Aihe: Sony Sound Forge, Audio Studio ja ACID kymysyksiä 1 | |
---|---|
![]() 14.03.2008 08:25:39 | |
Mors! Olen diggailut paljon Sonyn (alunperin Sonic Foundryn, jolta Sony osti) Sound Forge-nauhoitus-softasta. Nyt kävi mielessä että voisin jopa ihan ostaa laillisesti omakseni tuon. Omiin käyttötarkoituksiini Sound Forgella on turhan paljon hintaa, useampi sata egeä, mutta onneksi Sony on julkaissut siitä tälläsen kotiversion joka on nimetty kummasti "Sound Forge Audio Studio", jotain irtoaa muutamalla kympillä netistä. Audio Studio on muuten mun käyttötarkoituksiini täysin sopiva (lähes identtinen pro-versuun sans muutama toiminto), mutta siitä puuttuu yksi kriittinen biitti jota rakastan tossa kalliimmassa versiossa, Batch Converter. Onks tätä Batch Converteria jotenkin saatavilla tohon Audio Studio-versioon? Näissä softissahan on joku scriptakieli, eli pystynkö muutaman illan perehtymisellä kirjoittamaan tuollasen batch-scriptan itse (basic ja html taipuu)? Onko joku jo kirjoittanut sellasen? Tai onko se kalliiman version converterikin vain joku parin kilon scripti joka tulee vain siinä mukana, jonka pystyis mahdollisesti kopsimaan sieltä plug-in folderista talteen? Mun käyttötarkoitukset on audioeditorille on lähinnä oman bändin biisien leikkeleminen ja samplaaminen, toisten biisien looppaaminen tietyistä kohdista treenaustarkoituksissa, soittoäänien ja tollasten pikkujuttujen duunaaminen ja tietty oman soiton nauhoittaminen ja treeninauhojen EQ:minen. Onnistuu Audacitylläkin mutta tykkään Sound Forgesta paljon enemmän ja jos tuon Batch Converterin saa jotenkin tohon kotiversioon (Audio Studio) ni ostan taatusti sen. Toinen jutska, Sonylla on ihan kivan näkönen multi-trackeri eli ACID. Voiko joku vahvistaa pystyykö siinä iisisti importtaamaan MIDI-biisejä raidoiksi (esim. rumpuraitoja) jotta olis jotain mihin soitella päälle bassoa ja kitaraakin? Olin näkevinäni että siinä pystyy vieläpä ihan editoimaan MIDI-raitoja, onko mahdollisuutta helposti tehdä rumpupohjia suoraan ACIDissa? "Helposti" meinaa siis vaikkapa niinkuin Guitar Prossa, jossa tekee parissa minuutissa muutamat kompit joihin soitella. ACIDin kotiversio oli myöskin kohtuu edullinen joten päätyisi ostoslistalle jos siinä pystyy säveltämään MIDIä. Eipä muuta, kiitti =) Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)