Kirjoitus virhe 11.03.2008 09:16:45 | |
---|
Mitäköhän mahtaa tarkoittaa kappaleessa Kädet vasten lasia kohta " Kuka korjaa loisteputkia kylpyhuoneessa?" Onkohan se vain pelkkää ajatustenvirtaa vai miten te olette tämän tulkinneet? Tää luo siihen biisin jotenkin vahvan mielikuvan tapahtumahetkestä. Semmosen kauhukuvan. Eli luulen että se on vaan laitettu kuvastamaan tilanteen ympärillä tapahtuvia asioita. En muuta selitystä keksi. Juum |
Tuomas 11.03.2008 10:10:02 | |
---|
Mitäköhän mahtaa tarkoittaa kappaleessa Kädet vasten lasia kohta " Kuka korjaa loisteputkia kylpyhuoneessa?" Onkohan se vain pelkkää ajatustenvirtaa vai miten te olette tämän tulkinneet? Minä oon käsittänyt sen niin, että kun biisi kertoo ihan vankilasta, niin samalla lailla myös vankilan korjausmies ja vartija ovat vankeina siellä. Tokassa säkeistössä ainakin verrastetaan se itse vanki siihen vartijaan, joka kotonaan katselee yksin telkkaria: Avainten kantaja, lukkojen avaaja sulkeutuu pieneen kotiinsa Ääni olohuoneessa, vain television armosta, ei vastaa miehen kysymyksiin -- Mut voi olla että tulkitsen väärinkin. |
Disposable 11.03.2008 15:41:30 (muokattu 11.03.2008 15:42:33) | |
---|
Mitäköhän mahtaa tarkoittaa kappaleessa Kädet vasten lasia kohta " Kuka korjaa loisteputkia kylpyhuoneessa?" Onkohan se vain pelkkää ajatustenvirtaa vai miten te olette tämän tulkinneet? Nämähän on aina ihan tulkintakysymyksiä, ei kukaan "väärin" voi tulkita. Perustella kuitenkin pitää osata, edes jotenkin, mikäli heittelee jotain arvauksia. Minusta kappale nivoutuu tekstiä edeltävän kappaleen kahteen viimeiseen riviin. Kopioinpas: ... Isä, kuten poika, omaa rangaistustaan istuvat Vartijan silmien alla, eri puolin pöytää Kuka heistä onkaan siellä pakosta Kuka korjaa loisteputkia kylpyhuoneessa Teksti liittyy siis vanki-teemaan: Molemmat, sekä isä että poika, ovat vankeja (Isä, kuten poika, omaa rangaistustaan istuvat). Toinen on ilmeisestikin oikeasti vankilassa, mutta toinen on vapaa (istuvat eri puolin pöytää, siis vanki ja vieras). Kumpi onkaan siellä pakosta, vangittuna rikoksesta, ja kumpi on vapaana, mutta kuitenkin vangittuna, esimerkiksi arkeen (Kuka korjaa loisteputkia kylpyhuoneessa). Molemmat kärsivät siis rangaistusta, toinen vankilassa ja toinen jossain muualla. Se, joka sanoo että Hyrde kehittelee näitä ajatuksenvirtana, voi käydä kattelemassa vähän Stam1nan foorumia. Siellä on laiskimmille ihan selitetty Hyrden toimesta näitä sanoituksia, ja paljonhan sieltä löytyy piilomerkityksiä ja symboleita. Ja kun sanoituksiin on vielä haettu vähän apua Martikaisen Jarkolta, tuntuu sopimattomalta väittää, että ei näitä ole sen kummemin mietitty. Kansilehtinenkin on taideteos oveluudessaan. "PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH |
fish-eye 11.03.2008 15:49:12 | |
---|
Pöyristyin itsekin, kun täällä väitetään Hyrden sanoituksien olevan pelkkää ajatuksenvirtaa, PASKAA! Hyrde on nero. It is all crimson. |
Point 11.03.2008 20:11:23 | |
---|
hoho, stam1nan edessäni video on kyllä hauska. Hyrde "saako sanoa?" Jussi "ei" ja sitten Hyrde "hmm. Tepo äh..." älyttömän hyvä video. Pexi vetelee rasvatonta maitoa=) |
tarzan 12.03.2008 17:02:03 | |
---|
Lauantaina tavataan Joensuussa! Vaikka paikalla on muitakin bändejä, niin voi kyllä olla että siirryn alkoholitarjonnan kimppuun heti kun Stam1na on settinsä vetänyt. Ei perhana, sanoinko tuon oikeasti? |
GlaxoSmithKline 12.03.2008 17:16:33 | |
---|
Hehe. Itse ajattelin eilen illalla, että "kädet vasten lasia" -biisi liittyy jotenkin armomurhaan. 8) " 'True Metal' is music that's true to the style of classic Heavy Metal. It's not diluted. It's not pussied out. It's not wimped out. It's played from the heart, 100 percent. "
- Joey DeMaio, Manowar |
tiger_s 12.03.2008 17:39:19 | |
---|
Yeah! Lauantaina joensuussa! Odotan innolla! http://metallica-foorumi.com |
Booombox 12.03.2008 18:57:38 | |
---|
Pöyristyin itsekin, kun täällä väitetään Hyrden sanoituksien olevan pelkkää ajatuksenvirtaa, PASKAA! Hyrde on nero. Aivan. Ei saakeli. Mies on nero! Kansi taiteet on kyllä niin hienoja. Tänään just tuli kattottua ja lueskeltua UKK:n kansia. Todella hienosti toteutetut ja kun sanat on pelkistetty niin hyvin että niistä saa kaikista hienoja tarinoita ja aiheita irti. Metalli sanoituksissa harvemmin näkee esimerkiksi Suhdeluvun kaltaista sanoitusta jossa kerrotaan selvästi abortista tai Paperinukesta jossa on mm. syömishäiriöistä ja kauneus leikkauksista ja kaikesta vastaavasta. "Cannot the Kingdom of Salvation Take Me Home" |
Point 12.03.2008 20:11:09 | |
---|
|
hullu_ukko 12.03.2008 20:15:25 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=cVbGA4xrkRY&feature=related siinä on kova veto staminalta mielestäni. meininki katossa. varsinkin tuo loppufiilistely. Mun mielestäni tuo Stagen veto oli ainakin TV:n välityksellä helvetin mitäänsanomaton, eikä meininki kaverin mukaan paikan päällä yhtään paremmalta näyttänyt. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
loituma 12.03.2008 21:02:17 | |
---|
Kyllähän se syö miestä, kun ei saa syödä miestä |
Point 12.03.2008 21:20:34 | |
---|
Ai että kuulostaa oudolta toi versio kun on tottunut nykyiseen. itse en ole kuullut muita kuin tuon version. no, sekin varmaan hyvä. |
loituma 12.03.2008 21:30:39 | |
---|
itse en ole kuullut muita kuin tuon version. no, sekin varmaan hyvä. Juu sehän on tossa Rajalla. Kyllähän se syö miestä, kun ei saa syödä miestä |
Muovinen 13.03.2008 10:51:22 | |
---|
Kauanpa meni että tähänkin bändiin pääsi kunnolla tutustumaan. Nyt on debyytti ja Raja pari kertaa kuunneltuna ja ihan jees tavaraa on. Ehkä hieman tasapaksua junttausta mutta siellä täällä on hienoja melodisia kertsejä, kuten Muistipalapeleissä. Rajan kannet on kyllä hienot ja poijjaat näyttää niin näteiltä niissä mainoskuvissa. |
Point 13.03.2008 16:11:37 | |
---|
Juu sehän on tossa Rajalla. on on, mutta mulla ei ole rajaa vielä. senkin ostan, kun muut hommat o saatu pois alta. |
Mun mielestäni tuo Stagen veto oli ainakin TV:n välityksellä helvetin mitäänsanomaton, eikä meininki kaverin mukaan paikan päällä yhtään paremmalta näyttänyt. Yleisössä paska meno, pitti ei meinaa pyöriä millään. Pekkelin kitara miksattu tosi alas tai ei kuulu ollenkaan. Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. |
tarzan 14.03.2008 17:45:47 | |
---|
Mikäs tää Stam1nan setti on nykyään? Vieläkö on sama kuin tuossa pari sivua sitten ollu Raja + jotain muuta, vai? Ei perhana, sanoinko tuon oikeasti? |
Sahtimies666 15.03.2008 13:13:17 (muokattu 15.03.2008 13:15:55) | |
---|
Eilen tuntu soittelevan aika paljon uutta, en kyllä muista es, olutta oli. edit: suosittelen kyllä jokaiselle lämmöllä tuota The Republic of desireä, ihan perkeleen kova bändi. http://www.myspace.com/therepublicofdesire hyytävää nähtävää. |
Tietysti Pauligin 15.03.2008 16:29:48 (muokattu 15.03.2008 16:36:35) | |
---|
Mikäs tää Stam1nan setti on nykyään? Vieläkö on sama kuin tuossa pari sivua sitten ollu Raja + jotain muuta, vai? Enpä nyt koko settilistaa heti muista mutta eilen Woodoossa ainakin nämä (ei järjestyksessä): Sananen Lihasta (ainakin jossain vaiheessa iltaa muistan kuulleeni tämän mutta en nyt muista oliko itse keikalla) Paha Arkkitehti Ristiriita Hammasratas Luova Hulluus Vartijaton Muuri Lääke Viisi Laukausta Päähän Muistipalapelit Merestä Maalle Kaksi reittiä yksi suunta Väkivaltakunta (en ole ihan varma mutta perstuntumalta muistelen että soittivat) + pari säkeistöä Get Onia jonkun biisin alkuun Eli aika laajalti vetivät kaikilta plätyiltä. Korjatkaa jos joku paremmin muistaa. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |