Aihe: Työstö paikkoja ja puupajoja
1
Rallattelija
05.03.2008 19:40:11
Aina välillä jää viikon parin mittaisia hetkiä kun töitä on hieman vähemmän. Olis kiva keksiä jotain jännää tekemistä niille hetkille kuten soitin rakennus. Tietäiskö porukka hyvii mestoja missä tällaisen harrastuksen voisi aloittaa. Mamma nääs uhkas pakata kimpsunsa jos muutan ton meidän makkarin pikku verstaaksi.. lähinnä pääkaupunkiseudulla tälläistä kaipaisin.
Verta, hikeä ja Rock'n Rollia
Oippis
07.03.2008 14:34:06
Hyvä kysymys, itse joudun ajelemaan aina liki 40 km siskon luo autotalliin ahkeroimaan, kun en ole järkevämpää löytänyt. Tein joskus hätäistä googletusta aiheesta ja ainoa mikä mieleen jäi (mikäli ei lasketa kakaroiden askartelupajoja...) oli tämä Espoon kaupungin työväenopiston nikkariverstas.

http://www.espoo.fi/default.asp?pat … 11866;11703;11742;11848;11849;42930

Hintaa vaan tulee hölmösti, siinä on sitten kiva ootella tuntiveloituksella kun liimaukset kuivuu, prraah. Ehkä jollain messulautalaisella on enemmän ja parempia ehdotuksia?
Napalm is nature's toothpaste.
Starlia
07.03.2008 15:30:55
Itse ajattelin tulevaa kitaran lakkausta ajatellen kysäistä tuosta 500m päässä olevasta koulusta, jos sinne olisi mahdollista päästä hoitamaan tuo. Kouluaikaan tuon ei luulisi kauhean iso ongelma olevan. Ja vielä jos itse maksaa litkut sun muut käyttöainekset.
MPU
07.03.2008 20:32:26 (muokattu 07.03.2008 20:37:23)
Koululla saattaa tulla vastaan työsuojelumääräykset. Mikäli koululla ei ole vetokaappia tai muuta tehokasta ilmanpoistosysteemiä ei siellä saa käyttää liuotinpohjaisia tuotteita lainkaan. Jos käytetään, ollaan laittomilla teillä. Aivan sama on, onko kouluaika vai ei. Jos tiloja ei ole suunniteltu liuotinpohjaisten aineiden käyttöön ei niitä siellä saa käyttää sen paremmin opet kuin oppilaatkaan kouluaikana tai sen ulkopuolella.
Näin ainakin minun työmaalla.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
justus5
08.03.2008 11:40:52
Espoon kaupungin työväenopiston nikkariverstas.

http://www.espoo.fi/default.asp?pat … 11866;11703;11742;11848;11849;42930

Hintaa vaan tulee hölmösti, siinä on sitten kiva ootella tuntiveloituksella kun liimaukset kuivuu.

Nikkariverstaalla tuli aikoinaan käytyä melko ahkerasti ja ainakin silloin laskutus oli erittäin rakentajaystävällistä. Nimellistuntiveloituskin on näemmä noussut (muistelisin että muutama vuosi taaksepäin se oli 2e/h) mutta todellinen hinta oli sitten aina jotain muuta, riippuen hieman minkälaista työstöä oli tehnyt.

Tuollahan kannattaa käydä tekemässä ne taso- ja oikohöyläykset yms sahaukset ja sitten himassa laittaa liimaukseen.
Remember to rebel against authorities, kids!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)