Aihe: Nyt menee hermo
1 2 3 4 5 6 7 8
paice60
12.03.2008 22:58:40
Kyllä tässä vähän tuntuu siltä että mulla on liikaa tukkaa ja postilaatikossa turhan erikoinen nimi naapuruston ompelukerhon jäsenille.
Basarin alla on makuualusta mutta liekö tuolla merkitystä kun alakertaa ei rivitalossa ole...
Eihän noista tosissaan ääntä lähde ja mekkalointi tapahtuu aina klo 18-20 välisenä aikana eikä edes joka päivä (akustinen setti treeniksellä).
Koesoitanta isännöitsijän kanssa siirtyi seuraavalle päivälle. Jos maailmasta mitään oikeutta löytyy ja äijällä on vähänkään järkeä niin homma loppuu siihen. Vai miten tämä kuvio menee? Voiko isännöitsijä vaikuttaa asiaan vai mennäänkö valittajan + kuoron mukaan? Vai pitäisikö minun osakkeenomistajana vain haistattaa kaikille paskat?

Kyllä mun käsittääkseni pystyvät savustamaan pihalle jopa osakkeenomistajan, mutta jos isännöitsijällä on vähänkään järkeä niin asia jää siihen. Pahempaa ääntä lähtee kun yläkerrassa(kerrostalo) kopistellaan kengät jalassa. Pidä pintasi vaan. Usein erikoinen nimi ja pitkä tukka vaikuttaa juuri noin, taas yksi saatanan rokkari.
Vittu näitä hommia.
hollmi-5
12.03.2008 23:04:57
Kyllä tässä vähän tuntuu siltä että mulla on liikaa tukkaa ja postilaatikossa turhan erikoinen nimi naapuruston ompelukerhon jäsenille.
Basarin alla on makuualusta mutta liekö tuolla merkitystä kun alakertaa ei rivitalossa ole...
Eihän noista tosissaan ääntä lähde ja mekkalointi tapahtuu aina klo 18-20 välisenä aikana eikä edes joka päivä (akustinen setti treeniksellä).
Koesoitanta isännöitsijän kanssa siirtyi seuraavalle päivälle. Jos maailmasta mitään oikeutta löytyy ja äijällä on vähänkään järkeä niin homma loppuu siihen. Vai miten tämä kuvio menee? Voiko isännöitsijä vaikuttaa asiaan vai mennäänkö valittajan + kuoron mukaan? Vai pitäisikö minun osakkeenomistajana vain haistattaa kaikille paskat?

Mistä tuo valitus on alkanut? Mistä ne tietää, että sulla on setti siellä kotona?

Sympatiat täältä ja voimia sulle. Muista olla rauhallinen, ystävällinen ja asiallinen. Älä provosoidu. Pyydä, että joku puolueeton arvioija käy sen valittajan kotona kuuntelemasa kun soitat.

Minun opetustilassa oli yhden setin bassarin vanne kiinni lämmityspatterin vesijohdossa ja siitä lähti naputus naapuriluokkiin. Otettiin settiä hiukan irti putkesta ja napse loppui.
Soundit, piuhat ja kajarit.
sahkuifk
12.03.2008 23:42:46
Koita nyt vaan jaksaa taistella. Sähkörummut on niin uus juttu vielä että nyt luodaan sitä linjaa ja tehdään ennakkotapauksia. Tuskin mennään niin pitkälle kuin parveketupakoinnissa mutta kumminkin. Yleensä nää jutut menee niin että otetaan mittari ja mitataan desibelit. Sitä vaan jotkut jutut ottaa korvaan niin kovasti... Esimerkkejä voi kattoo netissä esim. eteläsuomen kerrostalokyttääjät.fi, hauskoja juttuja.
komppaaja
13.03.2008 12:23:27
Tavallaan ryssin homman itse. Ostin alkuun pahamaisen mps-100 setin. Viikonko niillä lätkyttelin kun tulin itse (vaimon pienellä avustuksella) siihen tulokseen ettei sitä möykkää kestä kuuromykkämyyräkään. Tässä vaiheessa myös hallituksen puheenjohtaja kävi ovella heippaamassa että mikäs kone siellä paukkuu ja kilttinä poikana tietty kerroin että sähkörummut. Tämän jälkeen laitoin visan vinkumaan ja värkit vaihtui verkkokalvovehkeisiin. Liian myöhään, koska nyt tarkkailua harrastetaan ilmeisesti kahvikuppi seinää vasten ja sana on kiertänyt marttakerhossa että se päätykämpän outohiiippari soittelee RUMPUJA herranjee pitkin päivää! Mutta joo hammasta purren, olen lauhkea kuin sinivalas!

Ongelmallisia tapauksia. Hiukan off-topicina omakohtaisia kokemuksia opiskeluajoilta: Tutkintoa varten jouduin kerrostalossa eräänä syksynä soittamaan pianoa about 8 t / päivä / joka arkipäivä / 9.00 - 17.00 (eli jolloin oma kämppis oli duunissa ja about 90 % asukkaista oli duunissa) Eikös eka viikon jälkeen käytävässä yläkerran mummo tullut sanomaan, että alakerran naapuri oli vähän ihmetellyt, että mites talossa soi piano noinkin paljon ja vielä joka päivä?

Totesin lakonisesti, että homma kuuluu omaan ammattiopintoihini ja minulla on lain mukainen oikeus aloittaa soittaminen jo klo 7.00 ja jatkaa sitä klo 20.00 asti. Kuitenkin haluan ottaa talon muut asukkaat huomioon ja aloittaa vasta 9 enkä pilata kenenkään iltaa soittamalla klo 17 jälkeen. Mummo meni paniikkiin ja sanoi, että ihan kiva että soitat kaunista musiikkia ja eihän se minua haittaa mutta tuo alakerran naapuri ei ihan tykkää ja joskus olisi kiva kuulla vaikka joululauluja näin joulun alla.

Toinen vielä enemmän offtopic sattui nykyisessä naapurustossa. (Teen päivät työtä kotona musiikin parissa omassa työhuoneessa) Naapurin kersat keksi aloittaa rumpujensoiton vastapäisen talon pihalla joka päivä heti koulusta saavuttuaan. Rummut oli kokoelma peltipurkkeja ja ämpäreitä, jotka olivat etupihalla ja niistä lähti ihan helvetillinen meteli. Ja tietenkin 20 metrin päässä työhuoneen ikkunasta.

No menin antamaan kersoille lähdöt ja naapurin isäntä tuli kovistelemaan, että anna poikien soittaa vaan. Tuollaista luovaa toimintaa luulisi sinunkin kannattavan kun itsekin soitat ja musiikin parissa työskentelet. Ehdotin, että viekää ne ämpärit sinne teidän takapihalle, etteivät mölyä minun ikkunan alla, mutta eikös naapuri todennut, että tuohan on hänen tonttinsa ja pojat soittaa siinä jos niin haluavat.

No minä seuraavana päivänä nohevana menin poikien luokse, pyysin anteeksi ja kysyin, että kiinnostaisiko teitä soittaa ihan oikeaa rumpua noiden ämpäreiden sijaan? Pojat sanoivat että kysyvät isiltä ja tulivat illalla sanomaan, että lupa on tullut. No minä kannoin naapurille sisään toisen Suprani ja kerroin pojille, että tätä rumpua ei sitten saa soittaa ulkona, vaan tätä pitää soittaa sisällä ja annoin vielä kapulatkin lainaan. Isä oli ihan kiluissaan, että pojat pääsee soittaa oikealla rummulla mutta äidillä oli aika hapan ilme, kun tajusi desibelien kasvavan kohta siettämättömään määrään omassa asunnossaan.

No, -jätin rummun sinne ja kävelin omalle pihalle ja pistin tupakakaksi ja aloin laskemaan ja kuuntelemaan helvetillistä pauketta naapuritalosta. Ehdin laskea kahdeksaan kun naapurin iskä tuli asunnosta ulos ja lähti kaljalle lähihuoltsikalle. Tuli vasta kolmen tunnin kuluttua takaisin ja pauke jatkui vaan...

"If you cant win them, join them"
hollmi-5
13.03.2008 12:28:11
No, -jätin rummun sinne ja kävelin omalle pihalle ja pistin tupakakaksi ja aloin laskemaan ja kuuntelemaan helvetillistä pauketta naapuritalosta. Ehdin laskea kahdeksaan kun naapurin iskä tuli asunnosta ulos ja lähti kaljalle lähihuoltsikalle. Tuli vasta kolmen tunnin kuluttua takaisin ja pauke jatkui vaan...

Hyvä veto. Miten soittohommat jatkuivat naapurin pojilla?
komppaaja
13.03.2008 12:38:08
Naapurin isi toi Supran takaisin about kolmen viikon jälkeen...

Eivät ole pojatkaan metelöineet sen jälkeen.
poopi
13.03.2008 14:00:10
Noniin, isännöitsijä kävi kylässä. Vedin paranoidit ja ukko raapi päätään. Käveli kylpyhuoneeseen ja raapi lisää päätään.
Mentiin sitten soittamaan hallituksen puheenjohtajan ovelle että pääseekö kuuntelemaan. Ukko kärvisteli silmissä.
No, olohuoneessa kuului kaukainen vaimea tu tu tu basarista joka oli siis niin vaimea että keittiössä ääni peittyi jääkaapin ääneen!! Eli esim telkkari päällä tuota tuskin huomaa. Tietty jos lukee hiljaisuudessa raamattua kaiket illat niin homma on toinen.
Otin basarista pois vaahtomuovin palan jonka olin laittanut sinne vaimentamaan reboundia. Ääni katosi kokonaan. Ukko kärvisteli lisää.

Pienestä on joidenkin ihmisten rauha kiinni, tähän helvetilliseen mekkaloitiin siis haluttiin hallituksen väliintuloa! Meteliä jopa naapurirakennuksessa!
Oli kyllä herkullista katsoa ukkelin kiemurtelua ja änkytystä! Muahahaa!
hollmi-5
13.03.2008 17:11:25
Noniin, isännöitsijä kävi kylässä. Vedin paranoidit ja ukko raapi päätään. Käveli kylpyhuoneeseen ja raapi lisää päätään.
Mentiin sitten soittamaan hallituksen puheenjohtajan ovelle että pääseekö kuuntelemaan. Ukko kärvisteli silmissä.
No, olohuoneessa kuului kaukainen vaimea tu tu tu basarista joka oli siis niin vaimea että keittiössä ääni peittyi jääkaapin ääneen!! Eli esim telkkari päällä tuota tuskin huomaa. Tietty jos lukee hiljaisuudessa raamattua kaiket illat niin homma on toinen.
Otin basarista pois vaahtomuovin palan jonka olin laittanut sinne vaimentamaan reboundia. Ääni katosi kokonaan. Ukko kärvisteli lisää.

Pienestä on joidenkin ihmisten rauha kiinni, tähän helvetilliseen mekkaloitiin siis haluttiin hallituksen väliintuloa! Meteliä jopa naapurirakennuksessa!

Oikein toimittu. Nämä valittajat vosivat mennä vaikka luostariin hiljaisuuden riittejä harrastamaan.
Youni
13.03.2008 17:29:45
Oikein toimittu. Nämä valittajat vosivat mennä vaikka luostariin hiljaisuuden riittejä harrastamaan.

On muuten ihan totta. Rajansa kaikella, mutta pitäs se kerrostaloon muuttaessaan tietää, mihin suuntaan se äänimaisema muuttuu. Muuttaa sitten muualle, jos ei kestä.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Perro Stupido
13.03.2008 18:59:24
On muuten ihan totta. Rajansa kaikella, mutta pitäs se kerrostaloon muuttaessaan tietää, mihin suuntaan se äänimaisema muuttuu. Muuttaa sitten muualle, jos ei kestä.

Elämisen ääniä saa ja pitää kuulua. Jos minulle tullaan sanomaan (avovaimoa ei lasketa) melusta, vetoan yläkerran mummon koiraan, joka räksyttää päivät pitkät. Se ei tunnu kuitenkaan ketään haittaavaan kun koirat on niin IHQui!1 Tai sillee.. Ääh.
010011000100111101001100
paice60
13.03.2008 19:22:49
Elämisen ääniä saa ja pitää kuulua. Jos minulle tullaan sanomaan (avovaimoa ei lasketa) melusta, vetoan yläkerran mummon koiraan, joka räksyttää päivät pitkät. Se ei tunnu kuitenkaan ketään haittaavaan kun koirat on niin IHQui!1 Tai sillee.. Ääh.

Juuri näin. Asiaa.
Vittu näitä hommia.
Strumbali
14.03.2008 08:31:03
Kuudes ydinvoimala on rakentumassa meidän yläkertaan. Ainakin takomisesta päätellen. Tai ehkä ei, takojakin taitaa olla siellä kolmen ja viiden ikävuoden välillä. Jotain suurta siellä kuitenkin on tekeillä. ;-) Joo, hyvä että hommat ratkeaa asiallisesti. Ettei vain rakenneta suurempaa ja aina vain korkeampaa aitaa naapurien suuntaan. (Paranoidia ei kannattane laulaa kuitenkaan samalla, kun esittää...)
poopi
14.07.2008 21:35:45 (muokattu 14.07.2008 22:13:21)
Joopa joo, maaliskuusta asti hiljaiseloa. Ei valituksia, ei mitään paitsi tänään pärähti käräjäoikeuden haastemieheltä soitto notta hänellä olisi asiaa. Haastemiehellä olisi taloyhtiön hallituksen virallinen valitus toimitettavana. Sinänsä mielenkiintoista toimintaa että viimeksi (ja sen ainoan kerran) kun asiaa puitiin niin ISÄNNÖITSIJÄ kävi asian toteamassa ja homman piti olla selvä. Eipä näyttänyt olevan selvää. Tosin nyt kun kävin kierroksella naapurustossa, myös seinänaapurin luona, niin yhtäkkiä oltiinkin hyvää pataa ja haluttiin asiaan sopua. Tämä siis haastemiehen yhteydenoton jälkeen!!! Ihme vellihousuja! Kysyin että onko se nyt niiiiin mahdoton asia kestää jos joku soittaa verkkokalvoja muutaman kerran viikossa max tunnin kerrallaan. Ei kuulemma haittaa, vaikkakin mikään soitanta ei rivitaloelämiseen hänen mielestään kuulu (asia josta olen hyvinkin erimieltä). Tällä kertaa ilmi tuli tosin sellainen seikka että meillä paiskotaan ovia, siirrellään huonekaluja ja VEDETÄÄN JOHTOKELOJA PITKIN LATTIOITA öisin! Enpä osannut muuta asiaan sano kuin että meillä yleensä nukutaan kun töissäkin pitää käydä...JOHTOKELOJA....
En tiedä miten tästä nyt pitäisi jatkaa, tai ainakin oikeusavustajalle voisi soitella ja kysyä onko kaikki hoidetta täysin kaikkien lakien mukaan. Voiko yksi vainoharhainen hullu oikeasti saada asian vietyä näin pitkälle? Haastemies? Mikä on muiden hallituksen jäsenten motiivi asiassa? Saada "boheemi nuoripari" ulos kunnollisten ihmisten ns. arvokiinteistöstä? Ai niin, ja fillarinkumejakin olen käynyt puhkomassa... 3 kertaa.. ja oliko todisteita.. no totta vitussa! Kuva puhkotusta pyöränkumista..,. en tosin nähnyt itseäni kuvassa veitsi kädessä...

EDIT. Joo, ei tästä kirjoituksesta tainut järin järkevä tulla, lirpan kiihtyneessä tilassa tällä hetkellä.. Hyvä että asioista puhutaan!!! niin-i, VITTU HAASTEMIES, PÄIVÄÄ!
Jupi57
14.07.2008 22:13:56

Voiko yksi vainoharhainen hullu oikeasti saada asian vietyä näin pitkälle?

Voi!
Siksi kannattaa AINA neuvotella...
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
poopi
14.07.2008 22:26:59
Voi!
Siksi kannattaa AINA neuvotella...

Ei ole hirveästi annettu mahdollisuutta neuvotella, tai pikemminkin en ole tiennyt että edes pitäisi neuvotella. Kaikki on puuhailtu pitkälti hiljaa selän takana, Ainoat yhteydenotot ovat olleet kerta isännöitsijältä ja kerta haastemieheltä.
hollmi-5
14.07.2008 22:30:33
Joopa joo, maaliskuusta asti hiljaiseloa. Ei valituksia, ei mitään paitsi tänään pärähti käräjäoikeuden haastemieheltä soitto notta hänellä olisi asiaa....Joo, ei tästä kirjoituksesta tainut järin järkevä tulla, lirpan kiihtyneessä tilassa tällä hetkellä.. Hyvä että asioista puhutaan!!! niin-i, VITTU HAASTEMIES, PÄIVÄÄ!

Katso homma loppuun asti. Jos tuo valittaja on oikeassa, pitäisi taloyhtiössä asua pelkkiä ruumiita. Ne ei pidä elämisen ääniä.
eino mutku
14.07.2008 23:38:24
Ei ole hirveästi annettu mahdollisuutta neuvotella, tai pikemminkin en ole tiennyt että edes pitäisi neuvotella. Kaikki on puuhailtu pitkälti hiljaa selän takana, Ainoat yhteydenotot ovat olleet kerta isännöitsijältä ja kerta haastemieheltä.

Kyllä Karpolla olisi taas asiaa, voi hyvää päivää. Älä lannistu, kyllä kai tässä maassa vielä maalaisjärki on niukasti voitolla.

Melkein lähtisin pelaamaan julkisuuskortilla, otat yhteyttä hallitukseen ja kerrot, että tuot asian julkisuuteen erittäin laajasti, ja jos nämä muutkin hallituksen/taloyhtiön jäsenet kuin tämä yksi murheenkryyni haluavat menettää kasvonsa+asua taloyhtiössä josta kukaan ei halua enää ostaa asuntoa=menettää rahaa, niin so be it.

Ja jos sekään ei auta, iltapäivälehtiä, paikallislehtiä yms. varmaan kiinnostaa tälläinen myöskin. ja onhan se media tämäkin, kerätään vaikka porukalla adressi ja lähetetään eduskuntaan. Kai sieltä joku rumpali löytyy, vaikka Reiska Laine ei siellä enää istukaan...

Ja kai näistä löytyy ennakkotapauksia, onhan noita kyttääjiä varmaan ollut muillekin harmiksi...
kalamies#23 >-)))> joo justiinsa joo
moderndrummer88
14.07.2008 23:41:28
Noita kyllä piisaa... Kaveri savustettiin ulos omasta kämpästään tuossa syksyllä muutamassa viikossa. Eka tutustumiskerta oli naapuriin kun kaveri kulki rappukäytävässä, niin naapurin ukko tulee siihen ja toteaa kylmän viileästi "Tänne ei somaleita eikä opiskelijoita haluta!", sitten alkoi tulla varoituksia ajoilta jolloin tyyppi ei edes ole ollut kämpillänsä...
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Strumbali
15.07.2008 08:22:56
Haastemiehellä olisi taloyhtiön hallituksen virallinen valitus toimitettavana. Luulisi, että tästä on ollut taloyhtiön kokous, missä valituksesta on päätetty. Ihmettelenpä, että kaikkia asianosaisia ei ole kokoukseen kutsuttu. Tai onko tuosta kokouksesta olemassa pöytäkirjoja. En väitä tuntevani tätä alaa, mutta tämmöisiä tuli mieleen. (Vai onko hallitus = yksi henkilö.)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)