Aihe: Rumputunnin hinta?
1 2
v bear
02.01.2007 16:40:38
Voi olla erittäin hyvä soittaja mutta se ei aina takaa että osais välttämättä opettaa. En nyt siis Hahtoa hauku vaan yleisestikin olen kuullut pariin otteeseen että kuinka joku gurusoittaja olisi ollut vähemmän guru opettamaan..

en moiti hahtoa opettajana pätkääkään!! loistavin opettaja mitä minulla on ollu!! asiaa tulee ja se saa kaikki jäämään päähän!! lepponen kaveri ja huumori kohalla!
twist twist on jumala
khm
03.01.2007 16:21:57
Itse opetan yhtä nassikkaa 6€ hinnalla 45min. aika vähän, mutta kyse on alkeista ja homma on ihan siistiä toisaalta niin mikäs siinä.
joku 10-15€ on kohtuullista pyytää.
pultsariurheilija
Sonormies
03.01.2007 21:40:27
Itse opetan yhtä nassikkaa 6€ hinnalla 45min.

Nostan hattua!

On siinä eroa onko innostamassa nassikkaa muusikonuran alkutaipaleella vai käyttääkö aikansa hyväpalkkaisen aikuisen ohjaamiseen varsinkin, kun hän oikein vaatimalla vaatii opetusta.
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
welho
03.01.2007 23:51:50

Mielestäni tän halvemmalla ei kannata tunteja antaa. Ei kannata polkea hintoja, se tietää koko alalle hallaa.

Normaalisti se on ollut mulla tuo puolituntia, mutta jos ei oo kiirettä niin homma voi mun puolesta venyä. Kun enemmän pitää tunteja niin kannattaa tietysti buukata päivä tiukasti täyteen niin jää jotain käpäläänkin. Nyt justiinsa en oo ehtinyt tunteja aktiivisesti pitelemään ja eipä ole paikkaakkaan joten hintakin tsekataan tapauskohtaisesti riippuen kuinka paljon siitä on vaivaa ja kuinka pitkä sessio pidetään.

Materiaalit ja treenit tsekkaan oppilaan tason, halun ja motivaation mukaan ja jos en pysty antamaan mitä halutaan ohjaan eteenpäin sellaiselle kaverille jolta taittuu...
www.welhodrum.com
marchangel Miquel
02.03.2008 19:51:57
mun tunnit maksaa 50e/4h
Cimble
03.03.2008 11:54:22 (muokattu 03.03.2008 12:44:00)
Liksapyynti kannattaa hinnoitella riippuen miten laajasti haluaa opettaa, teoria ja nuotit lisää hintaa. Ainahan se riippuu siitä mitä opetettava haluaa ja mihin opettaja pystyy. Jos ns. amatööri opettaa lähinnä oivia käytännön perusjuttuja, hinta voisi olla vaikkapa 6-15€ "tunnilta" riippuen jutuista ja oppilaan sekä opettajan motivaatiosta. Ammattilaisten ja huippusellaisten liksoihin en kommentoi, onhan täällä niistä esimerkkejä.

Btw, otin 90-luvun puolivälissä tunteja eräältä suht pätevältä heavyrock-kannuttajalta hintaan 50mk/tunti. Rahan arvo ja aika olivat eri tasolla ja tuo tuntui max-hinnalta mitä halusin maksaa. Itse opetus ei ollut opetusta vaan vähän kyseenalaista. Silti tämä "opettaja" veteli minun (siihen aikaan poikasen) kummastukseksi ja täpinöiksi aika tyylikkäästi ja katsoin vieressä. Välillä minä soitin, ja kun vedin jotain juttuja sen mielestä pätevästi, otti se kapulat multa ja sen piti pistää aina paremmaksi. ;) Joskus se tais ottaa seuraavan tunnin maksun etukäteen ja lähti ostamaan kesken "tunnin" lihapiirakkaa ja meni bisselle! Minä jäin sillä välin paukuttamaan kellariin sen settiä ja meinasin niellä kapulan, kun sisään törmäsi nykyään eräs Suomen maailmallakin menestyneimmistä metallimuusikoista. Tämä herra jäi sohvalle virnuilemaan kun yritin eläytyä siinä vähän paremman rumpusetin saundeihin ja tuumi, että heillä taitaa olla näköjään uusi rumpali. :)

Kyllä sitä siitäkin sai vaikutteita, mallia ja evästystä vaikka en koe että siinä opettaja/oppilas-suhteessa toimivaa opetettavaa olisi sinänsä ollut. Se taito ja tatsi kun tulee suurimmaks osaks itse soittamalla ja omilla lahjoilla jos niitä on. Nyt 13 vuotta myöhemmin huvittaa tuokin "opetusepisodi". Jos joku ei niin kokenut ja ehkä nuorikin harrastaja etsii opettajaa, niin kannattaa hakea sellaisia jotka ovat saaneet suosituksia. Jos haluaa toimivan opettajan ja opetussisältöä, opettajan meriitiksi ei välttämättä riitä se että vetää vitun hyvin ja soittaa siinä ja siinä bändissä. Kuitenkin kunnioituksella tarinan "opettajaa" kohtaan, tunnen miehen nykyäänkin. :)
Ei Venäjältä selviä hengissä...
ramzuz
06.03.2008 10:58:46
Olen paria oppilasta pitänyt tyylillä 5e/30min. Toinen on ollu puoli tuntia ja toinen koko tunnin. Eihän tätä rahasta tehdä vaan harrastuksena... Ja olen opettaessani huomannut kuinka paljon itse kehittyyy kun joutuu selittämään asioita ja ajattelemaan soittoa enemmän.
me vedetään livenä!
Scrobble
17.03.2008 17:44:01
Itse maksan 20 euroo tunneistani kerran viikossa. Ihan hyvä hinta toi minun mielestä on
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)