Numb 16.03.2008 11:10:25 | |
---|
Heh, joo, Ynkkä kyllä kaivaa :) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Ainakin mitä nyt tossa kattelin juutuubista arpeggiohelvettiä ja muuta, niin kyllä se mielestäni melko hiplailua on :) Lottohevi on paskimmillaankin parasta |
kimurantti1 16.03.2008 20:04:05 (muokattu 16.03.2008 20:04:31) | |
---|
Ainakin mitä nyt tossa kattelin juutuubista arpeggiohelvettiä ja muuta, niin kyllä se mielestäni melko hiplailua on :) Pieni liike ei välttämättä tarkoita sitä, että kitaristi pikkaisi jotenkin hiljaa. Yngwiellä on muuten kasisetti kitarassaan ja pirun paksu plektra, ja kyllähän se plektran attack kuuluu selvästi, niin levyillä kuin livenäkin Pakkahuoneella kuului. |
Ambitus 16.03.2008 20:44:23 | |
---|
Pieni liike ei välttämättä tarkoita sitä, että kitaristi pikkaisi jotenkin hiljaa. Yngwiellä on muuten kasisetti kitarassaan ja pirun paksu plektra, ja kyllähän se plektran attack kuuluu selvästi, niin levyillä kuin livenäkin Pakkahuoneella kuului. Joo ei tosiaan tarkoita sitä...Ei sillä oikean käden suurella heilumisliikkeellä mun mielestä tavoiteta mitään. Ei se paranna tai hevinnä tatsia. Täysin saman soundin saa aikaiseks n.2mm ranneliikkeellä. Yleensä vaan se ronski tatsi liitetään siihen, kuinka paljon oikea käsi liikkuu ja käskee...surullista... Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
Rakoni 16.03.2008 22:23:02 (muokattu 16.03.2008 23:17:35) | |
---|
Joo ei tosiaan tarkoita sitä...Ei sillä oikean käden suurella heilumisliikkeellä mun mielestä tavoiteta mitään. Ei se paranna tai hevinnä tatsia. Täysin saman soundin saa aikaiseks n.2mm ranneliikkeellä. Yleensä vaan se ronski tatsi liitetään siihen, kuinka paljon oikea käsi liikkuu ja käskee...surullista... Kyllähän se millimetriliike näyttää erittäin typerältä. Jotakuinkin pelkät hypertiluttajat käyttävät sitä. Katsoin pari videota lisää, ja näyttäisi sitä ätäkkiä löytyvänkin näemmä. Hyvältä se ei omaan korvaani kuulosta. Tsiikatkaapa vaikka Steve Morse. Suorastaan hutiloivan näköinen plektrakäsi, mutta silti tarkkaa meininkiä. Ei se laajakaan liike hirveästi mistään pois ole. http://www.youtube.com/watch?v=KQMbXETgayA&feature=related Yngwiellä on muuten kasisetti kitarassaan Sen kyllä kuulee haha Anteeksi, oli pakko. Lottohevi on paskimmillaankin parasta |
John Titor 17.03.2008 00:36:09 (muokattu 17.03.2008 00:40:27) | |
---|
Kyllähän se millimetriliike näyttää erittäin typerältä. Jotakuinkin pelkät hypertiluttajat käyttävät sitä. Katsoin pari videota lisää, ja näyttäisi sitä ätäkkiä löytyvänkin näemmä. Hyvältä se ei omaan korvaani kuulosta. :) Siksipä ne onkin hypertiluttajia. Näytäpä yksi vitun hyvällä tekniikalla soittava kaveri, joka huitoo menemään isoilla liikkeillä, niin mä näytän sulle sairaan nopean 190-kiloisen lihaksettoman 100m pikajuoksijan. Se on muuten tosi hyvä että tekee kuuloaistiin perustuvassa jutussa ratkaisuja sen perusteella mikä näyttää hyvältä. Tsiikatkaapa vaikka Steve Morse. Suorastaan hutiloivan näköinen plektrakäsi, mutta silti tarkkaa meininkiä. Ei se laajakaan liike hirveästi mistään pois ole. Kuuntelepa sitä Morsen saundia, erityisesti ku se pikkaa kliinillä. Onks tosi kaunis? Morsella on aika heikko ote plektrasta, joten se joutuu tekemään enemmän töitä saadakseen voimakkaan saundin noihin tiluihin. Eikä ne nopeimmat jutut siitä syystä ole niin skarppeja kuin joillain muilla. Ja lisäksi Morsella on just sitä kihinää tossa atakissaan. Siitä: http://www.youtube.com/watch?v=NyRB8d7S4xc Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Kampela77 17.03.2008 01:02:22 | |
---|
Se on muuten tosi hyvä että tekee kuuloaistiin perustuvassa jutussa ratkaisuja sen perusteella mikä näyttää hyvältä. Niinpä. Mua ei henkilökohtaisesti haittaa, että bändin jäsenet seisoo lavalla kuin suolapatsaat, kunhan musiikki kuulostaa hyvälle. Plektrakäden liike tai kummassa lahkeessa tennissukka on, vielä vähemmän. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Joees 17.03.2008 01:59:17 | |
---|
Niinpä. Mua ei henkilökohtaisesti haittaa, että bändin jäsenet seisoo lavalla kuin suolapatsaat, kunhan musiikki kuulostaa hyvälle. Plektrakäden liike tai kummassa lahkeessa tennissukka on, vielä vähemmän. Tää on mun mielestä vähän tyylikysymys. Mä en jaksais kattoo enkä kuunnella jotain reuhkaa rokkipoppoota jos ne seisois kuin suolapatsaat lavalla, vaikka se kuulostaisikin hyvältä. Tai oikeestaan, mua ei huvittais maksaa moisesta. Mä kun meen moisille keikoille myös tsekkaamaan miltä ne runkkarit näyttää touhutessaan. Mut ehkä tässä nyt ei kuitenkaan moista tyyliä haettu... Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
kid ego 17.03.2008 08:32:21 | |
---|
Tää on mun mielestä vähän tyylikysymys. Mä en jaksais kattoo enkä kuunnella jotain reuhkaa rokkipoppoota jos ne seisois kuin suolapatsaat lavalla, vaikka se kuulostaisikin hyvältä. Tai oikeestaan, mua ei huvittais maksaa moisesta. Mä kun meen moisille keikoille myös tsekkaamaan miltä ne runkkarit näyttää touhutessaan. Mut ehkä tässä nyt ei kuitenkaan moista tyyliä haettu... Suolapatsaana seisominenkin on vähän kaksipiippuinen miekka. Jos bändin musiikki on vauhdikasta, meininkiä syö kyllä huomattavasti jos jätkät tuijottavat omia kenkiään täysin liikkumatta. Mutta jotkut osaavat olla paikallaankin helvetin cool, joten mikäpä siinä. |
Rakoni 17.03.2008 09:44:51 (muokattu 17.03.2008 11:22:35) | |
---|
Kuuntelepa sitä Morsen saundia, erityisesti ku se pikkaa kliinillä. Onks tosi kaunis? Morsella on aika heikko ote plektrasta, joten se joutuu tekemään enemmän töitä saadakseen voimakkaan saundin noihin tiluihin. Eikä ne nopeimmat jutut siitä syystä ole niin skarppeja kuin joillain muilla. Ja lisäksi Morsella on just sitä kihinää tossa atakissaan. On aivan ihana. Kihinää tai ei, hyvältä kuulostaa :) Ynkällä taas on sellainen överikaulamikkisoundi ja vieläpä kasisetti päälle. Makuasioita tietystikin. Musta tollasissa nopeissa jutuissa pitää vähän repiä. Jos sitä napsuvaa attackia kuitenkin haluaa pois, niin: tekniikka, pleku, soundi. Jos ei vieläkään auta, niin menkää sitten ostamaan vaikka midikitara. :) (pakollinen hymiö, muuten tulee sanomista niin kuin aina) Attackin riemujuhlaa: http://www.youtube.com/watch?v=yTocDwR-BI4 Lottohevi on paskimmillaankin parasta |
Rapido 17.03.2008 10:47:19 | |
---|
Sen kyllä kuulee haha Anteeksi, oli pakko. Hahaa...varmaan jotain huomauttamista esim. alcatrazzin ja parin ekan soololevyn saundeissa?? :) Ja ite atakista, oon sen täällä jo varmaan sanonutki ja sanon edelleen että mun mielestä sitä atakkia pitää olla ainakin jonkun verran, mielellään ihan reilusti. Täydellisenä esimerkkinä Ambituksenkin fanittama George Bellas jota ei yksinkertasesti voi kuunnella kun se atakittomuus yhdistettynä siihen järkkyyn tiluiluun saa aikaan sellasen muljutussaudiefektin että voi chees... Pick hard 'n' fast M.netissä ei tunnetusti voi sanoa mielipidettään ilman ristiinnaulitsemista |
John Titor 17.03.2008 12:23:44 (muokattu 17.03.2008 12:30:12) | |
---|
On aivan ihana. Kihinää tai ei, hyvältä kuulostaa :) Ynkällä taas on sellainen överikaulamikkisoundi ja vieläpä kasisetti päälle. Makuasioita tietystikin. Musta tollasissa nopeissa jutuissa pitää vähän repiä. Jos sitä napsuvaa attackia kuitenkin haluaa pois, niin: tekniikka, pleku, soundi. Jos ei vieläkään auta, niin menkää sitten ostamaan vaikka midikitara. :) (pakollinen hymiö, muuten tulee sanomista niin kuin aina) Attackin riemujuhlaa: http://www.youtube.com/watch?v=yTocDwR-BI4 Sä vertaat nyt kylmillä ykskelasilla, vintage-kitaralla ja Marsulla soittavaa jätkää ihan helvetin hifeillä laitteilla vetäviin tyyppeihin ja sanot että kysymys on tatsista. Voi pojat, meepä studioon kokeilemaan erilaisia keppejä ja vahvistimia, keskustellaan sitten lisää. Tiesitkö että Petruccikin vetelee .009-setillä? Kieliseteistä jos puhutaan, niin Morsella ja Ynkällä on molemmilla hybridisetit, Morsella 10-42, G-kielestä lähtien 9-setti, Ynkällä taas 8-48, H-kielestä lähtien 9-setti, alapää 10-setistä. Eli pääosin molemmilla on 9-setti, mutta Ynkällä on hevimpi ala-E, Morsella ylä-E. Koska Ynkkä on läski se vie voiton. Ja kaulamikillä se Morsekin muuten soittaa heti kun menee korkeammalle. Tsekkaapa semmonen kitaristi ku Magnus Nilsson, soittaa Richard Andersson -nimisen kosketinsoittajan proggiksissa kuten Time Requiem ja Space Odyssey. Siinä kuulet miltä Ynkkä-kamat kuulostaa kun soitetaan todella kovalla tatsilla. Ei se vaan kuulosta silti humpparikitaralta. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
John Titor 17.03.2008 12:23:46 (muokattu 17.03.2008 12:24:08) | |
---|
On aivan ihana. Kihinää tai ei, hyvältä kuulostaa :) Ynkällä taas on sellainen överikaulamikkisoundi ja vieläpä kasisetti päälle. Makuasioita tietystikin. Musta tollasissa nopeissa jutuissa pitää vähän repiä. Jos sitä napsuvaa attackia kuitenkin haluaa pois, niin: tekniikka, pleku, soundi. Jos ei vieläkään auta, niin menkää sitten ostamaan vaikka midikitara. :) (pakollinen hymiö, muuten tulee sanomista niin kuin aina) Attackin riemujuhlaa: http://www.youtube.com/watch?v=yTocDwR-BI4 Ja tuplat tuli. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Rakoni 17.03.2008 13:12:08 (muokattu 17.03.2008 13:32:59) | |
---|
Tiesitkö että Petruccikin vetelee .009-setillä? Kympeillä se vaan nykyään vetelee. Tarkistapa faktat ensin. Sä vertaat nyt kylmillä ykskelasilla, vintage-kitaralla ja Marsulla soittavaa jätkää ihan helvetin hifeillä laitteilla vetäviin tyyppeihin ja sanot että kysymys on tatsista. Voi pojat, meepä studioon kokeilemaan erilaisia keppejä ja vahvistimia, keskustellaan sitten lisää. No jos se on kamoista kiinni, niin mitä järkeä on soittaa yksikelasella kaulamikillä tollasta suhteellisen isosäröistä tavaraa? Ja olen kokeillut vähintään 20 eri kitaraa ja vahvistinta, joten tiedän aivan tarpeeksi perustellakseni mielipiteeni. Täysin turhaa tuollainen isottelu. Lisäksi tuo Sfoglin video on vanha; ESP LTD kourassa ja vahvarissakaan tuskin mitään ihmellistä. En kutsuisi helvetin hifiksi. Gilbert esim vetelee aika raa'alla soundilla. Kyllä se kuule vaan on aika paljon tatsista kiinni. Monta kertaa on tullut huomattua käytännössä, että toinen kitaristi kuulostaa erilaiselta identtisillä kamoilla ja säädöillä. Koska Ynkkä on läski se vie voiton. ....... ? Ja kaulamikillä se Morsekin muuten soittaa heti kun menee korkeammalle. Kaulamikkihän on erittäin hyödyllinen väline, kun tietää mitä tekee. Lottohevi on paskimmillaankin parasta |
Torniojaws 17.03.2008 13:20:42 | |
---|
Kympeillä se vaan nykyään vetelee. Tarkistapa faktat ensin. Tosin nykyisin on hieman matalempi virekin ;) |
Rakoni 17.03.2008 13:26:11 | |
---|
Tosin nykyisin on hieman matalempi virekin ;) Jep, luonnollisestikin kielten paksuus muuttuu vireiden mukaan :) Ei se kympillä C-vireestä veivaa. Lottohevi on paskimmillaankin parasta |
Ambitus 17.03.2008 13:37:00 | |
---|
Täydellisenä esimerkkinä Ambituksenkin fanittama George Bellas jota ei yksinkertasesti voi kuunnella kun se atakittomuus yhdistettynä siihen järkkyyn tiluiluun saa aikaan sellasen muljutussaudiefektin että voi chees... No mut se jätkä onkin niin ihanasti sekaisin, että pakko sitä on ihailla! Ja sen jutut mitä se soittaa on jostain ulkoavaruudesta revittyjä! Ja pakko sanoo et mä kyl diggaan sen tatsista. Niin vähällä särömäärällä todella smoothi soundi...en tiedä miten se tekee sen mut enivei...ja takasin aiheeseen. Ei sil kielisetillä oo mun mielestä hirveesti vaikutusta pikkaussoundiin vai proof me wrong...en ainakaan ite oo huomannu aivan kauhiasti eroa esim.11 setillä ja 09:llä...siis nim.omaan pikkausääni! Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
Rakoni 17.03.2008 13:43:17 | |
---|
Ei sil kielisetillä oo mun mielestä hirveesti vaikutusta pikkaussoundiin vai proof me wrong...en ainakaan ite oo huomannu aivan kauhiasti eroa esim.11 setillä ja 09:llä...siis nim.omaan pikkausääni! Enemmänkin vaikutusta siihen yleistuntumaan, bendauksiin ja muihin. Ohuemmat kielet "kuulostaa löysemmältä". Itse kokeilin tuossa ysisettiä omaan RG-kepukkaani ja ne vaihtuivat aika nopeasti. Ei oikein tuntunut sopivalta. Tämän topicin kysymyksen putsasit kyllä jo ensimmäisellä sivulla pois ihan asiantuntevasti. Lottohevi on paskimmillaankin parasta |
Booligan 17.03.2008 15:50:03 | |
---|
hauska kuinka paljon vaihtelee mielipide kielten paksuuksista. ite laitoin ysisetin kiinni kokeilumielessä ja paluuta kymppeihin ei enää ole. nuotteja säästämättä |
Kiksaus 17.03.2008 17:14:35 (muokattu 17.03.2008 17:15:37) | |
---|
No mut se jätkä onkin niin ihanasti sekaisin, että pakko sitä on ihailla! Ja sen jutut mitä se soittaa on jostain ulkoavaruudesta revittyjä! Ja pakko sanoo et mä kyl diggaan sen tatsista. Niin vähällä särömäärällä todella smoothi soundi...en tiedä miten se tekee sen mut enivei...ja takasin aiheeseen. Ambitus, mä luulin, että sulla olis ollu joku raja ton tilun diggaamisessa... Mulla meni ainakin ihan ohi tän jätkän soitto. Miten niin vähän säröä? http://youtube.com/watch?v=Wps-C_BJ_HI&feature=related http://youtube.com/watch?v=imD9b3rPJ3k&feature=related Ihan oikeesti... Sori OT. "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |