Aihe: Musiikkikappaleen nimeämisestä
1 2
Graniitti
15.03.2008 18:16:48
Joo, hyvä vastine Lapkolta niille kaikille "Soittakaa Paranoid!"-huutelijoille.

Soittakaa ambulanssi!

Kumpi koulukunta on suositumpi (Näin gallup henkeen); Nimetä kappale sanoituksista suoraan, vai nimetä se lyyristen merkityksien mukaan, vaikkei ko. nimeä itse tekstistä löytyisikään?

olihan lause...
Parempi kehräävä kissa sylissä, kiinni kynsillään, kuin muriseva koira kädessä, kiinni hampaillaan.
Coelhinho21
01.04.2008 00:51:08

Mikäli mä oon oikein tajunnut yhdessä Suomen eniten soitetussa kappaleessa (Teoston mukaan) "Paratiisi" ei tekstissä esiinny tätä sanaa.

Taisi olla jopa soitetuin viime vuonna..

Kumpi koulukunta on suositumpi (Näin gallup henkeen); Nimetä kappale sanoituksista suoraan, vai nimetä se lyyristen merkityksien mukaan, vaikkei ko. nimeä itse tekstistä löytyisikään?

Gallup henkeen, omalta osaltani (siis kirjoittamani); sekä ja että.
Osaan viisuista löytyy nimi kertsihokemasta, jossakin tapauksissa riittää yksittäinen sana joka esiintyy biisissä vain kerran. Kaikkiin teksteihin ei biisin nimi ole "sopinut" ja jopa löytyy esimerkki että biisin nimi on erikielinen kuin viisu itse.
..ota tuosta sitten selvää.. :-)
Parempi pitää suunsa kiinni ja vaikuttaa typerältä kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset :-)
Mirk0
23.04.2008 19:02:57
Mitä enemmän sanoja nimessä, sitä harvemmin tulee samannimistä vastaan.
Kuse tuubaas vai mitä sä soititkaan?
Y3J
16.06.2008 02:20:14
Mitä enemmän sanoja nimessä, sitä harvemmin tulee samannimistä vastaan.

Joo, paitsi ylikin voidaan tässä. Muistaakseni semmosella bändinhirvityksellä kuin Fall Out Boylla on aiheeseenkin sopiva nimi yhdelle biisille: "Our Lawyer Made Us Change the Name of This Song So We Wouldn't Get Sued". Huh huh.

Yksi hyvä keino, jota olen käyttänyt jo varattujen bändinnimien tarkistamisen, on etsiä nimeä Last.fm:stä. Siitä näkee myös kuinka monta kuuntelijaa (= kuinka suuri fanikunta) kyseisellä bändillä on. Voipi toimia myös biiseillä?
Soundi lähtee sormista... mutta hyvät vehkeet aina edesauttaa asiaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)