Aihe: Pieniä ongelmia uuden pedaalin kanssa..
1
Antti1997
03.02.2004 15:11:26
Joo eli tänään tuli postista Taman hp200tw. Nyt tuli muutama kysymys:
Siinä ku on se kiristyshomma millä se tulee basariin kiinni, niin eikös sen pitäis mennä sinne rummun vanteen "sisäpuolelle" eli yli siitä "ulonnuksesta" vanteessa. Mä en saanut sitä menemään, ja nyt kun kiristän sen kiinni, se kampee ittensä vasemmalle ja nuijat ei näinollen osu keskelle. Prkl.
Joo ja yks pienempi ongelma on se, kun on vaan 18 tuumanen rumpu ja kun säätää nuijat suunnilleen keskikohasta vähä ylöspäin, niin ne nuijan varret osuu sitte sinne kalvoon ku nuija on "vapaana". No, nostin nuijia vähän ylöspäin, niin se siitä.
Pitäs viel saada ne säädettyä hyvin. Prkl ku ei kuulu ku semmonen tups ku lyö, johtuu varmaan taman alkuperäiskalvoista.. Mun mielestä vanhalla nuiijalla tuli vähän parempi ääni. No, pitää kattoo sit ku jaksaa taas leikkii säätäjää, mutta antakaa nyt jotain vinkkejä yms. jos jaksatte.
Entäs MyPa?
opa2
03.02.2004 16:46:39
Joo, toi saattaa johtua siitä vanteen muodosta. Onko sulla puu vai metalli vanteet? Eiks toi pedaali oo Iron Cobra suomeks sanottuna? Eli vanne siis tulee sen kiristys helan (metallia) ja pedaalin etureunassa olevan ulokkeen väliin(ainaski koprassa).
Kato että vanne menee niin syvälle helan ja ulokkeen väliin kun mahdollista ja että pedaali on "keskellä" eli jos maasta vedettäs suora viiva basarin keskipisteen kautta ylöspäin niin pedaali olisi aivan keskellä tätä linjaa. Hiukan vaikee selostaa, mutta toivotavasti ymmärsit.

Tohon 18" mataluuteen auttaa kun ostaa raiserin eli nostimen. Ne maksaa jotain parikymppiä ja ne tulee basarin pedaalipuolen alle ja nostaa basaria jonkin kymmen senttiä.
"Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg
Antti1997
03.02.2004 16:55:23
Joo siis sen kiristysjutun se uloin osa ei mahdu menemään sinne vanteen sisälle. Puuta taitaa olla vanne. Pitäis varmaan hioa hieman pois...!!!? Tai pitää kokeilla vaihtaa vanhan pedaalin kiristysjuttu kun se sopi siihen vanteeseen, jos vaan sopii tohon pedaaliin. No ainakin sekin on Tama. Niin toi pedaalihan iron cobran "pikkuveli", mutta iron cobran kantolaukussa se tuli.
Entäs MyPa?
Antti1997
03.02.2004 17:24:26 (muokattu 03.02.2004 17:24:52)
Tohon 18" mataluuteen auttaa kun ostaa raiserin eli nostimen. Ne maksaa jotain parikymppiä ja ne tulee basarin pedaalipuolen alle ja nostaa basaria jonkin kymmen senttiä.

Taidan väsätä ite jonkun vastaavan... Eihän siihen tarvi ku semmonen juttu mihin sen pedaalin saa kii, sit vähä korotusta ja sit jotenki se siihen rumpuun kiinni?
Entäs MyPa?
Mikko A
03.02.2004 17:39:08
Taidan väsätä ite jonkun vastaavan... Eihän siihen tarvi ku semmonen juttu mihin sen pedaalin saa kii, sit vähä korotusta ja sit jotenki se siihen rumpuun kiinni?

Taivutat vaan jostain rautapätkästä siihen semmosen nostimen ja ruuvaat sen kiinni vanteeseen. Mulla oli tuommonen kerran 16" bassarissa. Ei ollu mun tekemä.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Alpha
03.02.2004 18:05:45
Mulla oli tuommonen kerran 16" bassarissa.

Tekeekö 16" bassarilla mitään? Tai tekee tietty, mutta...
opa2
03.02.2004 18:18:04
Nyt en ihan ymmärrä. Kiristysosa ei mene vanteen sisälle? Siis vannekko ei mahu sinne kiristys lätkän ja pedaalin alaosan kiinnikkeen väliin? Saa muuten olla aika jööti vanne, nimittäin mun koopra menisi kolme kertaa paksumpaan vanteeseen mikä mulla nyt on. Koeta aukasta se kiinnitysväli niin isoks kun vain voi. Kyllä pitäs mennä siihen.
"Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg
Antti1997
03.02.2004 19:32:39 (muokattu 03.02.2004 19:40:26)
Niin siis se vanteen ulkoreuna ei mahdu sen kiristysosan päässä olevan jöötin ja sen jöötin kiinnitystapin väliin. Eli suomeks sen vanteen se ulkoulonnus on liian paksu/leveä/vittumainen... No kyllä se siinä nyt pysyy muttei nuijat osu vieläkään ihan keskelle. Mun mielestä noista nuijista lähtee huono ääni mun huonojen kalvojen kanssa.

Mä koitan piirtää paintilla kuvan asiasta...
EDIT: en jaksakaan piirtää...
Entäs MyPa?
Remo
03.02.2004 20:11:33
Mitäs sillä on väliä osuuko se nuija keskelle kalvoa. Ei se ääntä kumminkaan paljoa muuta.
Tää on taas niin tätä!
Alpha
03.02.2004 20:14:59
Mitäs sillä on väliä osuuko se nuija keskelle kalvoa. Ei se ääntä kumminkaan paljoa muuta.

Tää on niin tätä taas...:o)

Kokeileppa esim vedellä fillejä ensin kalvon reunoihin ja sit keskelle...huomaat eron.

Ja kyllä sen bassaristakin huomaa...
MoonDog
04.02.2004 01:59:34 (muokattu 04.02.2004 01:59:48)
Voithan sinä tietty tärvellä ne nuijatkin sahaamalla pätkät pois niistä varsista.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Antti1997
04.02.2004 07:11:54
Voithan sinä tietty tärvellä ne nuijatkin sahaamalla pätkät pois niistä varsista.

Se nyt ei ole suurin ongelma, kyllä mä ne sain nyt aika hyvin. Mutta toi kun se pedaali kampee itteensä vasemmalle, niin että sen oikee puoli nousee ilmaan, niin nuijat osuu päin mäntyä.
Entäs MyPa?
Alpha
04.02.2004 09:28:44
...niin että sen oikee puoli nousee ilmaan, niin nuijat osuu päin mäntyä.

Siis mitähän nyt tarkotat? Kuulostaa mielenkiintoiselta...:o)
miän vain
04.02.2004 13:37:26

Kovin mystistä. Loogistahan olisi, että kun pedaalia siirtää vasemmalle, vasen puoli nousee ilmaan. Eli pedaali on vinossa lattiaan nähden. Sen pohjanhan kuuluu olla tasaisesti lattiaa vasten, kai sen sentään jo itsekin tajusit? Mutta jos se siirtyykin oikealle... Ei käsitä. Ota siitä valokuva tai tee piirros. Tai pyydä joku katsomaan.
Antti1997
04.02.2004 15:15:00
Eli näin. Kun laitan pedaalia kiinni, niin että se on keskellä, ja alan kiristää sitä kiinni vanteeseen, niin se pedaalin oikee puoli alkaa nousta muutaman millin, joten pedaali menee vinoon, jonka seurauksena nuijat osuvat liian vasemmalle.
Entäs MyPa?
Blitz
04.02.2004 15:17:23
Ota siitä valokuva tai tee piirros.

Niinhän sinä tekisit. Ja tämän jälkeen laittaisit sen vielä sivuillesi.

Tuo siis ihan kohteliaisuutena, kun noita sivujasi tuossa äsken satuin selailemaan.
TAMA - The best reason not to play Pearl drums.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)