Pahisguy 11.03.2008 09:50:52 | |
---|
Terve. Hommailin thunderbirdin ja nyt tarvin hihnan. Toiveissa olisi leveä nahkahihna, mutta ovat perkeleet kohtalaisen kalliita. Josta tulikin mieleen että mitähän jos tekis ihte.. Onko nuita mistä sovellettu? |
absqua 11.03.2008 09:54:30 | |
---|
Terve. Hommailin thunderbirdin ja nyt tarvin hihnan. Toiveissa olisi leveä nahkahihna, mutta ovat perkeleet kohtalaisen kalliita. Josta tulikin mieleen että mitähän jos tekis ihte.. Onko nuita mistä sovellettu? Mä teetin suutarilla omani. Kunnon parkkinahkaa, hihna 100% omilla mitoilla. Kestää vielä seuraavillekin sukupolville. 50e. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
pekezu 11.03.2008 09:59:34 | |
---|
Nahkahihnat maksaa, mutta t-kaupasta saa ihan järkihintaan "nahkiksia". Myös musaliikkeistä voi irrota sellaiseen 30e hintaan hihnoja, mutta mitään megaleveää ei noilla hinnoilla saa. T-kaupasta kandee katsella Minotaurin 11cm leveitä hihnoja. Hinnat muistaakseni suhteellisen vakiot 40e. Tollainen pitäis seuraavaksi hihnaksi hommata. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
J.Hollström 11.03.2008 10:17:50 | |
---|
Mä teetin suutarilla omani. Kunnon parkkinahkaa, hihna 100% omilla mitoilla. Kestää vielä seuraavillekin sukupolville. 50e. Hyvä hihna kestää isältä pojalle, ja vielä senkin jälkeen. 50 eur on aika pieni investointi siihen nähden. Oma vanhin nahkainen hihna on myös ilmeisesti itse tehty vintage ja 70-luvun lopusta. Ruma ja ruskee, mutta ei näytä vielä väsymisen merkkejä. Point-to-point ripuliranne |
absqua 11.03.2008 10:21:53 | |
---|
Hyvä hihna kestää isältä pojalle, ja vielä senkin jälkeen. 50 eur on aika pieni investointi siihen nähden. Oma vanhin nahkainen hihna on myös ilmeisesti itse tehty vintage ja 70-luvun lopusta. Ruma ja ruskee, mutta ei näytä vielä väsymisen merkkejä. Nimenomaan. 50 e ei ole paljon tavarasta jolle voi luvata kymmenien vuosien käyttöiän. Jotain peruspaskoja 15e hihnoja tulee siinä ajassa ostettua 5-10kpl. Samalla logiikalla hommasin 4v sitten nahkaisen gigbagin bassolle, enkä ole katunut. Sitä ennen meni warwickin tms. rockbag-tyyppisiä n.1kpl/vuosi. Se vasta kalliiksi tuleekin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Jalmus 11.03.2008 11:17:21 | |
---|
Samalla logiikalla hommasin 4v sitten nahkaisen gigbagin bassolle, enkä ole katunut. Sitä ennen meni warwickin tms. rockbag-tyyppisiä n.1kpl/vuosi. Se vasta kalliiksi tuleekin. Mistä löysit nahkaisen gigbagin? Mua alkaa kyrsiä nuo Rockbagit, kun "lippulaivamalli" Crosswalkerkin repeilee alta vuoden käytön jälkeen! Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Karlsson 11.03.2008 11:18:42 (muokattu 11.03.2008 11:41:50) | |
---|
Kuolleen formaatin puolesta. |
absqua 11.03.2008 11:21:54 | |
---|
Mistä löysit nahkaisen gigbagin? Mua alkaa kyrsiä nuo Rockbagit, kun "lippulaivamalli" Crosswalkerkin repeilee alta vuoden käytön jälkeen! Mä ostin ensimmäisen jenkkireissulta tuliaisiksi itselleni, tällanen itsekäs paska kun olen. Se on merkkiä "Levy's", kanadalainen. Myöhemmin hankin vielä ton yllämainitun Harvestin myös, ja sekin on mahtava pussi. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Pirkka 11.03.2008 11:25:59 | |
---|
On toi 399€ aika rapee hinta tuplapussista kun oma tuplapussi (Rockbag) on kuljettanut bassot jo kohta seitsemän vuotta. Taskut tosin on ihan paskana mutta soittimet kulkee vielä. |
On toi 399€ aika rapee hinta tuplapussista kun oma tuplapussi (Rockbag) on kuljettanut bassot jo kohta seitsemän vuotta. Taskut tosin on ihan paskana mutta soittimet kulkee vielä. Toi on suhteellista. Mulla on Hemmolta ostettu joku uutena 20 euroa maksanut ihan ritsa pussi noita sähköbassokitaroita varten. Vuoden tossa ollut ja on vielä kuin uusi, mutta olen käyttänyt sitä ehkä kolme kertaa. Eli mulle noi Rockbagitkin on kalliita. |
absqua 11.03.2008 11:34:10 | |
---|
On toi 399€ aika rapee hinta tuplapussista kun oma tuplapussi (Rockbag) on kuljettanut bassot jo kohta seitsemän vuotta. Taskut tosin on ihan paskana mutta soittimet kulkee vielä. Mä en tiedä mikä siinä on että mä sain kaikki gewa, warwick ja ibanez-pussit korkkaamaan alta vuodessa kunkin. Joko hihnat tai kahvat irtoili tai sitten se master-vetoketju meni paskax. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Teijo K. 11.03.2008 11:37:43 | |
---|
Mä en tiedä mikä siinä on että mä sain kaikki gewa, warwick ja ibanez-pussit korkkaamaan alta vuodessa kunkin. Joko hihnat tai kahvat irtoili tai sitten se master-vetoketju meni paskax. Paljon käyttöä + oot röytäjä. Eihän siinä muuta tarvita. :) |
Kefiiri 11.03.2008 11:43:10 (muokattu 11.03.2008 11:46:19) | |
---|
Terve. Hommailin thunderbirdin ja nyt tarvin hihnan. Toiveissa olisi leveä nahkahihna, mutta ovat perkeleet kohtalaisen kalliita. Josta tulikin mieleen että mitähän jos tekis ihte.. Onko nuita mistä sovellettu? Mä olen niittaillut hihnoja kasaan kirppiksen nahkavöistä. Kokonainen vyö siihen keskelle, ettei tule sauma niskaan. Kumpaankin päähän sitten pätkä toisesta vyöstä jatkoksi. Halpaa ja kestävää. Jaa niin, se leveysaspekti. Kyllähän nahkaa ainakin ennen sai ostaa haluamansa levyisinä suikaleinakin. Äkkiäkös semmoiseen tarvittavat reiät tekee. |
omarklah 11.03.2008 11:54:14 | |
---|
...entässitte? |
J.Hollström 11.03.2008 11:57:11 | |
---|
Mie olen jotenkin tykästynyt nahan sijasta neopreenihihnoihin. Erittäin miellytäviä käyttää ja saa basson tuntumaan jotenkin kevyemmältä. Onko toi miten liukas? T-birdin kanssa varmaan joku karheapintainen nahkahihna toimii paremmin, jos on kaulapainon kanssa ongelmia. Mulla on tossa EBOssa semmonen toiselta puolelta karkea hihna ja aika hyvin uskaltaa olla vasen käsi irti kaulalta. Point-to-point ripuliranne |
omarklah 11.03.2008 12:07:46 | |
---|
Onko toi miten liukas? T-birdin kanssa varmaan joku karheapintainen nahkahihna toimii paremmin, jos on kaulapainon kanssa ongelmia. Mulla on tossa EBOssa semmonen toiselta puolelta karkea hihna ja aika hyvin uskaltaa olla vasen käsi irti kaulalta. Karkea kangaspinta siinä on - eli ei varmaan yhtä paljon kitkaa kuin nahkahihnassa. Enpä ole tuohon kiinnittänyt huomiota - ilmeiseti ei kuitenkaan liian liukas kun ei asia ole tullut mieleen. Pitääpä oikein testata treeneissä... ...entässitte? |
JussiKoo 11.03.2008 17:49:04 | |
---|
Hain omaan T-böördiin semmoisen leveähkön mokkanahkaisen (ei luistele) hihnan DLX:stä. Hinta muistaakseni 25 eur. Ainoa ongelma on, että se on snadisti liian lyhyt. Ja T-bördiähän ei voi soittaa liian ylhäällä :) |
knet725 11.03.2008 19:49:17 | |
---|
Onko toi miten liukas? T-birdin kanssa varmaan joku karheapintainen nahkahihna toimii paremmin Minäkin teetin muutaman nahkahihnan suutarilla kunnon parkkinahasta. Malliksi vein n. 1985 ProCenteristä ostamani nahkahihnan, joka toimii edelleen ja omaa jo hienon yli 20-vuotisen patinan. Maksoin muutaman kympin / hihna. Ei tarvi soittaa ylhäältä, pituutta piisaa. Tämä uusi nahka on kuitenkin, vaikka leveää nahkaa onkin, aika liukas nimenomaan Thunderbirdille, siihen pitäisi kehittää 20 cm palanen esim mokkaa, joka on olkapäätä vasten, mutta en ole keksinyt keinoa sen kiinnittämiseen. (tietysti suutari sen tekisi mutta eipä ole tullut vietyä kun on tuo TB niin vähällä käytöllä). |
Hannu H. 11.03.2008 20:45:14 | |
---|
Mä sain kaupantekijäisiksi aika jännän hihnan tiptopista. Todella hyvin topattu paksu ja leveä, mutta mittaa liian vähän. Ei ees saa kitaraa tarpeeksi alas. Pitäis hommata jostain sopivan levyistä nahkaa että saa tuon säätöosan tehtyä uusiksi. Kun en beatlesissa kuitenkaan soita.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella |
kondensaattori 11.03.2008 22:42:53 | |
---|
Kuinka alhaalla te piätte bassoa? |