Aihe: Hyviä rokkibiisejä tanssikeikalle?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
manjaana
07.03.2008 09:35:59
Esittäminen tässä varmaan tärkeitäntä on. Jos kiipparisti ei itse laula, täytyy laulajan olla enemmän elvis kuin elvis itse. Aika hyvätkin coverit aikaansaavat tyrmääviä mielipiteitä:

http://www.youtube.com/watch?v=KNh33gy-akg&feature=related

Muutama melko kyötevä breikkikohta tuossa oli.. ;)
-Ennen jutut oli perseestä, nykyään naama on muuttanut samaan osoitteeseen-
Ukko
07.03.2008 09:36:56

Nooo - on siinä omat juttunsa....

On. Koskettimiston hakkaamisen pitää mennä juuri kohdilleen.
baron
07.03.2008 09:41:05

Lähdenpä tästä pianotunnille juuri tuota oppimaan:-)
Ei, en ole tanssimuusikko!
Ukko
07.03.2008 09:43:22

Lähdenpä tästä pianotunnille juuri tuota oppimaan:-)

Sen oppii vain ja ainoastaan bändi harkoissa muita kuunnellen ja suhteuttaen oman soittonsa siihen. Tai sitten metronomin kanssa.
manjaana
07.03.2008 09:43:58

Tuli ihan Mäkki mieleen....
-Ennen jutut oli perseestä, nykyään naama on muuttanut samaan osoitteeseen-
uruttaja
07.03.2008 09:45:25
http://www.youtube.com/watch?v=yQMYtUB2Y_k

Ei noi glissandot ja saman soinnun kolmimuunteinen hakkaaminen mitään erityisen vaikeita ole.

Ahaa, vai ovat ne kolmimuunteisia glissandoja. No pitänee koilliskairassa täräyttää potti ja spiikata; Seuraavaksi esitämme glissandon ja koska se on niin vaativa, joudun tekemään sen henkilökohtaisesti.

Pussisen Beni-vainaa on tittarellatiluna tai ilman tilua ainoa oikea esittäjä.
uruttaja
07.03.2008 09:50:55
Hetkittäin kaipaan noita edesmenneitä oululaisia kavereitani paljon.
Täältä ei juurikaan vertaisiaan löydy.

Eikä taida löytyä tällaista halpaa kopiotakaan.

Yks rocki jota kannattaa välttää on Juhlimaan tosi rankasti. Hirvee.
v_m_kangas
07.03.2008 10:11:04

Yks rocki jota kannattaa välttää on Juhlimaan tosi rankasti. Hirvee.

Hoho, ai, ei me olla hirviä nähty siinä. Mikäs tossa on niin kauheeta, ainakin me on saatu parketti täyteen tuolla?
Humppaa tai soita humppaa
uruttaja
07.03.2008 10:18:52
Hoho, ai, ei me olla hirviä nähty siinä. Mikäs tossa on niin kauheeta, ainakin me on saatu parketti täyteen tuolla?

Niinhän se on, jos siitä itse tykkää ja jos näyttää että tanssituttaa, niin antaa palaa vaan.

Ko. rock on joidenkin mielestä kovinta bilemusaa mitä maa päällään kantaa. Kuhilas ehkä komppaa tässä.
v_m_kangas
07.03.2008 10:21:48 (muokattu 07.03.2008 10:23:46)

Ko. rock on joidenkin mielestä kovinta bilemusaa mitä maa päällään kantaa. Kuhilas ehkä komppaa tässä.

Mun mielestä mitkään noista kolmen soinnun rokeista ei oo kovinta bilemusaa. Kyllä se jotain aivan muuta olisi. Noilla humppaheitoilla kovempaa kauraa ovat jopa nuo äidinpikkupoikadirlandaalindalindat.
uruttaja
07.03.2008 10:25:03
Mun mielestä mitkään noista kolmen soinnun rokeista ei oo kovinta bilemusaa. Kyllä se jotain aivan muuta olisi. Noilla humppaheitoilla kovempaa kauraa ovat jopa nuo äidinpikkupoikadirlandaalindalindat.

Voi kun yhä useammat olis tuota mieltä.
Avanaq
07.03.2008 10:45:07
Kattelin just omaa listaani...

Adam and Eve
Blue suede shoes
Burning love
Fiilaten ja höyläten
Flip flop and fly
Great balls of fire
Hard rock Hallelujah
I feel good
Ja rokki soi
Mean woman blues
Olit täysikuu
Paranoid
Rappiolla
Roadrunner
Tahdon rakastella sinua
Teryleeniä
Tinttarella di luna
Valo yössä
Valtatie 66

nyt ainakin....

Tossa on sekä kolmimuunteisia, suoria että twistimpiä...

Sentään joku mietti tuota biisien valintahommaa tanssimisenkin kannalta. Rokitkin kun voivat olla foksina, fuskuna, jivenä, boogina, lindynä, buggina, tasajalkahyppimisenä, huojumisena, pogoamisena tai nojaamalla tanssittavia - noin ensialkuun. Rappiolla voi sopia räkä poskella bilettämiseen Pohjanhovin yökerhossa (eikä siinä mitään pahaa olekaan), mutta helkkarin tylsä tanssibiisi se muuten on (vaikka Finkutkin sitä jostain kumman syystä pitää ohjelmistossa, kuten toistakin tylsää eli Get Onia. Hienoja biisejä toki muuten.)

Ja noin yleesnä vihjeenä, ettei niitä kusenpolttamia klassikoita tarvitsisi aina ja joka paikassa vääntää. Ja jos niin tekee, niin voisi ne silloin vaikka sovittaa vähän tuoremmiksi.
Marshall83
07.03.2008 10:45:46

Meillä on perus Get Oonien ja Great Ballsien lisäksi tuoreempaa tavaraa, esim. Anssi Kelaa, Perunateatteria ja yks mikä toimii hyvin: Pop-Musiikkia.
-Asia kunnossa.
Musiikkia korville
07.03.2008 10:51:57

yks mikä toimii hyvin: Pop-Musiikkia.

Olikos se tuon biisin loppuun vai minkä, johon veditte sen helvetillisen kuvion, jossa 'koko ryhmä' veti samalla rytmiikalla? Toimi nimittäin aivan älyttömän hyvin!!! Soundcheckin aikaan Jyväskylässä äimisteltiin, notta kyllähän jyräs.
By: MK
jon lord
07.03.2008 10:52:25

Heh, aikoinaan jengi kävi aina pyytämässä jytää. No mitä jytää? Vaikka Charlie Brown tai La Paloma Blanca ja tää on tosi.
COVS jäsen N.o 3
veeka
07.03.2008 10:59:00
Mulle tulee yleensä jotenkin vaivaantunut olo kun näkee jonkun turvehumppapartion vetävän rokettirollia, siitä on yleensä rock valovuoden päässä. Monesti näyttää olevan humpanrutkuttajilla sellainen asenne että roiskitaan miten sattuu, kun eihän tämä ole kuin sitä "yksinkertaista" rokkia. Se vaatii asennetta.
työtä työttömille, viinaa soittajille
uruttaja
07.03.2008 11:01:13
Mulle tulee yleensä jotenkin vaivaantunut olo kun näkee jonkun turvehumppapartion vetävän rokettirollia, siitä on yleensä rock valovuoden päässä. Monesti näyttää olevan humpanrutkuttajilla sellainen asenne että roiskitaan miten sattuu, kun eihän tämä ole kuin sitä "yksinkertaista" rokkia. Se vaatii asennetta.

Niin ja kun tätä nyt niin paljon pyydetään, niin pitäähän tätä soittaa. Voi prrrr.
Riksteri
07.03.2008 11:15:04

Komp, komp. Eri asia on nämä sopivan sivistyneet ja soft -rokit, niitä on helpompi uskottavasti esittää. Tuossa alla on Jerry LeeN vetaisu, joka saattaisi olla hankala esitettävä:

http://www.youtube.com/watch?v=8yRdDnrB5kM&NR=1
v_m_kangas
07.03.2008 11:28:07

Olikos se tuon biisin loppuun vai minkä, johon veditte sen helvetillisen kuvion, jossa 'koko ryhmä' veti samalla rytmiikalla? Toimi nimittäin aivan älyttömän hyvin!!! Soundcheckin aikaan Jyväskylässä äimisteltiin, notta kyllähän jyräs.

Siinähän ainakin on niitä kuvioita ja sähkikselle mukavia revityksiä. Jos vaan nuo muutkin soittajat on vähänkään Marshall83:n tasolla, niin veikaan että todellakin toimii!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)