Aihe: kokemuksia Alesis 8HD:sta?
1 2 3 4
rantes
22.02.2008 08:02:38
Päädyt muovia muuten metallia.
dick.b
Zace
22.02.2008 08:55:53
Kiitti tiedosta! Nyt pitäisi jaksaa odotella viikko pari, että laite on hyppysissä.
HK
29.02.2008 03:35:53 (muokattu 29.02.2008 03:41:36)
Päädyt muovia muuten metallia.

Muovi ei mene lommolle ja on halpaa uusia. Sama ratkaisu on esim Rolandin saman ikäluokan Fantom X6 ja X7 malleissa. Muoviset päädyt nyt tuskin vielä tekevät Alesiksesta sen muovisempaa kuin muidenkaan valmistajien vehkeistä.
Peltikorva puupäässä.
rantes
29.02.2008 06:03:48
Joo ei tää musta heikompi ole millään lailla huomattavasti tanakampi kuin esim Roland Rs-50. eikä noi 6Hd koskettimetkaan mun mielestä huonoimmasta päästä ole.
dick.b
teroyk
01.03.2008 13:43:33
eikä noi 6Hd koskettimetkaan mun mielestä huonoimmasta päästä ole.

Ja 8HD:ssä koskettimet oli minun makuun jopa erinomaiset.
rantes
05.03.2008 10:11:41
Löysin tämmösen ohjeen Alesiksen muisti laajennuksen asennukseen. Ei ihan helppo mut ei mahdotonkaan.
http://baxweb.com/Fusion/8HDUpgrade.pdf
dick.b
Zace
06.03.2008 09:38:20
Eilen UPS toi oman uuden 8HD soittimeni. Oikein hyvältä laitteelta tuo muutaman tunnin testin perusteella vaikuttaa. Koskettimiston tuntuma on kevyempi kuin muissa soittamissani sähköpianoissa. Itselläni on ollut pari eri 88-koskettimista pianoa (yamaha 90-luvun alusta ja Technics SX-P30) Techicsin koskettimisto oli vähän lähempänä niitä akustisia pianoita joilla olen soittanut. Joka tapauksessa tämän Alesiksen koskettimisto on oikein hyvä ja helpposoittoisen tuntuinen.

Soundit olivat kivan kuuloisia ainakin kun ne kertaalleen kävi läpi. Laitteessa oli valmiiksi asennettuna 1.24 käyttis ja Hollow Sunin 1-5 soundpack. Holy Grail piano oli hieman pettymys. Tuo kuulosti jotenkin tasapaksulta ja kompressoidulta. Etenkin soitettaessa hiljaa ääni ei kuulostanut enää aidolta.

Pitääpä jatkaa tänään töiden jälkeen tutustumista laitteeseen. Hyvältä ostokselta tuo vaikutti. Itse laite on kyllä älyttömän raskas ja se toimitettiin ruumisarkun kokoisessa pahvilaatikossa. :)
teroyk
14.03.2008 15:18:36
Löysin tämmösen ohjeen Alesiksen muisti laajennuksen asennukseen. Ei ihan helppo mut ei mahdotonkaan. http://baxweb.com/Fusion/8HDUpgrade.pdf

Ootko muuten jo hommannut muistinlaajennuksen?
Matti_Ikonen
02.04.2008 11:58:57

Löytyykö Fusionia yhdestäkään suomalaisesta soitinliikkeestä? Fusion on kovasti kutkuttanut meikäläistä jo jonkin aikaa, mutta ei tahtois 800 euroa tuupata Saksanmaalle tietämättä, mitä on ostamassa. Kovasti tekisi mieli testata ensin.

Vaihtoehtoisesti, asustaako Turun seudulla Fusionin omistajia? Saanko tulla kylään testaamaan? :)

- MJI
Think about your dad!
Foranamo
02.04.2008 14:37:20

Löytyykö Fusionia yhdestäkään suomalaisesta soitinliikkeestä? Fusion on kovasti kutkuttanut meikäläistä jo jonkin aikaa, mutta ei tahtois 800 euroa tuupata Saksanmaalle tietämättä, mitä on ostamassa. Kovasti tekisi mieli testata ensin.

Luthman Scandinavia (http://www.intoluthman.fi/) on käsittääkseni pohjoismaiden Alesis-myyjä. Kannattaa pistää sähköpostia, jos tilaisivat sinne liikkeeseen sulle sellaisen että voisit käydä testaamassa. Listoilta ei sitä löydy, mutta luulis että aika helposti irtois jos ilmaiset kiinnostuksesi kyseistä soitinta kohtaan :)
Stuke
19.05.2008 13:25:24
Hei

mites Fusioinin omistajat, onko teillä tullut noita ulkolaisilla foorumeilla mainittuja bugeja ja erroreita tms. tullut vastaan? Miten vertaisitte toiminnallisuutta ja esim sekvensseriä jos edelllinen kokemukseni työasemasta on Roland xp-50 maillista, joka ainakin oli ns. "rock-solid" 10 vuoden aikana ehkä kerran pari jumittui:-)
teroyk
19.05.2008 16:28:14
mites Fusioinin omistajat, onko teillä tullut noita ulkolaisilla foorumeilla mainittuja bugeja ja erroreita tms. tullut vastaan?

Ei ole. Uusinta Fusionin firmwarea (1.24) pidetään ulkomaalaisillakin foorumeillakin vakaana.

Miten vertaisitte toiminnallisuutta ja esim sekvensseriä jos edelllinen kokemukseni työasemasta on Roland xp-50 maillista

Vehkeen sequenseriä en ole käyttänyt ollenkaan, joten siitä on paha sanoa mitään. Toiminnallisuudessa on hyvä logiikka, mikäli on ennenkin käyttänyt Alesiksen vehkeitä.
Dolly_Keys
19.05.2008 20:56:39
mites Fusioinin omistajat, onko teillä tullut noita ulkolaisilla foorumeilla mainittuja bugeja ja erroreita tms. tullut vastaan?

no ei ole ei, tosin muistilaajennusta kaipailen ja oon jo alkanu miettiä että pitäiskö moinen hommata ja asentaa/antaa ammattimiehen hoitaa asennus...Sain kyllä jo ekan puolen tunnin jälkeen "kaatumaan" kun pläräsin F1-vauhtia saundeja läpi eikä vempele tykännyt :(

sekvensseri on, nooh, syna seq on aina syna seq, mutta ainakin ite oon pärjänny oikeen hyvin sillä, editointi on suht helppoa ja tekemällä oppii. audioraitoja en oo vielä kokeillu äänittää, mutta suht hyvältä ne kuulostaa esim. niissä demobiiseissä mitä laitteelta muutama löytyy (tosin laulut yms on varmaan tullu muutaman kymmenen efektin ja vielä EQn läpi, mutta silti....)
"To alcohol, the cause of - and solution to - all of life's problems." -Homer J. Simpson
Stuke
19.05.2008 22:27:59
audioraitoja en oo vielä kokeillu äänittää, mutta suht hyvältä ne kuulostaa esim. niissä demobiiseissä mitä laitteelta muutama löytyy (tosin laulut yms on varmaan tullu muutaman kymmenen efektin ja vielä EQn läpi, mutta silti....)

Eli siis demo biisitkään ei erroreja kai sitten teillä tuota, toisin kuin oli eräässä fusionzonen ketjussa kun jollain oli ollut hirmu sekamelska kun demo biisit oli jotenkin korruptoituneet tai aiheuttaneet muita virheita jonka johdosta kerrottiin ettei niitä Alesis enää laitteisiin laita ollenkaan.

Mites onko ollut sitä harmia että mustat koskettimet soisivat kovemmalla velocityllä kuin valkoiset joka kai on aika yleinen jaj tunnettu juttu johon valmistajakin on ohjeistanut jotain spesiaali säätöjä?

No turhaanpä minä tässä kysymystäni tai itseäni näin toistelen:-) Kai niitä on ihan toimiviakin yksilöitä. Hirvittää vaan tilata ulkomailta, briteistä kun sais ehkä vielä jonkun b-stock version aika edullisesti...mutta takuu ei kata postituksia.
Dolly_Keys
20.05.2008 09:15:40
Mites onko ollut sitä harmia että mustat koskettimet soisivat kovemmalla velocityllä kuin valkoiset joka kai on aika yleinen jaj tunnettu juttu johon valmistajakin on ohjeistanut jotain spesiaali säätöjä?

on itte asiassa! joku kitarasaundi oli just sellanen ettei saa lyödä vähääkää kovempaa mustia koskettimia, koska se "triggeröi" erilaisen samplen, jota saa valkosilta halutessaan taas lyödä olan takaa... mutta siihen tottuu ja voi opetella lyömään hiljaa jos vaan jotain tiettyä fraasia esim. soittaa. Fusionzoneltako olit löytäny jotain valmistajan vinkkejä?
"To alcohol, the cause of - and solution to - all of life's problems." -Homer J. Simpson
Stuke
20.05.2008 14:25:16 (muokattu 20.05.2008 14:27:20)
Fusionzoneltako olit löytäny jotain valmistajan vinkkejä?

Joo tässä linkki http://www.promusicproducts.com/for … ys=0&postorder=asc&start=30

ja tässä siitä demo biisi erroreista

http://www.promusicproducts.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=4564
teroyk
04.06.2008 12:40:15 (muokattu 04.06.2008 12:56:28)
on itte asiassa! joku kitarasaundi oli just sellanen ettei saa lyödä vähääkää kovempaa mustia koskettimia, koska se "triggeröi" erilaisen samplen, jota saa valkosilta halutessaan taas lyödä olan takaa...

Itse en löytänyt eroa mustien ja valkoisten välillä. Tosin minulla on 8HD Klaus Schulze edition.

Mutta kieltämättä se yksi kitara soundi on vähän hankalasti tehty. Siinä vaihtuu "kierto"-sampleksi velocityn viimeisillä arvoilla, joten jos sen haluaa kiertämään, niiin aika lujaa joutuu koskettimia lyömään. Jos soitto on juuri siinä rajoilla, niin 1/127 osan velocityn arvon vaikuttaa kumpi sample sieltä tulee ja kukaan ei voi osata soittaa niin tarkasti.

Mutta tässä päästäänkin jännään puutteeseen editoinnissa. ROM-multisampleja ei voi editoida, joten tuota velocityarvoa ei onnistu vaihtaa. Jos kyseiset multi-sample olisi kiintarilla, niin sample-puolelta sen onnistuisi vaihtaa arvot ja laittaa limittäinkin noiden samplejen soiton. Mutta toisaalta löysin tietyllä tapaa mahtavan jutun Fusionista. Sillä pystyisi tekemään 8-tasoiset velocity switchit käyttämällä jokaisessa multisamplessa 2-tasoa ja noita sample-oscilaattoreitahan voi olla neljä päällekkäin yhdenssä soundissa. Eli jos ekassa multisamplessa määrittelis velocity arvot 0-20 ja 10-30. Tokaan 20-40 sekä 40-50 ja jne. Ja tosiaan noin päällekkäin, että ei tule niitä portaita, kun yhtäkkiä vaihtuu sample.

Noista sampleista tuli vielä mieleen, että Hollow Sunin tekemä sample-pankki on erittäin amatöörimäisesti tehty. Siellä on jopa samplejen alussa jopa yli sata näytettä hiljaisuutta ja muutenkin aika huonosti mietittyjä sampleja. Toivottavasti Alesis ei ole paljoa Hollow Sunille maksanut.
teroyk
04.06.2008 12:48:43
presetit 1-5, electronica, synth drum, more, GM, hollow sun
jos nyt hallitsen termistössä mitä bankit on jne ;) mitä sulla oli/oliko samat?

Olin unohtanut vastata tähän. Vai että sinulla olis samat 6HD:ssä, kuin minulla 8HD Klaus Schultze Editoinissa. Käsittääkseni minulla olisi pitänyt olla yksi speciaali pankki ton editionin ansiosta, olin luullut, että se on tuo electronica.
Dolly_Keys
05.06.2008 00:02:43
Olin unohtanut vastata tähän. Vai että sinulla olis samat 6HD:ssä, kuin minulla 8HD Klaus Schultze Editoinissa. Käsittääkseni minulla olisi pitänyt olla yksi speciaali pankki ton editionin ansiosta, olin luullut, että se on tuo electronica.

ai mitä, ei löydy siis mitään "Klausschultze bankkia" ? ostin kyllä ton 6HD:n musicstoresta, jossa ne noita klaussieditionejakin myy (tosin 8HD - 6HD ei taida olla) eli onhan ne siellä saattanu jättää informoimatta vaan asiasta...
taai, sitten on jotain pahasti pielessä :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)