Aihe: Valveking VS Bugera
1 2
esprit de corps
07.03.2008 16:28:49
Ei ne kiinalaiset vehkeet yhtään huonoja ole, kun ottaa hinnan huomioon.

Täällähän alkaa ketjut nykyään menemään tähän. Mutta ei siinä mitään, ei kuitenkaan aina kannatta hintaan tuijottaa. Oli kyse sitten halvasta tahi kalliista, toimii päin molemminkin.
Vähän niinku muumi.
Antti1
07.03.2008 16:33:25
Täällähän alkaa ketjut nykyään menemään tähän.

Jepjep. Paskaa saa halvallakin, se lienee näiden toitottajien pointti. ;)

Absoluuttinen laatu ja mojo vaan maksaa, sille ei mahda mitään. Joillain ei oo varaa, eikä intressejä, toisilla on. Laatu ei nouse lineaarisesti hinnan mukaan, selvä se. Mitä vielä? Jos ei osta ollenkaan, niin on hintalaatusuhteeltaan paras kitara? Rahan hassaamistahan tää kokonaisuudessaankin on, kun suulla voi myös tuottaa ääniä. Älkää ostelko niitä pukeroita, ku ilmanen on halvempaa.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
msormune
07.03.2008 16:57:37
Jepjep. Paskaa saa halvallakin, se lienee näiden toitottajien pointti. ;)

Oma mielipiteeni ainakin on, että nykyään saa ns. aloittelijan kukkarolla huomattavasti laadukkaampaa kamaa kuin joskus 10-20 vuotta sitten.

Ja eikös se soundi ollut kiinni niistä sormista, eikä kamoista :)
esprit de corps
07.03.2008 17:05:03
Ja eikös se soundi ollut kiinni niistä sormista, eikä kamoista :)

Mä olen ihan varma, että Eric Johnson kuulostaisi erilaiselta valvekingin ja pacifican kautta kuin omien kamojensa kanssa. Vaikka sormet samoina pysyisivätkin.

Mutta joo, antaa olla ja kukkien kasvaa. Kevät on tulossa, oletko valmis?
Vähän niinku muumi.
Twinkle
07.03.2008 17:19:48
Mä olen ihan varma, että Eric Johnson kuulostaisi erilaiselta valvekingin ja pacifican kautta kuin omien kamojensa kanssa.

Mie taas olen aika varma, että tuossa aikaisemmin ollut "soundi lähtee sormista" oli enemmänkin sarkasmia. Hymiöstä päättelin.
Antti1
07.03.2008 17:20:05
Kevät on tulossa, oletko valmis?

En oo, mut Bugeraa harkitsin kakkosvahvariksi. Toisaalta se Legacy olis aika paljon enemmän kool ja ehkä enempi sitä mitä mä haen. Hewymedal menee pikkuhiljaa pois meikäläisenkin muodista ja Diezel tarjoilee sitäkin kuitenkin aika reilusti.

So. kertokaapa sitten tiuhaan tahtiin kokemuksia B:n vahvareista, kun niitä kokeilette. Kaikki mallit kiinnostaa.
Umas
07.03.2008 17:38:19

Mä en ymmärrä tätä mussutusta. Joku haukkuu gibsonia yli hinnoitelluksi ni giban omistajat ottavat herneen nokkaan ja toinen kehuu kiinan keppiä tai vahvaria, ni mesan ja giban omistajat tulevat haukkumaan kiinan tuotteet lyttyyn. Ne joilla on rahaa voi panostaa enemmän. Minä tyydyn budjetti kamoihin enkä tarvitse tän hetkisiä laitteita arvokkaampia leluja.
"En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali
Antti1
07.03.2008 17:43:27
OT ON

Ei kait täällä oo edes sanallakaan mainittu Mesaa ja Gibsonistakaan ei mitään suurempia puolustuspuheita pidetty? Mä en puolestani ymmärrä sitä mussutusta, joka laadukkaiden laitteiden puolustamisesta syntyy.

Minä tyydyn budjetti kamoihin enkä tarvitse tän hetkisiä laitteita arvokkaampia leluja.

Tyydyt ja tyydyt. Tuskissanne te siellä piehtaroitte ja kaasuttelette kaiken maailman Gibsoneista ja Mesoista kuitenkin. Tehkää asialle jotain. Myykää irtaimistoa, persettä, ottakaa poskeen ja vaihtakaa ritsanne parempaan. Ei tartte sit ihmetellä enää. ;)

Vitsi, juunou.

OT OFF
esprit de corps
07.03.2008 17:46:34
Tyydyt ja tyydyt. Tuskissanne te siellä piehtaroitte ja kaasuttelette kaiken maailman Gibsoneista ja Mesoista kuitenkin. Tehkää asialle jotain. Myykää irtaimistoa, persettä, ottakaa poskeen ja vaihtakaa ritsanne parempaan. Ei tartte sit ihmetellä enää. ;)

Hoho, +. : )
Vähän niinku muumi.
Twinkle
07.03.2008 18:00:34 (muokattu 07.03.2008 18:07:45)
Mä en puolestani ymmärrä sitä mussutusta, joka laadukkaiden laitteiden puolustamisesta syntyy.

Ihan sama mussutus, mikä vallitsee halpojen tuotteiden preferoinnissa. Ei tartte edes olla halpoja, mutta auta armias kun sen tekee vinosilmäinen jätkä sen tuotteen.

Tyydyt ja tyydyt. Tuskissanne te siellä piehtaroitte ja kaasuttelette kaiken maailman Gibsoneista ja Mesoista kuitenkin.

Ite asiassa en, myin sekä Mesan että Gibsonin tarpeettomana pois.
Nacher
07.03.2008 20:35:21 (muokattu 07.03.2008 20:35:41)
Ja takaisin topicciin.

Kaveri tosiaan osti tuollaisen Bugera 6260 + behkun kaappi setin Thomannilta. Hintaansa nähden kyllä voinee ennustaa, että tuosta Bugerasta tulee kestosuosikki näihin "mistä halvalla putkinuppi metallibändiin!"-threadeihin. Onhan tuo hintaisekseen aika hillitön diili, ja pesee Valvekingillä lattiaa. Soundiltaan tuo oli varsin lähellä 6505:sta. En nyt ilman A/B testiä osaa sen tarkemmin sanoa, mutta ei tuo korvaan mitenkään merkittävästi huonommaltakaan kuulostanut, kuin kokeilemani sisot. Hintaan nähden siis melkoinen saavutus. Varmaan noissa ratkaisevaksi jää se luotettavuus. Jos noista joka toinen posahtaa ekalla keikalla, niin tiedä sitten, mutta jos edes kohtuullisesti kestävät, niin kyllä tuosta melkoinen myyntiartikkeli voi tulla.
Moimies
07.03.2008 20:44:21
Jos noista joka toinen posahtaa ekalla keikalla, niin tiedä sitten, mutta jos edes kohtuullisesti kestävät, niin kyllä tuosta melkoinen myyntiartikkeli voi tulla.

Voihan niitä hankkia reenivahvariks sitten mut keikalle ei kande viedä. Joo huono huumori sikseen mutta kyllä minuakin kiinnostaa miten nuo pitemmän päälle kestävät jne. koska itsekin kuultujen klippien perusteella olisin kyllä hankkimassa joko 6262 tai 333XL nuppia jossain vaiheessa.
Pirikuono.
msormune
07.03.2008 21:28:36 (muokattu 07.03.2008 21:30:36)

Antaisin 8,5/10. Käy toki testaamassa Epipuhelinta ja sopiiko käteen kuinka hyvin. Gibsonilta saa hyvän viimeistelyn ja varmaankin paremmat mikit (kai...?), mutta tuntuman pitäisi olla aika yks yhteen.

Menee kyllä hieman offtopiciksi jo.

No joo, katsotaan saanko sekoitettua tuon kitara-sivujuonen itse muuhun säikeeseen... Siis ideana mulla on 300 euron Epiluureissa juuri tuo, että voin vaihtaa siihen itse mikit ja laittaa siihen vaikka Hämis-tarroja kiinni. Sitä vastoin 2500 euron kipsoniitistä tehtyyn kitaraan en noita uskaltaisi tehdä, ja arvohan siitä tippuisi kuitenkin. Säätäminen on kivaa.

Sama pätisi mulla myös noihin vahvistimiin: Onpas turvallisempi säätää 450 euron Bugeraa kuin 1500 euron tai kalliimpaa peliä (Soldano SLO kyllä kelpaisi :) ). Eikä myöskään pelottaisi roudata sitä yhtä paljoa, tai jättää treenikämpille tms. Varmaan tuosta logosta vääntäisi sen muotoon "Burger" tai jotain...

Itse harkitsisin kyllä noita Bugeroita vahvasti, jos tarvetta hevijyrään olisi ja ne osoittautuvat suht' kestäviksi, ts. odottelen ainakin puoli vuotta.
esprit de corps
07.03.2008 21:35:50 (muokattu 07.03.2008 21:40:48)
Sama pätisi mulla myös noihin vahvistimiin: Onpas turvallisempi säätää 450 euron Bugeraa sisältä kuin 1500 euron tai kalliimpaa peliä (Soldano SLO kyllä kelpaisi :) ). Eikä myöskään pelottaisi roudata sitä yhtä paljoa, tai jättää treenikämpille tms.

Offtopicia tämäkin, mutta nuo Soldanot on aika mielenkiintoisia vekottimia. Nehän on teknisiltä ratkaisuiltaan syöneet melkein samaa kuin Bugerat, mutta maksavat ihan helgeetisti enemmän. Jos oikein ne pikaiset vilkaisut Bugeroihin ymmärsin, jotka netin ihmemaailman kautta silmiini osuivat.

Täältä lisää kiinnostuneille;

http://www.aikenamps.com/

E: Ja hitto, tämän postauksen tarkoitus ei ollut millään tavalla aliarvioida Soldanoita, jos joku sen käsityksen sai. Tarkoitus oli herätellä keskustelua erilaisista teknisistä ratkaisuista ja niiden eroista tai yleensäkin vahvistimien kokoonpanoista.
Vähän niinku muumi.
blues_n_heaven
15.04.2008 20:30:25
Valvekingiä kokeillut.. Ei mikään kummoinen ensi silmäyksellä, mutta se on sitten eri asia mitn se sulautuu muun bändin soittoon.. Bugera kiinnostaa itseäni, koska halpa ja jos hieman viitsii panostaa ja haluaa hieman omanlaistaan soundia hakea on ihan sama mikä se laatikko sen soundin vahvistaa.. Parasta olis jos pääsisit testaa noita kaikkia ja se mis on potkua sun mieleen eniten niin eiköhän se si kannata ostaa.. Iha turha puhua mistään status diipadaapasta.. Kuka sitä jossain Turengin Kujakissassa katsoo et soitatko Bugeral vai Mesalla.. Kuha musa kuulostaa hyvältä jne :D
Blues'n'Heaven
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)