Aihe: Vaffarin vaihto isosta (5150 combo) pieneen (Vox AC-15)
1
Generic L
16.03.2008 15:55:03
Jeu eli olen tässä tuumaillut että tämä lähes 50 kg pömpeli eli Peavey 5150 60w combo alkaa olemaan vähän tyhjän panttina että olen tuumannut vaihtaa sen pienempään. Metalliakin tulee vähemmän soitettua ja ei se überhighgain nyt oo kuitenkaan mun juttu. Lisäksi ei oo tullu itse ku kaks keikkaa tolla perkeleellä soitettua (kaverille oon lainannu keikalle pari kertaa) ja pienempikin olisi riittänyt todella hyvin. Ja se kliinien puute on aika iso puutos kuin myös että meteliä tulee aivan liikaa kotisoittoon.

Kävin musaliikkeessä koittamassa 93 tehtyä Vox AC-15 stygeä ja rakastuin täysin siihen saundiin! Ei mitään ylenpalttista surinaa kuten Peaveyssä ja loistava potkiva saundi yksinkertaisesti!

Eli nyt pari kyssäriä tällaisesta vaihdosta.

Kuinka hyvin tuo 15 wattin putkistägäri pärjää keikkahommissa? Yleensä nyt tietenkin kaikki mikitetään eli ongelmaa ei pitäisi olla? Jos jollakin on kokemusta tästä vahvistimesta niin täytyykö tätä luukuttaa kovaa että saa parhaimman saundin irti? Ja kärsiikö luukuttaa ylipäätänsä? En niin paljon sitä highgainiä kaipaa mutta saako esimerkiksi speduilla boostattua hyvään edes kasarimetallisaundeihin? Vähän tyyliin JCM800 boostaus. Liikkeessä vahvistimesta haluttiin alustavasti 800 egee koska on 93 mallia ja loputhan on sitten uudemmat siis näitä reissueita. Onko täyttä paskaa vai ei? Ja onko paljonko eroa että onko 93 vai reissue?

Ja paljonko alkuperäisestä 5150 combosta voisi pyytää jos esim vaihdossa pistän sen? Styrkkari on kaikin puolin loistavassa kunnossa ja putket on vaihdettu ja juuri pari keikkaa vain soitettu.

Vai olisiko kenties uusi Vox AC-30 myös hyvä vaihtoehto? Onko 15 ja 30 malleissa saundillisesti eroja?

Kiitokset etukäteen!
http://genericflesh.net
Generic L
16.03.2008 19:38:26
No missä voxi miehet nyt luuraa? :P
http://genericflesh.net
rytilahti
16.03.2008 19:52:27 (muokattu 16.03.2008 19:54:58)

Vai olisiko kenties uusi Vox AC-30 myös hyvä vaihtoehto? Onko 15 ja 30 malleissa saundillisesti eroja?

Kiitokset etukäteen!

Kyllähän 15w voxia kärsii luukuttaa.
Onhan tuo ac15 ihan eri vahvistin kun ac30. eli kannaattaa testaa ennenkuin ostaa. AC30 on jo todella äänekäs jos haluaa saada ruttua aikaiseksi. AC 15 riittää rokkijutuissa mainiosti (riippuen paljon rumpalista ja bändibalanssista muutenkin..) ja kuulostaa boostattunakin hienolta.
Hienoja vahvareita kumpikin!

EEE::: Kyllä varmasti saa kasari meininkiä jos on oikeanlainen kitara ja särötin.
Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!!
Generic L
16.03.2008 20:30:04 (muokattu 16.03.2008 20:32:54)
Kiitos vastauksista! Pikaisesti yritän tehdä päätöksen koska kysyntää on jo 5150:lle ja se 93 AC-15 ei varmasti siellä musaliikkeessä kovinkaan kauan kerää pölyä.

Miten sitten osaako kukaan sanoa näistä uudemmista reissue malleista vertailua vanhempiin kuten juuri 93 valmistettuun peliin? Onko sillä handwired tai roboteille teeteyllä nyt minkälainen ero? Ja myös näissä uusissa vissin on eri elementit kuin näissä vanhemmissa.

E: Tästä kyseisestä vahvarista kuin kuitenkin pyydetään lähtöön 800 egeä liikkeessä ja uuden saisi 500-600 luokassa niin onkohan tämä vanhemman osto kannattavaa vai kannattaisiko vain panostaa uuteen ja säästää rahassa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)