Aihe: VHT Sig X
1 2
sonata
11.03.2008 19:20:52

Noniin elikkäs onkos kukaan päässyt ihmettelemään otsikon mukaista nuppia?
Vaikuttaa ominaisuuksiltaan kyllä aikalailla mahtivahvistimelta. Ja mikäli soundit on yhtään sitä mitä muuten on tottunut VHT:n tuotteissa niin kova paketti. Ja hintakaan ei ilmeisesti pitäisi olla "paha"?

Eli tänne vain kokemuksia jos löytyy. Kiitos!
hyvää päivää
Detox
11.03.2008 20:39:05 (muokattu 11.03.2008 20:40:28)

Noniin elikkäs onkos kukaan päässyt ihmettelemään otsikon mukaista nuppia?
Vaikuttaa ominaisuuksiltaan kyllä aikalailla mahtivahvistimelta. Ja mikäli soundit on yhtään sitä mitä muuten on tottunut VHT:n tuotteissa niin kova paketti. Ja hintakaan ei ilmeisesti pitäisi olla "paha"?

Eli tänne vain kokemuksia jos löytyy. Kiitos!

Tuli testiajettua tuo vahvari FMEssä (http://www.fme.fi/) noin kuukausi sitten siellä Musamaailman ständillä. Yllättävän hyvä peli oli kyllä. Kaveri sanoi vaihtavansa ENGL Powerballin tuohon kunhan noita saa. Parit huomiot vahvarista:

- Pirun hyvä mid-crunch. Selkeä ja tiukka saundi. Harmi ettei sitä saanut luukuttaa kunnolla siellä messuilla. Käyttökelpoinen Mid- säädin!

- Tosin hieman huolettaa se että Bass säätö oli loppujen lopuksi täysillä. Saundi oli silti selkeä. Luuppiin voisi aina työntää EQn jos haluaa vielä lisää alapäätä.

- Muutenkin esim lead (muistaakseni II) kanavalla ainakin toinen gain oli täysillä ja boost ja more kytkimet olivat päällä ja kytkin muistaakseni Wood asennossa.

- Loppujen lopuksi reilun puolen tunnin testauksella löytyi 1 erinomainen (särö) saundi, joka tietenkin riittää. Kovin monipuolisia/käyttökelpoisia saundeja ei toiselta kanavalta ihan heti löytynyt. Huom. tässä haettiin hyvää hevi/metalli särö-saundia!!!

- Asiaan vaikutti varmasti se että testikitarana oli ensin ESP/LTD keppi jossa oli EMG-mikit joita olen tottunut käyttämään. Saundi oli ponneton ja tuhnu. Kun kitaraksi vaihdettiin TOKAI LC-85S/BB (Mahonki body vaahterakannella ja PAF-Vintage MK2 mikeillä) rupesi saundi löytymään!!!

- Puhtaista ei mitään erityistä kommentoitavaa, toimivat mutta ei mitään ihmeellistä olleet. RoadKing II:ssa huomattavasti paremmat puhtaat. Särösaundia on turha lähteä vertailemaan. Ihan erilaisia kun ovat luonteeltaan.

Etupaneeli/kontrollit:

http://www.vhtamp.com/images/frontpanel.jpg

Käytössä VHT Fat Bottom kaappi Eminence elementeillä

Muistaakseni arvioivat hintaluokaksi n 1800€ kunhan sitä nyt saa maahan. Kokeiluversio oli 110V toimiva jenkkipeli. Taitavat julkaista sen euroopassa nyt tällä viikolla Frankfurtin musamessuilla.

Niin ja hieman meni aikaa kun lueskelin sen manuaalin läpi siinä testien ohessa.
Loppujenlopuksi monipuolisista toiminnoista huolimatta pää-asia että siitä löytyi ainakin yksi mainio saundi.
Mesa 4 Life!
superfly
11.03.2008 20:42:56
Etupaneeli/kontrollit:

http://www.vhtamp.com/images/frontpanel.jpg

Lentokoneissakin on selkeämpiä paneeleita nähty. Pelottavan näkönen katiska.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Detox
11.03.2008 21:00:19

OFFTOPIC!!!

Sit sun ei kannata missään nimessä katsoa tätä kuvaa mun mesasta (takaa):

http://www.mesaboogie.com/Product_I … /roadking/RoadKing-Rear-enlarge.htm

eikä myöskään tätä (edestä):

http://www.mesaboogie.com/Product_I … roadking/RoadKing-Front-enlarge.htm
Mesa 4 Life!
Kiinankeisari
11.03.2008 21:19:01
tuo roadkingi pärjäs ihan hyvin jonkun jenkkifoorumin keskustelussa jossa etittiin eniten nappuloita omaavaa vahvistinta :) tuo takapaneeli varsinkin on aika mielenkiintoinen.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
koponen
11.03.2008 21:50:36
Kyllä on nippelivammasta jengiä :)
If it says Marshall on the front, you're good to go
Aazi
11.03.2008 22:27:28 (muokattu 11.03.2008 22:28:56)
tuo roadkingi pärjäs ihan hyvin jonkun jenkkifoorumin keskustelussa jossa etittiin eniten nappuloita omaavaa vahvistinta :) tuo takapaneeli varsinkin on aika mielenkiintoinen.

Haha.. offtopiciks menee, mut yks tuttu just läpällä kysys et paljon mun nupissa on nappuloita (juurikin mesan roadking II:nen).. noh mähän laskin sit ja löytyshän niitä vaivaiset 60 :D sairasta.

EDIT: prkl 61, jäi toi bold/spongy kytkin laskematta :D
msormune
11.03.2008 22:29:28

Mikäs tossa on pelottavaa... Näppäimistössäkin on enemmän namiskoja.
nakedzen
11.03.2008 23:41:09
http://www.mp3lizard.com/download.cfm?id=25801

Tuossa on aika hyvä ääninäyte kyseisestä vehkeestä.
VFK
12.03.2008 00:03:15
Testasin sitä samaisessa tapahtumassa kolme kertaa ja en vakuuttunut yhtään. Itse en saanut sitä yhtäkään huippusoundia.

Mulla on itselläni VHT Pittbull Classic ja pidän myös Ultraleadistä. Deliverancekin on aika jees, tosin selvästi noiden kahden perässä. Sig X:ssä ei ollut Ultraleadiä, muttei myöskään Deliverancen soitettavuutta tai soundia.

Omasta VHT:stäni saan erinomaisen puhtaan, hyvän rytmisoundin ja kolmannelta kanavalta vielä raskaamman ahtojuntan. Leadisoundit löytyvät 2 kanavalta vahvistimen omaa kanavakohtaista(voidaan ohjata jalkakytkimellä)boostia käyttämällä tai kolmoskanavalta.

Sig X:stä ei löytynyt Ultraleadin tiukkuutta ja armottomuutta. Soundi oli hieman hengetön.

Soitin vahvistinta myös riittävän kovaa ja kokeilin erilaiset vaihtoehdot läpi. Samat testikitarat kuin edellä ja samat huomiot kitaroista.

Itse odotin enemmän siltä heviosastolta ja se ei toiminut, joten kokeilu oli pettymys. Jossain muussa musikkityylissä vahvistin voi toimia loistavastikin, mutta itse olen tottunut tiettyyn VHT-meininkiin, jota Sig X ei toimittanut.

Tosin kyllä mäkin vaihtaisin Powerballin siihen:) Boostattuna tulos olisi voinut olla parempi, mutta itse haen vahvistinta, joka toimii piuha kiinni ja menoksi-tyyliin.

Itse en osta ko. vahvistinta. Jos haluaisin VHT soundia sopuhintaan(siis jos mulla ei olisi jo:), niin etsisin käytettyä Pittbull Classicia tai One Hundredia, tai jos yksi kanava riittää, niin ostaisn Deliverancen.
So many assholes... So few bullets.
Detox
12.03.2008 01:30:57

Soitin vahvistinta myös riittävän kovaa ja kokeilin erilaiset vaihtoehdot läpi. Samat testikitarat kuin edellä ja samat huomiot kitaroista.

Yllättäen Tokait hakkas ainakin LTDn sata nolla!
Missä vireessä muuten veivasit, normi A440Hz?

Itse odotin enemmän siltä heviosastolta ja se ei toiminut, joten kokeilu oli pettymys. Jossain muussa musikkityylissä vahvistin voi toimia loistavastikin, mutta itse olen tottunut tiettyyn VHT-meininkiin, jota Sig X ei toimittanut.

Mun mielestä siitä löytyi yllättävän hyvä saundi. Se vaan vaati manuskan lukua ja säätämistä. Tosiaan itsellä vain n 30min kokemus tuosta...

Tosin kyllä mäkin vaihtaisin Powerballin siihen:) Boostattuna tulos olisi voinut olla parempi, mutta itse haen vahvistinta, joka toimii piuha kiinni ja menoksi-tyyliin.

Itse en osta ko. vahvistinta. Jos haluaisin VHT soundia sopuhintaan(siis jos mulla ei olisi jo:), niin etsisin käytettyä Pittbull Classicia tai One Hundredia, tai jos yksi kanava riittää, niin ostaisn Deliverancen.

Joo kyllä itsekin vaihtaisin powerin tuohon ;)
Mutta kyllä muut kunnolla testaamani VHTn tuotteet ovat aina olleet mainioita, joten en kyllä yhtään epäile etteikö tuostakin saisi jotain kunnollista saundia aikaan jos vaan löytyisi aikaa ja paikka jossa sitä saa kurittaa rauhassa. Niin ja itse en ole lainkaan Eminence dikkari, joten jos vielä pääsis testaamaan tuota Celestioneilla niin tiedä sitten. Ehkäpä tuokin toteutuu jossain vaihteessa. Täytyypä sitten kaivella tätä ketjua ylös mikäli ystäväni todella ostaa sen nupin. Voin sitten tyypata omalla Mesan kaapilla :)
Mesa 4 Life!
Werihukka
13.03.2008 15:30:29

Tuliko muilla mieleen, että tuo nuppi kuulostas ainakin vähän Bodomin saundilta? Perfect Connection+VHT:n pääte. Varmaan kuulostas vielä enemmän, jos soittais leppäsiipisellä vaahtera-neckthru+blackout mikit-kepillä.

Voiko enää vaikeemmin selittää?
Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
DZN
13.03.2008 16:36:54
Tulee menemään muuten aika halvalla jos hinta on vaan sen 1800. Olisin kuullut huhuja, että hinta tulee olemaan enemmänkin osastoa 2700€.

Sig X pitäis olla Ultra leadin ja Deliverancen välimaastoa, eli ei niin tiukka ja vähän perinnehenkisempi. Se kuvailu taisi sitten pitää paikkansa.
Aka. Dino and 6077dino
nakedzen
13.03.2008 18:04:04
Tulee menemään muuten aika halvalla jos hinta on vaan sen 1800. Olisin kuullut huhuja, että hinta tulee olemaan enemmänkin osastoa 2700€.

Ovh. VHT:n sivuilla $2700, jälleenmyyjillä n. $2000.
DZN
13.03.2008 18:53:16
Ovh. VHT:n sivuilla $2700, jälleenmyyjillä n. $2000.

Onhan Ultraleadin listahinta $3500 ja sitä myydään noin $3000 hujakoilla. Suomessa Ultra lead maksaa silti sen 3400€...
Aka. Dino and 6077dino
Detox
13.03.2008 19:57:43

Sig X pitäis olla Ultra leadin ja Deliverancen välimaastoa, eli ei niin tiukka ja vähän perinnehenkisempi. Se kuvailu taisi sitten pitää paikkansa.

En tiedä oisko sit ollu "artistihinta" se 1800€... Siitä kuitenkin oli puhetta
Mesa 4 Life!
nikander
13.03.2008 20:48:29
Mää kävin tyyppaamassa tuon Sig X:n hyvin pikaisesti Musamaailmassa viime viikolla kun se oli siellä näytillä.

Cleaneja en kokeillut laisinkaan, mutta molempia särökanavia kyllä. Ensivaikutelma puhuisi sen puolesta, että tuosta on mahdotonta saada paskaa saundia - nuppi kuulosti heti ok:lta. Olkoonkin että koekeppi LTD/ESP:n (mikä lie) säädöt tuntuivat olevan viturallaan ja muutenkin hanurista.

Pitää käydä testaamassa uudestaan jahka niitä tulee virallisesti myyntiin. Erittäin kiinnostava vehje kyllä.

Saksassa hinta näyttää asettuneen euron alle kahden tonnin.
miksi opetella bendaamaan kun voi käyttää kampea?
mathias
13.03.2008 20:55:04
Jos suoraan dollareista euroihin muutetaan, tuo 2700 dollaria tekee noin 1733 euroa.
DZN
13.03.2008 21:26:36 (muokattu 13.03.2008 21:31:29)
Jos suoraan dollareista euroihin muutetaan, tuo 2700 dollaria tekee noin 1733 euroa.

Niin tekee mutta ei esim. Gibsoneiden tai minkään muunkaan hintoja muuteta suoraan. Edelleen se Ultra maksaa suomessa 3200€ ja jenkkilässä $3500. Eihän Mesatkaan dollareissa ole paljon mitään mutta se eurohinta onkin sitten ihan toinen.

Edit: Mä todella toivoisin, että VHT tuotteiden hinta olisi vähän inhimmillisempi. Olisi se hienoa jos toi todellakin maksaisi vain sen 1800, en vain jaksa millään uskoa siihen. Se olisi silloin halvempi, kuin kaksi kanavainen G-50-CL. VHT:n kallein nuppi, kolmekanavainen CLX maksaa 3400€, joten luulisin, että sinne 2500€ pintaan mennään.
Aka. Dino and 6077dino
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)