeisesti 59 kaulassa, mutta tallassa EMG. MM:llähän on tosiaan ne kaksi Mark IV:tä ja toisessa skuupattu middle ja toisessa sopivasti middleä, mutta kyllä se soundi oli molemmilla kerroilla kun bändin näin aika skuupattu. MM käyttää MXR:n overdrivea Mark IV:n edessä ja kompressoria, joka myös ajaa singnaalia hieman kovempaa ennen etusta. WA käyttää vain yhtä Mark IV:tä ja kompressoria samaan tyyliin kolleegan kanssa. Jäähallin keikalla muuten näki, että Mesan kaappirivistön takana oli mikitetty Marshallin kaappi. Eli ilmeisesti siitä haettiin jotain puuttuvia taajuuksia soundiin. Studiossahan näkyi olevan käytössä mm. Gibson LP vakiomikeillä. Sulla on ihan hyvä set up LOG-tyyppiseen meininkiin. Lähinnä se on siitä soitosta kiinni. Ashes Of The Wakella on tosiaan todella karseat soundit ja siitä ei kannata vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä siitä, miltä bändi oikeasti kuulostaa. Heillä on hyvä, omanlaisensa soundi, joka eroaa suuresti vallalla olevasta Rectifier-soundista. So many assholes... So few bullets. |
-Wildchild- 18.03.2008 23:23:33 | |
---|
Sori, nyt on pakko kysyä yhtä asiaa ennenkuin jatketaan keskustelua. Sana "skuupattu" ei oo mulle entuudesta tuttu, sana tarkoittaa siis? |
Focke Wulf 18.03.2008 23:37:25 (muokattu 18.03.2008 23:41:08) | |
---|
bassoa ja trebleä enemmän ja keskiääniä vähemmän Life is hard, then u die |