Aihe: Millainen on Selmer 80 Super Action? 1 | |
---|---|
![]() 16.03.2008 20:47:28 (muokattu 16.03.2008 20:50:11) | |
Hei, Näin aloittelijana ja itseopiskelleena kiinnostaisi tietää, millaista lainafonia käsissäni pitelen? Tämä Selmer on tutulta lainassa, jo ties monettako kertaa, nyt muutaman vuoden tauon jälkeen jälleen. Ehkä tällä kertaa saisin itseni potkittua ihan säännölliseen soittamiseen.. voisin sitten vaikka ostaa omankin jossain vaiheessa, kun ei tätä lainarulijanssiakaan voi iänkaiken jatkaa. Tosin nyt jo mietityttää, totunko "liian hyvälle", sillä jos tämä Selmerin peli on kovin laadukas, niin saanko mitään kiksejä n. tonnin soittimesta (tuskinpa enempää voisin omaan sijoittaa)? Suukappaleistakin olette tänne paljon kirjoitelleet. Mistä voin tietää, onko nämä käyttämäni (Selmer C** ja C*) minulle sopivia? Kielinä minulla on Rico Royal 2. Hyvinhän tuo ääni on irronnut - äänen laadusta pitäisi sitten varmaan kysyä naapureilta.. Vuosia sitten otin pari soittotuntia, mutta siihenpä se silloin jäi; ahdistava tilanne. Kertokaapa myös, onko pillin "pitkän osan" putsaukseen parempi käyttää säämiskää (miten sen saa nätisti sieltä läpi, ettei juutu aukkoihin?) vai sellaista karvakeppiä? (Sori, ei ole alan sanasto ihan vielä hallussa..:) Entä kärsiikö foni, jos sitä säilyttää telineessä olohuoneen nurkassa vs. omassa laukussaan? Oishan se upeen näköinen ja helpommin käyttöön otettavissa telineestä. Entäpä nämä hammaskumit? Varmaan olisivat hyviä, mutta minkä paksuinen olisi aloittelijalle sopiva? Näistä luin/kuulin ekaa kertaa vasta tänään täällä palstalla seikkaillessani - tähän mennessä olen ihan tyytyväisenä töryytellyt ilman. Kaunis kiitos vastaajille! Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan. | |
![]() 16.03.2008 21:37:12 (muokattu 16.03.2008 21:39:30) | |
Hei, Näin aloittelijana ja itseopiskelleena kiinnostaisi tietää, millaista lainafonia käsissäni pitelen? Tämä Selmer on tutulta lainassa, jo ties monettako kertaa, nyt muutaman vuoden tauon jälkeen jälleen. Ehkä tällä kertaa saisin itseni potkittua ihan säännölliseen soittamiseen.. voisin sitten vaikka ostaa omankin jossain vaiheessa, kun ei tätä lainarulijanssiakaan voi iänkaiken jatkaa. Tosin nyt jo mietityttää, totunko "liian hyvälle", sillä jos tämä Selmerin peli on kovin laadukas, niin saanko mitään kiksejä n. tonnin soittimesta (tuskinpa enempää voisin omaan sijoittaa)? On aika hyvä torvi. Sanotaanko, että arviolta parin tonnin arvoinen ammattilaispeli. Ja uskon että saat myös kiksejä tonninkin torvesta. Varsinkin jos ostat sen jonkun soittajan kanssa, joka tietää niin paljon, että uskallat ostaa käytetyn. (Suukapuloihin en vastaa sen kummemmin, kun en harrasta) Kertokaapa myös, onko pillin "pitkän osan" putsaukseen parempi käyttää säämiskää (miten sen saa nätisti sieltä läpi, ettei juutu aukkoihin?) vai sellaista karvakeppiä? (Sori, ei ole alan sanasto ihan vielä hallussa..:) Oiskohan liian suuri rätti sinulla. Näin otaksuisin, Mutta nämä ovat makuasioita. Sanoopa muut mitä tahansa. Entä kärsiikö foni, jos sitä säilyttää telineessä olohuoneen nurkassa vs. omassa laukussaan? Oishan se upeen näköinen ja helpommin käyttöön otettavissa telineestä. Telineessä pölyyntyy herkästi, eikä näytä sitten enää niin kovin kivalta soittimelta sen jälkeen. Ihmisen rasva/kuollut iho + muu huoneistopöly ei oo kovin nätin näköstä fonin kestopinnoitteena ;) tähän mennessä olen ihan tyytyväisenä töryytellyt ilman. Niin minäkin. Olen kokeillut kyllä vaikka sun minkälaista, ja eihän ne huonoja ole ei, mutta en ainakaan itse koe niitä tärkeäksi oman soittoni kannalta. Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista 2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita | |
![]() 28.03.2008 19:31:42 | |
Pääseepäs kerrankin puhumaan kokemuksen syvällä rintaäänellä. Nimittäin soittelen tällä hetkellä Lahden varusmiessoittokunnassa Selmer 80 Super action laina-altolla. Sanoisin että ihan kelpo soitin, ei mikään huippu, mutta hyvä kuitenkin. Voihan se tietysti olla että hyvin huollettu ja pidetty yksilö olisi oikeinkin hyvä, armeijan soittimet kun on aivan järkyttävässä kunnossa kun ei niistä pidetä ole pidetty huolta. Mulla on siihen vandoren a27 suukappale ja vandoren 3 lehtiä, en tiiä onko paras setup mutta niillä mennään mitä on annettu. Oma soitin yanagisawa a901, joka on tällä hetkellä huollossa, tuntuu silti vielä mukavammalta. Onhan tossa selmerissä ehkä vähän muhkeampi soundi ja on muutenkin hieman jämäkämpi peli. Lienee tottumiskysymys, a901 ei kuitenkaan taida hintaluokassa tohon selmeriin yltää. Saa nähdä miten suu pannaan kun tulee oma jana huollosta. Itse en harrasta halpisfoneja, mutta rohkenisin väittää että jos siirryt tuollaisesta soittimesta johonkin parinsadan euron härveliin, saattaa pettymys olla melkoinen. | |
![]() 31.03.2008 21:36:23 | |
Moiks, itellä tuon sarjan tenori ollu jo about 10v.käytös, ei haukuttavaa, loistava pilli ja soundi. Mut ehdottomast suosittelen swabin (säämiskän) käyttöö, noist "karvatikuist" jää herkäste pilliin sisälle ylimääräst karvaa ainaki alkuun. Ite käytän BG:n swabia, alkuun se on tiukka, mut muutamien käyttökertojen jälkee alkaa kulkee ihan ok läpi pillin, suosittelen!! Poistaa ylim.kosteuden ja läpät pysyy kunnos. Hammassuoja-asia taitaa olla mielipidejuttu, ite en käytä, mitä rennompi ote on suukappaleeseen, sen parempi jo soundinki puolesta...notta tällasii mun mielipiteet. SAXOFREENIKKO ;) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)