En tiedä onko aikaisempaa keskustelua aiheesta ollut, mutta en siitä juttua ainakaan löytänyt. Elikkä mulla kävi ilmi että paisteeseeni on tullut parin sentin halkeama. Millä tavoin olette niitä fixailleet..? olen kuullut että on leikattu, mutta joskus jopa että hitsattu..? =) |
VeeKoo 17.03.2008 16:02:14 (muokattu 17.03.2008 16:03:42) | |
---|
Elä ainakaan hitsaa. Se tappaa soundin yhtä varmasti kun pitkät kalsarit seksikkyyden. Leikkaaminen luulisi olevan järkevintä. Peltisaksilla ja hiomapaperilla, tai jos vehkeet on, niin rälläkälläkin onnistuu. Hyvin leikattu ei jatka halkeamista enään, ja soundikin pysyy ihan toimivana. Jälleenmyyntiarvo on kyllä mennyttä. Edit: Mihin kohtaa symbaalia on vekki tullut? "Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. "- Rockster |
Grotley_ 17.03.2008 16:58:53 | |
---|
Just just..Halkeama on tullut ihan siihen symbaalin ulkoreunaan. Ja varmasti leviää nopeasti jos yhtään peltiä vielä soittaa.. |
Jeltz 17.03.2008 17:02:38 | |
---|
Dremelillä ja sopivalla laikalla sai näppärästi siivun symbaalista irti. Kannattaa huomioida, että paljaalla silmällä on vaikea nähdä halkeaman päätä. Itse katsoin halvalla mikroskoopilla, merkkasin tussilla halkeaman pään, ja varmuuden vuoksi vielä leikkasin muutaman millin isomman siivun irti ympyrän sekanttia pitkin. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
RstoU 17.03.2008 17:03:08 (muokattu 17.03.2008 17:03:56) | |
---|
Just just..Halkeama on tullut ihan siihen symbaalin ulkoreunaan. Ja varmasti leviää nopeasti jos yhtään peltiä vielä soittaa.. Peltisakset käteen, leikkaat varovasti ja symmetrisesti reilusti 1-2 cm syvyydeltä ja n. 10 cm pituudelta halkeaman ympäriltä peltiä pois. Älä jätä jyrkkiä kulmia tai reunoja ja viimeistele hiomapaperilla. E: Jeltz sanoikin tarkemman version. Itse olen ottanut varman päälle ja vähemmän hienoilla koneilla; aina on kestänyt. Punainen saartaja saartaa kirkon, vie kellot, tuo valtavan pimpparaudan. |
Kukkis 77 17.03.2008 17:03:40 (muokattu 17.03.2008 17:04:15) | |
---|
Just just..Halkeama on tullut ihan siihen symbaalin ulkoreunaan. Ja varmasti leviää nopeasti jos yhtään peltiä vielä soittaa.. Yksi konsti on porata reikä sinne halkeaman päähän. Se on tosin ihan paska konsti, koska halkeama usein ulottuu pidemmälle mitä silmällä näkee eikä se edes pidennä pellin elinikää kuin ehkä vartin. Suosittelisin leikkaamaan sieltä reunasta palan pois. Onko se nyt sitten "segmentti" hienolta nimeltään, sellainen öö niinkuin tuollainen hässäkkä: http://cs.stadia.fi/~lehtk/Matematiikka/mtia207.gif E: Heh juum olinpas rutkasti myöhässä. Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn. |
RstoU 17.03.2008 17:06:02 | |
---|
Suosittelisin leikkaamaan sieltä reunasta palan pois. Onko se nyt sitten "segmentti" hienolta nimeltään, sellainen öö niinkuin tuollainen hässäkkä: http://cs.stadia.fi/~lehtk/Matematiikka/mtia207.gif E: Heh juum olinpas rutkasti myöhässä. Tuo vie aika reilusti peltiä epätasapainoon. Pienempi pala voi vielä antaa pellin pyöriä, joten kumin ollessa reiän ja ruuvin välissä ei pääse keyholeakaan syntymään. Mikä nyt on toisarvoista kun pelti on jo menetetty, mutta voi silti pidentää käyttöikää. Punainen saartaja saartaa kirkon, vie kellot, tuo valtavan pimpparaudan. |
Grotley_ 17.03.2008 17:55:38 | |
---|
Mahtaakohan rälläkkä antaa liian brutaalia kohtelua..? =) |
RstoU 17.03.2008 18:04:34 | |
---|
Mahtaakohan rälläkkä antaa liian brutaalia kohtelua..? =) Joskus irroitin paksusta symbaalista kellon rälläkällä. Riippuu paksuudesta ja siitä, kuinka hyvin rälläkkä pysyy kädessä. Punainen saartaja saartaa kirkon, vie kellot, tuo valtavan pimpparaudan. |
miän vain 17.03.2008 19:52:24 | |
---|
Mahtaakohan rälläkkä antaa liian brutaalia kohtelua..? =) Kannattaa käyttää jotain muuta kuin karkeaa katkaisulaikkaa, sanovat. Lamelliversio on kuulemma hyvä. |
Grotley_ 18.03.2008 14:43:21 | |
---|
Jospa sitä yrittäisi leikata palan pois..saakohan sen hiottua paperilla smoothiksi vai olisiko joku viila liikaa..? |
fifehole 18.03.2008 15:37:46 | |
---|
Leikkaa symbaali halkeaman verran pienemmäksi. Siis jos halkeama ei ole liian pitkä. Ei lähde läheskään niin helposti rikkoutumaan uudestaan ja on esteettiseti paremman näköinen. Vaikka jossain metallipajalla levyleikkurilla, keskireikää ohjurina käyttäen. Lopuksi pyöristät reunan hiomapaperilla. Rälläkkää ja peltisaksia en tähän suosittele. Head for an eye |
moderndrummer88 18.03.2008 16:38:25 | |
---|
Leikkaa symbaali halkeaman verran pienemmäksi. Siis jos halkeama ei ole liian pitkä. Ei lähde läheskään niin helposti rikkoutumaan uudestaan ja on esteettiseti paremman näköinen. Vaikka jossain metallipajalla levyleikkurilla, keskireikää ohjurina käyttäen. Lopuksi pyöristät reunan hiomapaperilla. Rälläkkää ja peltisaksia en tähän suosittele. Tätä en kyllä suosittele. Pellistä lähtee tuolla konstilla huomattavasti isompi pala kuin pikku palan sipaisu pois. Pellit ohenevat myös usein reunaan päin, joten voi olla, että jos se ohuempi osa lähtee pois, soundi voi jäädä aika kolkoksi. "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
Heksa 18.03.2008 18:16:41 | |
---|
Itse käytin rautasahaa, minkä jälkeen hioin reunan hiekkapaperilla. Onnistui hyvin, kesti monta vuotta treenikäytössä. |
fifehole 18.03.2008 18:29:08 | |
---|
Tätä en kyllä suosittele. Pellistä lähtee tuolla konstilla huomattavasti isompi pala kuin pikku palan sipaisu pois. Pellit ohenevat myös usein reunaan päin, joten voi olla, että jos se ohuempi osa lähtee pois, soundi voi jäädä aika kolkoksi. plaaplaaplaa, sanoin että jos halkeama ei ole liian pitkällä. Olen tehnyt tämän usealle crashille ja soundi ei ole muuttunut miksikään. On tietty eri asia jos halkeama on jo yli 5mm jne. Olen leikannut heti kun olen huomannut halkeaman ja tästä tttuneena tulee aika usein tarkastettua reunat. Symbaalin hajoaminen v****aa niin maan perkeleesti. Head for an eye |
Tarre 18.03.2008 18:58:06 | |
---|
Ongelma: Elikkä mulla kävi ilmi että paisteeseeni on tullut parin sentin halkeama. Vastaus: plaaplaaplaa, sanoin että jos halkeama ei ole liian pitkällä. Olen tehnyt tämän usealle crashille ja soundi ei ole muuttunut miksikään. On tietty eri asia jos halkeama on jo yli 5mm jne Hän ei syö elävää ravintoa. Hän syö kuollutta lihaa. |
Kailis 18.03.2008 19:16:28 | |
---|
Ongelma: Vastaus: No ei se niin vaarallista ole jos antaa vinkkejä asiaan liittyen. Vai avataanko topicit 1mm, 2mm, 3mm jne. halkeamille. Kyllä tuo nyt liittyi aika kiinteästi ja oli hyvä ohje. Jos on tarpeeksi rahkeita sorvissa, tuollaiset alle viiden millin halkeamat saa siisteimmin sillä. Mutta kannattaa tarkasti etsiä sen halkeaman loppu. |
fifehole 18.03.2008 19:19:50 | |
---|
No ei se niin vaarallista ole jos antaa vinkkejä asiaan liittyen. Vai avataanko topicit 1mm, 2mm, 3mm jne. halkeamille. Kyllä tuo nyt liittyi aika kiinteästi ja oli hyvä ohje. Jos on tarpeeksi rahkeita sorvissa, tuollaiset alle viiden millin halkeamat saa siisteimmin sillä. Mutta kannattaa tarkasti etsiä sen halkeaman loppu. Juuri näin. En enää tuossa vaiheessa muistanut että halkeama oli noin iso ja aivan modernirumpali oli aivan oikeassa ettei kannata tehdä neuvoni mukaan. cheers Head for an eye |
Tarre 18.03.2008 19:28:12 | |
---|
No ei se niin vaarallista ole jos antaa vinkkejä asiaan liittyen. Vai avataanko topicit 1mm, 2mm, 3mm jne. halkeamille. Kyllä tuo nyt liittyi aika kiinteästi ja oli hyvä ohje. Juu. Olihan tuo asiaan liittyvä vastaus, mutta kun mahdollisuus rölötellä tulee, niin muistelen Kailiksenkin joskus päästäneen jonkun pienen naljailun näppäimistöltään. Kaikki hyvin :) Hän ei syö elävää ravintoa. Hän syö kuollutta lihaa. |
Kailis 18.03.2008 19:36:43 | |
---|
Juu. Olihan tuo asiaan liittyvä vastaus, mutta kun mahdollisuus rölötellä tulee, niin muistelen Kailiksenkin joskus päästäneen jonkun pienen naljailun näppäimistöltään. Kaikki hyvin :) Tikulla silmään. |