Aihe: Uutta bassojen kimppatilausta Koreasta, anyone..
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14 15 16
PnukBassist
12.03.2008 10:24:55 (muokattu 12.03.2008 10:26:22)

Pojilla meni puheet jo verotuksen puolelle, itse olen vielä noissa kulutusfiiliksissä.

-Jos maitoa ostan, se on luomua.Näin kasvissyöjänä kannatan luomua muutenkin, ostan aina kun löytyy ja on varaa.
-Kaikki vihannekset yms. kasvikset vähintään siis suomalaista, hedelmät reilua kauppaa jos vain mahdollista.
-Meillä kierrätetään kaikki mitä voidaan biojätteestä tölkkeihin jne.
-Harrastuksiin kuuluu dyykkaus (uskomattoman hauskaa muuten :) jäänyt tosin tänä talvena vähän vähemmälle)
-Ei ole ajokorttia.
-Käytettynä pyrin ostamaan mahdollisimman paljon niin soittimia, elektroniikkaa kuin vaatteitakin.
-Lisäksi en käytä ylikansallisten firmojen kuten Nestlen, Coca-Colan, Unileverin tai General Electricin tuotteita ainakaan kovin mielelläni ja pyrin olemaan käyttämättä laisinkaan.
-Kenkinä reilunkaupan tossut, enkä yleensä osta mitään missä on aitoa nahkaa.
-Niin ja meillähän on vielä ekosähkökin.

Tämmöstä tähän väliin.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
hollstro
12.03.2008 10:39:17

Näin etenkin siitä syystä, että noita liberaaleja markkinatalouden ehdoilla toimivia demokratioita on nyt suurin osa valtioista maailmassa. Tällaisia hyvinvointiyhteiskuntia on nää muutama hassu pohjoismaa. Jos tää nyt muutetaan toiseksi Amerikaksi tai Eestiksi niin niillä jotka arvostaa tätä nykyistä mallia ei ole kohta paikkaa minne mennä.

Näinhän se on, mutta miten kauan näillä Skandinavian ja läntisen Euroopan onneloilla on varaa nykyiseen yhteiskuntamalliin? Maapalloistuminen etenee helvetillistä kyytiä ja ne jotka näkevät tämän kehityksen sisältäpäin, eivätkä pelkästään lue siitä maakuntalehtien, joka Hesarikin on, sivuilta ymmrätävät että viimeisiä teollisen tuotannon työpäikkoja kärrätään kovaa vauhtia pois länsimaista.

Nyt Suomessa nauttivat alhaista verotusta pienituloiset ja pääomatuloilla eläjät, tuilla toimeentulevat nauttivat nolla- tai negatiivisesta verotuksesta. Tähän pienehköillä veroilla siunattujen etuoikeutettujen luokkaan on jo kauan kuuluneet mm. lakimiehet jotka ovat älynneet perustaa lakiasiaintoimiston jonka osakkaita he ovat. Sama kehitys on käynnistymässä lääkäreiden ammattryhmässä. Fiksuin porukka ymmärtää että 28% veroaste (miinus hankintaolettama pääomatuloista) on maksimi mitä tarvitsee maksaa.

Progressiivinen verotus on jäänne sosialismista ja mun mielestä siitä pitää pyrkiä eroon tai ainakin maltillistaa ennen kuin suurien verojen maksajat tekevät sen itse. Korkeimman veroasteen verotuotot eivät ole kovin suuri osuus verotuloista ja ne ohjaavat rahan käyttöä kansan tulon kehittymisen kannalta tehottomiin kohteisiin, eli niihin joita valtion ja kuntien budjeteilla rahoitetaan, sen sijaan että tulonsaajat vosivat itse päättä miten rahansa käyttävät. 41% verotuloista ketyy palveluiden ja tavaroiden arvonlisäveroista ja 59 siis tuloverotuuksesta. Miltei arvonlisäveroa vastaava summa kertyy työntekijöiden - ja antajien sosiaaliturvamaksuista ja nämä eivät ole veroprogression alaisia veroja, vaan "maksuja". Alle 1 % suomalaisista palkansaajista (joita siis on vain reilu puolet väestöstä) tienaa yli 100 000 €. Veroprogression ainut peruste on kateus. Kansantaloudellisella merkityksellä sitä ei voi perustella.

Älkää ymärtäkö väärin: kuintien ja valtion palvelut ja esim. maanviljelys ovat osa toimivaa yhteiskuntaa ja niitä tarvitaan siinä missä perustuotantoakin. Tämä on toimivat yhteiskuntajärjestelmän perusta. Riistokapitalismi ei johda hyvään lopputuplokseen, mutta sen sijaan että epäkohdissa aina painotetaan heikompiosaisten oikeuksia, pitää ymmärtää myös omillaan ja jopa paremmin toimeentulevien oikeuksia.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
hollstro
12.03.2008 10:39:18 (muokattu 12.03.2008 10:39:36)

tuplat...
efunkelist
12.03.2008 10:49:22

Kun taas minusta tuntuu että nämä halpahommelit ja kimppakivat generoi vaan lisää sitä kulutusta, joka kuormittaa ympäristöä.
Allekirjoittaneella tämä alempi hinta mahdollisti vain tavoitteen nopeamman saavuttamisen. Ihan samanlaisia tuotteita oisin ostanu sillä 500 hinnalla pitemmällä juoksulla kuitenkin. Ainoa ero tämänhetkiseen olisi ollut vain se että olisin elättänyt sillä hitusen suomalaista soitinmyyjää ja hänen maahantuojaansa ja että kukaan ei kritisoisi ostostani.

Halpiksista huomautettakoon että multa löytyy myös halpa tokai-basso joka on vielä laaduttomampi kuin wolffini mutta silti yhä arkisessa käytössä ja ihan hyvin soi, ei sitten mitään valittamista.

Pitää ostaa kaikkea mahdollista roinaa nurkat täyteen kun kerran saa halavalla. Se se vasta sitä kehityksen suuntaa pitkässä juoksussa suuntaakin.
Mä en osta siksi että on halpaa vaan siksi että tarvitsen. Alempi hinta nyt vain nopeutti henkilökohtaista kehitystäni.

Jos tosta mun neck-through-wolffista kaula menee ajan mittaan killiin niin se on sitten voi voi eikä sille voi mitään mutta jos se pysyy soitettavan suorassa niin sitten olen kyllä isosti voittaja tässä diilissä. Ja noh, jos siitä tulee korjaamattoman epävireinen niin ei se tunkiolle mene. Nätti kuin mikä, ripustan seinälle! Kaiken kaikkiaan rahansa arvoinen moninkertaisesti tämä basso!

Tähän väliin pitää mainita että erinomaista kritiikkiä täällä on esitetty, mutta haluan vain siksi väittää vastaan että ihan oikeasti halpa voi olla myös hyvää oikein käytettynä. Pitäisikö sellaista ihmistä sanoa pihiksi vai ekologiseksi joka käyttää kertakäyttöastioita pitkän aikaa tiskaten ne välillä?

Ja mitä laadukkuuteen tulee niin kyllä minusta nää wolffit on laadukkaita. Vaatii toki pientä laittoa mutta uskon että nämä ovat kestäviä kulutustuotteita. Harmi kyllä että se herättää hienoista katkeruutta joissakin. Kyllä minäkin olen katkera siitä että eräs basistikaverini myi ebs-putkisärönsä ja osti tilalle behringerin ja on siihen tyytyväinen. Minä en olisi behkuun tyytyväinen.

MINULLE nämä kimppawolffit ovat ERINOMAINEN juttu. Ihan kaikilla mittareilla katsoen: taloudellisesti, ekologisesti, huvillisesti, käytännöllisesti. Eikä omatuntoani nakerra tippaakaan koska muilla elämänalueilla olen niin *köh köh* esimerkillinen että sallin tämän moraalittoman globaalisen kapitalistisen hyödyntämisen itselleni.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Teijo K.
12.03.2008 10:49:25

Näinhän se on, mutta miten kauan näillä Skandinavian ja läntisen Euroopan onneloilla on varaa nykyiseen yhteiskuntamalliin? Maapalloistuminen etenee helvetillistä kyytiä ja ne jotka näkevät tämän kehityksen sisältäpäin, eivätkä pelkästään lue siitä maakuntalehtien, joka Hesarikin on, sivuilta ymmrätävät että viimeisiä teollisen tuotannon työpäikkoja kärrätään kovaa vauhtia pois länsimaista.

Mä olen nyt tässä haastatellut muutamaa kehitystä sisältäpäin näkevää tässä muutaman aikaa ja vähän erilaisen kuvan olen sen perusteella saanut. No mehän kaikki tiedetään minkä firman kautta sä tarkastelet tätä asiaa ja ehkä se on sitten lähdössä Suomesta.
efunkelist
12.03.2008 10:57:26

Että onko se nyt vaikka wolffi hyvä vai huono ostos paljastuu vasta tonne 2015 mennessä. Ei sitä nyt kukaan voi vielä tietää.

Tiedänpäs. Mä olen jo tyytyväinen satsaamaani rahaan. Vuonna 2015 paljastuu vasta että onko tää ollu ihan timanttinen hankinta! Mutta silloinkin toi on yhä hintansa väärti, se palvelee mua soittimena niin kauan kuin se soitettavissa on ja sen jälkeen se on komea sisustus-ornamentti.

Vaikka menisi halki koko mitalta.
Teijo K.
12.03.2008 11:01:50 (muokattu 12.03.2008 11:12:31)

Tiedänpäs. Mä olen jo tyytyväinen satsaamaani rahaan. Vuonna 2015 paljastuu vasta että onko tää ollu ihan timanttinen hankinta! Mutta silloinkin toi on yhä hintansa väärti, se palvelee mua soittimena niin kauan kuin se soitettavissa on ja sen jälkeen se on komea sisustus-ornamentti.

Vaikka menisi halki koko mitalta.

No okei, vaihda siihen ostoksen tilalle "soitin". Saivarrellaan nyt sitten jos mieli niin tekee.

Ja en tosiaankaan ole kritisoimassa sitä ostosta, mitä säkin tässä taas yrität kaivaa väkisin esille kun pitkästä kirjoituksesta amputoit esille ehkä sen koko litanian heikoimman yksittäisen lauseen.

Ja kun tälle linjalle kerran halusit lähteä, niin mä kommentoin lähinnä sun lausetta "Mä soitan tolla Korean ritsalla todennäköisesti lopun ikääni". Toi seinäkoristeaspekti sulla tuli vasta myöhemmin esille. Jos se pointti olisi ollut esillä jo aiemmin niin en olisi varmaan sanonut mitään tähän kohtaan. Mulle ei vaan ole mitenkään itsestäänselvää että ostellaan soittimia koristeiksi.
hollstro
12.03.2008 11:12:33

Mä olen nyt tässä haastatellut muutamaa kehitystä sisältäpäin näkevää tässä muutaman aikaa ja vähän erilaisen kuvan olen sen perusteella saanut. No mehän kaikki tiedetään minkä firman kautta sä tarkastelet tätä asiaa ja ehkä se on sitten lähdössä Suomesta.

No minkä firman sisältä uskot mun tarkastelevan tilannetta?
Teijo K.
12.03.2008 11:15:23

Musta on parempi ettei mainita mitään nimiä nyt, koska mä en kuitenkaan saa kertoa omista lähteistäni mitään tarkempaa.
efunkelist
12.03.2008 11:22:45

Mulle ei vaan ole mitenkään itsestäänselvää että ostellaan soittimia koristeiksi.

Ei mullekaan, yhtään soitinta ei ole vielä pelkäksi koristeeksi päätyny. Mutta sanotaan sitten niin että TOIVON voivani soittaa wolfia lopun ikääni ettei se jäisi pelkäksi koristeeksi. Samoin toivon että soitan tuota mun aitoa kallista kalifornialaista fendä-stratoa lopun ikäni. Ei se kyllä oikeasti ole yhtään sen kummempi instrumentti kuin mun halpiksetkaan, orgaanista puuta sekin on ja katotaan sitte viiden vuoden päästä oliko se kannattava ostos. Silloin sillä on ikää noin 12 vuotta.

Myönnän että sorruin poimimaan yhden argumentin poimittavaksi mutta olenhan itsekin tällä hankinnallani ehkä poikkeama kimppatilauksessa. Joku tilasi bassonsa ehkä leluksi ja halpana heräteostoksena mutta mulle tää oli ihan harkittu juttu ja oiva tilaisuus johon tarttua. Puolen tonnin soittimet kun on ollu kiikarissa muutenki.

Tottakai mä ostaisin suomalaisilta soitinrakentajilta kitarani JOS ois varaa. Mutta kun ei vaan kertakaikkiaan ole, niin pitäisikö olla sitten kokonaan ilman kun idästä halvalla tilaaminen on niin paha asia? Siihen mennessä kun mulla ois varaa kiinnittää pari tonnia soittimeen parin sadan sijaan ois jo suomalainen soitinrakentaja lopettanu toimintansa kannattamattomana - eikä se varmasti johtuisi siitä että jotku tilailee kaukoidästä soittimia, vaan ihan vain siksi että suomessa ei ole kovin kannattavaa rakentaa ja myydä soittimia. Ainakaan elinkeinona. Harrastajarakentajat ovat asia erikseen mutta heitähän en tunne koska he ovat harrastajia eivätkä laajasi markkinoi harrastustaan enkä siksi voi heitä käyttää...
efunkelist
12.03.2008 11:24:03

Ja onko silläkään nyt oikeastaan tämän keskustelun kannalta väliä...
hollstro
12.03.2008 11:24:23 (muokattu 12.03.2008 11:30:19)

Ja onko silläkään nyt oikeastaan tämän keskustelun kannalta väliä...

Ei ole. joten (edit Teijon) kommentti on asiaton. Keskustelen omalla nimellä ja omien ideoiden pohjalta, en suinkaan työnantajani edustajana.
hollstro
12.03.2008 11:30:41

Ei siinä mielessä että epäsuorasti yritän korjata tätä dadaamista takaisin alkuperäiseen puheenaiheeseen ;)

Sori, tarkoitin Teijoa.
efunkelist
12.03.2008 11:33:24

jep. itsekin edustan vain itseäni.
ja paukutan tän kimppatilaustoiminnan kannattavuuden puolesta omalle kohdalleni. olen aivan varma että mukana on heppoisemminkin perustein kimppatilaajia.

alunperinhän homma lähti siitä että "vasurikitaroita sai oikeakätisten valikoimalla oikeakätisten hintaan" - tässä on nyt sattumalta oikeakätiset hyötyneet myös :)
Teijo K.
12.03.2008 11:36:10

Ei ole. joten (edit Teijon) kommentti on asiaton. Keskustelen omalla nimellä ja omien ideoiden pohjalta, en suinkaan työnantajani edustajana.

Musta sä annoit ymmärtää, että sulla on sellaista sisäpiirin tietoa työpaikkasi ansiosta mitä muilla ei ole, ja muut on "Hesarin varassa". Jos sä oikeasti haluat keskustella omalla nimellä omien ideoitten pohjalta niin ehkä tuonsuuntaiset vihjailut kannattaisi sitten jättää pois. Musta nimittäin näytti siltä että sä nimenomaan käytit asemaasi hyväksi tuossa kohtaa.

Jos toi keskustelun suunta on susta huono, niin mulle käy hyvin että unohdetaan se ja siirrytään takaisin keskustelemaan asiasta omalla nimellä ja omien ideoitten pohjalta.
efunkelist
12.03.2008 11:37:15

...siis kannattaisihan gibsoneitakin tilata kimpassa jos niitä vain saisi! hinta tippuisi sen 50% kun ei maksettaisi niitä välikäsipalkkioita

nyt tilattiinkin halpamerkkiä koska se on tämän kuluttajaryhmän käyttöluokka. ei köyhät autoilijat bemareilla aja vaikka ne on laadukkaampia kuin opel.
hollstro
12.03.2008 11:38:48 (muokattu 12.03.2008 11:39:22)

jep. itsekin edustan vain itseäni.
ja paukutan tän kimppatilaustoiminnan kannattavuuden puolesta omalle kohdalleni. olen aivan varma että mukana on heppoisemminkin perustein kimppatilaajia.

alunperinhän homma lähti siitä että "vasurikitaroita sai oikeakätisten valikoimalla oikeakätisten hintaan" - tässä on nyt sattumalta oikeakätiset hyötyneet myös :)

Mun mielestä tämä kimppatilaushomma on ihan OK. Onpahan vaihtoehtoinen tapa hankkia soittimia ja jos homma menee vielä hienosti ja ostajat on tyytyväisiä niin eihän se ole keltään pois. Kyllä miekin hommaisin suoraan esim. Fenderin CS-soittimen suoraan pajalta ilman tukkuportaan ja jälleenmyyjien katetta jos se olisi mahdollista.
hollmi-5
12.03.2008 11:41:33
...siis kannattaisihan gibsoneitakin tilata kimpassa jos niitä vain saisi! hinta tippuisi sen 50% kun ei maksettaisi niitä välikäsipalkkioita

nyt tilattiinkin halpamerkkiä koska se on tämän kuluttajaryhmän käyttöluokka. ei köyhät autoilijat bemareilla aja vaikka ne on laadukkaampia kuin opel.

Pitäisiköhän perustaa Tata Nano-huone. Joka jätkälle tämä maapallon halvin auto. Ilman välikäsiä saisi ehkä alle kahden tonnin. Ja vaikka ei tarvitsisikikaan, niin olisipahan varalla jo sitten odottelemassa. Ajeltais happinaamarit päässä niillä, kun kiinalaiset ja intialaiset ovat syrjäyttäneet niillä miljoonilla Nanoillaan ilmasta hapen.

Myö kuollaan kohta kaikki, kun te basistit menitte niitä korealaisia kimpassa tilailemaan ;-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
Teijo K.
12.03.2008 11:41:54

Mähän pitäisin tota lähes yhtä arveluttavana kuin wolffitilausta. Ainoa mikä ton Gibsonhomman puolesta puhuisi on Gibsonin todennäköisesti helpommin ja paremmin toimiva takuusysteemi. Musta on myös arveluttavaa tilata soittimia mistä vaan, vaikka toomanniltakin. Tai se tapa mikä jossain suomalaisissa soitinkaupoissa on, että jos haluat testailla vähänkään oudompaa soitinta niin joudut sitoutumaan ei pelkästään sen merkkisen soittimen ostamiseen ilman testaamista vaan hyvin usein sen nimenomaisen sattumalta saamasi yksilön ostamiseen. Muuten ei tilata edes testiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)