Aihe: Keskustelua roots-skabasta
1 2 3 4 542 43 44 45 46101 102 103 104 105
J.Hollström
09.03.2008 20:04:07
Sori vaan mutta ei se tässä kemikalisaatiossa ole niin yksinkertaista. Sori, ei pitäis osallistua...

Ymmärrän, mut osallistu silti.
Point-to-point ripuliranne
BigPapa
09.03.2008 20:07:14

Ymmärrän, mut osallistu silti.

Katellaan ny, oisko medikalisaatio oikeempi ilmasu....
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
Jerry_Jones
09.03.2008 21:22:14 (muokattu 09.03.2008 21:23:08)

Jytäurpo:
Tämä sopii mielestäni parhaiten taustan henkeen, niin soundiltaan kuin soitoltaan. Ruotsin Rockabilly ihme Hank C. Burnette tuli soundista mieleen.

- Kiitos, tämä lämmittää, olen ehdottomasti samaa mieltä ;)

juki68:
Hauska poksuva soundi. Soolo oli kivan erilainen.

- Tele + tallamikki + kompura + "rockabilly delay", 150 ms

apenaattori:
Jotain häikkää linkissä, soittaa vain alun rummutuksen.

- tosi outoa, kaikilla muilla tuntuu auenneen?

willie:
Voi tätä riemua ja iloa ! Hauska veto, mutta olikos tässä nyt yks ja sama kierto vedetty kolmeen kertaan peräkkäin. Väliäkös sillä, iloista soittoa enivei !

- Kyllä ja ei; samankaltainen perusboogiewoogie-teema joka kierrolla, mutta aina kyllä erilainen variaatio. Se kuuluisi ehkä puolta hitaammalla temmolla selvemmin. Boogiewoogie on iloinen asia.
Blues fills in the holes of soul
apenaattori
09.03.2008 22:03:57
- tosi outoa, kaikilla muilla tuntuu auenneen?

Jeps, mutta nyt aukesi kun kokeilin myöhemmin. Kommentti:

Ihan näpsäkkää rockabillymeininkiä, saundi olisi saanut olla vähän rouheampi.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
BigPapa
09.03.2008 22:04:29 (muokattu 09.03.2008 22:05:04)

Hyvän taustan pukkas, pakko jotai out of time juttua vetää....
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
Illu
09.03.2008 22:45:45
Onnittelut Kuhalle ja muille pallisteille ja kiitoksia pisteistä sekä kommenteista. Tais tulla henk.koht. piste-ennätys.
Funkyshiva
10.03.2008 17:21:17 (muokattu 10.03.2008 17:24:37)
Tais olla lap-steel kehissa ja pari raitaa päällekkäin.

Hyvä soundi, lapsteel?

Tosi miellyttävää kitarointia. Kuuntelin moneen otteeseen, mutta en silti uskalla arvata, millä ja miten tää on soitettu. Joku steelkitara tuli mieleen, kun ei tää nyt kumminkaan slide ehkä ole. Kaks keppiä kumminkin..? Jotain efektiä lienee mukana ja joku spesu virekkin.

Tarkkoja ootte,JAK lapsteel avoimessa E:ssä,toinen skitta oli Carvinin CT6M,myös avoimessa E:ssä. =)

7 pistettä omien laskujen mukaan sain,4 oli laskettu vetäjän toimesta,mur. >:/
Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more"
Funkyshiva
10.03.2008 18:11:14
Sorry vaan, tää on tämmöstä ku alkaa automatisoimaan ja luottaa vaan kaiken menevän ok, ei Excelin kaava ulottunu ottaan noita Willien ja MadMatin pisteitä, alkuperäsessä taulukossa kun mulla oli vaan osallistujien nimet arvostelijoinakin. Päivitän ne tuonne äänestysketjuun vielä, onneks ei lopputulos muuttunut kuitenkaan.

Jees,dont worry,be happy...en näihin kuiteskaan pisteiden ja sijoitusten takia osallistu.
Kunhan nyt ihan kuriositeetin vuoksi huomautin. ;)
Johnnycaster
10.03.2008 18:13:30
jepu, no korjasin kumminkin jos vaikka jotain kiinnostaa tehä jotain tilastoja joskus, vaikka tosiaan toivon mukaan porukka ei täällä vaan oo pisteitä hakemassa :)
willie
10.03.2008 19:16:43
Mä:
.. ja joku spesu virekkin.

Funkyshiva :
Tarkkoja ootte, JAK lapsteel avoimessa E:ssä,toinen skitta oli Carvinin CT6M,myös avoimessa E:ssä. =)

Että mä olen ylpee, kun edes osasin epäillä tota virehommaa.. :) Ikinä kun en ole noihin sen erityisemmin peryhtynyt, bassoakin soittanut aina perus EADG vireellä !

Seuraavaks kun joku kitaristikaveri soittaa vähän eri tavalla tai jopa huonosti, niin letkautan : Ai.. sulla taitaa olla avoin vire.. :)

Onnittelut täältäkin !
Bassoa vuodesta 1972.
Funkyshiva
10.03.2008 19:41:10
Että mä olen ylpee, kun edes osasin epäillä tota virehommaa.. :) Ikinä kun en ole noihin sen erityisemmin peryhtynyt, bassoakin soittanut aina perus EADG vireellä !

Jep,mulla taas just päinvastoin.Osaan soittaa kaikista eri avoimista vireistä(jopa molleista,joihin kyllä joutuu muutaman kymmen minuuttisen totuttelemaan duurien jälkeen),mutta standard tuningista onnistuu vain muutama hassu perus sointu,ja nekin takellellen.Jopa basso on mulla avoimessa Dssä,D-A-D-#F. ;)
willie
10.03.2008 20:04:21
Jep,mulla taas just päinvastoin..

Toi on kyllä omalla tavallaan hemmetin hieno juttu ! Ei ehkä toimi jamsessioineissa, mutta saahan noilla avoimilla vireillä upeita saundeja !

Ja pieni pilkunnusaus sun Omaltasivulta : Sawoy Brown on Savoy Brown.. myös yks mun lempparibändejä.
Bassoa vuodesta 1972.
Funkyshiva
10.03.2008 20:24:51
Toi on kyllä omalla tavallaan hemmetin hieno juttu ! Ei ehkä toimi jamsessioineissa, mutta saahan noilla avoimilla vireillä upeita saundeja !

Ja pieni pilkunnusaus sun Omaltasivulta : Sawoy Brown on Savoy Brown.. myös yks mun lempparibändejä.

No pidän itseäni nimenomaan jamikitaristina,ja avoimet toimivat,ainakin itselläni,tosi mainiosti jameissa.Jotenkin oon oppinut transponoimaan automaattisesti noita avoimia vireitä vaihdellessa,eli ei haittaa mistä soinnuista biisi menee,samalla avoimella E:llä käy yhtä hyvin soittaminen #F:stä kuin Dstäkin. ;)
Ja kiitti pilkunviilauksesta,typo on korjattu.
Savoy Brownin löysin vasta ruvettuani fanittamaan Foghattia,vaikka Savoy Brownistahan Foghat tavallaan syntyi.Sinällään outoa,että yhdestä ihan hyvästä pändistä muodostuu hajotessaan kaksi loistavaa. ;)
BigPapa
11.03.2008 13:04:03

Ajattelin tässä ehdottaa, että lopetettais toi mikserilinkkien dissaaminen, Ei mulla ole ainakaan muuta pohjaa mihin soolo upottaa. Tai jos on niin ei ole taitoa sitä käyttää, kun en ole koneita opiskellut.
J.Hollström
11.03.2008 13:49:48
Ajattelin tässä ehdottaa, että lopetettais toi mikserilinkkien dissaaminen, Ei mulla ole ainakaan muuta pohjaa mihin soolo upottaa. Tai jos on niin ei ole taitoa sitä käyttää, kun en ole koneita opiskellut.

Ei dissata. Kuuluuhan toi soolo tostakin.

Mites toi lataa mp3-nappula, se antaa tämmösen suoraan toimivan linkin otsikkoriville firefoxilla:
http://84.20.137.172/m/7bc/10009968 … Papa%20-%20Rootsskaba17_BigPapa.mp3
Point-to-point ripuliranne
blues guitar
11.03.2008 14:59:36 (muokattu 11.03.2008 15:42:35)

Ei dissata. Kuuluuhan toi soolo tostakin.

Mites toi lataa mp3-nappula, se antaa tämmösen suoraan toimivan linkin otsikkoriville firefoxilla:
http://84.20.137.172/m/7bc/10009968 … Papa%20-%20Rootsskaba17_BigPapa.mp3

Juuri noin. Jos joku haluaa käyttää jotain toista ohjelmaa MP3 tiedoston kuunteluun, niin voi ladata tiedoston juurikin tuolta lataaMP3 kohdan alta. Linkin saa yksinkertaisesti kopioimalla osoiterivin osoite ja liittämällä se sitten tarvittavaan paikkaan Ctrl+C ja Ctrl+V komennoilla. :-)
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan.........
willie
11.03.2008 20:31:40
Papa :

Ei dissata, mutta

Mulla tietsikan asetuksissa mp3 tiedostot avautuu Winamppiin, kun niin olen asettanut. Joku toinen saattaa käyttää MediaPlayeria tai mitä tahansa muuta ohjelmaa.

Ideana mulla tässä alun perin on se, että kaikki soolot avautuu omalle koneelle samalla ohjelmalla eli ovat siinä mielessä tasavertasessa asemassa toisiinsa nähden.

Onko nyt vika mun tietsikan asetuksissa vai lähettäjän linkissä, kun jotkut linkit aukeaa Mikserin esikuunteluun, ei esim Winamppiin ?

Lähtisin siitä, että skabailija tekee (tai skaban vetäjä, mikä nyt on hiukka kohtuutonta) laittaa suoran linkin esitykseensä.

Aikanaan ehdotin, että joku osaava laittaisi ohjeet tohon säännöt osastoon pysyväksi. Täällä on kuitenkin runsaasti heeboja, jotka sen varmastikkin osaa.
Bassoa vuodesta 1972.
blues guitar
11.03.2008 21:07:17 (muokattu 11.03.2008 22:08:00)

willie! Paina siitä "Lataa MP3" kohdasta, jos linkki avautuu Mikseriin. :-)

Ohje suoran linkin tekoon, jos biisisi aukeaa Mikserin playerissä:
1. Paina hiiren oikealla painikkeella kohdasta "Lataa MP3".
2. Valitse "kopioi linkin osoite" kohta.
3. Liitä linkki kirjoitukseesi "Ctrl+v" komennolla.

Toimisko tällainen ohje? Toimii ainakin mulla Firefoxissa :-)
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan.........
BigPapa
11.03.2008 21:32:13 (muokattu 11.03.2008 21:33:17)

Papa :

Ei dissata, mutta

Mulla tietsikan asetuksissa mp3 tiedostot avautuu Winamppiin, kun niin olen asettanut. Joku toinen saattaa käyttää MediaPlayeria tai mitä tahansa muuta ohjelmaa.

Ideana mulla tässä alun perin on se, että kaikki soolot avautuu omalle koneelle samalla ohjelmalla eli ovat siinä mielessä tasavertasessa asemassa toisiinsa nähden.

Onko nyt vika mun tietsikan asetuksissa vai lähettäjän linkissä, kun jotkut linkit aukeaa Mikserin esikuunteluun, ei esim Winamppiin ?

Lähtisin siitä, että skabailija tekee (tai skaban vetäjä, mikä nyt on hiukka kohtuutonta) laittaa suoran linkin esitykseensä.

Aikanaan ehdotin, että joku osaava laittaisi ohjeet tohon säännöt osastoon pysyväksi. Täällä on kuitenkin runsaasti heeboja, jotka sen varmastikkin osaa.

Mie en mistään winampeist tiiä mitään, mulla on mediaplayeri millä kuuntelen soolot... kai se on sit kuulijan koneesta kiinni tai jostain en tiiä...mie en jaksa....:(
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)