Aihe: Myyjät kusettavat liikaa aloittelijoita
1 2 3 4 5 6
Shaft
04.02.2004 12:10:17
Joo ja toimii toi toisinki päin, mistä vaan parhaat katteet revitään / mitä halutaan nurkista pois.

Niin, valitettavasti monissa liikkeissä ei ilmeisesti halutakaan panostaa pitkäaikaisempiin asiakassuhteisiin, vaan mottona on "rahat pois tyhmiltä turisteilta". Näihin liikkeisiin ei kannata tuhlata aikaansa vaan äänestää jaloillaan.
Eläin
04.02.2004 12:36:55

"Joo, ei se sulla se soittaminen siitä kitarasta jää kiinni."

Turpaan.
Mene heti Collarbonen sivuille tai ammun tämän suloisen kanin!
J.Granö
04.02.2004 12:47:31
Olin eilen ostamassa tutulleni, 13 vuotiaalle pojalle, ensimmäistä sähkökitaraa ja vahvistinta. Noo siinä sitten kiertelimme ja tutkailimme, kunnes menimme erääseen nimeltämainitsemattomaan musiikkiliikkeseen. Menimme tiskille ja kerroimme, että pitäisi saada ensikitara skidille. Myyjä tuli avuksi ja kerto kitaroiden ominaisuuksista ja sanoi, että kokeilkaa rauhassa.

Kokeilimme kitaroita ja tykästyimme erääseen suht edulliseen ja toimivaan kitaraan. Ajattelimme ottaa sen, mutta yht´äkkiä myyjä rupesi hillumaan silmille ja ilmoittelemaan, ettei kannata aloittelijalle ostaa tuollaista kitaraa, vaan tällainen yli 1000€ maksava hifi-kitara, ettei soittoinnostus lakkaisi heti. Olin vähän ihmeissäni ja kysin myyjältä, että miksi ensimmäisen kitaran pitää olla niin arvokas, eikö halpa ja toimiva kitara olisi hyvä. Myyjä melkein suuttui ja rupesi julistamaan minulle, että minulla ei ole mitään varaa sanoa, kun en ole kuulemma millään instrumentillä soittanut, enkä täten voi omata minkäänlaista tietämystä soittokamoista.

Vahvistimeksi suositteli jotain 2000€ vahvistinta ja silleen. Vittu mitä pellejä.

Kyllä pojan vanhemmat olisivat maksaneet enemmänkin kitarasta, kun he eivät oikeasti tiedä, että mitä semmosista kannattaa maksaa.

Teitä varmaan kiinnostaa ihan sikana, mutta minua vähän ihmetyttää, että millaista paskaa musakauppiaat selittävät aloittelijoille.

Kerro ton putiikin nimi niin lähetän sinne pommin joka sisältää partakoneenteriä, lasinsiruja ja nauloja.
kikkomän
04.02.2004 14:42:45

Minulle kävi sitten aivan päinvastoin. Myyjä ei opastanut yhtään tietämätöntä 11- vuotiasta ja päädyimme ostamaan Squierin! ?
Sama kitara on minulla vieläkin.....minä en soita kitaraa enää (snyyh)
"Kunnes massat huutavat "Petkuttakaa kotipesällä.", johon minä vastaan "Vapauttakaa kyyhkyset! ." " Wilbur Cobb
Ylläri
04.02.2004 14:47:43 (muokattu 04.02.2004 14:48:28)
Jep, Jyväskylän satapantissa Harley-BentonMB22-2T hintaan 350€. Sama kone Toomannin luettelossa 158€. Siitä laskien matikalla.

Ehkä se oli sitä legendaarista vuoden X batchia, jota tehtäessä Leo Fenderin haamu posessoi HB:n kaukoidän tehtaan talkkarin...:-)

Mutta tosissaan: tuossa tapauksessa pitäisi kävellä liikkeeseen samanlaisen, tuliterän Bentonin kanssa ja alkaa kinuta siitä rahaa: "kyllähän sä tästä nyt ainakin kaks sataa voit maksaa kun kerran samaa vehjettä myyt kolmella ja puolella. Jäähän sulle melkein puolet katetta"
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Teijo K.
04.02.2004 15:00:17

Ehkä se oli sitä legendaarista vuoden X batchia, jota tehtäessä Leo Fenderin haamu posessoi HB:n kaukoidän tehtaan talkkarin...:-)

Mutta tosissaan: tuossa tapauksessa pitäisi kävellä liikkeeseen samanlaisen, tuliterän Bentonin kanssa ja alkaa kinuta siitä rahaa: "kyllähän sä tästä nyt ainakin kaks sataa voit maksaa kun kerran samaa vehjettä myyt kolmella ja puolella. Jäähän sulle melkein puolet katetta"

Epäilen kyllä, että on panttimiestä nyt huijattu. Joku keksinyt loistavan keinon tienata... Oikeasti pitäisi viedä sinne yksi Toomannin kuvasto. ;-)
Long = progressive.

-Aerodactev.
Reddie
04.02.2004 15:07:42
Tää on niin tätä...

Sekin on aika ärsyttävää et oon huomannut että nää on niin myyjä, eikä liikekohtaisia juttuja. Joskus aikanaan kun menin ekoja kertoja liikkeeseen X niin tuli kyllä äärettömän tylyä kohtelua, en nyt tarkkaan muista enää mitä olin hankkimassa.

Sen jälkeen en vähään aikaan menny liikkeeseen ja sit kun taas kävin niin kiersin kyseisen myyjän kaukaa. Muilta onkin sitten tullut erittäinkin pätevää palvelua.

Ja sehän tietenkin aina auttaa jos asioi samalla myyjällä aina liikkeessä käydessä niin rupeaa tulemaan kunnon asiakassuhdetta. Tää nyt ei taas liittyny alkuperäiseen aiheeseen mut aina ei voi voittaa.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia suomesta
blastoff
04.02.2004 15:18:44
Miksei kukaan viitsi sanoa noiden huonosti palvelevien liikkeiden nimiä? Tiedettäisiin sitten me muutkin kiertää nuo paikat kaukaa.
Härski
04.02.2004 15:36:41 (muokattu 04.02.2004 15:37:06)
Miksei kukaan viitsi sanoa noiden huonosti palvelevien liikkeiden nimiä? Tiedettäisiin sitten me muutkin kiertää nuo paikat kaukaa.

Koska jonain päivänä voi käydä niin ikävästi, että mustapukuiset miehet käyvät hakemassa sinut pakettiautollaan peukaloruuviin... ...
Lord of the strings
04.02.2004 15:50:55 (muokattu 06.02.2004 17:39:03)
Onko kenellekään sattunut tulemaan vastaan tilanne, jossa myyjä on täysin tietämätön?
F-Musiikissa kävin kattelemassa capoja.
"Onkos teillä näitä capoja?"
"En tiiä"
"Kiitos, hei"

Edit. Liikkeen nimi lisätty.
Mitä söpömpi eläin, sitä lujempaa se puree.
J.Granö
04.02.2004 15:54:09

Just nii!! Nimet kehiin ni keksitään jotain jäynää...
Exhausted
04.02.2004 15:56:33

Tampereen musiikissa ei kyllä kusetettu kun minä aloin kitaraa soittamaan, oikeaoppisesti kauppasivat Strato-kopion ja 15-watin vahvarin. Stratokopio on muuten vieläkin käytössä, 9 vuoden soittamisen jälkeen.
Jokkeri
04.02.2004 15:57:52

Huonoja liikkeitä ei viitsi mainostaa mutta hyvää palvelua saa mm. Espoon musiikissa ja TV-sävelessä, Hämeenlinnassa. Tampereella Ahosen musiikki on legenda mutta ei sinne osto aikeissa kannata enään mennä.

Ja kitaralla rahastuksesta yksi esimerkki.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=6868211
Vastaavan lainen kitara roikkuu seinälläni koristeena koskaka siintä muuhun ei ole. Maksoin joskus 50 mk.
Ada
04.02.2004 16:09:37
Huonoja liikkeitä ei viitsi mainostaa mutta hyvää palvelua saa mm. Espoon musiikissa ja TV-sävelessä, Hämeenlinnassa. Tampereella Ahosen musiikki on legenda mutta ei sinne osto aikeissa kannata enään mennä.

Ja kitaralla rahastuksesta yksi esimerkki.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=6868211
Vastaavan lainen kitara roikkuu seinälläni koristeena koskaka siintä muuhun ei ole. Maksoin joskus 50 mk.

Huudot
Viivan alapuolella olevat huudot ovat tällä hetkellä voittavia huutoja.
hemaster (3) : (28.01.2004 15:47:08) - 30.00 €
hemaster (3) : (28.01.2004 15:49:33) - 40.00 €
hemaster (3) : (28.01.2004 15:53:14) - 50.00 €
hemaster (3) : (28.01.2004 16:01:04) - 51.00 €
hemaster (3) : (28.01.2004 16:01:51) - 60.00 €
hemaster (3) : (28.01.2004 16:02:31) - 70.00 €

???
"I know where I belong, away from your Gods" - Endless Dark, HIM
Bassballs
04.02.2004 16:09:54

Tulee vielä oikeusjuttuja. Noo, eihän tämä mikään USA ole..

Juolahtikin mieleeni erään musakauppiaan letkautus; Isä oli ostamassa pojalleen ensimmäistä kitaraa ja toki siinä sitten silmäiltiin niitä huokeampia malleja. Kohta avulias liikkeenpitäjä tulee paikalle ja antaa oivan neuvon:"Kyllä aloittelijalle pitää olla hyvä kitara. Vanhat konkarithan ne soittelee vaikka millä, mutta aloittelijalla täytyy olla hyvä(kallis) soitin".
Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista.
Fortune
04.02.2004 16:16:58
Halvattu että tuommoiset tapaukset sapettavat, jo ihan periaatteesta.

Itse ostin joulun alla kummipojalle sähkökitaran, löysin parilla sadalla erittäin pätevän Squierin straton joka soi vallan mainiosti, kummipojan isä osti itse vahvistimen, kun hintaluokassa 60 euroa ei paljoa virheitä pysty tekemään :)

Mutta kun kyselin, minkälaisia kitaroita oli tarjottu musiikkiliikkeissä ja mihin hintoihin (jotain Williams- ja Axtech -osastoa 350 eurolla jne.), niin tuli vain mieleen, kuinka monta sataa tai tuhatta noitakin vedätyksiä aina joulun ja syntymäpäivien alla vuosittain tapahtuu ympäri maan.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
toxic
04.02.2004 21:37:55
Varokaa heikk... Varokaa ku***on f***geria, ei hyvä. Kus Kus.

Testailen tässä njuuri uuta natsipaskalettukoodikieltä. toivottavasti ette ymmärrä. BÄYBÄY BÄY BÄY!
Numbie
04.02.2004 21:40:11

Kaverin kertoma anekdootti eräästä itäisestä musiikkiliikkeestä:

Vanhahko naisihminen oli tullut kyselemään pojanpojalle rumpuja lahjaksi. Myyjä esitteli siinä kohteliaasti erilaisia hienoja rumpusettejä, hienoin hinnoin totta kai. Mummeli sitten kysäisi että olisiko mitään halvempaa tarjolla, ja olihan sitä. Kaupat solmittiin yhteisymmärryksen vallitessa ja nuorimies sai lahjansa.

Mietin vaan, että minkahanlainen ilme nuorella lyömäsoitintaiteilijalla oli löytäessään lahjapaketista bongorummut...
PekkaRii
04.02.2004 22:11:52 (muokattu 04.02.2004 22:12:34)
Kauppojen nimiä kehiin vain.

Kuulin, että Englannissa, tosin autoista kyse nyt, oli joku kauppias myynyt huonon Mitsubishi EVO 7:n äijälle jossa oli sitten ollut vikaa. Myyjä ei ollut suostunut mihinkään, koska ilmeisesti oli kusetus niin onnistunut. Ostaja sattuikin olemaan jäsen/aktiivi/jotain UK:n Mitsubishi EVO keskustelupalstalla ja kertoi siellä kokemuksensa kaikille ja viesti kiersi ympäri Englannin kaikilla autoaiheisilla palstoilla. Vähän ajan päästä myyjä tuli avautumaan, että meni bisnekset nurin ku loppu asiakkaat. Siis kyse oli tämmöisestä näihin erikois-Mitsuihin ja muihin kalliisiin autoihin keskittynyt liike.
"Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)