![]() 14.03.2008 14:35:27 | |
---|---|
Pyydän nöyrimmästi anteeksi jos loukkasin henkilökohtaisesti, se ei ollut tarkoitukseni. Kuitenkin on niin, että mielestäni "mutu"-tiedon leviäminen yleisemminkin olisi vältettävissä yksinkertaisesti miettimällä mitä sanoo/kirjoittaa tai ottamalla selvää vaikkapa teknisistä asioista ennen kuin sanoo/kirjoittaa. Myöskään höpöjen puhumista teknisistä asioista (erotuksena ns. mielipideasioista)ei voi mielestäni perustella argumentilla"korjatkoon tietävämmät jos sattuvat lukemaan". Musta mä nimenomaan tässä "otin selvää teknisistä asioista". Jos nyt kuitenkin lukisit ne viestit ajatuksella. Eikös tämä keskustelupalsta ole nimenomaan tarkoitettu siihen? Voi kysyä viisaammilta neuvoa jos tulee joku homma eteen mistä ei ole varma. Muutenhan täällä vain insinöörit nyökyttelisivät toisilleen. Mitä tuuletukseen tulee niin tuulettimen tarkoitus tosiaankin on poistaa vahvistimessa syntyvä hukkalämpö pois niin putkilta, muuntajilta kuin kaikilta muiltakin vahvistimen osilta. Puhe "kuumana" paremmin käyvästä vahvistimesta viittaa vahvistimen anodijännitteeseen. Kiitos. Tämä olisi riittänyt siihen ekaankin viestiin. | |
![]() 14.03.2008 15:29:07 | |
Musta mä nimenomaan tässä "otin selvää teknisistä asioista". Jos nyt kuitenkin lukisit ne viestit ajatuksella. Eikös tämä keskustelupalsta ole nimenomaan tarkoitettu siihen? Voi kysyä viisaammilta neuvoa jos tulee joku homma eteen mistä ei ole varma. Muutenhan täällä vain insinöörit nyökyttelisivät toisilleen. Tepsu älä nyt lähde tylyttämään! Sä olet livenä mainio äijä, mutta tällä palstoilla mäkin olen törmännyt sun kohdalla tämmöiseen toimintaan, mistä tämäkin jupakka syntyi. Ei voi kaikille aina sanoa, että Jos nyt kuitenkin lukisit ne viestit ajatuksella. Viestinnässä vastuu on kaksijakoinen ja osittain mä olen hyvinkin samaa mieltä Saimoun kanssa, vaikka kuinka luen ajatuksella aiemmat viestit. Parhaimmillaan sun kommentoinnit ovat silkkaa balsamia totuutta etsivien haavoihin, mutta pahimmillaan saippuanliukasta väistelytoimintaa. Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää...
kalamies#14 >-)))>
Haista basso!:
Antitrendi Cityman | |
![]() 14.03.2008 16:00:19 (muokattu 14.03.2008 16:01:13) | |
Tepsu älä nyt lähde tylyttämään! Sä olet livenä mainio äijä, mutta tällä palstoilla mäkin olen törmännyt sun kohdalla tämmöiseen toimintaan, mistä tämäkin jupakka syntyi. Ei voi kaikille aina sanoa, että . Viestinnässä vastuu on kaksijakoinen ja osittain mä olen hyvinkin samaa mieltä Saimoun kanssa, vaikka kuinka luen ajatuksella aiemmat viestit. Parhaimmillaan sun kommentoinnit ovat silkkaa balsamia totuutta etsivien haavoihin, mutta pahimmillaan saippuanliukasta väistelytoimintaa. Musta mä esitin hyvinkin selkeästi että tällaisen kuulopuheen olen kuullut ja osaisiko kukaan mitenkään asiaa joko varmentaa tai osoittaa valheeksi. Jos tää ei aukea sulle niin sitten mä en vaan voi mitään, koska tän selvemmin sitä ei musta voi sanoa. "jos heitän täkyn niin joku innnokas tietäjä säntää korjaamaan kyllä." "En mä sotke mitään, vaan näin minulle sanottiin. En mä siitä vastuuta ota. :)" | |
![]() 14.03.2008 16:05:23 | |
Jos tää ei aukea sulle niin sitten mä en vaan voi mitään, koska tän selvemmin sitä ei musta voi sanoa. http://www.sdnhm.org/exhibits/epide … tforkids/experiment/images/soap.gif ja tännekin hymiöööööö peräääään! Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää...
kalamies#14 >-)))>
Haista basso!:
Antitrendi Cityman | |
![]() 14.03.2008 16:14:03 | |
http://www.sdnhm.org/exhibits/epide … tforkids/experiment/images/soap.gif ja tännekin hymiöööööö peräääään! No jos sä olet sitä mieltä että on huono kysellä täältä itselleen epävarmoja juttuja niin kai se pitää sit mennä kansalaisopiston kursseille vaan hakemaan tietoa ja keskittyä näillä palstoilla tohon rölöttämiseen ja Ilen naisseikkailuihin. :) | |
![]() 14.03.2008 16:27:10 | |
No jos sä olet sitä mieltä että on huono kysellä täältä itselleen epävarmoja juttuja niin kai se pitää sit mennä kansalaisopiston kursseille vaan hakemaan tietoa ja keskittyä näillä palstoilla tohon rölöttämiseen ja Ilen naisseikkailuihin. :) Ja hymiööööö heti alkuun kevennykseksi... Voitko edellisiä tekstejä muokkaamatta kertoa, mistä löytyy sun ensimmäinen tätä alkuperäistä aihetta koskeva kysymys? Kaikki näyttäisi olevan toteamuslauseita tai vastaavia ja epävarmuudesta ei ole tietoakaan. Tepsu! Viestintä on edelleen kasisuuntaista ja paranee, jos reilu palaute saa aikaa kasvua. Ja hymiööööö heti perään kevennykseksi... Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää...
kalamies#14 >-)))>
Haista basso!:
Antitrendi Cityman | |
![]() 14.03.2008 21:30:31 | |
...Kiitos. Tämä olisi riittänyt siihen ekaankin viestiin. Olisit säästynyt monelta surulta jos olisit nöyrtynyt siinä vaiheessa kun ystävällisesti kyselin josko olit sekoittanut korkean "lämmön" korkeaan anodijännitteeseen mutta kun ei niin ei. G strings are for strippers! | |
![]() 14.03.2008 21:45:04 (muokattu 14.03.2008 21:46:29) | |
Olisit säästynyt monelta surulta jos olisit nöyrtynyt siinä vaiheessa kun ystävällisesti kyselin josko olit sekoittanut korkean "lämmön" korkeaan anodijännitteeseen mutta kun ei niin ei. En mä ole surrut tässä yhtään mitään. :) Mä olen tyytyväinen että asia tuli selväksi. Ja kuten sanoin jo silloin, niin en _mä_ edelleenkään sotkenut mitään. Mulle sanottiin noin, no se osoittautui höpöjutuksi, sellasta sattuu. Se tyyppi sotki asiat joka mulle ton homman sanoi, en minä. Sinä tajuta ehkä homman pointti? Jos mä olisin esittänyt ton omana ideanani, niin silloin mä olisin sotkenut noi keskenään. Vois lainata Ördää tuolta yhdestä toisesta keskustelusta ja todeta että "minä puhua ehkä outo avaruuskieli kun ei tajua" | |
![]() 14.03.2008 21:50:44 | |
Väsynyttä. se on jännä. | |
![]() 14.03.2008 21:52:27 | |
Väsynyttä. No hitto, tämmöset kommentithan ne nostaa ketjujen tasoa sitten. ;) | |
![]() 14.03.2008 21:59:46 | |
Kova jupina yhdestä tuulettimesta. Eli bassopalstalla kaikki hyvin. Point-to-point ripuliranne | |
![]() 14.03.2008 22:31:15 (muokattu 14.03.2008 22:42:51) | |
Ja kuten sanoin jo silloin, niin en _mä_ edelleenkään sotkenut mitään. Mulle sanottiin noin, no se osoittautui höpöjutuksi, sellasta sattuu. Se tyyppi sotki asiat joka mulle ton homman sanoi, en minä. Sinä tajuta ehkä homman pointti? Jos mä olisin esittänyt ton omana ideanani, niin silloin mä olisin sotkenut noi keskenään. Toi on hyvä kikka alkaa puhumaan asioita kolmannessa persoonassa näissä keskusteluissa. "Hän sanoi kerran, että..." "Hänen mielipiteenään on monesti ollut...". Näin ei tarvi muka laittaa itseään likoon keskusteluihin. On niinkuin olisi kaikelta kritiikiltä ulkopuolinen ja objektiivinen tarkkailija. Näin saa hyvää teflonia sielunpintaan ja pystyy väistelemään verbaliikan säilää liukkaan saippuan tavoin. Kyllä sun viesti on jokaiselle sisälukutaitoiselle tässä vaiheessa jo tullut selville. Silti Teijo K voi olla keskusteluissa ihan omana Teijo K:na, eikä tarvi ottaa mitään sivupersoonia mukaan omiin kommentteihin. Ja jos keskusteluissa haluaa oikeasti pysyä teflonpinnalla, niin kannattaa vain keskittyä Sokraten tavoin kysymysten laatimiseen. Tepsukka! Joko näillä kritiikeillä on perustelunsa tai ei. Lopputuloksen määräät sä! Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää...
kalamies#14 >-)))>
Haista basso!:
Antitrendi Cityman | |
![]() 14.03.2008 22:45:42 | |
On niinkuin olisi kaikelta kritiikiltä ulkopuolinen ja objektiivinen tarkkailija. Näin saa hyvää teflonia sielunpintaan ja pystyy väistelemään verbaliikan säilää liukkaan saippuan tavoin. Pyhä jysäys. Puhe on kuitenkin putkivahvistimesta. se on jännä. | |
![]() 14.03.2008 22:51:24 (muokattu 14.03.2008 22:58:23) | |
Toi on hyvä kikka alkaa puhumaan asioita kolmannessa persoonassa näissä keskusteluissa. "Hän sanoi kerran, että..." "Hänen mielipiteenään on monesti ollut...". Näin ei tarvi muka laittaa itseään likoon keskusteluihin. On niinkuin olisi kaikelta kritiikiltä ulkopuolinen ja objektiivinen tarkkailija. Näin saa hyvää teflonia sielunpintaan ja pystyy väistelemään verbaliikan säilää liukkaan saippuan tavoin. Kyllä sun viesti on jokaiselle sisälukutaitoiselle tässä vaiheessa jo tullut selville. Silti Teijo K voi olla keskusteluissa ihan omana Teijo K:na, eikä tarvi ottaa mitään sivupersoonia mukaan omiin kommentteihin. Ja jos keskusteluissa haluaa oikeasti pysyä teflonpinnalla, niin kannattaa vain keskittyä Sokraten tavoin kysymysten laatimiseen. Tepsukka! Joko näillä kritiikeillä on perustelunsa tai ei. Lopputuloksen määräät sä! Mitä hittoa sä selität? Mä en tällä kertaa pysy kärryillä. Tarkoitatko sä että täällä ei saisi puhua muualla kuulemiaan juttuja? Tää on ollut tähän asti ihan hauskaa mutta tästä eteenpäin saat jutella ihan keskenäs. Ripsukka. | |
![]() 15.03.2008 09:03:49 | |
Niin mutta ymmärsin että sopivan lämmin tarkoittaisi mahdollisimman kuumaa. Tokihan ne voi tuulettaa jotain muuta kohtaa siinä. Tai siis tarkemmin tuo juttu niin mitä kuumemmat putket, niin sitä parempi soundi mutta lyhyempi käyttöikä. No voi helkkari tätä hommaa. Basisteja kun ollaan ja sisälukutaito on rajallinen, niin on vaikea olla tulkitsematta että tässä nyt kumminkin on kirjoittajan ajatuskulussa lievää sekaannusta. Mainitsemasi "tavallisesti juotettava taho" on saattanut sanoa, että "kuumaksi biasoidut putket soivat paremmin, mutta käyttöikä on lyhyempi." Ei tätä tahoa voi sekaannuksesta syyttää, jos otat ilmaisun "kuumaksi biasoitu" liian kirjaimellisesti. Putken ulkopuolen jäähdyttäminen ei huononna soundia, mutta kirjoitustesi perusteella olit ymmärtänyt niin. Jos kaikki muut kuin sinä itse ovat ymmärtäneet kirjoituksesi väärin, täytyy esitystavassa olla jotain puutteita. Eihän tästä näin jauhettaisi, jos kyseessä olisi jokin satunnainen kirjoittelija. Mutta tämänkertainen kiemurtelusi ei sovi muodostamaamme maltillisen järkevään Teijokuvaan! | |
![]() 15.03.2008 11:59:42 (muokattu 15.03.2008 12:13:36) | |
No voi helkkari tätä hommaa. Basisteja kun ollaan ja sisälukutaito on rajallinen, niin on vaikea olla tulkitsematta että tässä nyt kumminkin on kirjoittajan ajatuskulussa lievää sekaannusta. Mainitsemasi "tavallisesti juotettava taho" on saattanut sanoa, että "kuumaksi biasoidut putket soivat paremmin, mutta käyttöikä on lyhyempi." Ei tätä tahoa voi sekaannuksesta syyttää, jos otat ilmaisun "kuumaksi biasoitu" liian kirjaimellisesti. Ei, kyllä se puhui nimenomaan putkien lämpötilasta, biasoinnista tai virroista ei siinä keskustelussa ollut mitään puhetta. Putken ulkopuolen jäähdyttäminen ei huononna soundia, mutta kirjoitustesi perusteella olit ymmärtänyt niin. Jos kaikki muut kuin sinä itse ovat ymmärtäneet kirjoituksesi väärin, täytyy esitystavassa olla jotain puutteita. Eihän tästä näin jauhettaisi, jos kyseessä olisi jokin satunnainen kirjoittelija. Mutta tämänkertainen kiemurtelusi ei sovi muodostamaamme maltillisen järkevään Teijokuvaan! Haha, välillä on tuntunut että minua pidetään täällä niin järkevänä ja maltillisena että on ihan hyvä vain että tulee esille sitten se, että en mie oikeasti ole yhtään sen fiksumpi kuin kukaan muukaan. Ihan tavallinen tallaaja. Tai kai mä sitten puhun jotain alienkieltä jos kukaan ei kerran ymmärrä, että ehkä tässä pitää sitten lukea tuo kielenhuollon käsikirja läpi ennen kuin jatkaa keskusteluja. Tai käydä psykiatrilla että jos mulla vaikka on se jakomielitauti niinkuin Ripsukka tuossa jo vihjailikin. Hoho. | |
![]() 15.03.2008 12:43:23 | |
jos mulla vaikka on se jakomielitauti. Jakomielitautihan on hyvän basistin merkki. Eikös Jack Brucellakin ole se? | |
![]() 15.03.2008 13:01:06 | |
Jep. 70% ajasta ihminen, 30% ajasta basisti. | |
![]() 16.03.2008 16:13:38 | |
Toi on muuten jännä yksityiskohta että noissa uudemmissa on tuulettimia. Kun olen antanut itselleni kertoa tavallisesti juotettavalta taholta että putket toimivat lämpiminä paremmin. Löysin toisen juotettavan tahon täältä interwebistä. Siellä oli näin: 4. Anodin ylikuumeneminen Kysymys: Putket punaisena- soundi paranee? Vastaus: ei parane, mutta soitto loppuu hetken kuluttua Jos lepovirta on liian suuri, anodin häviöteho kasvaa liian suureksi ja anodi menee punaiseksi. Pieni punastuminen ei välttämättä heti erotu soundissa, mutta se kuitenkin heikentää putkea melko nopeasti: anodista alkaa irrota kaasuja, jotka turmelevat tyhjiön. Getteri tietysti sieppaa nämä kaasut itseensä, mutta kun getteri on kulunut loppuun, putki on pilalla. Lisää putkijuttuloita täällä, vaikutti ihan asiallisisltä jutuilta maallikon näkökulmasta katseltuina: http://apaja.dyndns.org/vintage/ Point-to-point ripuliranne | |
![]() 16.03.2008 16:56:04 | |
Löysin toisen juotettavan tahon täältä interwebistä. Siellä oli näin: Lisää putkijuttuloita täällä, vaikutti ihan asiallisisltä jutuilta maallikon näkökulmasta katseltuina: http://apaja.dyndns.org/vintage/ Kiitos, tosi mielenkiintoista matskua. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)