Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vasuri heavy-kitara hakusessa
1 2
Eddie-78
07.03.2008 18:01:57 (muokattu 07.03.2008 18:08:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli oon etsimässä itelleni uutta kitaraa. Hintaluokka 500-600€ Ei vaan tunnu hirveästi löytyvän vasenkätisten malleja. Näitä kahta oon katellut:
 
www.thomann.de/fi/esp_ltd_kh202bk_lh.htm
 
www.musik-produktiv.de/jackson-dinky-pro-series-dk-2-tb.aspx
 
Varsinkin toi Jackson miellyttää silmää. Onko kellään kokemuksia kyseisistä kitaroista? Kenties muita ehdokkaita samassa hintaluokassa?
 
vaasankitaristi
07.03.2008 18:49:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää vois olla hyvä, jos voit hieman joustaa budjetissa:
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_viper_400_bk_lh.htm
 
J.RA
07.03.2008 18:53:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokain Sg48l vois olla hyvä vaihtoehto, jos vaan miellyttää silmään. Eli onko tarpeeksi "hevi". Itelle oli, ehdottomasti. Kerron lisää jos kiinnosuit siitä. Löytyy musamaailman sivuilta.
 
www.circusnecropolis.com Katsasta uusi demo! ^^
Ziggy Bubba
07.03.2008 19:36:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas kannattaa miettiä tarttetko tosiaan sitä floyd rose -tyylistä kelluvaa tallaa, noissa kahdessa kapulassa kun sellaiset halpisversioina löytyy. Tuossa LTD:ssä on hintaansa nähden todella kököt mikit eikä tuo kokoonpano muutenkaan juuri vakuuta. Ite olen myös vasuri ja suosittelisin myös tuota Viperia, jos ei nyt kamalasti satu silmään.
 
Lisäkyssärinä heittäisinkin tällaisen; tarvitsetko kitaran josta irtoaa hevit vai myös "hevin näköisen" kitaran?
 
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Askorbiinihappo
07.03.2008 19:54:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostaisin tohon hintaluokkaan Schecterin. Niillä riittää vasureita.
 
Kannattaako koko elämäänsä uhrata kitaransoittoon, jos vaan komppaa...no EI! Ushimir FTW!
Ziggy Bubba
07.03.2008 20:36:39 (muokattu 07.03.2008 20:36:57)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostaisin tohon hintaluokkaan Schecterin. Niillä riittää vasureita.

Tosta puheen ollen, Soundatassa Helsingissä testailin yhtä todella pätevää Blackjackia jokunen kuukausi sitten, mutta hinta sillä oli tonnin paikkeilla - todella mainion tuntuinen kapula oli tuo... Eiköhän noista halvemmistakin päteviä soittimia löydy, eri asia sitten löytyykö niitä paljon mistään.
 
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Antroid
07.03.2008 21:33:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosta puheen ollen, Soundatassa Helsingissä testailin yhtä todella pätevää Blackjackia jokunen kuukausi sitten, mutta hinta sillä oli tonnin paikkeilla - todella mainion tuntuinen kapula oli tuo... Eiköhän noista halvemmistakin päteviä soittimia löydy, eri asia sitten löytyykö niitä paljon mistään.
 
Olikos siellä vielä se 70-luvun vasuri-Mustang?
 
Kaikki katsomaan lääkiksen speksiä maaliskuussa. http://www.lks-speksi.fi/
villeh
07.03.2008 21:54:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja myös ibanezin 1570L on jees vaihtoehto, jos se floikka pitää olla
 
www.hautaluoma.com
Sensonic
07.03.2008 21:57:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostaisin "mielenosoitusmielessä" sellaisen vasurikitaran, jossa on mahdollisimman pieni "vasurilisä", koska noiden kitaroiden valmistaminen ei oikeasti maksa paljoa enempää kuin oikeakätisten valmistaminen.
 
Mitä tuolta vanhasta Soundatan listasta luin, niin heidän "vasurilisänsä" Schecterin kitaroille on 120 euroa.
 
Mikäli löytyy luottokortti, niin sitten harkitsisin toden teolla vasurikitaran hommaamista ulkomailta, joko suoraan joltain merkkiliikkeeltä tai sitten E-baysta. Olen itse tilannut kaksi kitaraa E-bayn kautta ja ei ole ollut mitään moittimista.
 
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
Ziggy Bubba
07.03.2008 22:40:56 (muokattu 07.03.2008 22:41:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikos siellä vielä se 70-luvun vasuri-Mustang?
 
Olihan se, mutta mun vierailusta on tosiaan jo jonniinverran aikaa. Mitä ite olen tuota käpälöinyt, niin eipä tunnu kovin hemaiselvalta peliltä, varsinkaan isoon hintaansa nähden. Kitarassa oli kyllä varsin vanhat kielet eikä säädötkään tainnu olla ihan kohillaan... No vuosikertakamaa, anyhoo :)
 
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Eddie-78
08.03.2008 23:49:31 (muokattu 09.03.2008 00:18:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisäkyssärinä heittäisinkin tällaisen; tarvitsetko kitaran josta irtoaa hevit vai myös "hevin näköisen" kitaran?
 
Nimenomaan myös hevin näköisen ja Floikallisen. Haluaisin jonkun vähän laadukkaamman kitaran. Omistan Epiphonen "strato" kopion ja Les paul Special II:n. Lp:n kaulasta mä en hirveästi tykkää (vähän turhan leveä), mutta saundi on ihan jees.
Anyway. Teenköhän ihan tyhmät kaupat, jos tilaan sen Jacksonin?
 
Krister
09.03.2008 00:21:13 (muokattu 09.03.2008 00:23:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimenomaan myös hevin näköisen ja Floikallisen. Haluaisin jonkun vähän laadukkaamman kitaran. Omistan Epiphonen "strato" kopion ja Les paul Special II:n. Lp:n kaulasta mä en hirveästi tykkää (vähän turhan leveä), mutta saundi on ihan jees.
Anyway. Teenköhän ihan tyhmät kaupat, jos tilaan sen Jacksonin?

 
Itse vasurina suosittelen tuota jos pokka antaa myöten muodolle. Henk.koht. helkutin tyytyväinen http://www.thomann.de/fi/bc_rich_nt_warlock_lh.htm
 
Mulla toisena pääsähkiksenä Epin Les paul standard. Löytyy mys Squerin Strato kotisoitteluun.
 
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
McNulty
09.03.2008 00:36:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostaisin "mielenosoitusmielessä" sellaisen vasurikitaran, jossa on mahdollisimman pieni "vasurilisä", koska noiden kitaroiden valmistaminen ei oikeasti maksa paljoa enempää kuin oikeakätisten valmistaminen.
 
Jos on automatisoitu tuotantolinja jossa jokainen kone pitää kalibroida vasurille, niin ei se ihan ilmaista lystiä ole. Samoin jos tehtaalla on 2 eri tuotantolinjaa (vasurille ja oikealle omansa) niin kyllähän ne tuotantovälineet jotain kustantavat. Aika monta "halpista" saa myydä että on useiden tuhansien koneet ja niiden käyttäjät kustannettu... ja vielä kun voittoakin pitäisi saada.
 
byt' v kurse volkov
Sensonic
09.03.2008 09:54:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on automatisoitu tuotantolinja jossa jokainen kone pitää kalibroida vasurille, niin ei se ihan ilmaista lystiä ole. Samoin jos tehtaalla on 2 eri tuotantolinjaa (vasurille ja oikealle omansa) niin kyllähän ne tuotantovälineet jotain kustantavat. Aika monta "halpista" saa myydä että on useiden tuhansien koneet ja niiden käyttäjät kustannettu... ja vielä kun voittoakin pitäisi saada.
 
Joo, mutta esim. tuo Schecter Soundatalla:"vasurilisä" 120 euroa. Aika törkeä hinta! Tietääkseni halvemmat Schecterit tehdään Etelä-Koreassa, jossa nuo Wolfin kitaratkin tehdään. Ja veikkaan, että noilla Wolfin hinnoilla kitaroiden valmistus ei sisällä paljon käsitöitä, vaan ne tehdään koneellisesti.
 
Ja "kalibroinnista": mitä itse olen käynyt nykyaikaisissa tuotantotehtaissa, niin lähes kaikki on tietokoneohjattua. Esim. erilaisia piirilevyjä voidaan valmistaa vain laitteen ohjelmaa vaihtamalla. Luulisin, että kitaroiden valmistuksessakaan ei tarvitsisi muuta kuin vaihtaa tuotantolinjan ohjelmaa, jotta saisi aikaiseksi "peilikuvia", eli vasurimallisia kitaroita. Eli ei niille tarvitsisi erillista tuotantolinjaa. Vasurien kitaroilla on vain niin helppo rahastaa, kun niitä ei todellakaan "kasva puissa".
 
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
Askorbiinihappo
09.03.2008 11:39:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä menee nyt karjuem ohi aiheen, mutta Deanin FBD ML-mallia saa nyt myös vasurina: http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_dimebag_tribute_fbd_ml_lh.htm
 
Kunhan ilmoitin.
 
Kannattaako koko elämäänsä uhrata kitaransoittoon, jos vaan komppaa...no EI! Ushimir FTW!
Sensonic
09.03.2008 11:52:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä menee nyt karjuem ohi aiheen, mutta Deanin FBD ML-mallia saa nyt myös vasurina: http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_dimebag_tribute_fbd_ml_lh.htm
 
Kunhan ilmoitin.

 
Aika siisti!
 
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
Henkka370
09.03.2008 11:57:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onha se siisti, mutta mun Deanissa lavassa pitäs LUKEA "DIME" eikä mitään tribuutti kuvaa. Myöskään mun Deanissa ei sais tallan takana olla tommosta kuvaa. Myös mun Deani pitäs olla razorback
 
Noihin ehtoihin taiaa ollakki jo kitara: http://www.deanguitars.com/dean_winter_08/RazorbackExplosionL.htm
 
Mutta mun Deanin pitäs olla razorback V ja väritys: http://www.deanguitars.com/summer06/usa_dime_razorback_v.htm
 
Tuolta toi musta missä punaset raunukset tai harmaanvalkoset.
 
Enkä pidä itseäni mitenkään vaativata.
 
Oikeasti
 
Legatus
09.03.2008 12:46:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onha se siisti, mutta mun Deanissa lavassa pitäs LUKEA "DIME" eikä mitään tribuutti kuvaa. Myöskään mun Deanissa ei sais tallan takana olla tommosta kuvaa. Myös mun Deani pitäs olla razorback
 
Kysyttiinkös sinulta minkä kitaran sinä haluaisit?
 
Aloittajalle, tuo Jackson on ihan hyvä vaihtoehto. Ainut heikoin lenkki taitaa olla tuo floikka, jota paljon haukkuvat. Kaverillani on Jacksonissaan tuonmallinen floikka ja se on pitänyt vireen kuulemma hyvin.
 
Myykää minulle Jackson RR3R-kitara!!!!
Punisher
10.03.2008 19:00:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.deanguitars.com/dean_winter_08/RazorbackExplosionL_en.htm
 
Jos ei tuo saa kaasuja joka suhteessa pintaan, niin ei sitten mikään. Guitar Store From Hell (http://shop.guitarstorefromhell.com/main.sc) ottaa varauksia vastaan, hintalapun kohdalle on lätkäisty (alustavasti?) 1199 $.
 
"Without music life would be a mistake." - Friedrich Wilhelm Nietzsche
Henkka370
10.03.2008 19:24:37 (muokattu 10.03.2008 19:46:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1199 $.
 
780e... Ei paha
 
EDIT: Paljon tohon tulee noita tullimaksuja, suomilisiä ja rahteja jos ostas ton?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «