juu eli siis jammailu/treeni+mahd keikka käyttöön symbaaleja kyseiseen musiikin suuntaukseen (alternatiivi / indie rock) itsellä on ollu mielessä muutamie ehdotuksie jälkeen seuraavanlaiset: (päivitin haikan tuuma-koon) haikka: Zildjian K/Z Special 13" (k:ylä, z:ala pellit) ~420e crash: Paiste 2002 classic 16" crash /power crash ~200e Ride: Paiste 20" rude power ride/rude ride/crash ~300e tämäsymbaali setitys on tosiaan aivan budjettini täyttä ylähaarukkaa, mutta heitelkääpä ehdotuksia ideoita ja mielipiteitä! |
Bacchus 17.03.2008 18:36:50 | |
---|
haikka: Zildjian K/Z Special (k:ylä, z:ala pellit) ~420e Näitä löytyy käytettynä 200 €:lla, joskus on ollut jopa 120 €:lla. Ride: Paiste 20" rude power ride/rude ride/crash ~300e Näistäkään ei kannata maksaa käytettynä kuin max. 200 €. Aika raskaita peltejä olet valinnut. Itse ottasin mainitsemaasi musiikkityyliin Medium-paksuisia peltejä, mutta makuasioita. Zildjianilta esim. New Beat- haitsut, 16" ja 18" Avedis tai A-custom crashit ja 20"-22" Avedis/A-Custom/Paiste Signature ym. riden. |
Kailis 17.03.2008 18:38:42 | |
---|
juu eli siis jammailu/treeni+mahd keikka käyttöön symbaaleja kyseiseen musiikin suuntaukseen (alternatiivi / indie rock) itsellä on ollu mielessä muutamie ehdotuksie jälkeen seuraavanlaiset: haikka: Zildjian K/Z Special (k:ylä, z:ala pellit) ~420e crash: Paiste 2002 classic 16" crash /power crash ~200e Ride: Paiste 20" rude power ride/rude ride/crash ~300e tämäsymbaali setitys on tosiaan aivan budjettini täyttä ylähaarukkaa, mutta heitelkääpä ehdotuksia ideoita ja mielipiteitä! Enpä osaa suositella. K-haikka voi jäädä Ruden jalkoihin. |
Despabilado 17.03.2008 18:56:53 | |
---|
juu, mulle suositeltiin noita vähän paksumpia peltejä (ride & crash) kun on tosiaan noita peltejä tapana lyödä aika lujaa. sit taas haikka on soundi-mieltymyksistä kun haikan pitäs olla hyvin terävä ja sähäkkä mutta z'Custom haikka 13"? oisko se sitten vahvempi ääneltään niin että kantaisi ruden yli? |
vitikka 17.03.2008 19:11:04 | |
---|
juu, mulle suositeltiin noita vähän paksumpia peltejä (ride & crash) kun on tosiaan noita peltejä tapana lyödä aika lujaa. sit taas haikka on soundi-mieltymyksistä kun haikan pitäs olla hyvin terävä ja sähäkkä mutta z'Custom haikka 13"? oisko se sitten vahvempi ääneltään niin että kantaisi ruden yli? Jos on kantavuusongelmia, niin ei hätää. Mikit on keksitty. Ja harvemmin se haitsu ei kuulu tarpeeksi. |
Kailis 17.03.2008 19:11:16 | |
---|
Näitä löytyy käytettynä 200 €:lla, joskus on ollut jopa 120 €:lla.
Näistäkään ei kannata maksaa käytettynä kuin max. 200 €. Aika raskaita peltejä olet valinnut. Itse ottasin mainitsemaasi musiikkityyliin Medium-paksuisia peltejä, mutta makuasioita. Zildjianilta esim. New Beat- haitsut, 16" ja 18" Avedis tai A-custom crashit ja 20"-22" Avedis/A-Custom/Paiste Signature ym. riden. Samaa mieltä. Itse lähtisin korkeintaan mediumista, jopa med-thinistä. Itse olen tuon tyyppistä musaa veivannut eikä ole ollut tarvista paksuille lätyille. Ovat äkkiä aika rasittavan kuuloisia, varsinkin Rude. |
Kailis 17.03.2008 19:15:18 | |
---|
Jos on kantavuusongelmia, niin ei hätää. Mikit on keksitty. Ja harvemmin se haitsu ei kuulu tarpeeksi. Kyllä se setti kannattaa rakentaa balanssiin. Aika usein kuulee rumpaleita joiden setistä ei akustisesti kuulu paljon muuta kuin pellit. Pitää olla 22" chinaa ja paksua crashiä, mutta sitten snarea, tomeja ja basaria lyödään kyllä nopeasti mutta mitään ei kuulu. Mutta onhan ne mikit tosiaan keksitty, treeneissäkin. |
Despabilado 17.03.2008 19:23:36 | |
---|
soitettava musiikki on kyl alternatiivi / indie rockin raskaimmasta päästä, silleen et tommosta hevi-soundia sais periaattees vähän olla myös. (suunnilleen kaikki bändin jäsenet soittaa ja tykkää myös trash-metallista yms.) |
Youni 17.03.2008 19:48:05 (muokattu 17.03.2008 19:50:10) | |
---|
Alternative/indie-musiikkiin on paha mennä neuvomaan "niitä oikeita symbaaleja". Kyseisen genren alle mahtuu sangen erilaisia saundimaailmoja. Mieltymyksiä on monia erilaisia. Suosittelen kokeilemaan, jos vaan pääset käymään parissa hyvän valikoiman soitinliikkeessä. Yritetään nyt kuitenkin. Haluatko kirkasta vai tummaa saundia? Lyhyttä vai pitkää sointia? Kolinaa vai sihinää? Räkää vai kliinisyyttä? Kuten eräs viisas viininmaistaj totesi: "Maku on pyöreä olematta silti pallo." Eli vaikeaa sanoin kuvailla symbaalisaundien eri vivahteita. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
markkuliini 17.03.2008 22:22:53 (muokattu 17.03.2008 22:23:32) | |
---|
Eikös indie-musaan pitäis valita symbaaleja sellaisilta pienemmiltä, riippumattomilta valmistajilta...? Buahaha! ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... |
ÄM 17.03.2008 22:23:16 | |
---|
Jos te nyt siellä lähinnä jammailette, ettekä oo lähdössä isoja klubeja kiertämään, niin paksuista pelleista on taatusti enemmän haittaa, kuin iloa. Jos siis on tarkoitus nauttia treenikämpällä musisoimisesta, eikä vaan paahtaa tulpat päässä täysillä, muita kuuntelematta. Isoilla ja ohuilla saat tummat herkät soundit, joita pystyy kontrolloimaan; paksut taas herää vasta kunnon laakista, jolloin on myöhäistä miettiä, että voitaisko soittaa vähän hiljempaa, että sais jotain selvää. Bottom linena se, että yhtenään saa kuulla sitä, kun pellit raikaa kaiken yli, mutta enpä muista, että olis joskus joku sanonut, että pellit ei kuulu. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
mr_b 17.03.2008 22:52:01 | |
---|
Aika raskaita peltejä olet valinnut. Itse ottasin mainitsemaasi musiikkityyliin Medium-paksuisia peltejä, mutta makuasioita. Zildjianilta esim. New Beat- haitsut, 16" ja 18" Avedis tai A-custom crashit ja 20"-22" Avedis/A-Custom/Paiste Signature ym. riden. Tukisin tätä kattausta. Noin 20 vuotta genreä räpeltäneenä en oikein muista nähneeni ihan noita heavy-peltejä muilla kuin, öh, itselläni. (Ennen kuin joku mulkku varasti keikan jälkeen toisen pellin Paiste 2002 heavy hi-hateistäni...) Mutta se oli kyllä sitä aikaa jolloin vedettiin sillä mitä oli saatu hankittua kohtuuhintaan, nykyään kaikki hiukkasen välinetietoisempaa. All-around setti palvelee pitkälle tulevaisuuteen, kun pahin metalli-into ja porhallus laskee ja mennään vähän melodisempaan suuntaan. ;-) Softer, worse, slower, weaker. |
fabarm 18.03.2008 00:34:59 | |
---|
Enpä osaa suositella. K-haikka voi jäädä Ruden jalkoihin. Ei varmasti K/Z haikka jää jalkoihin. Suosittelen. Ei ole myöskään liian "hevi". "14 on hyvä koko. Tohon kun hommaa jonkun kevyemmän alapellin lisäksi, on kaksi erityyppistä haikkaa mistä valita. Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan. Kyllä se on näinikkään. |
Kailis 18.03.2008 00:48:30 | |
---|
Ei varmasti K/Z haikka jää jalkoihin. Suosittelen. Ei ole myöskään liian "hevi". "14 on hyvä koko. Tohon kun hommaa jonkun kevyemmän alapellin lisäksi, on kaksi erityyppistä haikkaa mistä valita. Ja minä suosittelen Bosphoruksen Versa haikkoja, on vielä halvemmatkin, 398 euroa. Crasheiksi Gold full ja rideksi Gold. Ai hitsi, mullahan on Bosset itelläkii, oho! |
rymy 18.03.2008 12:14:34 (muokattu 18.03.2008 12:15:33) | |
---|
Meikämannella löytyy haitsuina nää 13" K/Z. Ne on todellakin aika sähäkät ja niillä soitto pysyy tarkasti kontrollissa. Kumma juttu, mutta aina kun jammaillaan jotain bluesmeininkiä alkaa nää haitsut toimimaan kuin se kuuluisa junan vessa. Ne on varmaankin tehty bluesasteikolle sopiviksi :D "Rähinärokissa" puoliavonaisena ei ole kylläkään parhaimmillaan. Ehkäpä tosiaan 14":set voivat olla paremmat avoimempana soitettuna, niistä ei mulla ole kokemusta. Ei se oo ny niin v...n tarkkaa. |
savopie 18.03.2008 21:04:11 | |
---|
teet niinku jenkkilässä. Jotkut kivat haitsut ja sit kaks ohuempaa rideä ja sitten lyät vaan niin saatanan kovaa. :) Pietu.
[URL=www.myspace.com/allfalldead]All Fall Dead[/URL] |