Askorbiinihappo 09.03.2008 11:11:14 | |
---|
Moro! Nyt tällaista kyselisin, kun tahtoisin alkaa äänittämään riffejä, ja ennen kaikkea kuunnella kunnolla omaa soittoani, niin olen ajatellut hommata jonkun näköiset kamat tähän äänitykseen. Anteeksi, jos/kun näitä topikkeja riittää, mutta kun en yhtään tiedä, miten/mitä pitäisi etsiä. Niin, että mitä tähän tarvitsee? Mitä suosittelette? Paljonko tulisi kustantamaan? Ja, ennen kaikkea, miten? Kiitos jo nyt, apu tulee tarpeeseen. Kannattaako koko elämäänsä uhrata kitaransoittoon, jos vaan komppaa...no EI!
Ushimir FTW! |
migreeni 09.03.2008 11:14:53 (muokattu 09.03.2008 11:16:39) | |
---|
|
superfly 09.03.2008 11:23:33 | |
---|
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Askorbiinihappo 09.03.2008 11:34:10 | |
---|
Osta Mbox niin tulee softa mukana. Sillä pääsee jo tosi pitkälle. Kannatta varmaan ohjata tämä kysymys tuonne studiopuolelle. Kohta vittuilu alkaa... http://www.thomann.de/fi/digidesign_mbox_2_mini.htm E: Tän mukana tulee Cubase, ihan kelpo tsydeemi! http://www.thomann.de/fi/presonus_firebox.htm Ai niin, perhana, oishan tän sinne voinut laittaa. Onko softa niinkun sama kun semmonen simulaattori, jossa ruudussa näkyy jotain pedaaleita? :D Sori, mulla on tosi vähän näistä tietoa, mutta yritän opetella. Tuossa Mboxissa ei ainakaan hinta ole kovin paha. Kannattaako koko elämäänsä uhrata kitaransoittoon, jos vaan komppaa...no EI!
Ushimir FTW! |
Dunga 09.03.2008 11:36:31 | |
---|
|
migreeni 09.03.2008 11:50:30 (muokattu 09.03.2008 11:53:53) | |
---|
Ai niin, perhana, oishan tän sinne voinut laittaa. Onko softa niinkun sama kun semmonen simulaattori, jossa ruudussa näkyy jotain pedaaleita? :D Sori, mulla on tosi vähän näistä tietoa, mutta yritän opetella. Tuossa Mboxissa ei ainakaan hinta ole kovin paha. Se softa, DAW (=Digital audio workstation tms...) on se ohjelma jolla sä nauhotat soiton koneelle ja järjestät raidat paikalleen, editoit, miksaat ja whatnot. Sä kuvailit äsken vahvistinsimulaattoria, jollaisen ehkä myös tarvitset. Ellei sulla ole esim. Line6 PODin jotain versioo tai sitten vahvaria jossa on lineout/rec out/etc. HUOM! Yleensä vahvareiden tollaset lineoutit sun muut kuulostaa ihan perseeltä. Halutessas voit tietenkin nauhoittaa nupin lineoutista/FX outista etuastesäröt raidalle ja impulsseilla simuloida pääteasteen ja mikitetyn kaapin. Nää on tälläsiä advanced-juttuja joiden opiskelussa menee hermo ja terveys :D Kyllä se siitä. Ja turhaan pyytelet mitään anteeksi, nää on ihan saatanan monimutkasia juttuja. Ja jokainen aloittaa jostain eikä kukaan tiedä mitään ennenkuin hän on sen jonkin oppinut tai jotain. Just. Kysele toki lisää jos vaikka voisi olla vielä avuksi. E: Yllä olevat Toneport-laitteet ajaa saman asian kuin POD. Soundi on miellyttävä jos jaksaa vähän ruuvailla. Jos ei ole softaan varaa niin yksi todella hyvä (siis oikeasti hyvä) ilmaissofta nimeltä Reaper vois olla sulle just oikea. E2: Jos äänitys tosissaan kiinnostaa niin kannattaa tutustua tähän foorumiin. http://www.ultimatemetal.com/forum/andy-sneap-151/ |
Sam Hotman 09.03.2008 11:56:00 | |
---|
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir |
tommiot 09.03.2008 11:58:21 | |
---|
Siis tällaiseen tökkää mikin kiinni ja alkaa nauhottamaan? Tai sitten vahvarin line outista? Tuossa lukee, että joku äänitys softa olisi siinä ja joku mallinnos juttu myös. P.S. Olen ihan pihalla näistä jutuista. Siinä on PodXt mallinnukset. Kitara kiinni siihen suoraan. |
Sam Hotman 09.03.2008 12:00:05 | |
---|
Siinä on PodXt mallinnukset. Kitara kiinni siihen suoraan. Entä nuo mikki paikat, mitä niillä sitten tekee? "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir |
migreeni 09.03.2008 12:00:46 (muokattu 09.03.2008 12:02:28) | |
---|
Siis tällaiseen tökkää mikin kiinni ja alkaa nauhottamaan? Tai sitten vahvarin line outista? Tuossa lukee, että joku äänitys softa olisi siinä ja joku mallinnos juttu myös. P.S. Olen ihan pihalla näistä jutuista. Oli näköjään ableton live. Se on paska. Sori mut se on. Mut ei se mitään, käy tosta imppaamassa http://www.reaper.fm/download.php ilmainen softa. Se on myös aika kevyt joten liikaa tehoja ei koneesta vie. Ite en ole niin perillä myöskään tosta toneportista mutta ilmeisesti toimii nopeasti ja helposti. Elikkä täydellinen kotiäänityksiin. Entä nuo mikki paikat, mitä niillä sitten tekee? Niihin tökätään mikki :) Eli jos esim laulua tai mikitettyä vahvistinta halajat nauhoittaa niin siihen tollainen mikkipiuha sisään. |
trih 09.03.2008 12:01:44 (muokattu 09.03.2008 12:13:45) | |
---|
Pistänpä tähän oman kokoonpanon tyylisen systeemin hintoineen suurpiirteisesti. -PC, käytetty (50e) -Äänikortti, M-Audio Delta Audiophile (80-90e) -Softa, Reaper (Ilmainen) -Mikkietunen, putkella (40-50e) -XLR ym piuhaa (10e) -Mikki (30-100e) Jos käyttää podia tai muuta systeemiä eikä halua mikittää elementtiä niin eihän sitä tarvi kuin toimivan äänikortin ja piuhan tai pari. Ite olen tullut toimeen "ilmaisella" soundblasterillakin. Just. |
Askorbiinihappo 09.03.2008 12:14:09 | |
---|
Migreenille plussa, oleppa hyvä. Mulla on kamoina Microcube ja kitara, jossa on humpparit. Ja tuossa Microcubessa tosiaan on tollanen Rec Out-juttu. Mutta mä en oikein vieläkään ymmärrä, että jos nyt vaikka aatellaan, että haluaisin äänittää jollain tollasella Line 6:lla, niin pitäiskö mun pistää niinku PODiin mikki kiinni, joka taas olisi tuossa vahvarin edessä? Tosin kaikkihan tietää, että Microcubessa on aika huonot saundit. Onko sitten jollain tollasella ohjelmalla mahdollisuus mallintaa soundeja tai jotain...En mä kyllä oikeen ymmärrä. Kannattaako koko elämäänsä uhrata kitaransoittoon, jos vaan komppaa...no EI!
Ushimir FTW! |
tommiot 09.03.2008 12:16:56 (muokattu 09.03.2008 12:17:51) | |
---|
Jos käyttää podia tai muuta systeemiä eikä halua mikittää elementtiä niin eihän sitä tarvi kuin toimivan äänikortin ja piuhan tai pari. Ite olen tullut toimeen "ilmaisella" soundblasterillakin. Pod Xt ja X3 ei vaadi edes äänikorttia, sillä ne itsessään toimivat äänikorttina. Mulla on kamoina Microcube ja kitara, jossa on humpparit. Ja tuossa Microcubessa tosiaan on tollanen Rec Out-juttu. Mutta mä en oikein vieläkään ymmärrä, että jos nyt vaikka aatellaan, että haluaisin äänittää jollain tollasella Line 6:lla, niin pitäiskö mun pistää niinku PODiin mikki kiinni, joka taas olisi tuossa vahvarin edessä? Tosin kaikkihan tietää, että Microcubessa on aika huonot saundit. Onko sitten jollain tollasella ohjelmalla mahdollisuus mallintaa soundeja tai jotain...En mä kyllä oikeen ymmärrä. Jos sä Pod Xt:n tai X3:n hommaat niin microcuben mallinnukset kannattaa varmaan unohtaa ja käyttää Podin mallinnuksia äänittämiseen. |
Sam Hotman 09.03.2008 12:21:24 | |
---|
Oli näköjään ableton live. Se on paska. Sori mut se on. Mut ei se mitään, käy tosta imppaamassa http://www.reaper.fm/download.php ilmainen softa. Se on myös aika kevyt joten liikaa tehoja ei koneesta vie. Ite en ole niin perillä myöskään tosta toneportista mutta ilmeisesti toimii nopeasti ja helposti. Elikkä täydellinen kotiäänityksiin.
Niihin tökätään mikki :) Eli jos esim laulua tai mikitettyä vahvistinta halajat nauhoittaa niin siihen tollainen mikkipiuha sisään. Voi siis ohittaa ne Toneportin mallinnokset/efektit, jos haluaa äänittää mikitettyä vahvaria? Entä minkälainen olisi Bossin Micro Br äänityksiin? "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir |
Voi siis ohittaa ne Toneportin mallinnokset/efektit, jos haluaa äänittää mikitettyä vahvaria? Näin mäkin ymmärsin. Mutta nyt kun katson tota Toneportia, niin mihin se menee kiinni? Tietsikkaanko? Piirrän tässä samalla kuvaa itselleni havaintoesitykeksi ;). Kannattaako koko elämäänsä uhrata kitaransoittoon, jos vaan komppaa...no EI!
Ushimir FTW! |
Sam Hotman 09.03.2008 12:30:32 | |
---|
Näin mäkin ymmärsin. Mutta nyt kun katson tota Toneportia, niin mihin se menee kiinni? Tietsikkaanko? Piirrän tässä samalla kuvaa itselleni havaintoesitykeksi ;). Eikö se USB reikään mene? "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir |
migreeni 09.03.2008 12:42:46 | |
---|
Migreenille plussa, oleppa hyvä. Kiitti :) Mulla on kamoina Microcube ja kitara, jossa on humpparit. Ja tuossa Microcubessa tosiaan on tollanen Rec Out-juttu. Mutta mä en oikein vieläkään ymmärrä, että jos nyt vaikka aatellaan, että haluaisin äänittää jollain tollasella Line 6:lla, niin pitäiskö mun pistää niinku PODiin mikki kiinni, joka taas olisi tuossa vahvarin edessä? Tosin kaikkihan tietää, että Microcubessa on aika huonot saundit. Microcubessa on musta ihan jees soundit noin muuten vaan. Mutta just sen rec-out oli ihan paska. Hirveetä muhjua. Ostin sittemmin POD X3:n ja nyt on aika helvetin jees soundit. En ehkä ihan tajunnut mitä yrität tossa selittää mutta meinasitko mikittää se Microcuben? Se kannattaa heivaa pois ihan suosiolla saman tien siinä tilanteessa. PODissa ne soundit vastaa mikitettyä kaappia. Onko sitten jollain tollasella ohjelmalla mahdollisuus mallintaa soundeja tai jotain...En mä kyllä oikeen ymmärrä. Meinaatko sitä äänityssoftaa vai mitä? DAWilla muokataan soundia kompressoreilla ja EQilla yms. On myös noita mallinnusplugareita mutta yleensä lähtösaundin ollessa hyvä, tulos on hyvä. |
Gizmo86 09.03.2008 12:51:36 | |
---|
Itse päätin tässä viikonlopun aikana että itselle tulee tuo line6 toneport ux2.Liitäntöjä löytyy aika kivasti ja toi nauhottaminen on aika helppoa.Nauhoitus onnistuu USB kautta eli toimii ihan erillisenä äänikorttina tuo tonerportti.Ja oman vahvarin kautta nauhoituski onnistuu koska tuossa on stereo linja in/out.Digital S/PDIF out liitäntä löytyy niin vois melkein kokeilla miltä kuulostaa kotiteatterin kautta.Saa nähdä tuleeko noita tuon mukana tulevia mallennuksia/efektejä käytettyä. |
PoeR 09.03.2008 13:12:15 | |
---|
tsöötswall |
migreeni 10.03.2008 00:26:19 | |
---|
Itse päätin tässä viikonlopun aikana että itselle tulee tuo line6 toneport ux2.... .Saa nähdä tuleeko noita tuon mukana tulevia mallennuksia/efektejä käytettyä. Suosittelen hakemaan netistä valmiita käyttäjien tekemiä patcheja. Soundeja siis. En ole ite ihan satavarma, mutta ne jotka käy POD XT:hen ja X3:n, käyvät myös toneporttiin. Netti on pullollaan hyviä soundeja! Ite olen aika laiska nimittäin ruuvailemaan ;) |