op76 17.03.2008 20:45:37 | |
---|
Puolisen vuotta kyseisen lankun omistaneena, alkaa jo pikkuhiljaa tuntumaan, että miksi h*lv*tissä en saa siitä haluaamaani soundia. Monta kohtuu hyvää soundia on tullut vastaan, muttei mitään sellaista, jota voisi käyttää äänittämiseen. Silti esimerkiksi soundclickissä on paljon artisteja, jotka ovat äänittäneet tosi fiksua materiaalia suoraan bossista. Kokeilemani soudikirjo on laaja, eli olen testannut varmaan yli 200 valmista patchia, joista parhaimpia kokelaita olen yritänyt vielä twiikata..Kymmeniä tunteja ihan turhaan.. Onko tuossa nyt jotain jippoja, joita pitäis tietää (äänitykseen liittyen, 4 cable-method etc.)? Jos jollakin on hyviä soundeja, jotka kelpuutan, niin voin niistä vaikka jonku kympin maksaa. Enää ei riitä aika eikä jaksamus itse ruuvailla. Vai olisko aika kokeilla Line6:n lankkua? |
Tycho 17.03.2008 20:47:51 | |
---|
Vai olisko aika kokeilla Line6:n lankkua? Olisi. Bossi on lame.
|
Starlia 17.03.2008 20:50:15 | |
---|
|
Lancelot 17.03.2008 20:53:06 | |
---|
Minkälaisia saundeja haet? Kyllä noilla line6:n vehkeilläkin säätää saa mutta melko helposti olen saanut ihan asialliset metalli -saundit irti. |
op76 17.03.2008 21:22:32 | |
---|
Eipä oo yhtään äänitystä, jossa olis näitä viimeisimpiä soundeja. Starlialla oli hyvät soundit, mutten oo ihan varma, sopiiko tuokaan välttämättä meidän tyyliin (Heavyä ála Megadeth-Metallica). Jos jotain tiettyä soundia pitäis nimetä, niin ehkä Megadethin Countdown to Extinction olis aika lähellä toivottua. Hyvä soundi on niin laaja käsite, että on vaikea sanoa kokeilematta mikä sopii ja mikä ei, mutta kyllä noista ääninäytteistä voi tietenki kuvitella, kun löytää sellaisen kohdan, joka on samaa tyyliä oman musiikin kanssa. Ainahan nuo konetaustat pilaa jonkin verran vaikutelmaa. Näitä tyylejä oon yrittäny saada irti (suluissa biisi/levy): - Metallica (black album) - Megadeth (Tornado of souls, Angry again, Symph. of destr., Train of consequences, She-wolf) - Yngwie Malsteen (-) - Steve Vai (For the love of god) Tuota rataa. Kuten sanoin hyvä soundi on laaja käsite, eli tuota listaa voi pitää korkeintaan löyhänä ohjenuorana. |
- Metallica (black album) - Megadeth (Tornado of souls, Angry again, Symph. of destr., Train of consequences, She-wolf) - Yngwie Malsteen (-) - Steve Vai (For the love of god) Hommaa Zoom G9. Siitä lähtee paljon paremmat raskaat soundit kuin GT-8:sta. http://ameba.lpt.fi/~vilkmati/Sontaa/Orion_Zoomilla.mp3 |
op76 17.03.2008 21:40:40 | |
---|
Mun mielestä sulla oli paremmat soundit noissa GT8 änityksissä. |
RekoS 17.03.2008 21:52:16 | |
---|
btw, Muuten pirun hienot soundit tossa zoomissa! Juuri sellainen puppets soundi.. tumma ja botnekas.. parasta! |
Starlia 17.03.2008 22:06:01 | |
---|
btw, Muuten pirun hienot soundit tossa zoomissa! Juuri sellainen puppets soundi.. tumma ja botnekas.. parasta! Joo. Zoom vie kyllä Bossia heavy-soundeissa mennen tullen. Harmittaa vain, ettei Zoom ole yhtä monipuolinen. Jonkin verran kestävyysongelmiakin tuntuu olevan muilla. Bossia taas ei saa rikki lekallakaan. |
hq 17.03.2008 22:12:57 | |
---|
|
Werihukka 18.03.2008 00:28:27 | |
---|
|
Rakoni 18.03.2008 10:24:33 | |
---|
Lottohevi on paskimmillaankin parasta |
Johann Onn 18.03.2008 13:15:24 (muokattu 18.03.2008 13:16:34) | |
---|
...line6:n vehkeilläkin säätää saa mutta melko helposti olen saanut ihan asialliset metalli -saundit irti. Riippuen kitarasta ja sen mikeistä. Säätää kyllä saa, aina ja yhtä paljon. Yhdellä kun saa hyvän soundin, toisilla kitaroilla se voikin olla ihan jotain muuta. Joskus ihmetyttää "mites tää tänään tältä kuulostaa ?", kunnes kaivaa laukuista, toisen soittimen. Omasta mielestä saa paljon parempaa soundia, kun laittaa särkijän eteen. Ja minimoi sen säröä, huonosti imitoivan digisirinän, niistä mallinnuksista. Tai jättää ne pois ja tekee ne esim. DirtHead + Boogex yhdistelmällä. |
op76 18.03.2008 14:37:33 | |
---|
Kyllä näiden sämplejen perusteella olen valinnut oikean lankun...toivoa siis on vielä. Tykkään selvästi enempi näistä Bossin näytteistä (näitä lisää muiltakin). Täytyy jatkaa vaan harjoituksia. Voihan se olla, etten vaan osaa soittaa, ja tarvin liikaa säröä, niin siitä soundista tulee siksi paska. Olisin myös 'muchos grazias' kiitollinen, jos sais niitä patcheja muodossa tai toisessa. |
hq 18.03.2008 14:55:14 | |
---|
Tykkään selvästi enempi näistä Bossin näytteistä (näitä lisää muiltakin). No piru kun pitäis osata soittaa että kehtais laittaa :) |
op76 18.03.2008 16:00:19 | |
---|
Laitoin nyt sampleja, joissa on testattu noita mun vanhoja patcheja. Tuo mm on varmaan vieläkin mun paras soundi. http://www.niobisoft.com/samples Eikä sitten arvostella biisejä, eikä soittoa, paitsi jos aiot kehua ;-) |
Werihukka 18.03.2008 16:04:38 (muokattu 18.03.2008 16:05:34) | |
---|
Semmonen juttu on hyvä muistaa, että mitä vähemmällä säröllä pärjää, niin sitä parempi. Soittaa sitten vähän ronskimmin vaan. Toimii oikeestaan minkä laitteen kanssa vaan. Edit: Joo samplejen perusteella laittaisin ihan törkeesti vähemmän säröä. |
Rakoni 18.03.2008 17:54:59 | |
---|
Kyllä näiden sämplejen perusteella olen valinnut oikean lankun...toivoa siis on vielä. Tykkään selvästi enempi näistä Bossin näytteistä (näitä lisää muiltakin). En menisi luottamaan noihin mun clippeihin arvostellessa koko laitteen kyvykkyyttä :) Olen omistanut tuon vasta noin kuukauden tai pari. Toisessa ketjussa oli pari sellaista vetoa, että omasta mielestäni gt-8 jää kauas taakse. Lottohevi on paskimmillaankin parasta |
op76 18.03.2008 19:16:50 | |
---|
Laitoin yhden uuden (dualmarsu), jonka tein äsken. Ei ole vielä koskaan onistunut nnoin nopeasti saada jotain järkevän kuuloista aikaan...thänx starlia. |
Starlia 18.03.2008 20:15:29 | |
---|
Laitoin yhden uuden (dualmarsu), jonka tein äsken. Ei ole vielä koskaan onistunut nnoin nopeasti saada jotain järkevän kuuloista aikaan...thänx starlia. Tossa dualmarsussa on tosi kumman kuuloset nuo dempatut kohdat. Onkos sulla jokin säröpurkki tuossa päällä myös? Jos on, jätä pois. Dualina mulla pelkästään L/R MsHigain. Middle switchillä ja gainia jotain 70-80. |