Aihe: VOXin AD60VT, AD50VT, AD100VT - pari kysymystä..
1
Vilhelmus
12.03.2008 09:22:43

Mihin hintaan AD60VT:eitä myydään ja missä?? entäs AD120VT?

Pientä oma-aloitteisuutta kehiin, hei. EM Nordic tuo maahan, joten niissä liikkeissä, jotka sitä edustavat. Meinasin katsoa tässä Thomannin sivuilta äkkiä suuntaa-antavan hinnan, mutta siinä samalla huomasinkin ettei noita mainittuja malleja tehdä enää? Ei Voxin sivuillakaan noita enää näkynyt.

Mites toi halvempi AD50VT (jossa vähemmän säätövaraa), onko sen kanssa mahdollista että joutuu katumaan rumpalin suhteen myöhemmin kun tehot ei riitä, ja hautautuu rumpujen alle. ollaan soiteltu "klassista rokkia" kuten led zeppeliniä, beatlesiä, creamiä, melodisempaa iisimpää rokkia, tai nykyaikasta kuten red hot chili peppersiä, ja jopa vedetty joskus cover mr. brownstonesta. jotain edellisen tyylistä musaa ollaan soiteltu, ja rummunsoitto joskus aika lujaa. kysymys kuuluu tarviiko sitä AD100VT.tä ostaa varmuuden vuoksi? (siinä ois sitten enemmän vielä kantamista)

Noissa uudemmista sarjoista (siis kromiverkolla) puuttuu säröpedaalimallinnukset, mikä oli itellä ainakin todella olennainen osa Valvetronix-soundeja. Perhana.

Mutta vastatakseni kysymykseen, varmaksi tuota ei osaa sanoa. Saatetaan liikkua rajoilla, mikäli tarvit todella kovaa tulevaa aivan puhdasta soundia, mutta säröosastolla ainakin oma 60VT tuuttaa niin paljon ääntä, että kakkoseksi jäämisestä ei oo todellakaan pelkoa, jos kamat sijoitellaan järkevästi jne.

vahvistin tulis ensisijaisesti pienempiin keikkatarkoituksiin (ja isommillahan keikoilla todennäköisesti mikitetään), ja mahdollisesti tulevaisuudessa myös bänditreenikäyttöön - tällä hetkellä on treenikämpällä toisen henkilön vahvistin käytettävissä (60-wattinen marshallin TSL602, joka rupee kiertämään liikaa joskus kun lähtee kilpailemaan rumpalin kanssa, mutta yleisesti ottaen sopii riittävästi soittamillamme volyymeillä).

Ei se kierto ole niinkään vahvarista kiinni, enemmän kitaramikeistä, säädöistä ja soittajan sijainnista. Jos hommaa ei saa millään kuriin, rumpali taitaa vetää jo vähän turhan kovaa olosuhteisiin nähden.

Jos ei tarvii niin paljon kikkailuvaraa, nii siinä mielessä toi AD50VT tai (mahdollisesti) AD100VT ois parempi ja halvempi vaihtoehto kuin AD60 tai AD120, vai??

No varmaan, heh. Mun mielestä kyllä ne säröspedumallinnokset on hintansa arvoinen juttu noissa jälkeenmainituisssa. Mutta tosiaan ilmeisesti niitä ei enää tehdä?
Jäätävä mänkkinen.
Aki
12.03.2008 11:26:04

Mihin hintaan AD60VT:eitä myydään ja missä?? entäs AD120VT?

Mun AD60VTX + VC12 torilla hintaan 750€. Ei tosiaan tehdä enää 60/120-sarjalaisia.

Mites toi halvempi AD50VT (jossa vähemmän säätövaraa)

Jos mikään yhden elementin combo riittää käyttöösi, uskoisin että AD50VT riittää kyllä myös. Joillakin tosin on vähän erilaiset vaatimukset, eli esim kitaran bassotaajuudet tarttee lepattaa vähintään yhtä lujaa kuin bassari subbarissa.

Eli jos ei teho riitä niin ei mielestäni ole AD50VT:n syy.

Jos ei tarvii niin paljon kikkailuvaraa, nii siinä mielessä toi AD50VT

Tossa edesmenneessä 60/120-sarjassa on tuohon uuteen 15/30/50/100-sarjaan nähden niin paljon muutakin eroa ettei mielestäni "kikkailuvaraa" voi millään pitää ainoana perusteena. Ne on ihan suoranakin aika erisoundisia laitteita, johtuen rakenteesta sekä kaiutinelementistä.

AD30VT on ehkä maailman paras kotisoittelucombo, kun presettien tallennustarvetta ei kotona tuppaa olla. Coverkeikalle en ikinä lähtisi AD50VT:n kanssa, ominaisuudet ei riitä lähimainkaan. AD60VTX on ollut erityisen mainio laite juuri coverhommissa, ja uusi ToneLab-systeemini hoitaa homman jotakuinkin yhtä hyvin.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Roksennus
12.03.2008 12:37:41
Pakko kai itsekin mainostaa =) Torilla olis mun ilmoitus: ad120vt ja VC-12 lauta, 800e. Ostaosta!
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
Antti1
12.03.2008 16:20:15
Mä oon hiukan eri mieltä Akin kanssa AD50VT:n ominaisuuksien riittämisestä coverhommiinkin. Parilla erilaisella kitaralla ja kolmella eri soundilla saa kyllä ihan riittävästi soundipalettia melkein mihin vaan. Loput hoituu sitten volapotikalla ja tatsia muuttamalla.

Äänenvoimakkuus riittää 50W mallissa ihan varmasti, tai sitten jotain on loppubändissä/kamojen asettelussa erittäin pahasti päin persettä. Tolla ollaan soiteltu monet metallibändin treenit kellarissa, eikä ikinä oo tarvinnu miettiä riittävyyttä.

Ja mä kans: mulla saattaisi olla hetkosen päästä tuollainen AD50VT myynnissä, kunhan oon saanut hoidettua yhden keikan ensin pois alta.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
sepisti
12.03.2008 23:15:42 (muokattu 12.03.2008 23:16:01)
Joo komppia Antille. En muutenkaan ymmärrä puheita siitä, että koveri hommiin tarvitaan 100 eri presettiä ja kaikki pitää tietysti pystyä tallentamaan.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Aki
16.03.2008 12:34:40

Parilla erilaisella kitaralla ja kolmella eri soundilla saa kyllä ihan riittävästi soundipalettia melkein mihin vaan. Loput hoituu sitten volapotikalla ja tatsia muuttamalla.

Tää on tietysti ihan kiinni siitä mimmosia koverikeikkoja vetää, ja millä tarkkuudella soundit haluaa toisintaa. Jos olisi esim gunnaricoveribändi, niin siihenhän ei tarttis kuin yhden soundin. Mutta jos pitää soittaa "Etsit muijaa seuraavaa"-tremolosäätöä, "1972"-soolokaikua, "Child is my name"-utua, "Unihiekkaa"-tremoloa, "Living on a prayer"-puhelua, "Final countdown"-tilua, jne jne, niin kyllä siinä omat soundit jokaiselle tarttee. Ja joikainen biisi tarttee ainakin sen 2 soundia.

Monet tekee coverikeikkaa ihan kliinillä ja säröllä myös em biiseissä, mutta kyllä se aika kököltä kuulostaa kun biisin "ne jutut" jää tulematta. Mutta, kuten sanoin, tää pätee vain mun coverbändeihin.

Ps. Kova jätkä oot jos volapotikalla soitat ton "Etsit muijaa seuraavaa"-intron tremolon.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Antti1
16.03.2008 18:31:22
Ps. Kova jätkä oot jos volapotikalla soitat ton "Etsit muijaa seuraavaa"-intron tremolon.

Tästä tulikin mieleen, että pitäisköhän viritellä sellaisella lukkiutumattomalla kytkimellä jonkinlainen tappokytkin. Vois tehdä jotain häröilyjä sellaisella vähän morellon tapaan. On ainakin tap tempo siinä tremolossa. :)

Joo mutta niin, sulla on nähtävästi vähän erilainen lähtökohta covereihin. Mä pyrin tekemään uusia sovituksia yms. Sitten kaikki tribuutit yms. on aivan eri juttu, niissä vedetäänkin 1:1.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)