Aihe: Mesa boogie big block 750
1 2
jazbaz
10.03.2008 15:24:25 (muokattu 10.03.2008 16:30:19)

Onko tämmöisestä kenelläkään käyttökokemusta tai muuta tietoutta?
Paikallisessa musiikkiliikkeessä kävin pällistelemässä ja sain houkuttelevan tarjouksenkin. Alkoi kuitenkin epäilyttää, kun myyjä väitti kyseessä olevan täysputkivahvistimen, mutta takapaneelissa kerrottiin putkien ohjaavan mos-fettejä. Tehoa ja ominaisuuksiahan tässä kyllä piisaa, mutta onko ääni putkivahvistimen omainen. Löytyykö sitä oikeaa murinaa?

edit.Tämmöistä dataa löytyy:

750 Watts @ 2 Ohms (550 @ 4, 280 @ 8), Simul-State Power / 12 Tube Driven Power MOSFET's, 4x12AX7

8 Stage Vacuum Tube Preamplifier with Gain, Active Bass, Active & Passive Mids, Mid Frequency (adjustable from 200 Hz to 2 kHz), Active Treble & Master Volume Controls
"Bass sings Bles-sings"
jvakeva
10.03.2008 16:22:22

Onko tämmöisestä kenelläkään käyttökokemusta tai muuta tietoutta?
Paikallisessa musiikkiliikkeessä kävin pällistelemässä ja sain houkuttelevan tarjouksenkin. Alkoi kuitenkin epäilyttää, kun myyjä väitti kyseessä olevan täysputkivahvistimen, mutta takapaneelissa kerrottiin putkien ohjaavan mos-fettejä. Tehoa ja ominaisuuksiahan tässä kyllä piisaa, mutta onko ääni putkivahvistimen omainen. Löytyykö sitä oikeaa murinaa?

eikös se ole trankku vehjes? ja joku putkisärö..
Bassoneuvos
hemmo
10.03.2008 16:25:12 (muokattu 10.03.2008 16:25:21)

Itselläni on ihan jees tilanne, molemmissa aktiivisesti soittavistani pumpuista on oikein jees ja hyvällä asenteella vetävä rumpali. Ja joo, toinen niistä on Hemmo.
Leeni
10.03.2008 17:46:43
mutta onko ääni putkivahvistimen omainen. Löytyykö sitä oikeaa murinaa?

etkö saanut testata ?
Kyllähän noista mesan vermeistä luulis hyvälaatusta soundia lähtevän ulos.
"one day when someone comes up to you asking for advice you realize that it's never been the equipment at all." - Ken Rockwell
jazbaz
10.03.2008 19:12:11

etkö saanut testata ?

Ei mulla ollut omaa bassoa edes mukana. Menin itse asiassa tiedustelemaan Peavey Tour VB2 -vahvistimen saanti mahdollisuuksia, mutta kauppias itse tarjosi tätä sanoen sitä täysputkinupiksi.
"Bass sings Bles-sings"
Teijo K.
10.03.2008 19:15:59

Ei mulla ollut omaa bassoa edes mukana. Menin itse asiassa tiedustelemaan Peavey Tour VB2 -vahvistimen saanti mahdollisuuksia, mutta kauppias itse tarjosi tätä sanoen sitä täysputkinupiksi.

Hyvin kuvaavaa. Ja tyypillistä.

Voishan se seuraavaksi saivarrella että ei ole olemassa täydellisesti putkilla toteutettua vahvaria ja mitä roskaa vielä.

Nuppina voi olla mitä parhain, naurattaa vaan noi myyntipuheet. Testaa ja päätä itse.
kosmonautti5000
11.03.2008 09:21:00
kauppias itse tarjosi tätä sanoen sitä täysputkinupiksi.

julmaa. mä oon aina elänyt uskossa että lahdessa käydään rehellistä soitinkauppaa. tietty sillä oletuksella että kävit naapurikunnassa nuppiaetsimässä.
töissä käydään harrastuksena ja harrastukset käy työstä...
Teijo K.
11.03.2008 09:25:25

julmaa. mä oon aina elänyt uskossa että lahdessa käydään rehellistä soitinkauppaa. tietty sillä oletuksella että kävit naapurikunnassa nuppiaetsimässä.

Ei se välttämättä ole epärehellinen. Kentällä on vain noita sotkijoita niin paljon että kaikki eivät enää valttämättä tiedä miksi mitäkin laitetta tulisi sanoa. Saivarrellaan jostain teknisistä yksityiskohdista että saisi omille vahvareilleen egonnostatusta.
absqua
11.03.2008 09:41:04
Ei se välttämättä ole epärehellinen. Kentällä on vain noita sotkijoita niin paljon että kaikki eivät enää valttämättä tiedä miksi mitäkin laitetta tulisi sanoa. Saivarrellaan jostain teknisistä yksityiskohdista että saisi omille vahvareilleen egonnostatusta.

Ja ylipäänsä se, että henkilö on musiikkikaupan myyjä, ei tarkoita väistämättä sitä että hän olisi asiantuntija.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Teijo K.
11.03.2008 09:47:53

Ja ylipäänsä se, että henkilö on musiikkikaupan myyjä, ei tarkoita väistämättä sitä että hän olisi asiantuntija.

Tätä nimenomaan hain. Myyjät ovat usein ulkopuolisten "asiantuntijoitten" armoilla. Eikö tuo nyt niin kummallinen tapus tosiaan ole. Tuolla on jatkuvasti myynnissä noita nuppeja missä on yksi lämmitysputki etusessa ja ne on jo myyntipuheissa putkinuppeja. No sehän on saanut aikaan sen ketjureaktion että vanhat totutut nimitykset heittävät häränpyllyä koko ketjun läpi. Sitten on näitä Mesan kaltaisia yhä monimutkaisempia hybridejä. Ei mikään ihme että alkaa olla vaikeuksia pysyä kärryillä.

Sillä ei loppujenlopuksi ole edes kauheasti väliä onko nuppi hybridi, putkinuppi, täysputkinuppi vai ihan trankkupeli jos se soundaa hyvältä ja toimii kontekstissa. Korkeintaan se vaikuttaa siihen millainen kaappi on optimivalinta sille nupille.
Antti K.
11.03.2008 10:01:00

ei todellakaan. Nimimerkillä "olen ollut musiikkiliikkeessäkin töissä"
Kauneus on katsojan silmissä ja soundi on soittajan korvissa!
pekezu
11.03.2008 10:01:17

Korkeintaan se vaikuttaa siihen millainen kaappi on optimivalinta sille nupille.

Herätti mielenkiinnon, kerro toki lisää? Eli siis millainen kaappi kannattaa olla putkipelille ja millainen trankkupelille? Onko ne erot lähinnä suljettu-refleksi-akselilla vai joko mennään ihan elementtien kokoon?
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
absqua
11.03.2008 10:03:44
ei todellakaan. Nimimerkillä "olen ollut musiikkiliikkeessäkin töissä"

:-D

Otan osaa!

Joo no vakavasti puhuen mua huvittaa välillä kun varsinkin junnuketjun kaverit vie kitaroitaan musiikkiliikkeeseen säädettäviksi / korjattaviksi. Voihan se niinkin onnistua, mutta mun mielestäni kannattaa opetella säätämään itse ja sen mitä ei itse osaa teettää jollain soitinrakentajalla/-korjaajalla.

Niin, ja sori tämä offtopic!
pekezu
11.03.2008 10:11:22

Sori, jatketaan offtopickailua.

En sit tiedä miten muualla, mutta ainakin tuolla Kuopiossa menee homma niin, että ne soitinhuollot hoitaa DLX-musiikissa ihan oikea soitinrakentaja/huoltaja/korjaaja. En sitten tiedä onko muualla tällaista systeemiä, ainakin muutamalla soitinliikkeillä on oma "nimikkokorjaaja", joka huoltaa sitten huoltoon tulevat soittimet. Meinaavatkohan ne junijorit että se toiminta olisi tällaista vai liekkö se sitten ihan pelkästään myyjäsetien tekemää huoltoa?
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
absqua
11.03.2008 10:13:11
Sori, jatketaan offtopickailua.

En sit tiedä miten muualla, mutta ainakin tuolla Kuopiossa menee homma niin, että ne soitinhuollot hoitaa DLX-musiikissa ihan oikea soitinrakentaja/huoltaja/korjaaja. En sitten tiedä onko muualla tällaista systeemiä, ainakin muutamalla soitinliikkeillä on oma "nimikkokorjaaja", joka huoltaa sitten huoltoon tulevat soittimet. Meinaavatkohan ne junijorit että se toiminta olisi tällaista vai liekkö se sitten ihan pelkästään myyjäsetien tekemää huoltoa?

Paremmat putiikit toimivatkin noin, mistä heille kaikki kunnia.
Karlsson
11.03.2008 11:05:07
julmaa. mä oon aina elänyt uskossa että lahdessa käydään rehellistä soitinkauppaa.

Buuhahhah!

No, okei, Häsääjä ei ole enää toiminnassa, mutta kuitenni...
Kuolleen formaatin puolesta.
kosmonautti5000
11.03.2008 11:33:07
Buuhahhah!

No, okei, Häsääjä ei ole enää toiminnassa, mutta kuitenni...

häsääjä? lahdesta? vaadin lisää tuntomerkkejä...

alunperin meinasin keskusmusiikkia. siellä ovat olleet aina kovin reiluja, eivätkä kovasti kusettaneet kun aikanaan alottelinkin.
töissä käydään harrastuksena ja harrastukset käy työstä...
jazbaz
11.03.2008 13:15:28

häsääjä? lahdesta? vaadin lisää tuntomerkkejä...

alunperin meinasin keskusmusiikkia. siellä ovat olleet aina kovin reiluja, eivätkä kovasti kusettaneet kun aikanaan alottelinkin.

Jep, Soitin- ja tarvikevälityksen Rainer taisi lopetta Lahdessa ja siirtyi seuraavaan kohteeseen.

Tämä on se uusi siinä torin laidalla, joka jatkoi Vertikaalin jälkeen.
Keskusmusiikkihan on ihan pro-tason liike.
"Bass sings Bles-sings"
kallefuture
11.03.2008 13:46:47

Itellä menis kyllä luotto ko. putiikkiin. Muistelen kasari-aikana jo paikalliset diivat.Diivoilta ei kantsi ostaa. Niille pitää myydä. Odota pari vuotta ja hae se vielä paremmalla tarjouksella. Olen itse ollut aina erikoisen "vaikea asiakas". Yleensä ottanu selvää itte mahdollisimman paljon asioista ja nykyään netti auttaa. Soundi ja korjattavuus (laatu) itellä merkkaa paljo. Mesoja on pidetty luotettavina. Kitarapuolella ollu vaikeuksia joillain. Soundipuolella siis esim luukutetaan täys-stackilla pienessä kämpässä, eikä irtoo. Hait alunperin Peaveytä. Sekin on kaiketi laatupeli. Riittäisikö se sun käyttötarkoituksiin?
Kalle
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)