jonexxi 17.03.2008 22:36:59 | |
---|
Kertokaas onko noissa oikeesti mitään eroa laadussa/käyttö mukavuudessa. Itse olisin erillis kortin kannalla. Emoissa uusissa on monikanava äänet jne ja mainostetaan kaikkia huippu ominaisuuksia mutta kannattaako erilliskorttiin satsata vaiko saako yhtä hyvän lopputuloksen kiinteellä piirillä. Tarkotuksena olis tietty äänitellä jollain softalla kitara ja muita juttuja. |
lindo 17.03.2008 22:43:31 | |
---|
Tarkotuksena olis tietty äänitellä jollain softalla kitara ja muita juttuja. Tuo onnistuu hyvin sillä integroidullakin. Jos et meinaa mitään kauhean vakavaa duunailla, ja liitännät riittää, niin säästä äänikorttirahat johonkin muuhun. Rok rok |
"Arguing over internet is like competing in paraolympics - even if you win, you're still retarded." |
JPQ 18.03.2008 00:16:54 (muokattu 18.03.2008 00:32:22) | |
---|
Jo softabundlejen takia miettisin oikeaa et kyllä selvästi parempi ääni ainakin osassa on. |
Kalmo 19.03.2008 08:52:17 | |
---|
Jos vähänkin tosissaan haluaa äänitellä, niin kannattaa unohtaa integroidut äänipiirit heti kättelyssä. Niiden kanssa on todennäköisesti tsiljoona ongelmaa edessä ajureiden, reitityksen yms. kanssa. Noin satkulla saa asiallisen kortin jonka mukana tulee kunnollinen musasofta. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
PIM 19.03.2008 11:43:50 | |
---|
Noin satkulla saa asiallisen kortin jonka mukana tulee kunnollinen musasofta. Ja ne satkun kortin mukana tulevat ohjelmat voi unohtaa samalla ja hommata viidellä kympillä Reaper. |
samulirask 19.03.2008 17:04:58 (muokattu 19.03.2008 17:05:28) | |
---|
Ja ne satkun kortin mukana tulevat ohjelmat voi unohtaa samalla ja hommata viidellä kympillä Reaper. Paitsi että Sonar LE:tä rajoitettu vähemmän kuin esim. Cubase LEtä. Jos on vähäisintäkään tarvetta nuotinnukselle, niin Reaper ei auta. Mutta mitä itse kysymykseen tulee, niin ehdottomasti kannattaa ostaa mikä tahansa musiikkikäyttöön tarkoitettu äänikortti jos on aikomus äänitellä pieniäkin juttuja. Integroitu äänikortti voi säkällä toimia - esim. IBM:n 400mhz:n läppärissä se toimi minulla yllättävän hyvin. Ihmetys olikin suuri, kun Acerin neljä kertaa tehokkaammassa koneessa mikään ei enää onnistunutkaan. Käytännössä se tarkoitti sitä, että raidat eivät pysyneet synkassa, ja se oli äärimmäisen ärsyttävää. Soundblaster Audigy toimi jo jotenkin, mutta vasta viime kesänä otin lusikan kauniiseen käteni ja ostin E-mun 0202-kortin. Sen jälkeen ymmärsin miksi täällä kaikki vaahtoavat integroituja ja muita multimediakäyttöön tarkoitettuja kortteja vastaan. Äänityshomma on nimittäin toiminut kokolailla täydellisesti uuden kortin myötä. |
JPQ 19.03.2008 19:09:45 | |
---|
Sonar Le sitä paitsi on parempi softa muutenkin muistelen jollain esimerkiksi reaperilla rutisseen jonkun softasynan vaikkei sonarissa rutissutkaan. Et sonariin pääsin helpommin sisään joltain kohtia. pahin kyllä Ableton live sen jälkeen Cubase Le mitä olen katssellut. |
lindo 20.03.2008 20:51:46 | |
---|
Ihmetys olikin suuri, kun Acerin neljä kertaa tehokkaammassa koneessa mikään ei enää onnistunutkaan. Käytännössä se tarkoitti sitä, että raidat eivät pysyneet synkassa, ja se oli äärimmäisen ärsyttävää. No joo, asia on varmaan vähän eri noitten pilipalipakettikoneiden kuin kanssa. Rok rok |
samulirask 21.03.2008 15:04:45 (muokattu 21.03.2008 19:15:27) | |
---|
No joo, asia on varmaan vähän eri noitten pilipalipakettikoneiden kuin kanssa. Täh? Taisi jäädä joku sana pois? Joo, siis kannettavasta on kyse, eli kyllähän se pakettikone lienee. Todettakoon tässä OT:na, että tuon kolmivuotiaan Acerin hinta-hyöty-luotettavuussuhde on ollut melko huikea. t. pilipalikoneen omistaja |