_MaSu_ 09.03.2008 11:22:42 | |
---|
mistä halpa mutta hyvä lp mallinen kitara? budjetti noin 200€. thomanilla oli epiphoneja mutta muualta en oikee oo löytäny halpoja mielellää suomalainen liike mikä sijaitseekin suomessa. |
nannne 09.03.2008 11:34:37 | |
---|
mistä halpa mutta hyvä lp mallinen kitara? budjetti noin 200€. thomanilla oli epiphoneja mutta muualta en oikee oo löytäny halpoja mielellää suomalainen liike mikä sijaitseekin suomessa. http://www.thomann.de/fi/epiphone_lp_special_black.htm Tuommoinen on oikeastaan kohtuu kiva kitara mielestäni. |
|
esprit de corps 09.03.2008 11:38:51 | |
---|
Vähän niinku muumi. |
_MaSu_ 09.03.2008 11:40:34 | |
---|
|
Dunga 09.03.2008 11:41:39 | |
---|
|
nannne 09.03.2008 11:46:10 | |
---|
Kyllä sen saa ihan kitaralta kuulostamaan. |
Icy-Sun 09.03.2008 12:52:20 (muokattu 09.03.2008 12:53:27) | |
---|
käytettynä saa standardia joskus aika edukkaasti ja on se jo ihan eri luokan soitin. Vaikia suositella ku en ole hirveästi tavannut hyviä halpis epiphoneja. Standardi on jo kitara :) Ja itselläkin on ollut korealainen Tokai melko pitkään enkä ole nähnyt vielä tarvetta vaihtaa. There ain't noway out tonight |
esprit de corps 09.03.2008 12:59:28 | |
---|
käytettynä saa standardia joskus aika edukkaasti ja on se jo ihan eri luokan soitin. Vaikia suositella ku en ole hirveästi tavannut hyviä halpis epiphoneja. Standardi on jo kitara :) Ja itselläkin on ollut korealainen Tokai melko pitkään enkä ole nähnyt vielä tarvetta vaihtaa. Epiphonen Standard on tosiaan hyvä peli, sellainenkin kaveripiiristä löytyy. Diggailen kyllä siitä tatsista ja soinnista ihan originaalimikeilläkin. Ei se nyt tietenkään mikään Gibson ole tai elämää suurempi kokemus muutenkaan, mutta toimiva perussoitin, joka riittää pitkällekin jos tarvis on. Eipä se Thomannilla enää hirveitä maksakaan; http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_standard.htm Itselläni oli joskus Epiphonen studio-malli, ja sitäkään en kyllä suosittele. Minun Epiluuri-kokemusten pohjalta suosittelen ostamaan tuon Standardin tai katsomaan suosiolla jonkun muun valmistajan tuotteita. Tosin jokainen päättää itse ja omat rahansa käyttää. Mutta minun mielipide on tämä. Vähän niinku muumi. |
McNulty 09.03.2008 15:09:35 (muokattu 09.03.2008 15:10:58) | |
---|
byt' v kurse volkov |
Kefiiri 09.03.2008 16:15:55 | |
---|
Kaverilla löytyy tuollainen. Ihan hirveä. Oikeesti. Mikäs noin perusasiallisen oloisesta kitarasta tekee ihan hirveän? Ihan mielenkiinnosta kysyn, en kinatakseni. |
esprit de corps 09.03.2008 16:20:49 | |
---|
Mikäs noin perusasiallisen oloisesta kitarasta tekee ihan hirveän? Ihan mielenkiinnosta kysyn, en kinatakseni. Siinä oli itseasiassa sama vika kuin mulla joskus olleessa studiossa, sitä oli käsittämättömän raskas soittaa. Tämän voi lukea vähän niin kuin kielikuvana, en osaa tarkemmin eritellä miksi, mutta näin oli. Tuota Specialia en mitenkään säädellyt, omaa studiota silloin joskus kyllä, ja joko miehessä tai kitarassa oli vikaa, mutta hyvää soitettavaa en siitä saanut koskaan. Se jonkilainen raskaus siinä oli, kuolleita kohtia otelaudalla, joita en onnistunut saamaan pois ja sointi oli niiiiiin tunkkainen, ettei oikein napannut. Tuntui halvalta ja tunkkaiselta, tämä toki on vain minun mielipiteeni, menkää itse testaamaan ja toteamaan, mitä mieltä itse olette. Vähän niinku muumi. |
Kefiiri 09.03.2008 17:12:20 | |
---|
Siinä oli itseasiassa sama vika kuin mulla joskus olleessa studiossa, sitä oli käsittämättömän raskas soittaa. Tuntui halvalta ja tunkkaiselta, tämä toki on vain minun mielipiteeni, menkää itse testaamaan ja toteamaan, mitä mieltä itse olette. Saattaa hyvinkin olla näin. Tuolla LP Specialilla voi olla paljon yhteistä SG Specialin kanssa, jota olen joskus vähän räplännyt. Tiettyä kankeutta senkin olemuksessa oli. Kaula oli paksu ja soitin painava, eikä varsinaisesta sustainhirmusta voinut puhua. Toisaalta tuntui että kun moiseen jämäkkyyteen tottuisi, voisi homma toimia hyvinkin. Täytyy varmaan käydä joskus kokeilemassa. |
Dinorocker 09.03.2008 19:17:42 | |
---|
Vaikka kyseinen kitara on "Les Paul", ei sillä ole juuri mitään tekemistä "oikeiden" Paulien kanssa, kaukaa näyttää vähän sinne päin. Silti voi olla ihan ok keppi hintaisekseen, kunhan muistaa ettei se Les Paulilta soundaa. Outrider |
Valdemart 09.03.2008 19:21:41 | |
---|
Kaverilla on Epiphonen Les Paul special, joka tosin vissiin säädettiin kuntoon liikkeessä. Kyllä itse sillä ihan mielelläni soittelin, vaikka kotoa vähän eri pelit löytyy. You Can't Put Your Arms Around a Memory |
Ziggy Bubba 09.03.2008 19:23:35 (muokattu 09.03.2008 19:24:23) | |
---|
Noissa Specialeissa on, harvinaista kyllä, runko usein vaneria. Jotkut yksilöt painavat kuin synti, toiset taas ovat varsin kevyitä... Taidetaan Epiphonella laittaa noihin kaikki ylimääräiset risut ja kepukat, mitä sattuu löytymään.. Kuten tässä on jo todettu, noissa ei ole oikeastaan mitään tekemistä Les Paulin kanssa, muotoa lukuunottamatta. Paljon mielummin kattelisin noita J&D:n edullisempia pelejä. "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
lepostara 09.03.2008 19:52:25 (muokattu 09.03.2008 20:14:11) | |
---|
itse ostin ihan mielenkiinnosta tuollaisen J&D kitaran kun hinta ei päätä huimannut... Tämä siis tuli tehtyä ihan liikkeen ohi kuljettua heräteostoksena, ei ollut kyseisiä pelejä tullut ennen vastaan. Mallia en muista mutta hintaa oli n 270-280€ ja en tiedä onko miten yksilökohtaista mutta ainakaan omassani ei mennyt penniäkään hukkaan, oli erittäin positiivinen yllätys hintaansa nähden. Omasta mielestäni parempi kapistus kun muut vastaavan hintaluokan LP kopsut... EDIT:ostamani malli oli muuten LC3 |
_MaSu_ 09.03.2008 20:06:38 | |
---|
J&D LS1 tosta kiinnostuin |
Valdemart 09.03.2008 20:08:25 (muokattu 09.03.2008 20:09:46) | |
---|
Noissa Specialeissa on, harvinaista kyllä, runko usein vaneria. Jotkut yksilöt painavat kuin synti, toiset taas ovat varsin kevyitä... Taidetaan Epiphonella laittaa noihin kaikki ylimääräiset risut ja kepukat, mitä sattuu löytymään.. Kuten tässä on jo todettu, noissa ei ole oikeastaan mitään tekemistä Les Paulin kanssa, muotoa lukuunottamatta. Paljon mielummin kattelisin noita J&D:n edullisempia pelejä. Ainakin kaveri peli oli mahonkia. Mahonkia sekä kaula, että runko. Tai näin ainakin paketissa sanottiin. EDIT: Saattoi kyllä olla niinkuin tässä kepissä, että vaahtera/leppä runko ja mahonki kaula. http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_special_ii_vs_ltd.htm En oo ihan varma. Puuta kuitenkin. You Can't Put Your Arms Around a Memory |
Ziggy Bubba 09.03.2008 20:22:32 | |
---|
Kuten sanoin noiden painotkin heittelee todella paljon, eli vaikuttaa vähän siltä että noihin tungetaan sitä puuta mitä sattuu Epillä jämävarastoista löytymään. Ai niin, vanerikin on puuta :) "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |