Aihe: Sibelius-lukio VAIKO Pop-Jazz -konservatorio ?
1 2 3 4
ann4
03.03.2008 09:15:53
Kysyn vielä ,että jos haen myöskin tokana vuonna Sibikseen ( jos en vaikkka 1. päässyt ) niin miten ne pisteet otetaan ?
Ysin todistuksestako??

Ja tiedättekö yhtäään tapausta, joka ois päässy tokana vuonna. Onko muka ikinä ollut paikkaa ?
Margarita
04.03.2008 01:38:10
Kysyn vielä ,että jos haen myöskin tokana vuonna Sibikseen ( jos en vaikkka 1. päässyt ) niin miten ne pisteet otetaan ?
Ysin todistuksestako??

Ja tiedättekö yhtäään tapausta, joka ois päässy tokana vuonna. Onko muka ikinä ollut paikkaa ?

Tuota kannattaisi varmaan kysyä suoraan koululta. Itselläni oli todella kivaa Sibiksessä, vaikka musiikinopetus ei välttämättä huippuluokkaa ole, ainakaan kautta linjan. Parasta olivat luokkatoverit ja tekemisen meininki. Suosittelen, ehdottomasti!
Tsikira
04.03.2008 11:12:21 (muokattu 04.03.2008 11:16:27)
"Ja tiedättekö yhtäään tapausta, joka ois päässy tokana vuonna. Onko muka ikinä ollut paikkaa ?"

Toi onkin hyvä kysymys. Itse en ainakaan tiedä vastausta.
Mutta Sibeliuslukiosta haluan sen verran sanoa, että en usko mahdottomuudeksi
päästä sinne heti sisään.
Niinkuin tässä ketjussa on moneen kertaan todettu, se on lukio, jossa päättötodistuksen merkitys on noin puolet kokonaispisteistä.
Eli siinä mielessä todistus vaikuttaa paljon.
Sibeliuslukion taso ei kuitenkaan ole niin päätä huimaava, että pääsykokeita
pitäisi suuremmin pelätä.
Se on suosittu lukio, jonne moni hakee, koska ei tiedä muutakaan, joka taas
puolestaan nostaa tasoa hieman, mutta loppujen lopuksi tason määräävät vain hakijat itse.
Ei sinne mitään valmiita muusikoita hae. Vaikka on siella varmaan muutama lapsinero, mutta ne on luku erikseen. (ja useimmiten ärsyttäviä pätijöitä ;)
Pääsykokeissa pyritään vain pudottamaan ne pahimmat hevarit ja
muut, jotka itsekin tietää että ne soittaa siksi että se on siistiä
olla tilukitaristi tai tuplabasarirumpali.
Mielestäni tärkeintä on, että on aidosti kiinnostunut musiikista ja soittamisesta.
Se myös huomataan pääsykokeissa. Siellä halutaan että hakijalla on jotain sanottavaa tai annettavaa itsestään. Ja mahdollisuuksia kehittyä. Tai ainakin se on vähintään samanarvoista kuin mieletön soittotaito ja virheetön tekniikka. (mielestäni sisältö on tärkeämpää)
Tietysti toisinaan sinnekin tehdään huonoja valintoja.

Muita musalukioita PK-seudulla on mm. Vaskivuoren lukio Vantaalla ja Tapiolan lukio Espoossa.

Mut paras vaihtoehto on tehdä parhaansa rehellisesti hyvällä meiningillä.
Ja näyttää niille.
I've been in stereo.
Nöksö
04.03.2008 21:56:02 (muokattu 04.03.2008 21:57:28)
Vaikka on siella varmaan muutama lapsinero, mutta ne on luku erikseen. (ja useimmiten ärsyttäviä pätijöitä ;)

Tähän on pakko sanoa että tiedän parikin lapsineroa eikä yksikään niistä ole ärsyttävä pätijä.
Scribe, Domina, vulnera tua in corde meo, ut in eis legam dolorem et amorem: dolorem, ad sustinendum per te omnem dolorem: amorem, ad contemnendum per te omnem amorem.
ann4
08.03.2008 12:39:23
Kiitos Tsikira :)
ann4
08.03.2008 13:03:59
Kertokaa kaikki tietonne koskien Sibeliukseen toiselle luokallle pääsemisen mahdollisukksista. :)
ann4
10.03.2008 19:29:06
Mitä mieltä olette Alppilan lukion musiikista ?
Jos pääsis Pop/jazziin ja sit ois alppilassa, kokemuksiaa ??
Margarita
11.03.2008 08:27:53
Mitä mieltä olette Alppilan lukion musiikista ?
Jos pääsis Pop/jazziin ja sit ois alppilassa, kokemuksiaa ??

Ihan oikeasti, näitä asioita kannattaa kysyä suoraan kouluilta, sen sijaan, että luottaa veikkauksiin ja kuulopuheisiin. Rohkeasti vaan tartut luuriin ja pirautat pääkallonpaikoille! Onnea matkaan.
ann4
12.03.2008 19:28:37
Ihan oikeasti, näitä asioita kannattaa kysyä suoraan kouluilta, sen sijaan, että luottaa veikkauksiin ja kuulopuheisiin. Rohkeasti vaan tartut luuriin ja pirautat pääkallonpaikoille! Onnea matkaan.

Juu, itseasias pari d sit soitin till alppila kysyäkseni muutamista hommista ja nyt parin d kuluttua mene käymään siellä :)

Ei mua mikään tuollainen ujostuta. Stressaa vitusti että mikä ois paras vaihtoehto mulle. ärsyttää että mä , joka tiedän itteni painii tällaisen tietämättömyyden kanssa..
kondensaattori
29.03.2008 14:07:54
Itselläni on kokemusta Jyväskyän pop/jazz perusopetuksesta yhden vuoden ajan ja se on perseestä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että muut vastaavat olisi yhtä huonoja, mutta jotain se kertoo.
kimurantti1
29.03.2008 14:54:21
Itselläni on kokemusta Jyväskyän pop/jazz perusopetuksesta yhden vuoden ajan ja se on perseestä.

Sulla on varmaankin jotain konkreettisia perusteluja tuolle väitteellesi?
kondensaattori
29.03.2008 22:13:41
Sulla on varmaankin jotain konkreettisia perusteluja tuolle väitteellesi?

Joo on. Se teoriaopetus kulki niin hitaasti että jokainen josta on musisointiin opettelis vuoden teoriaopinnot viikossa.
kimurantti1
30.03.2008 12:53:52
Joo on. Se teoriaopetus kulki niin hitaasti että jokainen josta on musisointiin opettelis vuoden teoriaopinnot viikossa.

Mutta kaikista sillä perustasolla ei ole siihen. Hommassa ei useinkaan ole kyse ällistä, vaan motivaatiosta. Aika heppoisilla perusteilla tuomitset PJK:n perusopetuksen, jos ainoa "ongelma" on se, että teoriaopetus etenee liian hitaasti.
ann4
28.04.2008 16:38:57
MUlla menee hermot.

en tiedä sitten yhtään että minne haluaisin eniten.
Houkuttelevaa ois olla lähilukiossa + popJazz- harrastuspuolella, mutta sitten jso jotenkin juudun paikoilleni.

Jotenki hirveen ahistava olo :DD

ehkä teen niin ,että menen vain pääsykokeisiin ja sitten katon minne pääsen :D
HAHA typerä lause, toihan on itsestäänselvyyttä ;DD
Pieni rumpalipoika
28.04.2008 16:55:07

MUlla menee hermot.

en tiedä sitten yhtään että minne haluaisin eniten.
Houkuttelevaa ois olla lähilukiossa + popJazz- harrastuspuolella, mutta sitten jso jotenkin juudun paikoilleni.

Jotenki hirveen ahistava olo :DD

ehkä teen niin ,että menen vain pääsykokeisiin ja sitten katon minne pääsen :D
HAHA typerä lause, toihan on itsestäänselvyyttä ;DD

Ymmärrän toki tuskasi siitä, mitä teet. Muistuttaisin kuitenkin, ettei vielä lukioikäisenä tarvitse päättää, sitoutua ja urautua mihinkään. Ei se lukio ohjaa koko loppuelämää mitenkään, paitsi tietty jos sen vetää ihan läskiksi, ja papruilla ei pysty hakemaan mihinkään jatko-opintoihin.

Sullakin tuntuu olevan niin hyvät noi vaihtoehdot, kun kerran musiikki kiinnostaa paljon, joten on oikeastaan loppuelämäsi kannalta ihan sama minkä kombinaation valitset.

Toivon myös, ettet haukkaa itsellesi liian isoa palaa. Käytännössä et pysty samaan aikaan tekemään normilukiossa huippuluokan arvosanoja, sekä edistymään musiikkiopinnoissa kovaa tahtia. Jompi kumpi on valittava.

Itselleni kävi niin, että yritin samaan aikaan satsata hullun lailla klasarilla selloon ja käydä normilukiota. Lopputulos - > motivaatio rajuun treeniin loppui ja lukiosta C:n paprut. Tietenkään asia ei ole näin yksioikoinen.

Pointti on kuitenkin se, että kunnianhimoa pitää ja saa olla, mutta se pitää ohjata yhteen asiaan, jos haluaa olla lajissaan paras tai edes vitun hyvä. Sekään ei ole iso synti, että on keskinkertainen koulussa ja keskinkertainen musassa. Siltikin ammattilaisuus musiikin, sekä muiden asioiden parissa on vielä ihan mahdollinen.

Ja Helsinki on niin pieni paikka etäisyyksiltään, ettei niitä kavereita kannata miettiä. Toista se on jossain maalla, jossa vaihtoehdot on käydä koulua vaikkapa Sibelius-lukiossa joka päivä 70km matkan takaa. Siinä valitaan sit ihan totaalisesti se oma suuntautuminen. Kaverit sekä koulussa, että kotipaikassa jäävät aivan taka-alalle.

Tsemiä.

Jos mä olisin sä, menisin tavalliseen lukioon ja pop&jazzille musaopistoon.
Rummut nurin ja nussimaan!
ann4
28.04.2008 18:13:39 (muokattu 28.04.2008 18:15:15)
OI KIITOS VIESTISTÄ :)

Miksi jos olisin minä menisit normi+ PopJazz ?

kuinka paljon tuolla PopJazzis on esiintymisiä ?

Täll hetkel tahdon lukiosta 4 ällää :D
Sen lisäksi tahdon hyväksi laulajaksi ja kitaristiksi ja tehdä omaa musaa. ja noi musajutut tahdon toteutuvan during the lukio. ( oliks se high school )

oiekastaan tahdon ollla vitun hyvä musahommissa ja kirjoittaa 5 ainetta joista 2 ällää ( ÄIKKÄ JA psyka )
Ozzyneito
28.04.2008 19:06:30

OI KIITOS VIESTISTÄ :)

Miksi jos olisin minä menisit normi+ PopJazz ?

kuinka paljon tuolla PopJazzis on esiintymisiä ?

Täll hetkel tahdon lukiosta 4 ällää :D
Sen lisäksi tahdon hyväksi laulajaksi ja kitaristiksi ja tehdä omaa musaa. ja noi musajutut tahdon toteutuvan during the lukio. ( oliks se high school )

oiekastaan tahdon ollla vitun hyvä musahommissa ja kirjoittaa 5 ainetta joista 2 ällää ( ÄIKKÄ JA psyka )

Varoitan jo nyt, että ne ällät on yllättävän vaikeita saada, vaikka kursseista olisi kymppejä. Onnea yritykseen, muista nukkuakin välillä.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
ann4
28.04.2008 23:04:43
juu tänks ,koitan nukkuuu. jos ei jaksa, ni vedän lääkkeit
kondensaattori
29.04.2008 11:46:57
Jos haluaa menestyä sekä musiikissa että koulussa, on huonossa tilanteessa. Kahdessa asiassa ei voi olla hyvä, ainakaan minä en voi olla. Itse olen kiinnostunut sekä muusikon että fyysikon urasta ja tämä aiheuttaa suuria vaikeuksia: kumpi valita, siinä kysymys. Molemmat vaan eivät voi kunnolla tulla kysymykseen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)