Aihe: Axis-pedaalit
1 2 3 4 5 6
grind
28.02.2008 12:58:31
Toisaalta, jos äärimmäistä perfomancea haetaan, niin olisi kiinnitettävä huomiota myös istuimeen. Harkitsemisen arvoinen voisi olla rumpujakkara nelipiste-turvavöillä ja tämän lisäksi pedaaleissa on oltava kilpapyöristä tutut lukkopedaalin vastinkappaleet ja jalassa niihin sopivat monot.
petteri r
29.02.2008 00:40:50

Mulla on Axikset sellaset A-longit ja toiset tulossa postissa. Eli niin hyvät oliva. Kahteen settiin siis.

Mullapa onkin Axikset menossa postissa. Yli puolitoista tuli soitettua axeleilla. Yli 160 tempossa 16osia polkien ovat parhaat pedaalit millä olen soittanut. Rauhallisemmassa menossa en ole ikinä saanut speduihin hyvää tatsia. Tuntuma on liian herkkä, mutta minähän en osaakkaan soittaa.
Lähellä sydäntäni on turvonnut maksa.
Bobana
29.02.2008 13:16:55
Mullapa onkin Axikset menossa postissa. Yli puolitoista tuli soitettua axeleilla. Yli 160 tempossa 16osia polkien ovat parhaat pedaalit millä olen soittanut. Rauhallisemmassa menossa en ole ikinä saanut speduihin hyvää tatsia. Tuntuma on liian herkkä, mutta minähän en osaakkaan soittaa.

Kappas. Hainkin ne juuri m-huollosta.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
petteri r
29.02.2008 14:16:14

Kappas. Hainkin ne juuri m-huollosta.
Kumma juttu ? Mullekin tuli just pedaalit postissa. Tässä täytyy olla suurempia voimia mukana...hmm???
Hatesociety
03.03.2008 18:39:51
Itse ostin Axisit,Ensin ne olivat järkytys,Mitä nämä ovat!?!
Nyt kun niihin on jo jotenkin tottunut niin entiseen ei ole paluuta,
Toiseksi jää niin ellut kuin rautakärmekset.

Noin tuli joskus sanottua. Noh, nythän homma menee näin, että huomenna lähtee Axisit postiin :D
Nopeudessa Ellut jäävät kyllä jalkoihin, mutta pääsen perille muutenkin. Nyt kun bänditoiminta on vakavoitunut ja nopea tempo ei ole mitenkään olennainen osa niin tulen toimeen vähemmälläkin. Ellut siis tulossa.

Kaikin puolin hyvät pedaalit, mutta enpä suosittele jos ei ole tarvetta paukuttaa biisejä tempoon 200bpm ja 16 osia. Pedaalit kestävät ja toimivat,hyvä tuntuma ja mukava soittaa. 10 pistettä kouluasteikolla.
No, Ehkäpä minä vielä palaan tuonne koviin tempoihin ja silloin ostan Axiset takaisin.
VeeKoo
03.03.2008 21:33:14 (muokattu 03.03.2008 21:35:20)

Noin tuli joskus sanottua. Noh, nythän homma menee näin, että huomenna lähtee Axisit postiin :D
Nopeudessa Ellut jäävät kyllä jalkoihin, mutta pääsen perille muutenkin. Nyt kun bänditoiminta on vakavoitunut ja nopea tempo ei ole mitenkään olennainen osa niin tulen toimeen vähemmälläkin. Ellut siis tulossa.

Kaikin puolin hyvät pedaalit, mutta enpä suosittele jos ei ole tarvetta paukuttaa biisejä tempoon 200bpm ja 16 osia. Pedaalit kestävät ja toimivat,hyvä tuntuma ja mukava soittaa. 10 pistettä kouluasteikolla.
No, Ehkäpä minä vielä palaan tuonne koviin tempoihin ja silloin ostan Axiset takaisin.

Melkoinen sattuma. Minä laitoin juuri omat Elluni pakettiin ja Axikset on tulossa sanojesi mukaan huomenna. Toivottavasti molemmat ovat tyytyväisiä "vaihtoon"
Edit. Kaippa minäkin voisin oman arvioni antaa tässä loppuviikosta sitten tänne ketjuun..
"Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. "- Rockster
HeavyMachinery
04.03.2008 00:56:41

ERästä ilmoitusta lainaten:
Noilla axiksilla on erittäin hyvä treenata jalkoja koska niillä on vaikea soittaa väärin. Kuitenkin omat pedaalit saa ottaa mukaan ja kannattaakin ainakin kerran tai pari.

Tartteiskohan minun ostaa aksikset niin ei tulisi soitettua väärin ?
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Bacchus
04.03.2008 16:46:34
Edit. Kaippa minäkin voisin oman arvioni antaa tässä loppuviikosta sitten tänne ketjuun..

Kannattaa hieman enemmän antaa aikaa Axiksille, ennen kuin sanoo mitään. On sen verran ihmeelliset vemputtimet. Itse olen omistanut kahdet, enkä kummastakaan saanut yhtä monipuolista ja miellyttävää tuntumaa irti kuin Eliminaattoreiden hihnaversiosta.
VeeKoo
04.03.2008 17:02:21

Kannattaa hieman enemmän antaa aikaa Axiksille, ennen kuin sanoo mitään. On sen verran ihmeelliset vemputtimet. Itse olen omistanut kahdet, enkä kummastakaan saanut yhtä monipuolista ja miellyttävää tuntumaa irti kuin Eliminaattoreiden hihnaversiosta.

Itse en hinhnaelluista juuri välittänyt. Jos sit Axikset tärppäis..
"Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. "- Rockster
Bacchus
04.03.2008 17:09:49 (muokattu 04.03.2008 17:10:07)
Itse en hinhnaelluista juuri välittänyt. Jos sit Axikset tärppäis..

Toivottavasti, pedaaliasioissa on vaikea neuvoa toista, jokaisella kun on hyvin vahvat omat mieltymyksensä. Sama juttu kapuloiden kanssa.
petteri r
04.03.2008 17:16:46

Samasta syystä vaihdoin kanssa Axikset pois. Tempot on pudonnut ja tuplapoljennot vähentynyt. En ole koskaan saanut Axeleista hyvää tuntumaa rauhallisessa soitossa.
Hatesociety
08.03.2008 20:30:13
Jou lyömäsoitin ystävät!
Nyt on todella harmillinen homma päässyt käymään...
Kuva kertoo enemmän kuin yksi sana:
http://www.aijaa.com/img/b/00782/1720984.jpg
Sanahan oli siis rikki :(

Kerpele kun noita kävi löysäämään niin kierteet levisivät....
Kyllä, Molemmat :o
Noihin sitten yritettiin tehdä uudet kierteet, mutta eivät kestäneet..

Saako noita uusia osia mistään? Vai pitääkö ostaa uusi pedaali? :/

Jos joltain löytyy tuohon palikka niin ostaja löytyy heti! Tai muuten vain viallinen/halpa pedaali. Miten näin laatu vehkeet voi levitä noin? Perziistä tämmöinen touhu...
Hatesociety
09.03.2008 00:06:54
Itse en avannut eikä tainnut uunissa käydä :D
Juu,Maahantuojalle pistin viestiä,myös muutamaan muuhun osoitteeseen ja kattelin Axisit sivujakin,Eivät vain ole kovin sposti myönteisiä.Katsellaan nyt mitä smi sanoo.
Bobana
09.03.2008 18:39:52
Vastaus on Heli-coil eli irto kierre. Käy kysymässä jostain metallipajalta. Ne tekee sen sulle. Alkuperänen pultti sitten mukaan.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
VeeKoo
09.03.2008 21:05:27 (muokattu 09.03.2008 21:09:14)

Minun pedalihan tuossa on kyseessä. Hatecosiety oli vaan se epäonnekas myyjä, joka myi tietämättään rikkinäisen pedaalin. En käyttänyt missään uunissa, käytetty tavara katsos kun oli. Kierteet menivät samantien, kun avasin.

Ilmeisesti joku on yrittänyt ne liian tiukkaan vääntää pakottaen. Huomenna vien osan metallipajalle, ja katson mitä voimme sielä tehdä. Olen myös laitellut sähköpostia vähän sinnetänne. Tosin näin viikonloppuna ei vastauksia ole tullut.
Edit. Niin ja isäni jonkuntason b-luokan metallimiehenä sanoi, ettei noin pientä helicoilia (irtokierrettä..) oo olemassakaan.
grind
09.03.2008 23:06:12
En käyttänyt missään uunissa, käytetty tavara katsos kun oli.

Mitenkäs nämä nyt liittyvät toisiinsa?

Kierteet menivät samantien, kun avasin.

Eli siis avatessa tuli kierteet mukana? Vai siinä vaiheessa kun kiristit uudestaan? Mitä itse yritin omistani ilman lämmitystä aukoa ruuveja, niin todennäköisesti avain olisi mennyt poikki tai kierteet olisivat tulleet mukana ennen kun liima olisi pettänyt. Kannattaa muuten käyttää kolvia tai kuumailmapuhallinta uunin sijaan tuon ruuvinaukomisen yhteydessä, eipähän tarvi koko kampetta grillata.

Osahan on itessään tosi simppeli, koneistamolla tekevät vaikka ihan teräksestä varaosan tuohon, jos semmosta ei muualta tunnu löytyvän. Pätkä akseliterästä jyrsittynä mittoihin, porattuna ja kierteytettynä. Tuskin montaa kymppiä maksaisi, riippuen tietty mistä kysyy.

Tuli tosta irtokierteestä mieleen, että aikanaan kun mopoja ruuvasi, niin mopo-sport mainosti katalogissaan helicoileja. Muistaakseni mainosteksti liittyi lohkon puolelta korkanneisiin pinnapultin kierteisiin, eli kokoluokka olis about tuo. Eli saattaa pian löytyäkin, jos ei muuten, niin axelit moposportille :)
VeeKoo
10.03.2008 09:54:03

Mitenkäs nämä nyt liittyvät toisiinsa? Sillä tapaa, että tuo kierre on väkisinkin avattu kymmenia kertoja, mikäli on yhtään halunnut pedaalia säätää..
Bacchus
10.03.2008 09:58:23
Sillä tapaa, että tuo kierre on väkisinkin avattu kymmenia kertoja, mikäli on yhtään halunnut pedaalia säätää..

Miten niin? Itse en ole koskaan kokenut tarpeelliseksi avata Axiksista juuri noita kyseisiä ruuveja. Miksi avasit ne, mitä halusit säätää?

Harmillinen juttu tosiaan, toivottavasti sopiva osa löytyy. Ennen Hatesocietyä pedaalit olivat minulla, eikä mulla ollut niiden kanssa ongelmia. En myöskään avannut noita kyseisiä ruuveja, joten entisen omistajan on se täytynyt tehdä. Ostin itsekin spedut käytettynä, mutta jäivät vähälle käytölle, koska Eliminaattorit miellyttivät enemmän.
grind
10.03.2008 10:28:12
Miten niin? Itse en ole koskaan kokenut tarpeelliseksi avata Axiksista juuri noita kyseisiä ruuveja. Miksi avasit ne, mitä halusit säätää?

Nuo ruuvithan toisaalta näyttävät juuri semmoisilta joilla voisi säätää nuijan kulmaa erikseen. Sinänsä pöljää että sitä säätöä ei ole, jos ei ole sonic hammereita.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)