Aihe: cliff burtonin käyttämät kamat
1 2 3
tauranen
08.03.2008 17:56:05
Kyllä siellä basso on, mutta HELKUTIN hiljaa. Siinä edelliset kirjoittajat ovat oikeassa, että joissain tietyissä kohdissa voi basson kuulla jos tosissaan kuuntelee.

Avain sanat on varmaan toi kelkutin hiljaa ja hyvin kätkettynä muun taakse. Ehkä One:ssa kuulee eniten, kun siinä on sitä rauhallista osiota. Muuten saa melkein arvata ja varmaan on välillä kuulevinaankin.
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
J.Hollström
08.03.2008 17:56:52
Kyllä siellä basso on, mutta HELKUTIN hiljaa. Siinä edelliset kirjoittajat ovat oikeassa, että joissain tietyissä kohdissa voi basson kuulla jos tosissaan kuuntelee.

Kertokaa nyt ihmeessä ne kohdat missä sitä kuuluu? Ja onhan tää nyt ihamperseestä että jonkun bassottelua pitää rueta arvailemaan että onko sitä vai ei.
Point-to-point ripuliranne
tauranen
08.03.2008 18:52:20
Kertokaa nyt ihmeessä ne kohdat missä sitä kuuluu? Ja onhan tää nyt ihamperseestä että jonkun bassottelua pitää rueta arvailemaan että onko sitä vai ei.

One ja noin 1:10 eteenpäin siinä tulee aika pitkää pätkää, joka haviää aina kitaravalleihin. Muista biiseistä hajanaisia havaintoja, ei jaksa muistaa.
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
Match
09.03.2008 00:20:08
One ja noin 1:10 eteenpäin siinä tulee aika pitkää pätkää, joka haviää aina kitaravalleihin. Muista biiseistä hajanaisia havaintoja, ei jaksa muistaa.

To Live is To Die on myös yks biisi jossa hiljasemmissa kohissa kuulee bassoa muistaakseni jos tarkasti kuuntelee. Harvester of Sorrow samoin. Kyllähä joka biisistä varmaan jostain sitä kuulee, muttei pitempiä bassoja missään biisissä oikeen. Harmi todellakin.
king kong
18.03.2008 16:47:40

Burtonin hienous on vähän sama kuin se mikä hienous lemmyn soitossa on. Kyllähän steve vai kepittää vaikka albert järvisen suohon mennen tullen, mutta ei siinä steve vain soitossa ole sitä samaa juttua. Kylhän joku billy sheehan teknisesti burtonin pesee mutta mun mielestä burtonilla on se juttu.

Ja kyllähän se sävelsi hienoja hommia.

Mutta sitten niihin soitto vehkeisiin. Mesaboogien kaappeja sil oli ainaki ja yhtä oli ainakin modattu, kaiketi sitä missä 15" elementti.

Joskus ihan alussa sillä oli mun mielestä SUNN merkkinen nuppi ja joku kaappi, ja mun mielestä sama kaappi näkyy cliff em allissa niillä kill em all aikasilla keikoilla. Mut voiha olla että ne on vaan ollu lainassa. Olen tehnyt tätäkin analyysiä kuvien perusteella mitä mulla oli ennen ku kovalevy hajos ni aikalailla.

Jostain muistan kyllä lukeneeni että käytti ampegin nuppia ja muutamista kuvista jotka oli 84-85 ajalta niin pongasin kyllä ampegin nupin.

Ja siihen rickenbacker bassoon oli käsittääkseni vaihdettu takamikki fenderin jazzi bassosta. ja myös etumikkikin on vaihdettu..en tiä mikä se on mutta ei varmaan liian vaikeeta olis ottaa selvää, siinähän se näkyy.

http://www.obituary.cc/photos/fallen/cliff98.jpg

Joskus kill em allin aikana ne mikit on sitte vaihettu, ellei sillä sitten ole ollut kahta rickenbackeria mutta kai siitä olis juttua ollu jos ois ollu kaks.

Ja burtonilla oli neljästkin basso,
http://www.alembic.com/club/messages/449/30129.jpg

tämän näköinen

Näistä analyyseista on jonkun verran aikaa mutta eivät kaiketi täysin metsään mene. Voiskin perehtyä asiaan taas jossain vaiheessa.
Dropped C
18.03.2008 18:11:49

Joo, tässä kuulee jotain. Tai ainakin luulee kuulevansa. Järkyttävä kyllä toi naksubasari noissa rauhallisemmissa kohdissa. On kyllä aika syönyt k.o. julkaisua tosi pahasti, paljonkin soundien vuoksi. Junnuna tämä oli kova juttu.
2541
18.03.2008 20:10:55

Ja siihen rickenbacker bassoon oli käsittääkseni vaihdettu takamikki fenderin jazzi bassosta. ja myös etumikkikin on vaihdettu..en tiä mikä se on mutta ei varmaan liian vaikeeta olis ottaa selvää, siinähän se näkyy.

http://www.obituary.cc/photos/fallen/cliff98.jpg

Gibson EB -humbucker.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)