Aihe: Kysymys/vastaus topic part III
1 2 3 4 57 8 9 10 11122 123 124 125 126
Kailis
04.03.2008 01:14:30

Heh, kaima.

Ei mulla muuta. :)

Hyvä nimi sulla.
Ze Kink
04.03.2008 02:37:53
En mie nyt tiedä, että onko laadullisessa mielessä kannattavaa vaihtaa Stage customit Sonorin Forceen. Luulen, että aika tasaväkisiä ovat, tosin uudet forcet ovatkin sitten 2005- ja 3005- sarjoista puhuttaessa vaahteraa ja koivua. Kumpi miellyttää omaa silmää ja korvaa enemmän, siitä kannattaa lähteä.

Itse miellyin enemmän forceen (silloinen settini oli 3003-sarjaa), vaikka Stage Customilla verrattaen useammin soittelinkin. Mielestäni Sonorilla on noista Semi pro-tason settilöistä tasalaatuisin kokonaisuus (rungot, viimeistely, rauta). Jammulla ei omaan silmään nappaa Stage customien viimeistelyt, ja nuo Nouveau-lugit ovat melkoisen rumat mielestäni uudemmassa sarjassa.

Et ainakaan laadussa häviä, jos Sonoriin vaihdat, ja hienoja viimeistelyjä löytyy sekä 2005- että 3005-sarjoista. Rauta on hyvää ja soundi mukava. 3003- sarjan basarista en tykännyt kauheasti, ja virvelistä nyt on turha puhuakaan. Tämän hintaluokan seteissä on virppa aina se heikoin lenkki, joskaan soittamani Stage Customin teräsvirveli ei ollut ihan kelvoton. Kulki keikoillakin mukana ja ihan kohtuullisesti toimi.

Ei se laatu, vaan 20" 10" 12" 14" setistä 22" 12" 14" 16" -settiin. Tosin tuossa on 13" tomi, joka sitten menee vaihtoon. Omat Stage Customit on siis sitä vanhempaa sarjaa, missä on ihan kunnon lugit ja lakkapinta matan sijaan.

Virpalla ei mitään väliä ole, mulla on kuitenkin tuo Acrolite, johon olen tyytyväinen.

Hmm, no pitää sitten vielä miettiä.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Niq
04.03.2008 08:17:15

Virityksestä sen verran, että tällä hetkellä basari-soundin kanssa on se tilanne, että minulle kuskin paikalle soundi on oikein mieleinen, mutta kun kuuntelin keikkatilanteessa basaria toisen soittamana yleisöstä, kuulosti se onnettomalta napseelta..

Harvemmin se jytke suoraan välittyy yleisöön pelkästä basarista, kyllä siihen tarvitaan subbasten apua että basari keikkatilanteessa jytkii. Jos se reeniksellä jytää kun kuuntelet setin toiselta puolelta basistin soittaessa rumpuja, niin sehän piisaa. Itseasiassa riittää sekin että reson reiästä kuunneltuna se basarin soundi on hyvä, bändikaverit pärjää pelkällä napsullakin ja tärkeintähän on se että omalle pallille basari jytkää. :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
ltg
04.03.2008 09:58:24
Ei se laatu, vaan 20" 10" 12" 14" setistä 22" 12" 14" 16" -settiin. Tosin tuossa on 13" tomi, joka sitten menee vaihtoon. Omat Stage Customit on siis sitä vanhempaa sarjaa, missä on ihan kunnon lugit ja lakkapinta matan sijaan.

Virpalla ei mitään väliä ole, mulla on kuitenkin tuo Acrolite, johon olen tyytyväinen.

Hmm, no pitää sitten vielä miettiä.

Juu, kyllä se vaihto tuossa tilanteessa kannattaa, jos isompaa settiä mielit. Eikä siinä, mielestäni ovat hienomman näköisiä nuo Sonorin setit.

Vaihtaisin varmaan minäkin, tosin suosittelen tsekkailemaan torin käytettyjä settejä. Saattaa hintaluokkaan mahtua ihan pro-tasonkin setti haluamillasi spekseillä.
Kävele ja liiku jotain ylös noustuasi, että loka, joka on yöllä kokoontunut suolijin laskeusi alaspäin persauxeen. Konsti elää kauan, kohta 5, Waasa 1786
Novice77
10.03.2008 09:28:35
Haussa on ensimmäinen setti, tarjolla olisi Tamburo Ash setti.
Onko tietoutta kyseisestä setistä?
Peffi
10.03.2008 10:30:01
Onko kenelläkään kokemusta näistä http://www.thomann.de/fi/thomann_drumcase_set_fusion_2.htm thomannin rumpucaseista. Kyseessä taitaa olla melkoisen pehmeäseinäiset caset. Suojaavatkohan nuo kannuja tarpeeksi?
Simbe
10.03.2008 19:49:26 (muokattu 10.03.2008 19:50:36)
Onko kenelläkään kokemusta näistä http://www.thomann.de/fi/thomann_drumcase_set_fusion_2.htm thomannin rumpucaseista. Kyseessä taitaa olla melkoisen pehmeäseinäiset caset. Suojaavatkohan nuo kannuja tarpeeksi?

Musaopiston kannuissa oli tollaiset, kun kierrettiin bussilla Euroopassa. Kyllä ne sen bussin ruumassa lojumisen ja oman helläkätisen ja bändikaverien vähän ronskimman roudauksen kesti. Lumiseen ja vetiseen maahan ei kannata jättää lojumaan, kun muistaakseni ne jotain pahvin tapaista olivat.
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
hollmi-5
10.03.2008 20:10:15
Paljonko vaikuttaa 65-vuoden Acroliten arvoon se, kun on vaihdettu Ludwigin oma uuden mallin P-85 mattokoneisto? muuten on originaali.

Saa siihen jenkeistä vaikkapa ebaysta sen alkuperäisen nostajan postikuluineen noin 40-50 eurolla, joten sen verran hintaa pois vastaavan alkuperäisen hinnasta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Rockster
11.03.2008 07:52:26
Saa siihen jenkeistä vaikkapa ebaysta sen alkuperäisen nostajan postikuluineen noin 40-50 eurolla, joten sen verran hintaa pois vastaavan alkuperäisen hinnasta.

Itse ostin P-85 koneiston Millbrook-musiikista, 40€ maksoi, joten ei kannata tilailla ulkomailta...
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
hollmi-5
11.03.2008 08:34:54
Itse ostin P-85 koneiston Millbrook-musiikista, 40€ maksoi, joten ei kannata tilailla ulkomailta...

Mutta hyvä veli! Siinä on jo se P-85 ;-)

65-mallisissa on P-83 ja niistäkin se, jossa on vanhemmalla kirjasintyypillä oleva logo. Tarkkana nyt näiden vintagehommeleiden kanssa :-) Siis muuten olisi tämä, mutta väärä fontti: http://cgi.ebay.com/60s-CHROME-Ludw … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Soundit, piuhat ja kajarit.
Rockster
11.03.2008 08:41:45
Mutta hyvä veli! Siinä on jo se P-85 ;-)

No niinpäs olikin. Kannattaa tosin kysyä P-83:sta sieltä Millbrookista. Ties vaikka saisi sieltäkin...
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Krille
11.03.2008 12:11:41 (muokattu 11.03.2008 12:13:08)
No niinpäs olikin. Kannattaa tosin kysyä P-83:sta sieltä Millbrookista. Ties vaikka saisi sieltäkin...

Muistaakseni P-83 koneistoa ei enää valmisteta..uutena siis..
Även på svenska..
Kailis
11.03.2008 12:24:56

Muistaakseni P-83 koneistoa ei enää valmisteta..uutena siis..

No kannattaa kysyä käytettynä valmistettuja sitten
Progressor
12.03.2008 21:39:19

Minulla on tuollaiset, tosin basarikotelo on 20-tuumainen. Satunnaisessa keikkailussa nuo ovat välttäneet minulle ihan hyvin (tosin rummutkaan eivät ole kovin hifiä). Materiaali on sellaista vahvistettua pahvia, joka tuntuu melko kestävältä, vaikka vähän joustaakin. Hylkii kosteuttakin jonkin verran, mutta ei ehkä tosiaan kannata jättää sateeseen tai vesilammikkoon. Sanoisin, että kyllä nuo paremmin suojaavat rumpuja kuin pussit. Pientä parannusta saa sillä, että laittaa sisäpuolelle superlonia pehmusteeksi.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Kailis
13.03.2008 12:09:43

Tuleepa mieleen Soitin Huttusen pahvikotelot. Painavat kannut rikkovat helposti. Kyllä nuo varmaan aikansa paremmin suojaa kuin pussit.
Pieni rumpalipoika
13.03.2008 12:22:43

Tuleepa mieleen Soitin Huttusen pahvikotelot. Painavat kannut rikkovat helposti. Kyllä nuo varmaan aikansa paremmin suojaa kuin pussit.

Joo ne on epäilyttävän saman näköiset, mutta nää Thomanin versiot on kyllä paremmat. Se matsku on kestävämpää ja sitkeempää kuin se Huttusen pahvi.

Hinta-laatusuhteeltaan noin on oikeestaan todella hyvät. Jos ei ole varaa esim. Hard Caseihin, suosittelen lämpimästi.
Rummut nurin ja nussimaan!
Paas
13.03.2008 14:52:35
Joo ne on epäilyttävän saman näköiset, mutta nää Thomanin versiot on kyllä paremmat. Se matsku on kestävämpää ja sitkeempää kuin se Huttusen pahvi.

Hinta-laatusuhteeltaan noin on oikeestaan todella hyvät. Jos ei ole varaa esim. Hard Caseihin, suosittelen lämpimästi.

Ne Huttusen caset vaihtui jossain vaiheessa pahvista jonkinlaiseen joustavaan muoviin.
Pieni rumpalipoika
13.03.2008 18:59:00

Ne Huttusen caset vaihtui jossain vaiheessa pahvista jonkinlaiseen joustavaan muoviin.

Totta. Mutta enpä usko, että nykyään sieltä kukaan enää mitään rumpucaseja tilailee, eli markkinoilla olevat ovat todennäköisesti noita vanhoja vielä. Itse en siis ole koskaan nähnyt kuin kuvissa noita uudempia.
Rummut nurin ja nussimaan!
fifehole
13.03.2008 19:09:29

En tiedä onko ollut aikaisemmin esillä, mutta hyvin on vakoiltu Designereiden viritysruuveja bassorummun osalta.
http://www.trickdrums.com/index.html Galleryssa parempia kuvia.
Head for an eye
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)