Aihe: Sokeripala"pikaliittimellä" mikit kiinni?
1
Spiral
13.03.2008 07:29:11

Kokoan tuossa kitaraa, ja kun nyt keppiin menevät mikit eivät luultavasti ole lopulliset,
tuli mieleen, josko liittäisi ne vaan sokeripalalla. Helpottaisi mikkien vaihtoa aika huomattavasti.

Mitä haittaaa tuosta voisi olla?
Kefiiri
13.03.2008 08:09:14 (muokattu 13.03.2008 08:11:26)
Sokeripalapatentti toimii oikein hyvin. Jättäisin sen tuhraavan ilmastointiteipinkin pois. Jos johdonpäät laittaa huolellisesti sinne sokeripalan reikiin, niin eihän siinä sen kummempaa lisäeristystä tarvita.

No, ehkä johdon notkumista liitoksessa voisi jotenkin rajoittaa, mutta ilmastointiteipistä jää sitä viheliäistä liimamöhnää.
Hannu A
13.03.2008 08:58:31

Itse olen miettinyt "koepenkin" tekemistä, otetaan siis joku kopio straton runko, jossa on on hillitön uima-allas mikkejä varten, Kolvataan potikat, mikkivaihdin ja jakki kunnolla ja asennetaan ne kiinteästi peksin alle.

Sen jälkeen vedetään elektroniikkapoterosta ulos piuhat, jotka tulee mikinvalitsimelta ja päissä naarasmalliset eristetyt abico-liittimet.

Sitten kun tekee mieli testata jotain mikkejä, niin abico-liitin vaan piuhan päähän ja tylysti puuruuvilla sopivaan kohtaan kitaran bodyyn kiinni. Sen jälkeen piuhat kiinni ja kitara vireeseen, plugi kiinni jakkiin ja rockrock...

Idis siis liittyy siihen, jos itse testailisi mikinrakentamista, niin olisi nopeampaa tehdä yritys/erehdys-menetelmällä kokeilua, miten mikäkin "temppu" vaikuttaa saundiin. (tottakai niitä voi netistä ja kirjoistakin lukea, mutta ei sitä suomalainen mies usko kuitenkaan, ennenkuin itse kokeilee).

Pysyväisasennuksessa en sitten tiedä miten noi abico-liittimet mahtais toimia...
Basisti Jumalan armosta
Spiral
13.03.2008 11:42:14

abico-liitin

Nuo oiskin todelliset pikaliittimet, jos pistäis vaikka semmoiset "työntömalliset".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)