Aihe: mikit
1 2
Apaas
16.03.2008 13:04:37

Olen törkeä ja laitan malttamattomana tähänkin.Hoi ihmiset.Avasin tänään eka kertaa ton Ltd Ex400Bd:n poteron ja kaiken muunkin.Pisti silmään että molemmissa mikeissä lukee 81 selvästi.

Tästä päätellen kaulamikkinikin on 81.Mutta edellinen omistaja ei ole vaihtanut sitä,joten tehtaalla on vissiin tyritty,spekseissä luvataan 60 eteen.

Voisin olla kiinnostunut vaihtamaan mikin,mutta mihin.En ole ennen aktiivielektroniikkaan tutustunut,onko hyviä ehdotuksia EMG-perheestä 81tilalle kaulaan.

Kaulalla olen jonkinnäköiset nopeammat tilut soittana,ja sellaisia Srv-juttuja.Eli mahdollisimman blyys-henkinen mikki,vaikkei aktiiveista sitä ehkä irti saakkaan kuin vaikka Kellyn SD:stä.Onko 60 vaihtoehtona toimiva?

Niin ja kitarassa on 18v käyttöjännite.

Kiitos!
Mitä?
McNulty
16.03.2008 13:05:21 (muokattu 16.03.2008 13:08:59)
Ei varmaan yllä samanlaiseen saundiin nuo Käsivahvat?

Kuten JuSu tuolla aikaisemmin totesikin, niin Kenny Käsivahvan mikit ovat hintaisekseen varsin toimivia. Aikaisemminhan nuo taisivat olla Sky Pickups merkillä ja silloin vaihdeltiin frendin Ibanez Talmaniin Kent Armstrongin lipstick-mikkejä (yksikelaisia huulirasvatuubeja) :) Ne soundasivat yllättävän hyville ottaen huomioon hinnan. Nyt myöhemmin olen enempi humbucker-osastolla räiminyt eikä nuita Kennyn sinkkuja ole tullut kovastikaan kokeiltua... jotain satunnaisia varaosakitaroita. Toimivia perusmikkejä. Ei mitään mullistavia, mutta ei täysin turhiakaan. Kuuluisaa keskiluokkaa.

Se vain että n. 70-80e hintaan saakin jo DiMarziota ja Duncania. Väkisinkin se 20e alkaa tuntumaan pieneltä rahalta tuossa välissä.

Olen törkeä ja laitan malttamattomana tähänkin.Hoi ihmiset.Avasin tänään eka kertaa ton Ltd Ex400Bd:n poteron ja kaiken muunkin.Pisti silmään että molemmissa mikeissä lukee 81 selvästi.

Tästä päätellen kaulamikkinikin on 81.Mutta edellinen omistaja ei ole vaihtanut sitä,joten tehtaalla on vissiin tyritty,spekseissä luvataan 60 eteen.

Tai sitten sinulla on kyseisestä mallista vanhempi versio. Ehkä se kaulamikki on vaihtunut viime vuoden malliin ja siksi valmistajan sivut antavat "mukamas virheellistä tietoa".

Voisin olla kiinnostunut vaihtamaan mikin,mutta mihin.En ole ennen aktiivielektroniikkaan tutustunut,onko hyviä ehdotuksia EMG-perheestä 81tilalle kaulaan.

EMG89 jos sen pitää EMG olla. Sen saa tarvittaessa "puolitettua" ja sen soundi on aavistuksen sirittävää EMG81 lämpimämpi.

Kaulalla olen jonkinnäköiset nopeammat tilut soittana,ja sellaisia Srv-juttuja.Eli mahdollisimman blyys-henkinen mikki,vaikkei aktiiveista sitä ehkä irti saakkaan kuin vaikka Kellyn SD:stä.Onko 60 vaihtoehtona toimiva?

Osta tuo 89, nimenomaan sen puolitus tuo siulle soundiin enempi tuota SRV-tyylistä "singlecoil kolinaa".

Kiitos!

Ole hyvä.
byt' v kurse volkov
Apaas
16.03.2008 13:30:55

Heei!Nythän minä sain valaistuksen.Eihän sen EMG tarvitse olla :)

Jotenkin aamuinen stereotypia oli että aktiivi emgn kanssa voi olla vain aktiivi emg.

Joten.Onko noin että siihen voi laitta minkävain aktiivin?Jos on näin,mikä Se aktiivi olisi tuollaiseen soitteluun.Tuo 89 herätti tosin mielenkiintoa.
Mitä?
Maxa
16.03.2008 13:41:27
Onko tuossa Squierin Affinity-sarjassa minkälaista kehitystä tapahtunut vuosien varrella? Eka sähkikseni (1999?) oli Affinity Strat, ja mikit sai hienosti ulvomaan vähän säröä lisäämällä; ja kyseessähän ei ollut mikään toivottu feedback.

Mutta kyllähän sillä soitti, ja itse olen sitä mieltä että _eka_ kitarassa se soitettavuus on tärkeää, ei niinkään "saundi".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)