Aihe: Kitaralaukun tekeminen itse
1
ibanezman
11.03.2008 18:08:29
Ajattelin tehdä itse kitaralaukun, mutta en ole löytänyt minkäänlaisia ohjeita sellaisen tekemiseen.
Onko joku tehyt tai tietääkö joku mistä voisi saada jonkinlaisia ohjeita?
haggi goira
11.03.2008 18:11:14
Ajattelin tehdä itse kitaralaukun, mutta en ole löytänyt minkäänlaisia ohjeita sellaisen tekemiseen.
Onko joku tehyt tai tietääkö joku mistä voisi saada jonkinlaisia ohjeita?

väärä keskustelualue
DaKiller
11.03.2008 18:12:21

väärä keskustelualue

Väärä vastaus.
oiva tumpeloinen
11.03.2008 18:26:38
noo tee vaikka vanerista jaa sitte vinyyli päällyste ja sisäle jotai pehmukettaaaa jaa sitte saranat siihe vois laittaa

Noilla ohjeilla pääseekin jo pitkälle. =)

Vanerista ja alumiiniprofiilista saa varmasti helpoiten kestävimmän laukun. Jos rakentamisella on kuitenkin tarkoitus säästää rahaa, tuo ei ole halvin tapa. Jos ei flight casea kaipaa, vaan ihan peruslaukku riittää, niin en lähtisi rakentelemaan. Pelkät osat maksaa enemmän kuin mihin rahaan saa kovia laukkuja.
Antti1
11.03.2008 18:28:03
Juurikin näin. Itse ei kannata tehdä, kuin ultimaattista laatua. Kaiken muun kiinalaiset tekevät halvemmalla.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
WinterMad
11.03.2008 18:33:09 (muokattu 11.03.2008 18:40:36)
Mä tein Boss GT-6:lle kotelon vesivanerista itse. Tuli älyttömän jämäkkä, mutta varjopuolena sitten se tajuton paino.
Mitään huonoa tuosta en keksi muuta kuin paino ja onnettomat saranat (Bilteman pianosaranat), mutta on nekin jo kohta vuoden kestäneet ja ainahan voit ostaa paremmat.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
kondensaattori
11.03.2008 18:44:27
Koulussa oli mulla rojektina kitaralaukku, joka toosin jäi kesken. Tein kitaran muodot laukkuun uretaanilla. Eli kitara elmukelmuun ja uretaanivaahtoa perään. Melko hyvin onnistui, vaikka tulikin aika tiukka.
DaKiller
11.03.2008 19:44:52

Koulussa oli mulla rojektina kitaralaukku, joka toosin jäi kesken. Tein kitaran muodot laukkuun uretaanilla. Eli kitara elmukelmuun ja uretaanivaahtoa perään. Melko hyvin onnistui, vaikka tulikin aika tiukka.

Ei varmaan hassumpi konsti. Laita niksipirkkaan. Elmukelmun vain vaihdat vanhoihin sukkahousuihin.
Sensonic
11.03.2008 20:20:29
Juurikin näin. Itse ei kannata tehdä, kuin ultimaattista laatua. Kaiken muun kiinalaiset tekevät halvemmalla.

Totta. Kiinasta suoraan tuotujen kitarakoteloiden hinta pyörii 24-30 eurossa / kpl. Toki niitä täytyy sitten tuoda hieman enemmän kuin vain yksi kappale, valmistusaika on noin yksi kuukausi ja laivarahti ottaa sitten vielä 5-6 viikkoa.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
Umas
12.03.2008 10:41:11

Minulla myös keskeneräinen hautausarkun muotoinen laukka. Kahva puuttuu, mutta ei se sellasta tartte kun on vitun painava muutenkin. Ehkä sitten jos ostan yli tonnin kitaran niin ehkä se tarttis noin järeen laukun =P Vanerista ei kannata tehdä.
"En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)