weikka 09.03.2008 14:56:25 | |
---|
Yritän opetella tekemään konetaustaa. Minulla on Cubase SE 3 ja latasin ilmaisen Hammerheadin. Onnistuin tekemään Hammerheadilla muutaman tahdin juttuja ja siirsin cubaseen, mutta mutta? Jos minulla on esim.lyhyitä sämplejä, joista lähden rakentamaan niin millä tavalla teette? Liimaatteko sämplet peräkkäin vai soitatteko sämplen midillä koskettimistolta sekvensseriohjelmaan ja teettekö sillä sekvensseriohjelman rumpuikkunassa? Cubase ei taida olla mikään hyvä vaihtoehto tähän käyttöön, mikä olisi hyvä ohjelma konetaustojen tekemiseen? Kiitos kaikille vastanneille! |
Torniojaws 09.03.2008 15:52:37 | |
---|
Cubase sopii oikein mainiosti siihen hommaan. Tarvitset vain VST-samplerin, jonka avulla lataat samplet muistiin. Sitten Cubasessa teet vain MIDI-raidan, jolla ohjaat sampleria. |
weikka 09.03.2008 16:32:50 | |
---|
Kiitos vastauksesta! Onkohan niitä ilmaisia vai ovatko kaikki maksullisia, mitä suosittelisit? |
JPQ 09.03.2008 19:10:00 | |
---|
|
teknis 09.03.2008 19:45:23 (muokattu 09.03.2008 20:04:34) | |
---|
os minulla on esim.lyhyitä sämplejä, joista lähden rakentamaan niin millä tavalla teette? Liimaatteko sämplet peräkkäin vai soitatteko sämplen midillä koskettimistolta sekvensseriohjelmaan ja teettekö sillä sekvensseriohjelman rumpuikkunassa? rumpusamplet ehdottomasti aina sampleriin. muiden samplejen kanssa riippuu täysin siitä, mitä niille on tarkoitus tehdä. pianorollia/hiirellä naksuttelua vierastan tosi paljon, millä tahansa midikiipparilla saa soiteltua paremmin, ja aina voi jälkikäteen säätää hiirellä ja automaatioita hienosäädöt kohdalleen. mut joo.. voi ne samplet laittaa ihan vain peräkkäin, mutta se kyllä tappaa puolet hauskuudesta. ei voi lennosta säätää samplejen korkeutta, dynamiikkaa, volumea, puhumattakaan filttereistä tai looppauksesta. toisaalta, yks tapa tehdä on että heittää audiosekvensseriin pitkän samplen ja leikkoo sen lyhyempiin osiin, mut sillä tavalla tulee sit taas ihan eri soundia.. ps. cubase on bueno |
|
teknis 10.03.2008 16:45:44 | |
---|
|
weikka 10.03.2008 21:52:20 | |
---|
Kiitos kaikille vastanneille! |
JPQ 12.03.2008 01:37:48 | |
---|
Aika salettiin paras ilmainen (maksoi ennen 150e) VST-sampleri: http://vemberaudio.se/shortcircuit.php Melkein kyllä mutta jos sfz fileen lataus kaataa niin en pitäs kyllä hyvänä juttuna näin kävi mulle. itslele riittänee cyberfree ja dropzone (sonar homestudio xlän mukana sain). |
weikka 15.03.2008 13:59:48 | |
---|
Jostain syystä ei onnistu tuo lataaminen. Siis pitääkö kansio avata esim.cubasen kautta vai pitäisikö se toimia yksin? Eli toimiiko sampleri siis yksistään vai vaatiiko se sekvensseriohjelman? |
Snowblind 15.03.2008 14:35:17 | |
---|
Vaatii esim. Cubasen tai jonkin VST-hostin. |
wilzhu 15.03.2008 16:56:15 | |
---|
Tässä ainoa ilmainen jonka kanssa ei ole ihan täysin hampaat irvessä eräästä sain kerran ääntä siihen jäi toinen kaatui sample n latailuun mutta asiaan: http://www.xt-hq.com/download/CyberFREE.zip En osannut käyttää ollenkaan! Miten tuohon edes saa lisättyä sampleja? Elämä off. |
JPQ 16.03.2008 13:44:44 | |
---|
En ole hyvä selittämään rajallisen selkeän tekstin tuoton takia mutta yritän: Oikealla hiiren napin takaa löytyy valikot en osaa enempää oikein sanoa kunnolla en ole kattonut mutta sanoisin kokeilemalla olen opetellut ja löytänyt nuo valikotkin. ja kun tekee multisamplea vaihto eri samplejen välillä sujuu mielestäni vasenmassa alakulmassa kenttä jossa lukee samplen nimi niin sitä klikaten aina vaihtuu seuraava sample esille. |