Jugeen 09.03.2008 20:14:40 | |
---|
Joo,eli omistan bossin metal zone kitarapedaalin nii miten sitä pitäs säätää että saisi soitettua tappingia silleen että se kuuluis tosi hyvin? |
Starlia 09.03.2008 20:15:56 | |
---|
Joo,eli omistan bossin metal zone kitarapedaalin nii miten sitä pitäs säätää että saisi soitettua tappingia silleen että se kuuluis tosi hyvin? Eipä se siitä pedaalista ole kiinni. |
Räkkipeli 09.03.2008 20:18:07 | |
---|
Sori, ei sais nauraa...mut ohan ny helemi! =D=D Saat plussan. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Ambitus 09.03.2008 20:47:45 | |
---|
Ei saa nauraa...tää on selkeesti vakava asia! Topikin aloittaja selkeesti on tätä miettinyt ja kokeillut kaikki mahdolliset muut keinot ja tullut siihen lopputulokseen, että tappinki vaatii Metal Zonesta tietyt asetukset! Itse en omista kys. laitetta mutta ihan hyvin oon saanu tappingit kuulostamaan hyvältä esim. vox ac30:sen läpi kaikki nupikat klo.12 asennossa:D:D Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
Defrayer 09.03.2008 20:50:18 | |
---|
Jos tekniikka on hallussa, säädöt ovat toissijaiset. Mutta jos haluaa tosi hyvin saada kuulumaan niin volyymiä sitten niin maan penteleesti että koko tienoon asukkaiden korvat soi (en vastaa seurauksista). |
RekoS 09.03.2008 20:54:59 | |
---|
delayta paljon ja kaiku täysille. Sitten soitat kolmea nuottia peräkkäin. |
John Titor 09.03.2008 20:56:36 | |
---|
Joo,eli omistan bossin metal zone kitarapedaalin nii miten sitä pitäs säätää että saisi soitettua tappingia silleen että se kuuluis tosi hyvin? Säädä siitä semmonen diili että saat jonkun muun laitteen tilalle! Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Antti1 09.03.2008 21:09:12 | |
---|
Heehoheeho, hauskaa on joo. Pistä aika reilusti keskiääniä, säröä sopivasti (signaali vähän kompressoituu ja tiluttelu kuulostaa sulavammalta, muttei ole mitään ampiaisfarmimeininkiä) ja tarvittaessa vaikka kaulamikki kehiin. Noilla eväillä pitäis lähteä sellanen perus nintendo-meininki, kaiku lisää vielä vaikutelmaa. Erottelevan soundin perusperiaate on tehdä soundista erotteleva ja soittaa tarkasti, ei siinä sen kummempia. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Snapo 09.03.2008 21:15:49 (muokattu 09.03.2008 21:16:54) | |
---|
Tapping ei ole ollenkaan kiinni jonkun sirkkelipurnukan, ei vahvistimen, eikä edes kitaran ominaisuus (kunhan siitä esineestä nyt vaan tulee mieleen "kitara"). Suosittelen katsomaan kitaramörkö Mr. Govanin videon aiheesta: http://www.youtube.com/watch?v=-XMr12RJIIY |
Baraka 10.03.2008 09:22:40 | |
---|
Ootko kokeillu sillei ettet käytä plekua? Vaan siis niinku painamalla plekukäden sormella sitä kieltä sillei et siitä lähtee se ääni? Jos sormiin alkaa sattuun ni lyö sillä pedaalilla siihen (nappuloiden asennolla ei väliä) niin kovaa ku lähtee ni itellä ainaki on lähteny ihan kivä ääni siitä :) |
Valdemart 10.03.2008 16:48:47 | |
---|
Jos sormiin alkaa sattuun ni lyö sillä pedaalilla siihen (nappuloiden asennolla ei väliä) niin kovaa ku lähtee ni itellä ainaki on lähteny ihan kivä ääni siitä :) Siis lyödään sormiin vai kitaran kieliin? Käykö Digitechin Hothead tohon tarkotukseen? Ku siis lyödään sillä pedaalilla, vai voiko vaan Bossin juttui käyttää toho? You Can't Put Your Arms Around a Memory |
Siis lyödään sormiin vai kitaran kieliin? Käykö Digitechin Hothead tohon tarkotukseen? Ku siis lyödään sillä pedaalilla, vai voiko vaan Bossin juttui käyttää toho? Ainoastaan bossit käy. Edit: Kokeilin Digitecheillä mutta ei oikein pelittänyt. |
Marshallga 10.03.2008 19:54:51 | |
---|
Auttakaa nyt miestä mäessä, vaikka hän hassuja kyseleekin. Itse en niinkään osaa selittää, kuinka tuo käytännössä tapahtuu. |
Starlia 10.03.2008 22:04:26 | |
---|
Auttakaa nyt miestä mäessä, vaikka hän hassuja kyseleekin. Itse en niinkään osaa selittää, kuinka tuo käytännössä tapahtuu. Eiköhän tässä ole autettu jo. Aloittaja voisi mennä vaikka www.youtube.com -> Tapping lesson. |
Baraka 10.03.2008 22:39:03 | |
---|
Siis lyödään sormiin vai kitaran kieliin? Käykö Digitechin Hothead tohon tarkotukseen? Ku siis lyödään sillä pedaalilla, vai voiko vaan Bossin juttui käyttää toho? Lyödään ihan reilusti molempiin, saa valita kumpi kuulostaa paremmalta. |
Stalkah 12.03.2008 14:35:47 | |
---|
itse soitin bändini demolle aika pitkän tappingisession yhden soolon alkuun, ja siinä oli käytössä Digitechin DF-7:n Boss Metal Zone- mallinnus. Onko minussa tai pedaalissa siis jotain vikaa kun saan tappingin toimimaan!?!? *hätäitkua* ähäwhäwhääää... no rupes kyllä pakosti naurattamaan :D "You tried hard and failed miserably, so learn this: never try!"
www.myspace.com/beyondotherdimensions |
IJarro 12.03.2008 15:12:49 | |
---|
Täällä ollaan ihan hakoteillä. Eikö kukaan oo koskaan kuullu termiä "scalloped"?!? Ei noin nyt normskeboilla onnistu. Let's do some living after we die... |
Point 13.03.2008 21:51:03 | |
---|
|
Rotuvaari 13.03.2008 23:40:01 | |
---|
tapping- äänen "saat" painelemalla sormeasi/sormiasi otelautaa vasten. tappingia varten ei tarvita ampiaispesää. tuossa video, pitäisi oppia: http://www.youtube.com/watch?v=-51iHvqP0Rs&feature=related Hyvä video, ei siinä mitään. Itsekin opettelin vähän täppäämään tuon parissa joskus. Mutta! Nuo opetusvideot...pitääkö niiden alussa aina näyttää taitonsa? Tekeekö se katsojaan vaikutuksen, että wow tuohan osaa soittaa? Jotenkin aina huvittaa, että kikkaillaan heti alussa ja näytetään, että "mun tasolle et koskaan tule pääsemään". Vähän sama kuin tilaisi taksin ja kuski ajaisi alkuun ohitse, tekisi muutaman tiukan käsijarrukäännöksen, hivottelisi jalankulkijoita ja kikkailisi muuten vaan sudittamalla nurmikolla. Sitten ajaisi eteen ja olisi, että kyytiin voit tulla, mutta yhtä hyvää kuskia susta ei ikinä tule. No, toisaalta jos olisi kitsu mukana niin voisi tilutella koko matkan takapenkillä ja väännellä naamaansa, että kuski varmasti peileistä näkee suurta taidetta. Life...is like a box of chocolates. A cheap, thoughtless, perfunctoral gift that no one ever asks for. Unreturnable because all you get back is another box of chocolates.
Cancer Man |
Ianuarius 14.03.2008 14:23:21 | |
---|
Vähän sama kuin tilaisi taksin ja kuski ajaisi alkuun ohitse, tekisi muutaman tiukan käsijarrukäännöksen, hivottelisi jalankulkijoita ja kikkailisi muuten vaan sudittamalla nurmikolla. Sitten ajaisi eteen ja olisi, että kyytiin voit tulla, mutta yhtä hyvää kuskia susta ei ikinä tule. HAHAHA. Samaa oon pohtinu... mutta kai se pitää vähän esittää, ku kerran on vuosia treenattu ja ollaan niiiin taitavia. Siitä se muusikon itsetunto koostuu. All you need is love. |