Aihe: Behringeriltä (Bugera) 6505-kopio, 6260.
1 2 3 4 511 12 13 14 1529 30 31 32 33
Jakari
16.03.2008 13:29:48 (muokattu 16.03.2008 13:30:59)
Sut on ilmeisesti alistettu aika hyvin. Hommahan menee niin että paska toimii tai ei toimi. Jos se toimii, se toimii. Jos se ei toimi, se ei toimi. Bugera toimii. Laatu. Kaikkihan tehdään kiinassa joten laatu on huippuluokkaa verrattuna länsimaiseen löysyyteen. Kesto. Konkat kestää kuulemma sen kakskytvuotta. Ei tarvi vahvariin tehdä 1000e konkkaremppaa.

Kaikille vahvareiden mystikoille tiedoksi niin nuo komponentit mitä "kiina"-peleissä käytetään on ihan samoja mitä ryöstöhintaisissa vahvareissakin.

Oon kyllä nyt eri mieltä kevyesti. Valvekingissä plugit on paskaa muovia jotka oikeasti ei varmasti kestä pitkään. Sitten kun se pimenee niin ei se paljon lämmitä että muut komponentit on sitä samaa mitä kalliimmissakin. Tottakai ne on, ei noita pikku elektroniikkakomponenttitehtaita loputtomasti ole.

Mutta ainakin valvekingissä osa ratkaisuista on oikeasti huonoja (putkien kantojen kiinnitykset piirilevyllä jotka joutuu mekaanisen rasituksen kohteeksi ja pettää, plugien huono laatu ja kolvaus suoraan piirilevylle ja piirilevyn layout joka tekee sen että uudelleen kolvaaminen on vaikeaa jne.). Ja näissä huonous johtuu 1) komponenttikulujen säästämisessä ja 2) suunnittelukukujen säästämisessä.

Yritin tuossa asiallisesti kysyä että onko mitään tietota näistä uusista bugeroista että millä laadulla ne on kasattu, enkä saada viisastelua kiinalaisen elektroniikkatehtaan ylivoimaisesta paremmuudesta.
trih
16.03.2008 13:37:33
Oon kyllä nyt eri mieltä kevyesti. Valvekingissä plugit on paskaa muovia jotka oikeasti ei varmasti kestä pitkään. Sitten kun se pimenee niin ei se paljon lämmitä että muut komponentit on sitä samaa mitä kalliimmissakin. Tottakai ne on, ei noita pikku elektroniikkakomponenttitehtaita loputtomasti ole.

Mutta ainakin valvekingissä osa ratkaisuista on oikeasti huonoja (putkien kantojen kiinnitykset piirilevyllä jotka joutuu mekaanisen rasituksen kohteeksi ja pettää, plugien huono laatu ja kolvaus suoraan piirilevylle ja piirilevyn layout joka tekee sen että uudelleen kolvaaminen on vaikeaa jne.). Ja näissä huonous johtuu 1) komponenttikulujen säästämisessä ja 2) suunnittelukukujen säästämisessä.

Yritin tuossa asiallisesti kysyä että onko mitään tietota näistä uusista bugeroista että millä laadulla ne on kasattu, enkä saada viisastelua kiinalaisen elektroniikkatehtaan ylivoimaisesta paremmuudesta.

Eikös jokainen sarjatuotantopeli rakenneta samalla tavalla? Mesaa esimerkiksi on vaikea korjata koska on niin pintaliitoskomponenttia täynnä. Romukoppaan joutaa mesa jos hajoaa. Onhan niissäkin putken kannat piirilevyllä kuten kiinalaisissa. Mä suosin simppeleitä pelejä.
Just.
Alphie
16.03.2008 13:43:43 (muokattu 16.03.2008 13:43:58)
Onko kukaan vieläkään tilannut noita Bugeroita? Thomannilla niitä olisi ja nyt semisti kaasuttaakin tuollainen 333nen, jos saisi vähän enemmälti vain infoa noista.
trih
16.03.2008 13:50:01
Onko kukaan vieläkään tilannut noita Bugeroita? Thomannilla niitä olisi ja nyt semisti kaasuttaakin tuollainen 333nen, jos saisi vähän enemmälti vain infoa noista.

Vastahan ne tuli myyntiin. Osta mesa.
Just.
trih
16.03.2008 14:21:43
Mikä ihme avautumisvimma sulla on kaikille? Osalle "kiinalaisuus" tai "paska merkkisyys" ei merkkaa mitään, kuten esim minulle. Mulla on reenari täynnä behringeriä, t.amppia ja muuta halpaa ryönää ja hyvin pelittää. Osa paremmin ja osa huonommin ja kun hajoaa niin yleensä korjaus on hankalampaa.

Ainahan nämäkin on kompromisseja hinnan, ominaisuuksien ja laadun suhteen. Jos ei olisi niin teettäisin platinasta ruotsin hovissa point to point putkinuppeja oman jokaiselle viikonpäivälle.

Turha hyvää keskustelua on tappaa trollaamalla defaultisti kaikille jotka arvostelevat jotain tai kysyvät asiallisesti. Varmaan parempiakin foorumeita on random troolaukselle kuin tämä.

Jengin mielipiteet on propagandan ryvettämiä. Jengiä kustaan silmään ja ne on aivopesty hurraamaan sen nimeen. Sen takia. Kun sua syödään toisesta pääastä ja hurraat samaan aikaan syöjän puolesta, on maailmankuva aika irstas. Kaikki mikä tulee kiinasta on halpaa paskaa ja sieltä mekin tullaan hyi.
Just.
Juicy
16.03.2008 14:41:30 (muokattu 16.03.2008 15:01:05)

Mutta ainakin valvekingissä osa ratkaisuista on oikeasti huonoja (putkien kantojen kiinnitykset piirilevyllä jotka joutuu mekaanisen rasituksen kohteeksi ja pettää, plugien huono laatu ja kolvaus suoraan piirilevylle ja piirilevyn layout joka tekee sen että uudelleen kolvaaminen on vaikeaa jne.).

Jollain ulkomaisella foorumeilla oli avattu 6260 ja kurkattu sisään. Itse en oikein sähkötekniikan päälle ymmärrä paljoa, mutta ihan siistiltä näytti konehuone. Kommentit mitä seurasi oli tyylin: "Ei juurikaan eroa peaveyn tai marsujen konehuoneesta mitä olen rempannut" tai "on helpomman näköinen modata verrattuna kuin joku engl." tjsp.

Ainakaan ei suoraan haukuttu mitään teknisiä ratkaisuja, muistaakseni putkien kannat eivät tulleet suoraan piirilevylle, ja muutenkin ihan asiallinen hintaisekseen. Tietyt komponentit olivat tosiaan halvempia, mutta eivät välttämättä huonompia. Voisin yrittää kaivaa jostain ko. ketjun, jos vielä löydän.

EDIT juurikin tämä ketju http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?t=1892944

EDIT2 ja olihan siinä sittenkin putken kannat piirilevyllä, prkl :P

Minulle ainakin muodostui sellainen kuva, että hintaisekseen yllättävän asiallinen, ja suunnittelussa olisi pahemmat sudenkuopat vältetty. Nuohan ilmeisesti valmistetaan jossain Behringerin omalla tehtaalla Kiinassa, alusta loppuun omilla komponenteilla (jonka laadusta en sitten tiedä, tämäkin on vähän mutua). Niin ainakin Behringerin edustaja väittää yhdessä haastattelussa joltain messuilta:
http://www.gearwire.com/wnamm-bugeraamps.html

Toivottavasti tästä oli kysyjälle jotain apua, itsekin olen kaivanut tietoa näistä kun kuulostavat niin mielenkiintoisilta. Monessa paikaissa käydään juurikin samantapaista keskustelua, kun porukka on niin epäileväistä tuntien Behringerin "laadun" :)
Invader
16.03.2008 15:12:37
http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?t=1919528

Siinä on jollain Bugerasta konkka poksahtanut.
Tai sitten ei..
Jakari
16.03.2008 15:25:01
Kiitos linkeistä, näyttää aika tarkkaan juuri siltä mitä odotin ja mitä Valvekingissäkin sisällä on, eli plugiliittimet on suoraan piirilevylle ja putken kannat on potentiaalinen vikapaikka.

Lainataan jotain seriffiä tuolta: "Seriously though, those plastic inputs right into the circuit board are a disaster waiting to happen."

Tosiaan juuri oman valvekingin kanssa meni pari iltaa noita kolvatessa kasaan.
trih
16.03.2008 15:41:50
Minulle ainakin muodostui sellainen kuva, että hintaisekseen yllättävän asiallinen, ja suunnittelussa olisi pahemmat sudenkuopat vältetty. Nuohan ilmeisesti valmistetaan jossain Behringerin omalla tehtaalla Kiinassa, alusta loppuun omilla komponenteilla (jonka laadusta en sitten tiedä, tämäkin on vähän mutua). Niin ainakin Behringerin edustaja väittää yhdessä haastattelussa joltain messuilta:
http://www.gearwire.com/wnamm-bugeraamps.html

Täytyy taas puuttua. Ei ole olemassa behringer-komponentteja. Nuo osat mitä tuolla sisällä on on ihan samaa bulkkikamaa mitä muissakin styrkissa. Ainoastaan jos asiakas vaatii niin voi joku putiikki varmaan mitata toleransseja. Ja silloin hinnat on varmaan kovempia kuin madprofessoreissa.

Toivottavasti tästä oli kysyjälle jotain apua, itsekin olen kaivanut tietoa näistä kun kuulostavat niin mielenkiintoisilta. Monessa paikaissa käydään juurikin samantapaista keskustelua, kun porukka on niin epäileväistä tuntien Behringerin "laadun" :)

Täs on just tämä. Ekaksi ite asutaan maassa joka siirtää tuotantoa halpamaihin ja sitten ollaan niiden päättäjien luomassa illuusiossa kuvittelemassa "made by behringer"-elkoja.
Just.
Juicy
16.03.2008 15:44:45 (muokattu 16.03.2008 16:06:54)

heh, syyksi epäilivät veden kondensoitumista, ilmeisesti tyyppi oli laittanu heti virrat päälle ja käyntiin. No, onhan valvekunkussakin monella ollut vikoja, ja silti porukka niitä ostaa ja hehkuttaa.

Btw, tuossa ketjussa (konkka posahtanut) oli taas näitä tyyppejä, jotka oli heti muna pystyssä kun saivat todistella että halpa kama on sontaa, ja omassa mesassa ei ole ikinä ollut mitään vikaa... :D Sori offtopic, ei viitsitä aloittaa mitään sotaa "halvat vs. kalliit kamat"

Tosiasiassa kaikissa kuluttajille suunnatuissa kamoissa on ennen pitkää jotain pikku vikoja tai viallisia osia, oli sitten kyse halvasta kiinan kamasta tai amerikan laatutuotteesta. Eipä niille voi mitään, pitää vain toivoa ettei satu omalle kohdalle, ja jos sattuu niin sitten takuuseen ja toivoa taas parasta.
Jakari
16.03.2008 16:13:58
Juuh, itse hehkutan Valvekingiä koska se on hyväsaundinen, tehokas, halpa ja monipuolinen. Ostaessani sen tiesin että sitä saa mitä ostaa ja se mielessä olen korjaillut input plugeja ja piirilevyltä irronneita putkien kantojen kolvauksia.

Edelleen; se on hyvä hintaisekseen. Ja varmasti moni "laatu" merkki näyttää aika samalta sisältä. Sama näyttää olevan Bugeran kohdalla tilanne.

Jos tarttis painaa työkseen keikkoja niin silloin panostaisin vehkeitten kestoon ja jättäisin tuon HB, Behk, t.amp osaston tuotteet ostamatta. Onneksi ei ole varaa muuhun niin sillä mennään.
efunkelist
16.03.2008 16:18:49

Mistäs tän tiedät? Ootko valmistamassa näitä?

EDIT: Mä oon ollu näkemässä että sama paska menee joka vehkeeseen. Jos sä olet ollu jossain valikkoasemassa niin kerro siitä nyt.

en o kuule bugeroita valmistanu mutta pedaaleja oon tehny ja sieltä mistä komponentteja saa on saatavilla ainakin kahta laatua: parempi kalliimpi ja halvempi huonompi. molempia oon kokeillu ja todennu eron. en enää halvoilla rakenna kun ne joutuu kuitenkin hajottuaan vaihtaa parempaan. niitä parempia en o kertaakaan joutunu vaihtamaan.

ja huomaa, että mä sanoin vain komponenteilla olevan eroa. en sanonut mitään siitä mitä bugera pitää sisällään. sitä ovat muut spekuloineet.

tsillaa.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Tympee Huttunen
16.03.2008 16:22:57
heh, syyksi epäilivät veden kondensoitumista, ilmeisesti tyyppi oli laittanu heti virrat päälle ja käyntiin. No, onhan valvekunkussakin monella ollut vikoja, ja silti porukka niitä ostaa ja hehkuttaa.

En usko veden kondensoitumiseen. Luulen, että jotenkin tuon sisälle on kaatunut jotain. Näyttää epäilyttävän paljon Coca Colalta:)
trih
16.03.2008 17:08:12
Jos tarttis painaa työkseen keikkoja niin silloin panostaisin vehkeitten kestoon ja jättäisin tuon HB, Behk, t.amp osaston tuotteet ostamatta. Onneksi ei ole varaa muuhun niin sillä mennään.

Asiaa. Tässä ketjussa ei varmaankaan viihdy työkseen keikkoja tekevät. Jos veivaisin pitkin suomea myyden salit täyteen olisi mulla varmaan hyvä sponssidiili ja en soittaisi bugera-vahvistimilla. Mutta kun en ole ammattilainen musiikin saralla soittelen halvoilla kamoilla. Ei se biisi siitä paremmaksi muutu vaikka riffin soittaa viiskertaa kalliimmilla vehkeillä.
Just.
trih
16.03.2008 17:12:20
en o kuule bugeroita valmistanu mutta pedaaleja oon tehny ja sieltä mistä komponentteja saa on saatavilla ainakin kahta laatua: parempi kalliimpi ja halvempi huonompi. molempia oon kokeillu ja todennu eron. en enää halvoilla rakenna kun ne joutuu kuitenkin hajottuaan vaihtaa parempaan. niitä parempia en o kertaakaan joutunu vaihtamaan.

ja huomaa, että mä sanoin vain komponenteilla olevan eroa. en sanonut mitään siitä mitä bugera pitää sisällään. sitä ovat muut spekuloineet.

tsillaa.

Chillchill. Mä en ole törmänny kalliimpiin ja halvempiin konkkiin ym. Samaa bulkkia nähny myytävän. Se on sitten eri juttu jos niitä tosiaan joku jälleenmyyjä rupeaa erikseen arvottamaan. Vai onko olemassa joku merkkivalmistaja noihinkin? Oon kyllä nähny "ryssäversioitakin" mutta lieneekö nykypäivänä enää merkittävänä osana konkkakaupassa.
Just.
migreeni
16.03.2008 17:21:31

Mistäs tän tiedät? Ootko valmistamassa näitä?

EDIT: Mä oon ollu näkemässä että sama paska menee joka vehkeeseen. Jos sä olet ollu jossain valikkoasemassa niin kerro siitä nyt.

Ihme pireissä kirjoittelet :D Hullu aggre päällä, ota iisisti ettei tuu mahahaava.
trih
16.03.2008 17:28:23
Ihme pireissä kirjoittelet :D Hullu aggre päällä, ota iisisti ettei tuu mahahaava.

vitut otan iisisti. Saako mahahaavalla saikkua? :D
Just.
migreeni
16.03.2008 17:30:49

vitut otan iisisti. Saako mahahaavalla saikkua? :D

Kuulemma saa. Ja mikset? Sehän on pelkkä vahvistin :)
Alphie
16.03.2008 19:28:29
Vastahan ne tuli myyntiin. Osta mesa.

Joo, oiskin rahaa ostaa Mesa. Ostasin mielelläni kyllä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)