Swan 06.03.2008 18:24:33 | |
---|
Oiskohan tää aikakausi sit mikä? Tiedät kyllä. Minä en ole meistä se, joka vintagen perään haikailee. |
Rakoni 06.03.2008 18:26:58 | |
---|
Tappeluja ei tällainen vanha ihminen enää jaksa. Hmm.......vanha? :D Lottohevi on paskimmillaankin parasta |
Swan 06.03.2008 18:34:45 | |
---|
Hmm.......vanha? :D Joo, olen. Niin? =) |
Rakoni 06.03.2008 18:40:27 | |
---|
Joo, olen. Niin? =) Et ilmeisesti sen vanhempi kuin minäkään, enkä pidä itseäni lähimainkaan vanhana. Nooh, kaikki on suhteellista. :) Lottohevi on paskimmillaankin parasta |
Ronsto 06.03.2008 19:58:41 | |
---|
Kuuntelin mieliksesi. Onkohan mulla siltikin lupa todeta, etten saa minkäänlaisia fiiliksiä tukkoon kompressoidulla soundilla soitetuista enimmäkseen pitkistä äänistä, jotka on vailla minkäänlaista persoonallista otetta? Juuri tämä on mielestäni suurin ongelma Petruccin soitossa: se on teknisesti virheetöntä, mutta musiikillisesti todella ilmeetöntä, todella geneeristä - ei vaan kerta kaikkiaan kutittele yhtään, vaikka mitään erityisiä soittovirheitä tuosta ei toki varmasti (kuten muistakaan Pro Toolsilla loppuun asti hinkatuista tuotoksista) löydäkään. Tämän keskustelufoorumin sooloskaboissa on jatkuvasti huomattavasti persoonallisempia esityksiä, jos multa kysytään. Tyylitöntä? Ei välttämättä: en välitä Dream Theaterin "sävellyksistä" ja koska soolo ei kolahtanut, sehän on siinä tapauksessa hyvinkin tyylinmukainen ratkaisu kokonaisuutta ajatellen. Kuuntelisinko tällaista vapaa-ajallani ammentaakseni omaan soittamiseeni jotain uutta ideaa ja särmää? Yhtä mielelläni kuin millä tahansa sekvensserisoftalla millisekunnintarkasti gridiin naksuteltua MIDI-musiikkia. Ilmeisesti musiikillinen ymmärrykseni on vain liian kapea-alainen. Hoho. On se hyvä että on sitten teitä oikean musiikin kuuntelijoita :) Mystisesti hintahtavat romantikot #2 |
Diablero 07.03.2008 00:03:00 | |
---|
Hauskaa, että täällä kiistelllään taas makuasioista :D Se on jännä juttu tuo "fiilis", jonka pitäisi välittyä. Joiltakin se vain tulee, ja joiltakin ei. Sitä nyt ei osaa kukaan varmaksi sanoa, onko se kiinni enemmän esiintyjästä vai tarkkailijasta. Itse henkilökohtaisesti koen, että hyvän soittajan ollessa kyseessä jotenkin uppoudun siihen esitykseen, ja huomioni kiinnittyy pikemminkin kokonaisuteen. Hyvät esiintyjät (olivat sitten muusikoita, näyttelijöitä, tai mitä tahansa) vaan tuppavat olemaan sellaisia energiaa uhkuvia tapauksia, joita jää seuraamaan, pahemmin kiinnittämättä huomiota pieniin yksityiskohtiin, kuten soittotekniikkaan. Minusta hyvä esiintyjä ottaa yleisön haltuun vaikka ihan yksinään. Kun puhutaan näistä genreistä, joissa vaaditaan ns. virheetöntä tekniikkaa, valitettavan monilla muusikoilla menee liikaa sinne suorittamisen puolelle. Toisaalta sekään ei ole mikään tae "hyvästä fiiliksestä" jos joku soittaa ns. "yksinkertaisempaa musiikia" vrt. vaikkapa useimmat uuden aallon goottibändit. Meitä on moneen junaan |
Lukkoa odotellessa.. :) Rakkaita terveisiä Juccikzelle. "Näitä keppejä on tehty vain kymmenen." Sami / Ääniportti |
OjacksonO 07.03.2008 19:54:58 | |
---|
Ystävät hyvät jos ollenkaan lukea osaan nii topicin otsikko on "kielet c-droppiin" eikä "John Petruccin soitto ja sen ainutlaatuisuus". Luin tätä keskusteluu pari sivuu ja eiköhän ole jo kaikille käynyt selväksi eri osapuolien näkemys kyseisen herrasmiehen soitosta. Se on ymmärtääkseni puhdas makuasia? =) Kiistaton tosiasia on että kyseinen kitaristi on niittänyt melkoisesti mainetta ja kunniaa, mutta soiton nautittavuudesta ja sen mukanaan tuomasta fiiliksest jokasel on varmaa oma mielipiteensä. Ugh olen puhunut =) |
Epämuusikko 07.03.2008 22:55:04 | |
---|
Jos pitäisi kaksi turhinta (väittelyn) aihetta nimetä, niin tällä hetkellä ne ovat Petrucci ja Drop-C. Menkää kädelle niin rauhoitutte. Tosin Fredrik Thordendahlista pidän. Paljon. Mikäs troppi sillä olikaan, muistan kuulleeni jotain villejä juttuja Meshuggahin vireestä... "Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir.
Bustard #1 |
Kasperi Tervonen 07.03.2008 23:44:57 (muokattu 07.03.2008 23:51:15) | |
---|
Ystävät hyvät jos ollenkaan lukea osaan nii topicin otsikko on "kielet c-droppiin" eikä "John Petruccin soitto ja sen ainutlaatuisuus". Luin tätä keskusteluu pari sivuu ja eiköhän ole jo kaikille käynyt selväksi eri osapuolien näkemys kyseisen herrasmiehen soitosta. Se on ymmärtääkseni puhdas makuasia? =) Kiistaton tosiasia on että kyseinen kitaristi on niittänyt melkoisesti mainetta ja kunniaa, mutta soiton nautittavuudesta ja sen mukanaan tuomasta fiiliksest jokasel on varmaa oma mielipiteensä. Ugh olen puhunut =) Miksi ei kukaan ole kertonut mulle näitä mullistavia totuuksia. :/ Jos pitäisi kaksi turhinta (väittelyn) aihetta nimetä, niin tällä hetkellä ne ovat Petrucci ja Drop-C. Menkää kädelle niin rauhoitutte. Eikös tämä nyt kuitenkin ole astetta viihdyttävämpää kuin listata jotain galluppia kieltenpaksuuksista? :) Jos vastauksesi on ei, niin kukaan ei varmaankaan pakota sua lukemaan näitä elämääkin turhempia Petruccia ja Drop-C -virettä koskevia väittelyitä? Threadin aloittajakin on käsittääkseni jo saanut vastauksia alkuperäiseen kysymykseensä... "the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde |
Explorer 09.03.2008 11:18:22 | |
---|
Tosin Fredrik Thordendahlista pidän. Paljon. Mikäs troppi sillä olikaan, muistan kuulleeni jotain villejä juttuja Meshuggahin vireestä... Ei ole troppi, vaan normaali puolisävelaskeleen verran laskettu vire, ja 8-kielinen kitara kyseessä. Alimman kielen vireeksi tulee siten F. You ain't seen me, right! |
Lord of the strings 09.03.2008 17:41:53 | |
---|
puolisävelaskeleen verran laskettu vire, ja 8-kielinen kitara kyseessä. Alimman kielen vireeksi tulee siten F. Eikös se ole silloin F#? "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
Henkka370 09.03.2008 18:05:08 | |
---|
Eikös se ole silloin F#? Näin on näreet |
OjacksonO 09.03.2008 18:09:20 | |
---|
8-kielinen kitara? en oo tommoseen enne törmänny :S mahtaa olla levee otelauta "This is the way it goes, my friend" |
Jaqqi1991 09.03.2008 18:17:33 (muokattu 09.03.2008 18:17:57) | |
---|
Näin on näreet Eipäs olekkaan. 8-Kielisen normaali viritys on F#-H-E-A-D-G-H-E. Siitä puolisävelaskelta alaspäin niin se on F We may be humans, but we're still animals |
hullu_ukko 09.03.2008 18:24:44 (muokattu 09.03.2008 18:25:37) | |
---|
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
Henkka370 09.03.2008 19:31:09 | |
---|
Eipäs olekkaan. 8-Kielisen normaali viritys on F#-H-E-A-D-G-H-E. Siitä puolisävelaskelta alaspäin niin se on F Ääsh, en ajatellu tarpeeks. Näin on! |
Leviathan73 11.03.2008 12:08:04 | |
---|
Nyt löytyi sopiva setti, 10-52 Ernie Ball. Tuntuma hyvä eikä dropissa liian löysä. Bendauskin onnistuu vielä kohtuullisesti. Sitä saa mitä tilaa. |
Defrayer 11.03.2008 15:29:19 | |
---|
Nyt löytyi sopiva setti, 10-52 Ernie Ball. Tuntuma hyvä eikä dropissa liian löysä. Bendauskin onnistuu vielä kohtuullisesti. Eikös tuossa setissä ole punottu G? Muistaakseni tuo on se asia mikä viilensi ostohalut, vaikka paksuuksiltaan saattaisikin olla täydellinen setti minulle. |
Henkka370 11.03.2008 15:33:16 | |
---|
Eikös tuossa setissä ole punottu G? Muistaakseni tuo on se asia mikä viilensi ostohalut, vaikka paksuuksiltaan saattaisikin olla täydellinen setti minulle. Ei ainakaan siinä mun skinny top heavy bottomissa ollu, mikä on just 10-52, tiiä sitten onki niillä muita vastaavia settejä punotulla |