jussimus 15.03.2008 13:22:41 | |
---|
Itse on omista yhtään kitarakamaa, joka olisi maksanut minulle edes tuhatta euroa. Soittimista en ole yhdestäkään maksanut kuuttasataa. Mun suurin maksamani summa kitarasta on 900. Tällä hetkellä omistamani kepukat ovat huomattavasti halvempia... |
kissakissala 15.03.2008 13:33:14 | |
---|
Juu mullakin toi Gibson Custom Shop Les Paul Special, n. 2000 €. En kyllä kadu hetkeä kään vaikka parin kuun palkka menikin sen sileän tien.. ei kyllä valittamista laadussa, muutamia pieniä virheitä lakkauksessa ja kaulan bindingeissa, mutta näistä huomaa että käsityönä on tehty suurimmaksi osaksi.. Verrataanpa nyt vaikka muutamiin epiphoneihin joita olen hypistellyt, niin epiphonet tuntui aika muovisilta verrattuna kunnon nitro-lakkaan.. Ja jos soitin tuntuu muoviselta, niin OMAAN korvaan soundikin alkaa tuntua muovisen lelumaiselta, vaikka muuten kokeilemani epit olivat viimeistelyn osalta huippuluokka, oikein hämmästyin.. "I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White |
Les Fender 15.03.2008 14:01:02 | |
---|
Tarkoitetaanko alussa ovh. yli 3000, vai itse maksettua hinttaa? Suomen ovh hinnoilla taitaa olla yli tuon, mut maksanut en ole lähellekkään. Ei niille kyllä oikein vastaavia kopioita edukkaista löydy, jos edellytyksenä on että ne muistuttavat materiaaleiltaan, rakenteeltaan ja osiltaan esikuviansa. Itelleni ei riitä että kitara muistuttaa esikuvaansa ulkoisesti. On niitäkin tullut kokeiltua ja omistettua. Tunne oli sama kun monessa Lidlin tuotteessa. Näyttää hyvältä, mut ei tunnu eikä maistu miltään. "Living is easy with eyes closed!" |
esprit de corps 15.03.2008 14:03:41 | |
---|
Itelleni ei riitä että kitara muistuttaa esikuvaansa ulkoisesti. On niitäkin tullut kokeiltua ja omistettua. Tunne oli sama kun monessa Lidlin tuotteessa. Näyttää hyvältä, mut ei tunnu eikä maistu miltään. Ai alle kolmen donan ritsat vai? Kovat on vaatimukset. ; ) Vähän niinku muumi. |
Ai alle kolmen donan ritsat vai? Kovat on vaatimukset. ; ) No kylläpäs sitä nyt oikoluetaan. "Living is easy with eyes closed!" |
M Hossa 15.03.2008 14:41:54 (muokattu 15.03.2008 14:45:56) | |
---|
En omista. Enkä ikinä tule omistamaankaan ainakaan Gibsonia joka maksaa yli kolme donaa. Kalliit Gibsonit on sama asia kun kalliit haitarit. ;) |
esprit de corps 15.03.2008 14:47:44 | |
---|
Kalliit Gibsonit on sama asia kun kalliit Mad Professorit. ;) Vähän niinku muumi. |
Metal_Late 15.03.2008 15:12:19 | |
---|
Minusta hinta/laatu/paremmuus on samaan tapaan logaritminen soittimissa kuin hifissäkin: Kaiuttimet hintaluokista 50/500/5000/50000 eur eivät ole kovin vertailukelpoisia keskenään ja kahden ylemmän luokan väliltä ei tavis huomaa mitään eroa sokkona. 500 hintaisella pärjää mutta jos on syventynyt harrastukseen niin sitten satsaa siihen 5000 hintaluokkaan. mä en oo nähny yhtään 5000 e kaiuttimia markkinoilla,en meinaa customia. |
Hannu H. 15.03.2008 15:23:08 | |
---|
En omista. Enkä ikinä tule omistamaankaan ainakaan Gibsonia joka maksaa yli kolme donaa. Kalliit Gibsonit on sama asia kun kalliit haitarit. ;) Kyl sitä hyvästä haitarista kannattaa maksaa. Suomessa tosin laitonta, mutta jossain muualla onnistuu ihan laillisestikin.. ;) Ja asiaan. ~1000e kitara kallein omistamani. Hyvä kitara, tykkään soittaa, mutta kyllä silti kavereitten gibsoneissa on parempi meininki ja fiiwis kuin täs kopiossa.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella |
LaXu 15.03.2008 15:41:12 | |
---|
Parin tonnin kitaran omistan, eri asia onkin mitä siitä maksoin kun käytettynä ostin. Kolme tonnia on kyllä jo niin paljon rahaa, että ainakin minulle sen pitäisi olla sitten ihan oikea custom kitara, eli minun vaatimusteni mukaan soitinrakentajan rakentama. |
oiva tumpeloinen 15.03.2008 16:23:04 (muokattu 15.03.2008 16:24:36) | |
---|
mä en oo nähny yhtään 5000 e kaiuttimia markkinoilla,en meinaa customia. http://www.hifistudio17.fi/Kaiuttimet/b&w Sieltä esim. löytyy 12k euron pari. Monia muitakin löytyy muualta, ei oo mikään ihme hifistelijöillä. Parin tonnin kitaran omistan, eri asia onkin mitä siitä maksoin kun käytettynä ostin. Kolme tonnia on kyllä jo niin paljon rahaa, että ainakin minulle sen pitäisi olla sitten ihan oikea custom kitara, eli minun vaatimusteni mukaan soitinrakentajan rakentama. Saa olla aika reilusti bling blingiä kitarassa, jos Suomalaisen nikkarin tuotos menee yli 3000 euron. Ulkomaan ihmeet sitten erikseen. Kyllähän kunnon kepit ihan kivoja on. Eipähän jää ainakaan soittimesta kii, jos osaa valita omansa. Ei pelkkä hinta kuitenkaan kaikkea kerro. |
Dr. Muff 15.03.2008 16:24:23 (muokattu 15.03.2008 16:29:39) | |
---|
En omista. Enkä ikinä tule omistamaankaan ainakaan Gibsonia joka maksaa yli kolme donaa. Kalliit Gibsonit on sama asia kun kalliit haitarit. ;) BS Emmätiä onko pari kolme tonnia hyvästä kitarasta paljon. Saman verran saa menemään vaikka kelloon jos niin haluaa. Toisaalta kello on kyllä aika paljon monimutkaisempi kapistus joten ihan huono vertaus. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
Tympee Huttunen 15.03.2008 16:40:12 | |
---|
BS Emmätiä onko pari kolme tonnia hyvästä kitarasta paljon. Saman verran saa menemään vaikka kelloon jos niin haluaa. Toisaalta kello on kyllä aika paljon monimutkaisempi kapistus joten ihan huono vertaus. Ei se olekaan kitarasta paljon, varsinkaan jos se on työkalu. Kyllä monet ostavat yli 3000e auton työmatkoja varten. Mikäli soittaminen on ammatti, ei useamman tuhannen soittimen hankinta ole mitenkään ihmeellistä. Ammattilaisella pitää olla ammattilaisen työkalut. Itse olen enemmän sitä 500e kastia soittimien ja taidon suhteen:) |
oiva tumpeloinen 15.03.2008 16:41:42 | |
---|
Ei se olekaan kitarasta paljon, varsinkaan jos se on työkalu. Kyllä monet ostavat yli 3000e auton työmatkoja varten. Mikäli soittaminen on ammatti, ei useamman tuhannen soittimen hankinta ole mitenkään ihmeellistä. Ammattilaisella pitää olla ammattilaisen työkalut. Itse olen enemmän sitä 500e kastia soittimien ja taidon suhteen:) Eksä tiedä, että ammattia harjoittaessa pitää aina laskea, mitä hommasta jää käteen. Mut harrastushan saa maksaa ihan mitä vain. =) |
Volle 15.03.2008 17:19:08 | |
---|
Ei se olekaan kitarasta paljon, varsinkaan jos se on työkalu. Kyllä monet ostavat yli 3000e auton työmatkoja varten. Mikäli soittaminen on ammatti, ei useamman tuhannen soittimen hankinta ole mitenkään ihmeellistä. Ammattilaisella pitää olla ammattilaisen työkalut. Itse olen enemmän sitä 500e kastia soittimien ja taidon suhteen:) Niin mäkin oon tota 500e:n porukkaa taidoiltani, mutta silti soittelen kitaralla, joka kai uutena maksais parisen tonnia. Ja keikkoja soittelen kaljapalkalla tai persnetolla, koska soittaminen on kivaa. Se on kivaa, kun homman rahapuolta ei tartte miettiä. Eksä tiedä, että ammattia harjoittaessa pitää aina laskea, mitä hommasta jää käteen. Mut harrastushan saa maksaa ihan mitä vain. =) Näinhän se menee. Itse aiheeseen siis: onko parin tonnin kitara hintansa väärti.. Vaikea sanoa. Yleensä parempi kuin halvemmat kitarat useassa suhteessa toki. Sinänsähän kalliimmat raaka-aineet tai työvoima eivät takaa onnistunutta lopputulosta, mutta usein, kun niihin on panostettu, se myös näkyy ja kuuluu valmiissa kitarassa hyvinä ominaisuuksina. Saundin tai soittotatsin hyvyyden arvioiminen rahassa tosin on hankalaa. Oma "kallis kitarani" on omaan korvaani mukavan kuuloinen ja käteen mukavan tuntuinen ja siksi hintansa arvoinen. Kiillosta ja blingblingistä en niin kitarassa välitä, eikä sitä omassani juuri olekaan, joten siitäkään ei ole turhaan maksettu. Piis |
Les Fender 15.03.2008 17:19:29 | |
---|
Eksä tiedä, että ammattia harjoittaessa pitää aina laskea, mitä hommasta jää käteen. Mut harrastushan saa maksaa ihan mitä vain. =) Näin se menee. Totuus soittajien rahoista on karu, suurin osa suomalaisista muusikoista ei pääse lähimainkaan siihen tulotasoon mihin keskiverto duunari. Meikäläisen soittotaidoilla ei pysty sitäpaitsi antaan yhtään tasoitusta kamoilla, tekijämiähet vetelee vaikka piilteeman kitaroilla muutenkin ohi. "Living is easy with eyes closed!" |
mika17 15.03.2008 17:28:21 | |
---|
Omistan kolme kallista kitaraa. En ole yhdestäkään sitä 4000-5000$ hintaa maksanut. |
LaXu 15.03.2008 17:42:25 | |
---|
Saa olla aika reilusti bling blingiä kitarassa, jos Suomalaisen nikkarin tuotos menee yli 3000 euron. Ulkomaan ihmeet sitten erikseen. Kyllähän kunnon kepit ihan kivoja on. Eipähän jää ainakaan soittimesta kii, jos osaa valita omansa. Ei pelkkä hinta kuitenkaan kaikkea kerro. Näinpä juuri. Olen päässyt soittamaan 16000€ Ruokangastakin (Duke Royale) ja vaikka olikin äärettömän hieno kitara, niin kyllä siinä oli vähintään kymppitonni liikaa hintaa. En olisi kyllä uskaltanut koskeakaan jos olisin hinnan tiennyt etukäteen. :D Joka tapauksessa mulla on omassa arsenaalissani ihan sulassa sovussa puolen tonnin kitarat kalliimpien kanssa. |
Starlia 15.03.2008 18:25:22 (muokattu 15.03.2008 18:26:50) | |
---|
|
oiva tumpeloinen 15.03.2008 18:39:00 | |
---|
EDIT: Niin asiaan, itse en näe mitään järkeä maksaa yli tonnia kitarasta. Osaava soittaja saa satasen ritsalla samat soitettua kuin miljardin gipsonilla. Kaikki meistä ei osaa. Ja toi sun kukkakeppi kovin usein mielletään yli donan kepiksi. |