Aihe: Omistatko KALLIIN kitaran?
1 2 3 4 5 6 712 13 14 15 16
Les Fender
15.03.2008 21:40:14
Taitaa olla saman asenteen kaksi puolta nuo "Tyhmää ostaa kallis" vs. "...tyytyy halparitsaan"?

Ei kovinkaan monella "sikaökykalliin" kitaran omistajalla ole kuitenkaan mitään vaikeuksia omista niitä halvempiakin soittopelejä. Itselleni ainakin on aina mahtunut samaan talouteen myös noita halvempia. Kyllä halvemman luokan kitaroistakin löytyy erittäin hyviä JA persooallisia kitaroita. Kopioista en niin välitä, luonnetta pitää löytyä.

Sitä rahaa nyt ei aina ole käyttää, vaikka halu olisikin kova.

Tottakai näissä menään käytettävien rahojen mukaan, mut ei nää sen hintasia vehjeksiä kuitenkaan ole etteikö niitä jossain elämänsä vaiheessa voisi hyvillä mielin ostaa.
"Living is easy with eyes closed!"
Bookkeeper
15.03.2008 21:42:07
Entä sitten, jos on halpaa? Katsotko alaspäin kaveria joka ostaa jauhelihaa samalta hyllyltä josta itse nappaat härän sisäfilettä? Vai ostatko itsekin jauhelihan? Miksi? Sehän on halpaa paskaa.

Ei kannata. Vuosia sitten eräällä paikallisella herralla oli tapana ostaa safkaa "viimeinen myyntipäivä"-alehyllystä. En missään tapauksessa katsonut häntä alaspäin, köyhä opiskelija kun olin.

Toisekseen, ko. herralla oli rahaa muutama sata miljoonaa mummon markkaa :-)
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
jra
15.03.2008 21:44:42 (muokattu 15.03.2008 21:47:48)
Ennen kitaransoitto oli välineurheilua, nykyään se on kilpavarustelua.

Ja sitä ennen se oli... ööö ...kitaransoittoa.

Mulla ei ole kuin suht. edullisia soittimia.

Sama, viimeisin hankinta nosti ehkä sinne alempaan keskiluokaan, mutta keskimäärin on halpaa ja vielä halvempaa.

Jostain syystä tuntuu että oon onnistunut paremmin halpojen kitaroiden kanssa, kuin noiden efektien ja vahvareiden suhteen. Kitaroissa ei oikeastaan tällä hetkellä töki mikään, mutta piuhahelvetti, sirisevät digipurkit ja perussoundiltaan keskinkertaiset vahvistimet pännii tosissaan. Noiden suhteen on se ongelma että kun kitaroissa tiedän mitä haluan, niin elektroniikkapuolella tuntuu että olen aivan hukassa.

Tämän filosofisen ja harmaan sävyissä huopaavan jarnan keskellä on hienoa huomata että vielä on olemassa absoluuttista laatua: Melodifestivalen FST5:llä.
Texas Oil
15.03.2008 21:45:10 (muokattu 15.03.2008 21:46:42)
ei pelkkä kallis hinta "autuaaksi" tee, kyllä niitä "ritsoja" voi liikkua paremmissakin piireissä ...
Fillmore East & West
punainenettan
15.03.2008 21:51:29 (muokattu 15.03.2008 21:51:41)
Mulla on Gibsoni ja Corolla.. Hyviä molemmat.
Jos jokin asia kuulostaa uskomattomalta, se usein on juuri sitä.
jra
15.03.2008 21:52:34 (muokattu 15.03.2008 21:55:41)
ei pelkkä kallis hinta "autuaaksi" tee, kyllä niitä "ritsoja" voi liikkua paremmissakin piireissä ...

Varmasti, mutta aika selviö on että laadun tekeminen ja tarkkailu maksaa. Kitara on onneksi teollisena tuotteenakin sen verran muuttujia (materiaali, työ ym.) sisältävä vehjes, että hyviä löytyy halvoista ja huonoja kalliista. Se mikä on hyvä ja huonoa kellekin on itse päätettävä. Kalliissa hintaluokissa hyviä yksilöitä on varmasti suhteessa enemmän ja niitä todella hyviä ei halvemmasta päästä sitten löydykään.
Grimmu
15.03.2008 21:53:09 (muokattu 15.03.2008 21:58:29)

Tässä talossa kävi niin, että korealainen PRS (695 e) ajoi Custom Shop Jacksonin (3000+ e) roikkumaan seinälle. Toivon vaan, että Jaskan ongelman ydin on loppuun kuluneessa tallassa, koska sen voi aina vaihtaa uuteen. Toisaalta on hieman hassua, että aito Floyd Rose menettää liikkumaherkkyytensä jo ensimmäisen vuoden aikana.
Maksujen seurannan vuoksi on tärkeää, että asiamiehen tilitykset kulkevat Matkahuollon kautta.
jra
15.03.2008 21:54:53
Mulla on Gibsoni ja Corolla.. Hyviä molemmat.

Mulla on Gibsoni ja Audi, tosin maksoivat yhteensä juuri ja juuri yli tuon maagisen kolmentonnin. Molemmat on sopivan klassista laatua, aika karuja, mutta toimivia.
MadMatt
15.03.2008 21:59:25

Mulla on Gibsoni ja Audi, tosin maksoivat yhteensä juuri ja juuri yli tuon maagisen kolmentonnin. Molemmat on sopivan klassista laatua, aika karuja, mutta toimivia.

Mulla on Fendereitä ja Audi. Fenkut on vaan parintonnin luokkaa Mut audi menee hinnoissaan jo vintage fendereiden tasolle.
Nothin' but the blues
ulipalsternak
15.03.2008 22:00:42
Nuukuus on tyhmyyttä...

No just... mulla ainakin tuolla periaatteella jäis ne vähätkin kitarat ostamatta.

Tarkoitin, että nuukuus on tyhmyyttä siinä kohdin, että jos haluaa jotakin ja olisi varaa ostaa, mutta ei raaski, kun on liian nuuka.
fuzz
15.03.2008 22:03:28
Mulla on Fendereitä ja Audi. Fenkut on vaan parintonnin luokkaa Mut audi menee hinnoissaan jo vintage fendereiden tasolle.

Mulla on Fenderi, Tokai ja Opel kadett vm.-86. Jäävät yhteensä noin tonnin kieppeille.
elämän tarkoitus on 42
MadMatt
15.03.2008 22:08:19

Mulla on Fenderi, Tokai ja Opel kadett vm.-86. Jäävät yhteensä noin tonnin kieppeille.

No sulla on ainakin ehta vintage Opel :)
Nothin' but the blues
jra
15.03.2008 22:12:01
Tarkoitin, että nuukuus on tyhmyyttä siinä kohdin, että jos haluaa jotakin ja olisi varaa ostaa, mutta ei raaski, kun on liian nuuka.

Komppaan kyllä tuota. Siinä tapauksessa että tietää mitä on ostamassa ja tietää sen haluavansa ja vielä sattuu olemaan siihen rahat, niin ilman muuta parempi ostaa kuin ihmetellä sitten vanhainkodissa. Itsellä nuukuus iskee siinä vaiheessa, kun on rahat ja GAS, mutta ei tarpeeksi luottoa siihen että osaa tehdä varmasti loistohankinnan. Varsinaista paskaa ei ole tullut juurikaan ostettua, mutta vahvistin puolella olisi aikoinaan voinut olla vaikka nuukempi, ja säästää sekä hankkia tietoa vielä hetki. Edelleen on varattuna rahat uuteen vahvistimeen, mutta vieläkään ei ole selvinnyt mitä olen hakemassa. Tervettä perussoundia tietty, mutta jostain syystä korvat ei oo vielä kertoneet mikä se juuri minulle on. Rahasta tuo hankinta ei enää saa olla kiinni.
JuSu
15.03.2008 22:13:41
Komppaan kyllä tuota. Siinä tapauksessa että tietää mitä on ostamassa ja tietää sen haluavansa ja vielä sattuu olemaan siihen rahat, niin ilman muuta parempi ostaa kuin ihmetellä sitten vanhainkodissa. Itsellä nuukuus iskee siinä vaiheessa, kun on rahat ja GAS, mutta ei tarpeeksi luottoa siihen että osaa tehdä varmasti loistohankinnan. Varsinaista paskaa ei ole tullut juurikaan ostettua, mutta vahvistin puolella olisi aikoinaan voinut olla vaikka nuukempi, ja säästää sekä hankkia tietoa vielä hetki. Edelleen on varattuna rahat uuteen vahvistimeen, mutta vieläkään ei ole selvinnyt mitä olen hakemassa. Tervettä perussoundia tietty, mutta jostain syystä korvat ei oo vielä kertoneet mikä se juuri minulle on. Rahasta tuo hankinta ei enää saa olla kiinni.

Mä sanoisin, että tässä aletaan lähestyä asia ydintä.

JuSu
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
MadMatt
15.03.2008 22:23:34

Mun mielestä tuo "tämmöistä mä oon aina halunnut" tai "nyt tai ei koskaan" on ihan tervettä ajattelua ja ihmisen pitää tarttua asioihin mitä pitää itselleen tärkeenä ja hankkia asioita jos siihen on taloudellisesti realistiset mahdollisuudet. Tässä sopivasti varttuneena henkilönä olisi järkyttävää ajatella että vanhainkodissa heittäisin että, kyllä määkin olisin pystynyt vaikka mihin jos olis ollut semmoiset ja semmoiset kamat...
Nothin' but the blues
Dr. Muff
15.03.2008 22:28:12
Senkin homot, viimeiset viestit on ihan liian seesteisiä ja enteilevät konsensusta.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
jra
15.03.2008 22:35:56
Senkin homot, viimeiset viestit on ihan liian seesteisiä ja enteilevät konsensusta.

Nakkaa joku kiperä pointti tai katkera provo niin taas mennään;)

Jos ei tuu mitään niin pitäisköhän mun alkaa kyseleen mistä sais paremmat tallapalat tuohon Gibsoniin - saattas herättää molemmat leirit. "Mitäs ostit ylihintaista roskaa" tai sitten "mollaat Gibsonia tuommoisten pennin vikojen takia kyötäle".

Kohta tulee ansiokkaalle väännölle lukkoa, alkaa mennä tässä vaiheessa iltaa pahasti chattailun puolelle.
pekurides
15.03.2008 23:01:27

Tässä talossa kävi niin, että korealainen PRS (695 e) ajoi Custom Shop Jacksonin (3000+ e) roikkumaan seinälle. Toivon vaan, että Jaskan ongelman ydin on loppuun kuluneessa tallassa, koska sen voi aina vaihtaa uuteen. Toisaalta on hieman hassua, että aito Floyd Rose menettää liikkumaherkkyytensä jo ensimmäisen vuoden aikana.

Ettei vaan olisi tallan "ongelma" vaikapa heikentyneissä/liian heikoissa jousissa. 50centtiä kappale....

se toinenhan voipi olla myös säädöissä....
Tunteella päin vittua.
jra
15.03.2008 23:08:28 (muokattu 15.03.2008 23:13:58)
Taas väitellään topikin vierestä.
"Kysymys oli:"Omistatko KALLIIN kitaran?"

Ja aloitusviesti jatkui:
Onko se hintansa väärti, vai peittoaako kaverin 500e kopio kitarasi?

Eiköhän tuohon jatkokysymykseen piilotettu provon yritys synnyttänyt tämän perinteisen jarnan.

Vastaus:Kyllä,montakin.

http://koti.mbnet.fi/irstas/familypic.jpg

Kunnolla en osaa niillä soittaa,mutta on hauskaa kun köyhät kadehtii.

Onko yhtä hauskaa jos köyhät ei kadehdi? Kalliit kitarat ei sinällään aiheuta mitään ihmeempiä tuntemuksia, mutta kalliit ja hyvät kitarat kieltämättä aiheuttaa halua tökätä piuha sisään ja hiukka räimiä.

E: Ihan asiaakin loppuun. Sulla on tuossa kuvassa tuo P-90:llä oleva LP, minkälaisen vahvarin kautta se sinun mielestä pääsee parhaiten oikeuksiinsa? Itsellä on, ei niin kovin kallis, LP DC myös Gibsonin P-90:llä, tykkään niiden soinnista, mutta tuntuu että niiden keskialue on vaativampi vahvarin suhteen kuin perus sinkut tai humpparit. Yhdessä telessä mulla on edullinen GFS:n humpparikokoinen P-90, ja se toimii omalla vahvarilla melkein Gibsonin mikkejä paremmin. En kuitenkaan usko että ongelma olisi varsinaisesti noissa mikeissä vaan siinä että nuo mikit ja vahvari+elementti eivät vain pelaa oikein yhteen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)