jackdaniels 08.03.2008 05:37:16 | |
---|
Niin onnistuikohan vaikka gibsonin flying veen kaulan ohentaminen/muokkaus vaikka jacksonin malliseks, ja paljonko maksais jos.. |
FensonGibder 08.03.2008 13:25:21 | |
---|
Michael Jacksonin? piuuu.. Pipari-Pärsson vs. Loimaan Luiskaotsat |
south_of_heaven 08.03.2008 14:42:41 | |
---|
Varmaan kattoisin uutta kaulaa kokonaan, mutta tuntuu aika oudolta. http://www.mikseri.net/artists/?id=62682
Guitars are like assholes. Everybody has one. |
Dunga 08.03.2008 14:43:55 | |
---|
Varmaan kattoisin uutta kaulaa kokonaan, mutta tuntuu aika oudolta. Ai uutta kaulaa Gibsonin Flying- V:hen? Taitas tulla vielä kalliimmaksi ;) |
Kyllä jostain halkopinosta löytyy;) http://www.mikseri.net/artists/?id=62682
Guitars are like assholes. Everybody has one. |
hullu_ukko 08.03.2008 14:55:32 | |
---|
Miksi et osta suoraan vaikka Jacksonia? M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
zuppermuhle 08.03.2008 14:58:57 (muokattu 08.03.2008 14:59:29) | |
---|
Eiköhän tuo onnistu joltakin soitinrakentelijalta suhteellisen helposti. Ongelmaksi voi muodostua lähinnä että Jacksoneissa on vaahterakaula joka on jämäkämpää puuta kuin Gibsonin mahonki. Sen suurempaa ongelmaa siinä tuskin tulee. Tietysti jos olet kätevä käsistäsi niin siitä vaan höyläämään ja välillä ottamaan tuntumaa. Hinnoista kannattaa samaten kysyä soitinrakentajalta itseltään. M.A.C.H.O #18 "Who is your daddy and what does he do?" |
leijona 08.03.2008 15:23:40 (muokattu 08.03.2008 15:25:35) | |
---|
Onnistuu. Jokunen vuosi sitten muokautin straton kaulan Nevalaisella. Kavennettiin, muutettiin vähän profiilia ja vaihdettiin nauhat. Maksoi muistaakseni 250e. Oli myös puhetta, että onnistuu gibson-mallisissa kitaroissakin, tosin se varmaankin maksaa enemmän kuin straton kaulan muokkaus. |
mvirta 08.03.2008 16:57:33 | |
---|
Jep, sama juttu. Lessuun tehtiin muutakin remonttia joten pyysin Nevalaista samalla ohentamaan kaulan. Vein toisen kitaran malliksi (60's slim taper -kaulaisen SG:n) ja pyysin tekemään niin lähelle samalaista kuin pystyy. Hyvä tuli, joskaan en en osaa sanoa mitä tuon ohennustyön osuus remontin hinnasta on. Nevalaisen kanssa ei muuten sitten kannata odottaa mitään kovin pikaista remppaa, kestää minkä kestää. Halvoissa kitaroissani olen tarvittaessa ohennellut kaulat itse, santapaperi kämmentä vasten on hyvä ja aika turvallinen työkalu. Ei tule kovinkaan helposti vahingossa otettua liikaa ja jälki on tasaista. Koko ajan pysyy tuntuma siihen että mistä kohtaa pitää vielä hinkata. Jos kamalasti meinaa ohentaa niin kaularaudan kohtaa pitää välillä vähän koputella. Jos se alkaa kuulostaa ontommalta kuin kaulan reunaosat niin on aika lopetella. Voi alkaa olla uran pohja lähellä. Itse olen ohennellut kauloja 12-nauhan kohdalta 25 millistä tuonne 22 mm paksuuteen, eikä vielä rauta tullut morjestamaan. Olen omista mieltymyksistäni huomannut että kaulan alapään (esim 1-5 -nauhojen alue) voin jättää aika paksuksi ja pyöreäksi, ja sitten ylemmiltä nauhoilta saa ohentaa hiukan enemmän. Samoin kaulan "alempi poski" saa itselläni olla hiukan sutjakampi, ja peukkua vasten oleva ylempi puoli vähän pyöreämpi. Olen vähät välittänyt siitä, onko lopputulos symmetrinen tai loppua kohden oheneva kuten tehtaan jäljiltä olevat kaulat, omia kitaroitani kun ovat. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
McNulty 08.03.2008 18:08:33 | |
---|
Kyllähän kaulaprofiilia voi ohentaa, mutta se voi heikentää kaulan kestävyyttä, vireen pitävyyttä ja aiheuttaa ei-toivottuja käyttäytymisiä säiden ja ilmastojen muuttuessa... etenkin jos kaula on pelkästään mahongista tehty, eikä vahvistettu erikseen liimasaumoilla (esim. 3-palainen tai 5-palainen kaula) tai wenge/ruusupuu/bubinga tms. soiroilla. Rahkeiden riittäessä ja salliessa kaulan voi myös röntgenkuvata, niin ei tule hiomavaiheessa vahingossakaan kaularauta vastaan jos oikein ohueksi meinaa profiilia hinkata. byt' v kurse volkov |
Andy J. 08.03.2008 18:16:17 | |
---|
Mites ihmiset, kun olette kaulojanne ohentaneet, oletteko huomanneet soundin muutosta? Maailmalla kun on valloillaan varsinainen "the neck is where the tone is"-villitys, paksuja kauloja suositaan nimenomaan niiden aikaansaaman väitetyn paremman soundin takia, mutta muuttuiko soundi OIKEASTI kaulaa ohennettaessa, ja mihin suuntaan? Itse tykkään ihan räpylään sopimisen kannalta paksummasta, näillä nakeilla ei ihmeemmin tilutella, vaikka ohuempikin kaula lyötäisiin kouraan... |
mvirta 08.03.2008 21:39:52 (muokattu 08.03.2008 22:14:13) | |
---|
Ei pysty sanomaan muuttuiko vai ei, mutta olen muutenkin aika huono näissä soundivertailuasioissa. Nevalainen kylläkin oli samoihin aikoihin ton mun rempan kanssa rakentanut itselleen LP:n ja kertoi tarkoituksella tehneensä siihen erityisen paksun kaulan juurikin soinnin takia. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
Painajaismainen 08.03.2008 23:43:26 | |
---|
Jotenkin tuntuu siltä että paksummassa kaulassa olisi enemmän "soivaa puuta". Veikkaanpa vaan että se paksurunkoinen ja -kaulainen LP-malli soi jytkymmin kuin Wizard-tikulla varustettu RG-Ibanez. "Jos Jumala olisi savolainen, meillä ei olisi kymmentä käskyä, vaan viistoesta ehotusta." - Markku Pölönen || "Plagiointi on helpoin tapa tehdä jotain uutta." |
kiriminni 09.03.2008 00:03:11 | |
---|
Onnistuu. Jokunen vuosi sitten muokautin straton kaulan Nevalaisella. Kavennettiin, muutettiin vähän profiilia ja vaihdettiin nauhat. Maksoi muistaakseni 250e. Oli myös puhetta, että onnistuu gibson-mallisissa kitaroissakin, tosin se varmaankin maksaa enemmän kuin straton kaulan muokkaus. Tohon hintaan ei tee kukaan.Pelkkä nauhanvaihtokin maksaa tuon 250€ väh. |
leijona 09.03.2008 09:48:55 | |
---|
Tohon hintaan ei tee kukaan.Pelkkä nauhanvaihtokin maksaa tuon 250€ väh. Paitsi Nevalainen. :) Piti oikein kaivaa kuittikin kansioista ja 270e maksoi tuo remppa tarkalleen. |